Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η Ριάνα ανακατεύει την τράπουλα

Η Ριάνα ανακατεύει την τράπουλα

  • A-
  • A+

Με την πρώτη ματιά, το στέμμα είναι που σε βάζει σε υποψία. Κατά τα άλλα, το εξώφυλλο του νέου δίσκου της Rihanna θέλει πολλή αποκρυπτογράφηση. Ούτε τίτλος ούτε γυμνό, μόνο σημάδια της γραφής Μπράιγ πάνω στο χαρτί κι ένα κρυφό ποίημα.

«Μερικές φορές αυτοί που έχουν τα μάτια είναι πιο τυφλοί», είπε προσπαθώντας να εξηγήσει την επιλογή της. Συγχρόνως έκανε δώρο στους θαυμαστές της ένα εκατομμύριο downloads δωρεάν, γεγονός που την εκτόξευσε αμέσως στην κορυφή.

Ξέρει να παίζει το παιχνίδι της πρόκλησης η 28χρονη αλλά και να «ανακατεύει» την ποπ τράπουλα όπως θέλει - αν και τα 13 κομμάτια του άλμπουμ στο πρώτο άκουσμα μοιάζουν ξενέρωτα, καθώς παίζει πολύ με τον ίδιο ήχο και τις επαναλήψεις. Kι όμως, πίσω από τη μονότονη -στο πρώτο άκουσμα- εντύπωση υπάρχει μια ψυχεδελική διάσταση, πολύ διαφορετική απ’ ό,τι είχαμε συνηθίσει.

Εχοντας ένα πέπλο συνολικού concept να καλύπτει τα κομμάτια, η Rihanna φαίνεται πως δεν παρατάσσει (αν όχι πετά) σουξέ σε έναν δίσκο, αλλά χαμηλώνει τους τόνους για να δώσει μεγαλύτερη εσωτερικότητα στην ερμηνεία. Ακούστε το «Same Ol’ Mistakes» με την ελεκτρο-υπνωτική γοητεία ή το «Love on the Brain» που παραπέμπει σε παλιά σόουλ και θα τρομάξετε να την αναγνωρίσετε.

Το «ANTI» είναι το όγδοο στούντιο άλμπουμ της τραγουδίστριας από τα νησιά Μπαρμπέιντος και η πολυαναμενόμενη συνέχεια του πλατινένιου και βραβευμένου με Γκράμι «Unapologetic», που κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 2012 (πρόκειται για το μεγαλύτερο διάστημα που πέρασε στην καριέρα της μέχρι να ηχογραφήσει νέα τραγούδια).

Πριν καν φτάσει στην τρίτη δεκαετία της ζωής της, η Rihanna είναι η τραγουδίστρια με τις περισσότερες διαδικτυακές πωλήσεις. Κι αυτό εδώ το άλμπουμ, που επιμένει στο τρίπτυχο: σεξ, ναρκωτικά και μια δόση αγώνων για την ελευθερία, μάλλον θα πολλαπλασιάσει τους αριθμούς.

Τρεις κυρίες της κάντρι

Πολύ πριν η μουσική παραδοθεί σε εύκολα τερτίπια, υπήρχαν τρεις φοβερές τύπισσες που έκαναν παιχνίδι: η Λίντα Ρόντσταντ, η Ντόλι Πάρτον και η Εμιλού Χάρις μπορεί να γνώριζαν τεράστια επιτυχία ως σόλο καλλιτέχνες, ωστόσο, όταν ένωναν τις δυνάμεις τους, η Αμερική αποθέωνε το ιδιαίτερο κάντρι αποτέλεσμα.

Σχεδόν τριάντα χρόνια από την πρώτη τους δισκογραφική συνάντηση, οι τρεις τους κυκλοφορούν μια κασετίνα που παραπέμπει στα άπαντά τους. Το τριπλό «The Complete Trio Collection» (Rhino Records) περιέχει δύο παλαιότερα άλμπουμ, καλογυαλισμένα από mastering ήχο (το πρώτο είναι το πολυπλατινένιο «Trio» του 1987, το δεύτερο το «Trio ΙΙ» του 1999, δύο άλμπουμ που μαζί είχαν πουλήσει περισσότερα από 5 εκατομμύρια αντίτυπα), ενώ στον τρίτο δίσκο θα ακούσετε 20 τραγούδια τους σε εκδοχές που δεν έχουμε ξανακούσει.

Οι τρεις τραγουδίστριες, που ξεκίνησαν παρέα, χώρισαν και ξαναενώθηκαν το 1994, είναι σαν να διεκδικούν μια τρίτη ευκαιρία, που μετά χαράς τους δίνουμε. Η 69χρονη Λίντα Ρόντσταντ των 11 Γκράμι ως γνωστόν παλεύει με το τέρας του Πάρκινσον, η μικρότερη της τριάδας Εμιλού Χάρις δεν αποχωρίζεται την κιθάρα της, περιοδεύει ασταμάτητα και τελευταία καμαρώνει για την κυκλοφορία του δίσκου της «Wrecking Ball» σε βινίλιο με αφορμή τη Record Store Day 2016, που θα γιορταστεί στις 16 Απριλίου.

Ενώ την 70χρονη έφηβη Ντόλι Πάρτον δεν μπορεί να τη σταματήσει κανείς (άλλωστε, όπως έχει δηλώσει, έχει κομμάτι έτοιμο για να γιορτάσει τα 100χρονά της το 2046). Μεταξύ των τραγουδιών που θα ακούσετε στην τριπλή συλλογή τα «To Know Him Is To Love Him», «I ‘ve Had Enough», «Feels Like Home», «Lover’s Return», «My Dear Companion», κ.ά.

 

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Γκαλά διαφορετικότητας
Ο περίφημος Γάλλος χορογράφος Ζερόμ Μπελ έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση με το «Gala» στις 9 και 10 Ιανουαρίου, συνεργάζεται με Ελληνες ερμηνευτές και τους ζητά να καταθέσουν την πιο αυθεντική,...
Γκαλά διαφορετικότητας
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Η Σιλβί Γκιλέμ με γνώρισε στο μεγάλο κοινό»
Ο κορυφαίος Βρετανός χορογράφος Ράσελ Μάλιφαντ, φέρνει στο Μέγαρο την παράσταση «Conceal/Reveal» με νέα και παλιά, εμβληματικά κομμάτια του. Και μας μιλά για τη θρυλική μπαλαρίνα που στήριξε πάνω του τη στροφή...
«Η Σιλβί Γκιλέμ με γνώρισε στο μεγάλο κοινό»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Σαν πάρτι με βερμούτ
​Πολύ πριν το σύγχρονο τραγούδι παραδοθεί άνευ όρων στη vintage αισθητική, πριν οι πιτσιρικάδες αρχίσουν να ξεψαχνίζουν τα παλιά συρτάρια, υπήρχε στην Κύπρο ένας τραγουδιστής που αφιερωνόταν σε παλιές κασέτες...
Σαν πάρτι με βερμούτ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μελωδίες σαν τους ανθρώπους της ερήμου
Η Γαλλο-μαροκινή τραγουδίστρια με την παριζιάνικη ζωή και τις αμερικανικές, τζαζ αναφορές για να γράψει τον δεύτερο δίσκο της απομονώθηκε στην καρδιά του Μαρακές. Και ανακάλυψε, όπως λέει, «ανοίγματα στον...
Μελωδίες σαν τους ανθρώπους της ερήμου
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Πεπρωμένο του ήταν οι επιτυχίες
Ενας πολύ αγαπημένος άνθρωπος κι ένας δημιουργικός και πολύπλευρος μουσικός (δισκογραφία, θέατρο και κυρίως τηλεόραση), ο Βασίλης Δημητρίου έφυγε νωρίς αφήνοντας πίσω του τραγούδια που θα ακούγονται για πολλά...
Πεπρωμένο του ήταν οι επιτυχίες
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Λένε εμένα βάτραχο, αλλά όχι τον Τομ Γουέιτς»
Το πρώτο πράγμα που μαθαίνει κανείς γενικά για τον Μπομπ Ντίλαν είναι ότι απεχθάνεται την πολυλογία. Δεν του αρέσει να μιλάει, να σχολιάζει, να παίρνει μέρος στη ροή της ζωής με τον τρόπο που απαιτούν οι άλλοι...
«Λένε εμένα βάτραχο, αλλά όχι τον Τομ Γουέιτς»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας