• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 25.4°C / 29.0°C
    3 BF
    40%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    27°C 24.6°C / 28.8°C
    2 BF
    57%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.5°C / 27.7°C
    1 BF
    58%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 25.9°C
    1 BF
    61%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.2°C / 25.9°C
    0 BF
    53%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.6°C / 26.0°C
    2 BF
    52%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    22°C 22.4°C / 22.4°C
    2 BF
    56%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.1°C / 24.1°C
    1 BF
    74%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.8°C / 25.4°C
    4 BF
    68%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 26.2°C
    2 BF
    61%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.8°C / 26.4°C
    5 BF
    53%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.7°C / 25.7°C
    0 BF
    69%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 25.9°C
    0 BF
    89%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 25.1°C / 26.9°C
    3 BF
    50%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.5°C / 25.6°C
    2 BF
    60%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.6°C / 26.8°C
    2 BF
    53%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.6°C / 29.0°C
    2 BF
    35%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 24.3°C / 26.6°C
    2 BF
    67%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.3°C / 26.7°C
    2 BF
    81%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.7°C / 21.7°C
    1 BF
    50%

«Steps in the street»

Το αύριο αρχίζει σήμερα

  • A-
  • A+

Ο Ακραμ Καν επικεντρώνεται στην αξία της εκπνοής και παραδίδει μια μικρή πραγματεία για την έννοια του χρόνου («Vertical Road»). Ο Αντώνης Φωνιαδάκης υπογράφει ακόμα ένα καθαρόαιμο χορευτικό έργο όπου οι χορευτές κινούνται στις δικές του υψηλές ταχύτητες («Façade»).

Η Μάρθα Γκράχαμ με ένα έργο χορογραφημένο το 1936, κατά την περίοδο της Μεγάλης Υφεσης και της ανόδου του φασισμού στην Ευρώπη, μας δείχνει ποια βήματα πρέπει να ακολουθήσουμε για να πάμε μπροστά («Steps in the Street»). Ο Tόνο Λάχκι, πιο αισιόδοξος, κάνει έκκληση να φορέσουμε τα καλά μας και να γυρίσουμε σελίδα («Special Gala»).

Και η Γιασμίν Βάρντιμον, πιο κοφτερή και σαφής, επιμένει πως το «αύριο» είναι το μόνο αντίδοτο στη θλίψη τού «σήμερα» («Τοmorrow»).

Οι χορογραφίες πέντε κορυφαίων δημιουργών, που καθένας με τον τρόπο του υποστηρίζει πως «το αύριο αρχίζει σήμερα», συνθέτουν τη νέα παραγωγή της Hellenic Dance Company, από 2 έως 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Η ομάδα χορού που γεννήθηκε και ζει στους κόλπους της ΚΣΟΤ, της πρώτης τη τάξει σχολής χορού της χώρας, παραδίδει για 16η συναπτή χρονιά ένα σπονδυλωτό χορευτικό θέαμα.

Σύμφωνα με το σκεπτικό της καλλιτεχνικής διευθύντριας της ομάδας, Παυλίνας Βερέμη, κοινός τόπος σε όλα τα κομμάτια είναι άμεσα ή έμμεσα το forward thinking που οφείλει να διατρέχει τόσο την καλλιτεχνική δημιουργία όσο και τη ζωή του καθενός.

«Οι χορογραφίες επιλέγονται για το πόσο μπορούν να εκφράσουν την κατάσταση που ζούμε, να αναδείξουν τις ικανότητες των χορευτών και να αποτελέσουν ένα ποικιλόμορφο θέαμα που θα απολαύσει το κοινό και θα του προσφέρει μια βραδιά υψηλής αισθητικής και προβληματισμού», μας λέει η ίδια.

Επί 17 χρόνια στο τιμόνι της ΚΣΟΤ έχει δει το τοπίο του χορού να μεταλλάσσεται διαρκώς.

Ποιος, όμως, ήταν ο σκοπός δημιουργίας της Hellenic Dance Company και πώς διαμορφώνεται σήμερα, σε μια περίοδο βαθιάς κρίσης, ο ρόλος της ομάδας;

«Η Σχολή παραμένει προσηλωμένη στο υψηλό επίπεδο της εκπαίδευσης από τους καλύτερους επαγγελματίες προς επιλεγμένους σπουδαστές, που θέλουμε να ξεχωρίσουν. Οπως γνωρίζετε, η χορευτική εκπαίδευση είναι απαιτητική. Χρειάζεται αφοσίωση και μεγάλο κόπο για να φτάσει κανείς εκεί που πρέπει. Η ομάδα σαφέστατα δημιουργήθηκε από την ανάγκη να έχουν οι σπουδαστές και οι απόφοιτοι επαφή με τη σκηνή και με το κοινό.

»Ηταν επίσης μια ευκαιρία να αποκτήσουν οι νέοι χορευτές την εμπειρία της δουλειάς με σημαντικούς χορογράφους και σπουδαίους επαγγελματίες. Ο ρόλος της ομάδας δεν αλλάζει ανάλογα με την οικονομική συγκυρία. Εκείνο που διαφοροποιείται είναι το βάθος πλέον της εμπειρίας και η διάδοση της δουλειάς της ομάδας μετά από τόσα χρόνια».

Αν δεν υπήρχε η Hellenic Dance Company τι θα έκαναν οι χορευτές της ΚΣΟΤ; Ή τι θα τους συμβουλεύατε εσείς να κάνουν;

«Σε όλους τους απόφοιτους χορευτές και τους σπουδαστές λέω πάντα να ταξιδεύουν, να μαθαίνουν, να αποκτούν εμπειρία και να μην ανακυκλώνουν διαρκώς όσα συμβαίνουν μόνο στη χώρα μας. Πρέπει οι νέοι άνθρωποι να δοκιμάσουν και να αποκτήσουν γνώση και εμπειρία, ώστε να υπάρχει ανανέωση.

»Ισως και να αναζητήσουν άφοβα δουλειά έξω. Και ιστορικά να το δείτε, οι χορευτές πάντοτε ταξίδευαν... Κι εμάς οι απόφοιτοί μας είναι περιζήτητοι και πολλοί χορεύουν ήδη στις καλύτερες ομάδες στο εξωτερικό».

• Info: 2-5 Δεκεμβρίου στις 20.00. Αίθουσα «Νίκος Σκαλκώτας». Τιμές εισιτηρίων: 4-15 €. Πληροφορίες: 210-7282333, www.megaron.gr

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Το σώμα ήταν πάντα η δική μου φωνή»
Ο Ακραμ Καν, κορυφαίος χορογράφος της γενιάς του, αποχαιρετά από την Αθήνα (στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση) μια σπουδαία καριέρα, που ξεκίνησε στα προάστια του Γουίμπλεντον. Το τελευταίο του μεγάλο σόλο έχει...
«Το σώμα ήταν πάντα η δική μου φωνή»
ART - ΝΕΑ
H documenta με τα μάτια των Γάλλων
Οι εφημερίδες «Λιμπερασιόν» και «Μοντ», μετά τους «Νιου Γιορκ Τάιμς», αποθεώνουν τη συνεργασία Κάσελ-Αθήνας και ξεναγούν τους αναγνώστες τους στη διεθνή διοργάνωση και στους εκθεσιακούς χώρους της, ΕΜΣΤ, Ωδείο...
H documenta με τα μάτια των Γάλλων
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Αντώνης Φωνιαδάκης: «Σέβομαι την παράδοση, αλλά θέλω και να την ταρακουνήσω»
Χορογράφος διεθνούς εμβέλειας, με το έργο του «Salema Revisited» που κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής, επιστρέφει στις κρητικές ρίζες του και τις «ποτίζει» με τις κατακτήσεις ενός σύγχρονου...
Αντώνης Φωνιαδάκης: «Σέβομαι την παράδοση, αλλά θέλω και να την ταρακουνήσω»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Χoρευτική μαγεία με τα Μπαλέτα Μπεζάρ
Ο Ζιλ Ρομάν, καλλιτεχνικός διευθυντής των φημισμένων μπαλέτων της Λοζάνης, περιέγραψε την αρμονική ένωση της μουσικής του Μότσαρτ με τη χορογραφία του Μορίς Μπεζάρ, σε ένα παραμύθι γεμάτο φως και μαγεία, με 50...
Χoρευτική μαγεία με τα Μπαλέτα Μπεζάρ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μια βασίλισσα στο Μέγαρο
Στη νέα χορογραφική δουλειά της Ιωάννας Πορτόλου και της ομάδας χορού Griffón, παρουσιάζεται το έργο «Elizabeth» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών για τρεις παραστάσεις, την Πέμπτη, την Παρασκευή και το Σάββατο.
Μια βασίλισσα στο Μέγαρο
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η ξυπόλυτη Σταχτοπούτα
Τις επόμενες μέρες, η ανατρεπτική «Σταχτοπούτα» του καλλιτεχνικού διευθυντή των Μπαλέτων του Μόντε Κάρλο, Ζαν Κριστόφ Μαγιό, παρουσιάζεται στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Ετσι, θα δούμε πώς είναι το γνωστό...
Η ξυπόλυτη Σταχτοπούτα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας