Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μουσική οθόνη

Oasis: Supersonic

Μουσική οθόνη

  • A-
  • A+

To In-Edit είναι ένα μίνι κινηματογραφικό φεστιβάλ με ταινίες που αφορούν αποκλειστικά τη μουσική. Ντοκιμαντέρ ως επί το πλείστον, αλλά όχι μόνο. Φέτος δυστυχώς φεύγει από τις αίθουσες του κέντρου και μετακομίζει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.

Οχι πως είναι άσχημα στη Στέγη, αλλά ένα μουσικό φεστιβάλ θέλει πιο ροκ χώρους. Αλλο να βλέπεις τους Oasis σε έναν κινηματογράφο όπως το «Αστορ» στη Σταδίου και άλλο στην κεντρική αίθουσα της Στέγης. Που είναι τέλεια κι εξαιρετική, δεν λέω, αλλά δεν είναι ροκ. Αν και σε κάτι τέτοια η Στέγη... χαλαρώνει λίγο, στους Tindersticks, λόγου χάριν, όχι μόνο μας επέτρεπε να παίρνουμε ποτά μέσα, αλλά μας κερνούσε κι ένα.

Από Πέμπτη μέχρι Κυριακή είναι το φετινό In-Edit Festival, το 3ο στη σειρά για την Ελλάδα. Δεν είναι ελληνικό, μη νομίζετε. Από την πρώτη του διοργάνωση στη Βαρκελώνη, το 2003, μέχρι σήμερα, ταξιδεύει σε δεκάδες πόλεις του κόσμου, παρουσιάζοντας πάντα ιστορίες από τα παρασκήνια της μουσικής.

Το φεστιβάλ φέτος ξεκινάει με ένα πολυαναμενόμενο ντοκιμαντέρ, που θα το δούμε πριν και από την επίσημη πρεμιέρα του στην Αμερική.

Είναι το «Oasis: Supersonic», το οποίο καταγράφει την «ιλιγγιώδη πορεία των Oasis, από τις εργατικές κατοικίες του Μάντσεστερ, σε μία από τις μεγαλύτερες συναυλίες όλων των εποχών, μπροστά σε 125.000 θεατές, στο Knebworth, μετά από μόλις τρία χρόνια». Αυτή η συναυλία ήταν όντως μαγική, από τα γεγονότα-σταθμούς στον χώρο της παγκόσμιας ποπ.

Τι άλλο θα δούμε; Το «Don't Look Back» ακολουθεί τον (νομπελίστα) Μπομπ Ντίλαν στη μεγάλη του περιοδεία το 1965, καταγράφοντάς τον σε πιο προσωπικές στιγμές. Το «Bird on a Wire» παρουσιάζει επίσης μια περιοδεία που έλαβε χώρα δέκα χρόνια αργότερα, αυτή του Λέοναρντ Κοέν. Το «Mistaken for Strangers» ασχολείται με ένα πολύ πιο σύγχρονο συγκρότημα, τους Αμερικανούς National.

Τη σκηνοθεσία, μάλιστα, υπογράφει ο αδελφός του τραγουδιστή τους. Στη Νίνα Σιμόν αναφέρεται το «The amazing Nina Simone» και στον τσελίστα Γιο Γιο Μα το «The Music of Strangers: Yo-Yo Ma and the Silk Road Ensemble».

Στο «The Sad and Beautiful World of Sparklehorse» μπαίνουμε στον μελαγχολικό και όμορφο κόσμο του Μαρκ Λίνκους των Sparklehorse, ενώ οι αφηγήσεις του Ντάνι Φιλντς, που δούλεψε –μεταξύ πολλών άλλων– με τους Doors, τους Cream, τον Λου Ριντ, τη Νίκο, τους Stooges και τους Ramones, αποτελούν το υλικό του «Danny Says» και είναι σίγουρο πως θα έχουμε να μάθουμε πολλά.

Τέλος, από τη στιγμή που υπάρχουν οι Oasis, δεν θα μπορούσε να λείπει το αντίπαλο δέος τους στον χώρο της Britpop στην περίοδο των '90s, οι Blur, οπότε θα προβληθεί το «Blur-New World Towers». Το φεστιβάλ κλείνει την Κυριακή το βράδυ με μια ταινία αφιερωμένη στην Τζάνις Τζόπλιν, το «Janis: Little Girl Blue».

Υπάρχει και κάτι καινούργιο για φέτος, η ενότητα «Doc Alive» με μικρές συναυλίες. Την Παρασκευή μετά την προβολή του «Fonko», που ταξιδεύει στην Αφρική για να αποτυπώσει τις μουσικές της μαύρης ηπείρου, θα παρακολουθήσουμε live τη Sister Fa, ενώ την Κυριακή μόλις τελειώσει το «The Possibilities Are Endless», που καταγράφει τη δύσκολη περίοδο της αποκατάστασης του Edwyn Collins έπειτα από ένα εγκεφαλικό επεισόδιο που είχε, θα δούμε τον ίδιο τον Εντγουιν, στην κεντρική σκηνή της Στέγης.

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Συγγρού 107, 20-23 Οκτωβρίου.
Εισιτήρια: Κανονικό & Φίλος: 7 €, 5 € (υπάρχουν και προσφορές). Πληροφορίες: 210 900 5 800
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ροκ και ηλεκτρονικοί... παφλασμοί
Φέτος έχει προγραμματίσει τρεις διαφορετικές μέρες, με ηλεκτρονική και ροκ μουσική ως επί το πλείστον, αρχής γενομένης από αυτή την Παρασκευή (φτιάχνει ο καιρός, μην ανησυχείτε!) με Royksopp και Moderat για...
Ροκ και ηλεκτρονικοί... παφλασμοί
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Aρνήθηκα να γράψω «κατά παραγγελία» τραγούδια για τις φίρμες της δεκαετίας του 1980
Καθώς ετοιμάζεται για μια μεγάλη, εφ’ όλης της ύλης συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με τον κλασικό πλέον Μανώλη Μητσιά και τη λυρική Θεοδώρα Μπάκα, o Ηλίας Ανδριόπουλος μας μιλάει για τις σπουδαίες...
Aρνήθηκα να γράψω «κατά παραγγελία» τραγούδια για τις φίρμες της δεκαετίας του 1980
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Χιπ χοπ, σύγχρονο, ελληνικό, πολιτικό
Το σύγχρονο ελληνικό πολιτικό τραγούδι δεν είναι έντεχνο. Ούτε επικό. Δεν είναι Μίκης Θεοδωράκης ούτε Θάνος Μικρούτσικος. Και δεν το τραγουδάει η Μαρία Φαραντούρη. Και ναι, υπάρχει: είναι το χιπ χοπ. Οχι...
Χιπ χοπ, σύγχρονο, ελληνικό, πολιτικό
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Το γράψιμο είναι ένα στοίχημα που μία στις δέκα κερδίζεις»
Μια απρόσμενη συνάντηση με αφορμή το νέο cd «Πολιορκημένος χρόνος», μια ωραία συνεργασία. Ο Ανδρέας Κατσιγιάννης της Εστουδιαντίνας της Νέας Ιωνίας μελοποιεί Τίτο Πατρίκιο, ο ποιητής απαγγέλλει και γνωστοί...
«Το γράψιμο είναι ένα στοίχημα που μία στις δέκα κερδίζεις»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ο Γιώργος Μπίλιος ανοίγει τον «Διακόπτη»
Ο Γιώργος Μπίλιος είναι ο τραγουδιστής των «Amnesia Pills», ενός καλού εγχώριου συγκροτήματος με αγγλόφωνο στίχο. Ωστόσο, μόλις κυκλοφόρησε ένα προσωπικό άλμπουμ, «Διακόπτης» ο τίτλος του, τραγουδώντας στα...
Ο Γιώργος Μπίλιος ανοίγει τον «Διακόπτη»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας