Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Η μουσική είναι ρομαντισμός και επικοινωνία»

Σίβερτ Χόγεμ για δυό βραδιές στο Ηρώδειο

ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ

«Η μουσική είναι ρομαντισμός και επικοινωνία»

  • A-
  • A+

Ωραίο είναι να ξεκινάς την κουβέντα σου με έναν καλλιτέχνη λέγοντάς του πόσο πολύ θέλεις να τον ακούς, πόσο ανυπομονείς να τον απολαύσεις σε συναυλία, πόσα χρόνια τον παρακολουθείς.

Αλλά με τον Σίβερτ Χόγεμ συνέβη το ακριβώς αντίθετο: συναντηθήκαμε χθες για να μας εξηγήσει πόσο πολύ ήθελε να επιστρέψει στην Αθήνα, πόσα τον δένουν με το αθηναϊκό κοινό, πόσο πολύ ονειρευόταν να παίξει στη σκηνή του Ηρωδείου μόνο και μόνο για να αφουγκραστεί τη μαγεία που ένιωσαν πριν από αυτόν τα μουσικά του ινδάλματα.

Ο πρώην frontman των Madrugada που πλέον ακολουθεί σόλο καριέρα και τα τελευταία χρόνια έχει τρελάνει τα ελληνικά ραδιόφωνα παρουσιάζει απόψε και την Κυριακή στο Ηρώδειο παλιά και νέα τραγούδια.

«Ακόμα και η γυναίκα μου χθες μου είπε: Ολα τα ελληνικά ραδιόφωνα τραγούδια τού Σίβερτ παίζουν. Γιατί τον αγαπούν τόσο;», είπε χαριτολογώντας ο Νορβηγός πρέσβης στην Ελλάδα, Γιορν Γκέλσταντ που μαζί με το επιτελείο του μας υποδέχτηκαν στην πρεσβεία για μια γνωριμία με τον συμπατριώτη τους καλλιτέχνη.

«Μετά τη Μαρία Κάλλας, τη Νάνα Μούσχουρη, τον Λουτσιάνο Παβαρότι και τον Αντρέα Μποτσέλι, ο Σίβερτ θα μας χαρίσει δύο ακόμη αξέχαστες βραδιές στο Ηρώδειο», πρόσθεσε, κάνοντας ειδική μνεία στην κοινωνική και αντιρατσιστική δράση του Σ. Χόγεμ.

Ψηλός, χαριτωμένος, ευγενής κι ολίγον αμήχανος στα πρώτα λεπτά, ο Σίβερτ Χόγεμ πήρε θέση απέναντί μας και με αφοπλιστική ειλικρίνεια δήλωσε: «Ωραία είναι που μαζευτήκαμε, αλλά δεν ξέρω από συνεντεύξεις Τύπου, οπότε πείτε μου εσείς τι πρέπει να κάνω».

Ο πάγος, πάντως, έσπασε γρήγορα. Αλλωστε η σχέση του Νορβηγού με τη χώρα μας κρατά από τον Οκτώβρη του 2000, όταν μια «νεαρή» τότε μπάντα, οι Madrugada, ήρθαν για συναυλίες και άφησαν τις καλύτερες εντυπώσεις. Εκτοτε οι επισκέψεις του ήταν πολλαπλές, αλλά η στιγμή που του ξύπνησε την επιθυμία να παίξει στο Ηρώδειο ήταν όταν ανέβηκε στην Ακρόπολη.

«Κοίταξα κάτω, είδα αυτό το αριστούργημα και αναρωτήθηκα: τι είναι αυτό που βλέπω; Αμέσως ευχήθηκα να παίξω κάποτε εκεί». Επειτα η επιθυμία ξαναξύπνησε όταν μετά από ένα live στην αίθουσα «Παρνασσός» πήγε για ποτό στο Θησείο κι αγναντεύοντας τον ιερό βράχο θυμήθηκε την παλιά ευχή.

Υπήρξατε πάντα πολύ θερμοί κι ευγενικοί μαζί μου. Δεν φανταζόμουν ποτέ ότι θα μπορούσα να γεμίσω αυτό το αρχαίο θέατρο με 4.000 ανθρώπους. Πόσο μάλλον να το γεμίσω δύο φορές

Το στάτους του χώρου, η μαγεία του ή η ακουστική του είναι εκείνα που τον ιντριγκάρουν άραγε περισσότερο; «Τα μέρη που συνδέονται με την Ιστορία, μου αρέσει να τα επισκέπτομαι και πάντα με ενδιαφέρουν. Το να παίζω εκεί δημιουργεί διπλή χαρά», λέει.

Σε θρησκείες δεν πιστεύω, οπότε το "ιερό" είναι για μένα κάτι εντελώς προσωπικό. Θεωρώ ότι αυτό που καθιστά μαγικό ένα μέρος είναι ότι σημαίνει πολλά πράγματα για πολύ κόσμο. Αυτή τη μαγεία αποδέχομαι.
Σε ό,τι αφορά τα τεχνικά ξέρω ότι υπάρχουν αυστηροί κανονισμοί στη λειτουργία του θεάτρου, οπότε θα προσαρμόσουμε λίγο την ένταση και τα ντεσιμπέλ. Μαζί μου θα έχω την μπάντα μου, ένα κουαρτέτο εγχόρδων αλλά και την τραγουδίστρια Mαρί Μονρό

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι θα στερηθούμε κάτι από το μοναδικό οπτικοακουστικό θέαμα, για το οποίο είναι άλλωστε και τόσο περιζήτητος. Αλλωστε και οι δύο βραδιές θα ηχογραφηθούν και θα βιντεοσκοπηθούν. «Δεν μπορώ να εξηγήσω την αγάπη που μου δείχνει το ελληνικό κοινό, ωστόσο, αντιλαμβάνομαι μια αδυναμία σας σε παραγωγές που αποπνέουν μια θεατρικότητα, που έχουν κάτι σκοτεινό, κάτι ροκ.

»Ισως και η αγάπη σας για τους Madrugada, τον Νικ Κέιβ και την PJ Harvey να έχουν την ίδια εξήγηση. Ειλικρινά μερικές από τις καλύτερες συναυλίες της ζωής μου τις έχω δώσει στην Αθήνα».

Οχι όμως, την κορυφαία. «Στην πρώτη θέση θα έβαζα το live που έδωσα στη Νορβηγία πριν από κάνα δυο εβδομάδες στην κορυφή ενός βουνού».

Λίγο πριν κλείσουμε, ήρθε και η ερώτηση για την κοινωνική αναταραχή στην Ευρώπη και το θέμα των προσφύγων. «Δεν είμαι σίγουρος αν πρέπει η μουσική να ακουμπά αυτά τα θέματα, αν και σε στιγμές τόσο βαθιάς κρίσης αισθάνομαι άσχημα που δεν φτιάχνω τραγούδια με πολιτικό σχολιασμό.

»Επιμένω στις ρομαντικές μουσικές που μιλούν για προσωπικές ιστορίες. Από την άλλη έχω δώσει μουσικές μου σε σποτάκι που συνόδευε μεγάλες κοινωνικές καμπάνιες κι ένιωσα υπέροχα. Η μουσική είναι επικοινωνία κι ο καθένας επικοινωνεί με τον τρόπο του».

Σε ό,τι αφορά τα εισιτήρια των δύο συναυλιών, υπάρχουν ελάχιστα διαθέσιμα (από κάποιες επιστροφές) γι' απόψε και μερικά περισσότερα για τη συναυλία της Κυριακής.
Τιμές: από 25 -55 ευρώ. Στις 21.00. Οι πόρτες ανοίγουν: 19.30.
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Κοιτάζω με δέος την Ακρόπολη κι ανυπομονώ»
Μπορεί η Φλόρενς χθες βράδυ να άλωσε τη σκηνή του Ηρωδείου, ικανοποιώντας όλους όσοι έλαβαν μέρος στην «σφαγή» για τα εισιτήριά της, αλλά για κάποιους άλλους βέβαια η πλέον αναμενόμενη συναυλία των ημερών...
«Κοιτάζω με δέος την Ακρόπολη κι ανυπομονώ»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Ο Γκάτσος ήταν το διαβατήριό μου στη ζωή»
Στίχοι του σπουδαίου ποιητή, μελοποιημένοι από τους Χατζιδάκι, Θεοδωράκη, Ξαρχάκο, Μούτση θα πλημμυρίσουν την Παρασκευή τη σκηνή του Ηρωδείου. Ο Μητσιάς, η Αγαθή Δημητρούκα και η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη...
«Ο Γκάτσος ήταν το διαβατήριό μου στη ζωή»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Πεντακόσια τραγούδια, χιλιάδες συναισθήματα
Σπουδαίος συνθέτης και σπάνιος άνθρωπος, ο Γιάννης Σπανός πέθανε χθες σε ηλικία 85 ετών. Ευγενικά και μελωδικά κάθισε επί έξι δεκαετίες στο πιάνο του και περιέγραψε με τον πιο τρυφερό τρόπο την απουσία, τη...
Πεντακόσια τραγούδια, χιλιάδες συναισθήματα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Ζήσαμε απερίσκεπτα, αντί για την αλήθεια προτιμήσαμε εκείνους που μας παρέσυραν»
Φορτσάτος καταστρώνει τα καινούργια του σχέδια: με εκείνον οικοδεσπότη το ιστορικό «Αλσος» στο Πεδίον του Αρεως μετατρέπεται σε νέο καλλιτεχνικό στέκι απ’ όπου θα παρελάσουν όλο τον χειμώνα δεκάδες...
«Ζήσαμε απερίσκεπτα, αντί για την αλήθεια προτιμήσαμε εκείνους που μας παρέσυραν»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Αντιεξουσιαστής στην αντίληψη και την ψυχή»
Θ’ αφήσω εγώ αυτά τα περιβόλια, θα βγω να πάρω τα στενά της θάλασσας… Εκείνος το έγραψε, εμείς το τραγουδήσαμε κι έπειτα το έκανε και πράξη. Ο ποιητής, στιχουργός και πεζογράφος Μάνος Ελευθερίου έφυγε από...
«Αντιεξουσιαστής στην αντίληψη και την ψυχή»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η γιατρός του «Μεγάλου Ερωτικού»
Ενα 21χρονο κορίτσι με βελούδινη φωνή και λαμπερό χαμόγελο, που αριστεύει στην Ιατρική Σχολή Αθηνών αλλά βάζει πάνω απ' όλα τη μουσική, κάνει τώρα πραγματικότητα το μεγάλο της όνειρο, να ερμηνεύσει το...
Η γιατρός του «Μεγάλου Ερωτικού»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας