• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 7.8°C / 10.8°C
    2 BF
    64%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    8°C 5.8°C / 8.8°C
    3 BF
    50%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 11.0°C / 12.0°C
    2 BF
    59%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 9.4°C
    2 BF
    41%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C 3.9°C / 4.1°C
    2 BF
    75%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 5.1°C / 7.6°C
    1 BF
    61%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    3°C 3.4°C / 4.0°C
    2 BF
    52%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 10.2°C / 10.2°C
    1 BF
    72%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 9.4°C / 12.7°C
    2 BF
    85%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 7.9°C / 9.9°C
    2 BF
    62%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    9°C 9.4°C / 11.8°C
    4 BF
    64%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    6°C 6.2°C / 6.2°C
    3 BF
    62%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.9°C / 10.9°C
    2 BF
    87%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 6.7°C / 7.9°C
    2 BF
    66%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 8.5°C / 9.0°C
    1 BF
    77%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 11.8°C / 11.8°C
    4 BF
    58%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    9°C 8.0°C / 11.0°C
    2 BF
    64%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C 3.3°C / 4.4°C
    2 BF
    83%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    6°C 5.8°C / 8.3°C
    1 BF
    66%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    5°C 4.6°C / 4.6°C
    1 BF
    62%

Οι Τάνια Τσαχουρίδου, Ανθή Ζαχαράτου, Γιώργος Κοκκολιός και Γ. Τασούλης στην παράσταση του 1957

ΑΡΧΕΙΟ ΕΛΣ

«Η πριγκίπισσα της Σασσώνος» του Σαμάρα

  • A-
  • A+

Στις 27/5/2016, στην ίδια αίθουσα, παρακολουθήσαμε την πρώτη ύστερα από 60 χρόνια παρουσίαση της οπερέτας του Σαμάρα «Η πριγκίπισσα της Σασσώνος» (1915), υπό τον Ανδρέα Τσελίκα, σε νέα επιμέλεια του μουσικού κειμένου από τον αδελφό του, Γιάννη.

Συμμετείχε η ΜΧΔΑ. Το έργο είχε δοθεί παλαιότερα από την ΕΛΣ (1957). Η ακρόαση αποκάλυψε μια γοητευτικά πικάντικη αλλά περίεργα ετερόφωτη/ετερόκλητη οπερέτα.

Δίχως το ευανάγνωστα ελληνικό φολκλορικό στίγμα της δημοφιλούς «Κρητικοπούλας», η «Πριγκίπισσα» είναι γεμάτη από επανερχόμενες, υπερβολικά βαρύνουσες αναπαραγωγές του ήχου της βιεννέζικης οπερέτας των Λέχαρ και Γιόχαν Στράους υιού, αλλά και απόηχους από Οφενμπαχ, Ζουπέ κ.ά., που στα αυτιά του σημερινού, μουσικά πολύ πιο ενημερωμένου ακροατή λειτουργούν διαλυτικά στη μουσική συνοχή.

Αντίθετα από τον προικισμένο, «γάτο» Σακελλαρίδη που οικειοποιούνταν πλήρως ό,τι άρπαζε, γειώνοντάς το βαθιά στο ελληνικό έδαφος, εδώ ο κοσμοπολίτης Σαμάρας πέφτει θύμα της ευκολίας του και της ευρείας, υψηλής παιδείας του, που τον οδηγούν να αναπαράγει ως χαμαιλέων όλα τα οικεία σε αυτόν (αλλά και σε εμάς σήμερα) στερεότυπα του κεντροευρωπαϊκού ελαφρού μουσικού θεάτρου.

Παρ’ όλα ταύτα, το αβάσταχτης ελαφρότητας έργο ρέει απολύτως ευχάριστα και με περισσό ενδιαφέρον: οι ρόλοι έχουν άριστο μουσικό χαρακτηρισμό και αβίαστη, μελωδική φωνητική γραφή, η εναλλαγή πρόζας και μουσικής ισορροπεί θαυμάσια και η παρουσία του φολκλόρ -επτανησιακού και ηπειρώτικου- λειτουργεί απολαυστικά.

Επίσης, υπάρχουν υγιείς, επικαιρικές πατριωτικές κορόνες και, επιπλέον, φαρμακερές πολιτικές αιχμές για παθογένειες της εξουσίας που παραμένουν τραγικά ευανάγνωστες και σήμερα: νεποτισμός, πελατειακές σχέσεις, ρουσφέτια…

Από την έκδηλα άνιση διανομή ξεχώρισαν εύκολα η Σοφία Κυανίδου (Ντόλλυ), ο μοναδικά ταμπεραμεντόζος ερμηνευτής οπερέτας Δημήτρης Πακσόγλου (Παρασκευάς), ο ταιριαστά μπουφόνικος Χάρης Αδριανός (Πέτρος) και ο Μιχάλης Ψύρρας (Δον Αλόντζο).

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Συναρπαστική «Νύχτα τ’ Αϊ-Γιαννιού»
Ξάφνιασε ευχάριστα η πρώτη παγκόσμια παρουσίαση στα γερμανικά της άγριας «νεραϊδο-όπερας» του Δημήτρη Λιάλιου, στο Παλλάς. Το έργο ανακάλυψε ο αρχιμουσικός Βύρων Φιδετζής, ο οποίος διοργάνωσε τις συναυλίες του...
Συναρπαστική «Νύχτα τ’ Αϊ-Γιαννιού»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Υποδειγματικός Βέρντι από Καλέγια και Καμεράτα!
Πολλαπλά ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε η συναυλία των Μουσικών της Καμεράτας υπό τον Ραμόν Τεμπάρ στην οποία συνόδεψαν τον Γιόζεφ Καλέγια σε ένα ωραίο ρεσιτάλ με άριες από όπερες. Εντεταγμένη στο Φεστιβάλ Αθηνών...
Υποδειγματικός Βέρντι από Καλέγια και Καμεράτα!
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Στη ρουτίνα πολυτελείας του Ζούμπιν Μέτα
Με δύο συναυλίες που άφησαν πολύ καλές εντυπώσεις εγκαινιάστηκε η νέα σεζόν. Ο υψηλότατος επαγγελματισμός και ο αψεγάδιαστος ήχος των Ισραηλινών μουσικών χάρισαν ανόθευτη απόλαυση, ενώ η διεύθυνση του 80χρονου...
Στη ρουτίνα πολυτελείας του Ζούμπιν Μέτα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Στα ουράνια με την «Τέταρτη» του Μάλερ
Ο έμπειρος αρχιμουσικός Μιχάλης Οικονόμου οδήγησε την ΚΟΑ και διέπλασε ένα ολοζώντανο μουσικό ακρόαμα, παρά τη μικρή διάρκεια της συναυλίας, ενώ η υψίφωνος Μυρσίνη Μαργαρίτη απέδωσε εξαιρετικά το καταληκτικό...
Στα ουράνια με την «Τέταρτη» του Μάλερ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η Ακαδημία του Αγίου Μαρτίνου των Αγρών συμπράττει με τον Φασίλ Σάι
Μοναδικά απολαυστική ήταν η συναυλία που έδωσαν στο κατάμεστο Μέγαρο Μουσικής τα έγχορδα της Ακαδημίας του Αγίου Μαρτίνου των Αγρών, στο πλαίσιο τρέχουσας ευρωπαϊκής περιοδείας σε Γερμανία, Ολλανδία, Ελλάδα,...
Η Ακαδημία του Αγίου Μαρτίνου των Αγρών συμπράττει με τον Φασίλ Σάι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας