Ηταν Απρίλιος του 1970, όταν η πρωτοποριακή Αμερικανίδα χορογράφος Τρίσα Μπράουν έδεσε έναν χορευτή της με σχοινιά ορειβασίας και τον έβαλε να κατέβει περπατώντας την πρόσοψη ενός επταώροφου κτιρίου στο Μανχάταν, αναζητώντας τρόπους να απορρυθμίσει τη σχέση του σώματος με τη βαρύτητα και τον χώρο, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε καθημερινές κινήσεις όπως το περπάτημα.
■ Η Τρίσα Μπράουν έρχεται τώρα στην Αθήνα, συμμετέχοντας στο Φεστιβάλ Dancing Athens της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση (1 και 2 Οκτωβρίου) για να αναδείξει με τις εμβληματικές χορογραφίες της έναν επιλεγμένο χώρο, το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, που όπως φαίνεται έχει τη γοητεία του λευκού και απέριττου, καθώς λείπουν τα έργα τέχνης.
Χωρίς να πάψει να πειραματίζεται με τη σχέση χώρου, κίνησης και θεατή και αξιοποιώντας τον φυσικό φωτισμό θα παρουσιάσει το «In Plain Site», που περιλαμβάνει αποσπάσματα από πρώιμα αφαιρετικά έργα της όπως το «Accumulation» (1971), τα οποία συνδυάζονται με πιο θεατρικά όπως το «Foray Foret» (1990).
Το μίνι Φεστιβάλ Dancing Athens ανοίγει τη φετινή καλλιτεχνική περίοδο της Στέγης, η οποία «απλώνεται» στο κέντρο της Αθήνας, προτείνοντας νέους τρόπους χρήσης του δημόσιου χώρου αλλά και τη συμμετοχή μας.
Είναι «μια απλή πρόταση-πρόσκληση μετατόπισης στον τρόπο με τον οποίο έχουμε συνηθίσει να κινούμαστε και να μετακινούμαστε στον δημόσιο χώρο, στον τρόπο με τον οποίο προσδιορίζουμε την κίνηση και τον χορό, στον τρόπο με τον οποίο αντιδρούμε στο απρόβλεπτο και το τυχαίο», όπως επισημαίνει η Κάτια Αρφαρά, καλλιτεχνική διευθύντρια Θεάτρου και Χορού της Στέγης.
Αυτό το Σαββατοκύριακο θα έχουμε την ευκαιρία να κάνουμε μια διαφορετική βόλτα στην καρδιά της πρωτεύουσας και εκτός από την Τρίσα Μπράουν να βιώσουμε την εμπειρία από τρεις άλλες δράσεις:
■ «Bodies in Urban Spaces»: Φορέστε άνετα παπούτσια και ρούχα και ραντεβού το Σάββατο στις 18.00 στην πλατεία Συντάγματος, με τη βιεννέζικη ομάδα Cie Willi Dorner σε μια απρόσμενη χορογραφία στον ρυθμό της πόλης.
Καθώς προχωράτε, οι χορευτές προλαβαίνουν να χωθούν κάτω από μια σκάλα, να σκαρφαλώνουν στους στύλους, να ανεβαίνουν κάθετα τους τοίχους. Ακροβατούν, χορεύουν, περπατούν και κάθε τόσο δημιουργούν με τα σώματά τους εικόνες και χρωματικές συνθέσεις.
■ «One One One»: Ο Γιάννης Μανταφούνης και οι Aoife McAtamney την Κυριακή πρωί (11.00) στο προαύλιο του Μουσείου της Ακρόπολης θα στήσουν ένα παιχνίδι. Δύο καρέκλες προορίζονται για ισάριθμους θεατές, ενώ απέναντί τους δύο ερμηνευτές θα χορέψουν γι’ αυτούς, καθώς το κοινό θα συμμετέχει, διαλέγοντας τραγούδια.
■ «Danse de nuit»: Οξυδερκής ανανεωτής του χορευτικού λεξιλογίου, ο Μπορίς Σαρμάτς έρχεται από τη Γαλλία προτείνοντας έναν διαφορετικό, προκλητικό νυχτερινό χορό (για τους ανήλικους απαιτείται συναίνεση των γονέων) πέρα από τη λογική του κατασκευασμένου θεάματος, ικανό να αγγίξει τον ανυποψίαστο θεατή και να οδηγήσει στην απόλαυση της κίνησης. Το Σαββατοκύριακο στην πλατεία Κοτζιά (21.00).
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας