• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    32°C 30.1°C / 32.9°C
    4 BF
    40%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    30°C 26.6°C / 32.4°C
    2 BF
    56%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.9°C / 33.2°C
    2 BF
    44%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    0 BF
    57%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 30.7°C
    4 BF
    54%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 27.0°C / 29.9°C
    2 BF
    57%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.4°C / 25.6°C
    2 BF
    53%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    33°C 33.5°C / 33.5°C
    1 BF
    31%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 27.8°C / 30.4°C
    4 BF
    51%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 27.9°C
    4 BF
    61%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.3°C / 29.4°C
    5 BF
    45%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.5°C / 28.7°C
    3 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.9°C / 28.9°C
    2 BF
    65%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 26.8°C
    0 BF
    53%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    31°C 29.5°C / 31.0°C
    1 BF
    40%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.7°C / 28.8°C
    3 BF
    50%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    31°C 29.3°C / 32.7°C
    0 BF
    34%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.3°C / 28.8°C
    2 BF
    63%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 26.7°C / 30.0°C
    2 BF
    36%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 26.9°C
    1 BF
    46%

Κρίστοφ Πόπεν, Ρίου Γκότο

Απογειώνοντας τον Παγκανίνι

  • A-
  • A+

Δύο ενδιαφέρουσες συναυλίες έδωσε η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών γύρω στα μέσα Μαΐου, αφήνοντας από καλές έως εξαιρετικές εντυπώσεις. Αμφότερες δόθηκαν στη μεγάλη αίθουσα του κρατικού πλέον Μεγάρου Μουσικής και τις διηύθυναν ξένοι, προσκεκλημένοι αρχιμουσικοί.

Στις 13/5/2016, επικεφαλής του αθηναϊκού συνόλου βρέθηκε ο εξαιρετικός Γερμανός αρχιμουσικός Κρίστοφ Πόπεν, γνώριμος στο αθηναϊκό φιλόμουσο κοινό αλλά και σε όσους παρακολουθούν την εξειδικευμένη δισκογραφική παραγωγή της ECM. Παρά το στιλιστικά ετερόκλητο πρόγραμμα, η συναυλία άφησε άριστες εντυπώσεις.

Πρώτη ακούστηκε η εισαγωγή «Ωραία Μελουζίνα» του Μέντελσον, σε μια στρωτή, ταιριαστά ατμοσφαιρική ανάγνωση. Ακολούθησε αμέσως το «Κοντσέρτο για βιολί αρ. 1» του Παγκανίνι, το οποίο έπαιξε σε βιολί Στραντιβάριους (1722) ο Ιαπωνο-αμερικανός βιολιστής Ρίου Γκότο.

Ο ταχύτατα ανερχόμενος, 27χρονος μουσικός πρόσφερε μια ωραία, αναπάντεχα συναρπαστική ερμηνεία του χιλιοπαιγμένου, άλλοτε ιδιαίτερα δημοφιλούς κοντσέρτου, κατορθώνοντας να προσδώσει στην ερμηνεία του ποιότητες καλαισθησίας και μουσικού ενδιαφέροντος πέραν των στενά επιδειξιακών/δεξιοτεχνικών στις οποίες είναι σαφές ότι εξαντλείται η γραφή του.

Στα δύο ακραία μέρη άντλησε από το βιολί ήχο οξύ και αιχμηρό, διέπλασε σολιστική ρητορική αθλητικού σφρίγους και κοφτή, ακριβή, τεταμένη φραστική, ενώ το λυρικό, κάπως «μελό» μεσαίο μέρος διαπότισε με αυστηρό, ευγενές συναίσθημα, δίνοντας τελικά μια απρόσμενα διαφορετική -εντέλει συναρπαστική!- συνολική εκδοχή της προσχηματικής δραματουργίας του κοντσέρτου.

Στο συνολικό αποτέλεσμα συνεισέφερε αποφασιστικά η διάπλαση της ορχηστρικής συνοδείας υπό τον Πόπεν σε απολύτως συγγενές ερμηνευτικό ύφος. Η συναυλία ολοκληρώθηκε με τη «Συμφωνία αρ. 2» του Μπραμς, έργο επίσης χιλιοπαιγμένο, γνωστό στην ορχήστρα, όπερ σημαίνει λιγότερος κόπος προετοιμασίας αλλά και τάση για ρουτινιάρικη ανάγνωση.

Ο έμπειρος 60χρονος αρχιμουσικός άντλησε μια σπάνιας ομορφιάς, σαγηνευτικής ζωντάνιας και λυρικής ευφορίας εκτέλεση, που χαρακτηρίστηκε από πεντακάθαρη, διάφανη διάπλαση της συμφωνικής δομής, ευγενή μελωδισμό, ωραίες ολιστικές συνεισφορές των πνευστών, αβίαστα αρθρωμένα σχήματα κλιμάκωσης και αποκλιμάκωσης, μαλακές αλλά ακριβείς αποθέσεις φράσεων, ιδανική ισορροπία ανάμεσα στην κυρίαρχα δομική γραφή και το αρρενωπό λυρικό στοιχείο!

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Κουαρτέτο «Διοτίμα» σε νυχτερινές μουσικές
Στο πλαίσιο του πολυδιάστατου φεστιβάλ «Hypnos project», που διοργανώνει και παρουσιάζει η Στέγη του Ωνασείου στο δίμηνο 18/4 έως 19/6, το γαλλικό κουαρτέτο εγχόρδων «Διοτίμα» έδωσε στην αίθουσα εκδηλώσεων του...
Κουαρτέτο «Διοτίμα» σε νυχτερινές μουσικές
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μουσικά παραμύθια με ελληνική έμπνευση
«Ενας παράξενος βασιλιάς», «Το θαρραλέο αγόρι και ο δράκος του πηγαδιού»: δύο νέα έργα για συμφωνική ορχήστρα και αφηγητή παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο του «Ελληνικού Σχεδίου» υπό τον νεοεμφανιζόμενο αρχιμουσικό...
Μουσικά παραμύθια με ελληνική έμπνευση
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ρεσιτάλ με εικαστική έμπνευση
Ενας από ακμαίους, εργατικούς και δραστήριους Ελληνες πιανίστες, ο Απόστολος Παληός, έδωσε στις 24/2/2016 ένα ωραίο ρεσιτάλ πιάνου στο Ιδρυμα Θεοχαράκη. Το πρόγραμμα περιελάμβανε συνθέσεις με εικαστική...
Ρεσιτάλ με εικαστική έμπνευση
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η επιστροφή ενός βραβείου «Δ. Μητρόπουλος»
Δεν μπορεί κανείς παρά να χαρεί ειλικρινά όταν διαπιστώνει ιδίοις ωσί αρχιμουσικούς που βραβεύτηκαν στον μουσικό διαγωνισμό «Δημήτρης Μητρόπουλος» να εξελίσσονται σε ώριμους επαγγελματίες ξεδιπλώνοντας το...
Η επιστροφή ενός βραβείου «Δ. Μητρόπουλος»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Απολαυστική «Μαντάμα Μπατερφλάι»
Με οδηγό τη σφριγηλή διεύθυνση του Βραζιλιάνου αρχιμουσικού Λουίς Φερνάντο Μαλέιρο και υλικό τα σύνολα της ΕΛΣ και τη θαυμάσια διανομή ξένων και Ελλήνων μονωδών, η παράσταση υπήρξε μια χορταστική γιορτή...
Απολαυστική «Μαντάμα Μπατερφλάι»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μνήμη Οδυσσέα Δημητριάδη
Τη μνήμη του Οδυσσέα Δημητριάδη, κορυφαίου αρχιμουσικού ελληνικής καταγωγής, που γεννήθηκε στη Γεωργία και διέπρεψε επί δεκαετίες στην πρώην ΕΣΣΔ, τίμησε η ΚΟΑ κατά την πρώτη συναυλία της νέας καλλιτεχνικής...
Μνήμη Οδυσσέα Δημητριάδη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας