• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 12.3°C / 15.6°C
    2 BF
    71%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    10°C 7.3°C / 11.0°C
    0 BF
    78%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    13°C 10.0°C / 15.0°C
    5 BF
    70%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    6°C 5.9°C / 5.9°C
    1 BF
    65%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 11.3°C
    2 BF
    81%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    8°C 7.0°C / 10.4°C
    2 BF
    77%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    3°C 3.4°C / 5.1°C
    2 BF
    87%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.6°C / 14.6°C
    2 BF
    76%
  • Ηράκλειο
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 14.9°C / 17.5°C
    2 BF
    86%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    13°C 12.9°C / 12.9°C
    1 BF
    82%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.8°C / 17.9°C
    5 BF
    72%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 12.9°C
    5 BF
    65%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    15°C 15.1°C / 15.1°C
    3 BF
    64%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 5.9°C / 10.5°C
    0 BF
    87%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 10.1°C / 12.3°C
    1 BF
    100%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 15.8°C / 18.8°C
    1 BF
    86%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 12.9°C / 15.8°C
    2 BF
    61%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    9°C 4.3°C / 11.6°C
    1 BF
    81%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    9°C 6.7°C / 11.1°C
    2 BF
    64%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    4°C 3.8°C / 3.8°C
    1 BF
    77%

Ο κορυφαίος Βρετανός χορογράφος Ράσελ Μάλιφαντ, φέρνει στο Μέγαρο την παράσταση «Conceal/Reveal» με νέα και παλιά, εμβληματικά κομμάτια του

«Η Σιλβί Γκιλέμ με γνώρισε στο μεγάλο κοινό»

  • A-
  • A+

«Δύο σώματα που χορεύουν σπάνια δείχνουν τόσο όμορφα όσο στις χορογραφίες του Ράσελ Μάλιφαντ», έχει γράψει η Guardian σε έναν από τους πολλούς ύμνους της στον χορογράφο. Αλλά μήπως κι εμείς εδώ στην Ελλάδα δεν τον έχουμε αποθεώσει;

Είδωλο για τον χορευτικό κόσμο, συνεργαζόμενος χορογράφος του κορυφαίου διεθνώς οργανισμού Sadler’s Wells του Λονδίνου, δημιουργός που ανέπτυξε μια απαράμιλλη γλώσσα επικοινωνίας (παντρεύοντας το κλασικό μπαλέτο με τη γιόγκα, την καποέιρα), αλλά και καλλιτέχνης που έχτισε εικόνες μοναδικής ομορφιάς αναπτύσσοντας χορογραφίες που καθοδηγούνται από το φως, ο 54χρονος Μάλιφαντ είναι ένας σταρ του παγκόσμιου χορού, αγαπημένο παιδί του Royal Ballet, του Batsheva Ensemble, του μπαλέτου της Λορένης και της Λιόν και επί 10 χρόνια βασικός χορογράφος της Σιλβί Γκιλέμ.

Αυτή τη φορά, ο εκφραστής της μεταμοντέρνας βρετανικής σκηνής φέρνει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (19 και 20 του μηνός) τη νέα του παράσταση με τίτλο «Conceal/Reveal» (Απόκρυψη/Αποκάλυψη), την οποία δημιούργησε για τα 20χρονα της ομάδας του.

Σε αυτήν την παραγωγή έχει εντάξει το βραβευμένο με Ολίβιε «Broken Fall» σε μουσική Μπάρι Ανταμσον (πρωτοπαρουσιάστηκε από τη Σιλβί Γκιλέμ), το ολοκαίνουργιο «Piece No. 43», όπου διερευνά τον τρόπο που η δυναμική αρχιτεκτονική του φωτισμού πλαισιώνει την κίνηση του σώματος και, τέλος, ένα νέο σόλο, το «Both». Με αυτό σηματοδοτεί την επιστροφή στη σκηνή της συζύγου του, Ντάνα Φούρας (ελληνικής καταγωγής), η οποία μετά από 10 χρόνια απουσίας επιχειρεί ένα δυνατό comeback.

• O τίτλος «Απόκρυψη/Αποκάλυψη» υπογραμμίζει τη συνύπαρξη νέων και παλαιών έργων;

Και όχι μόνο. Σημαίνει πάνω απ' όλα τη συνύπαρξη των αντιθέτων που καθορίζουν την πορεία και τη δομή της ζωής μας, την κοινωνική μας συμπεριφορά, τα συναισθήματά μας. Συμβολίζει το εσωτερικό παιχνίδι που μας δίνει πολυμορφία και συγχρόνως μας υπενθυμίζει την ύπαρξη και την ταυτότητά μας. Συμβολίζει επίσης τον διπλό μας εαυτό που μεταλλάσσεται ανάλογα με τις συνθήκες και τις επικρατούσες αντιλήψεις.

• Στη δική σας ζωή ποια είναι η σημαντικότερη «απόκρυψη» και ποια η σημαντικότερη «αποκάλυψη»;

Και στις δύο περιπτώσεις, νομίζω ότι η καλύτερη απάντηση είναι η εσωτερική αλήθεια. Η αλήθεια ότι σε όλους τους ανθρώπους, στην προσπάθειά τους να ανακαλύψουν πράγματα, άλλα τους φανερώνονται κι άλλα πάντα θα τους κρύβονται.

• Σήμερα, θα λέγατε ότι έχετε εξασφαλίσει μια ισχυρή σχέση με το κοινό;

Οταν μια παράσταση ξετυλίγεται στη σκηνή, καθένας από το κοινό γίνεται μάρτυρας της μοναδικότητας των κινήσεων. Τα στοιχεία που χρησιμοποιείς ενώνονται και δημιουργούν απρόσμενες σχέσεις.

Και άρα το ζητούμενο είναι το πώς ο κόσμος θα τα υποδεχτεί. Για να είμαι ειλικρινής, πιστεύω ότι έχω μια ισχυρή σχέση με το κοινό, αλλά ποτέ δεν το θεώρησα ως δεδομένο. Απεναντίας προσπαθώ να ανακαλύπτω διαφορετικές μορφές έκφρασης και να τις παρουσιάζω με διαφορετικούς τρόπους.

Από την άλλη, δεν μπορεί το κοινό να είναι το μόνο κίνητρο. Η δημιουργία οφείλει κατ' αρχάς να είναι τρόπος έκφρασης. Διαφορετικά, οι θεατές θα καταλάβουν ότι προσπαθείς να επωφεληθείς από αυτήν.

• Με τα χρόνια άλλαξε πολύ ο τρόπος που χτίζετε τις χορογραφίες σας;

Αυτό που αλλάζει με τον καιρό είναι ο τρόπος που βλέπω τα πράγματα. Εχει να κάνει με τις εμπειρίες που ζω και τα συναισθήματα που δημιουργεί κάθε εμπειρία. Δεν νομίζω ότι αναπτύσσω με διαφορετικό τρόπο τις χορογραφίες μου, αλλά είμαι εγώ πλέον πολύ διαφορετικός. Βλέπετε, γερνάω και οι αλλαγές είναι οι επιπτώσεις που φέρνει ο χρόνος μαζί του.

• Γι' αυτό μπήκατε σε διαδικασία να ξανακοιτάξετε παλιές σας χορογραφίες;

Προσπάθησα να δω πώς θα ήταν και πόσο με εκπροσωπεί μια παλιά δουλειά σε νέα απόδοση. Για παράδειγμα, ήταν πολύ ενδιαφέρον για μένα να ξαναδώ το «Broken Fall», ένα από τα αγαπημένα μου κομμάτια.

Σκέφτηκα ότι θα ήταν μια μεγάλη εμπειρία μάθησης για εμάς ως ομάδα να αντιμετωπίσουμε τις τεχνικές προκλήσεις αυτού του εγχειρήματος. Αλλάζουμε όλοι μέρα με τη μέρα, προσεγγίζουμε διαρκώς τα πράγματα διαφορετικά, προσαρμοζόμαστε, όχι με άσχημο τρόπο, αλλά με την έννοια της προόδου.

• Το «Broken Fall» όμως σηματοδότησε την έναρξη της συνεργασίας και της σχέσης σας με τη Σιλβί Γκιλέμ. Σας λείπει τώρα που αποφάσισε να σταματήσει τον χορό;

Πώς μπορεί να μη μου λείπει μια προσωπικότητα σαν τη Σιλβί; Ηταν πάντα για μένα το έναυσμα για παιχνίδι, για αναμέτρηση. Είχε πάντοτε διάθεση να μάθει. Από την αρχή της συνεργασίας μας νιώθαμε τρομερά άνετα ο ένας με τον άλλον.

Και ξέρετε, αυτό είναι το πιο σημαντικό: εάν πρόκειται να συνεργαστείς με κάποιον, να μοιραστείς συναισθήματα και κινδύνους, τότε πρέπει όχι μόνο να υπάρχει εμπιστοσύνη, αλλά να βασίζονται όλα σε μια απολύτως αληθινή σχέση. Πρέπει να νιώθεις τον άλλον όσο πιο κοντά συναισθηματικά και σωματικά γίνεται.

• Νιώθατε από την αρχή ότι αυτό θα γίνει ένα από τα πλέον εμβληματικά έργα σας;

Η αποδοχή που είχε οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη Σιλβί, η οποία ήταν πασίγνωστη και απευθυνόταν σε ένα ευρύτερο κοινό που σίγουρα δεν είχε δει τη δουλειά μου. Η παρουσία της ήταν καθοριστική γιατί από το ειδικό ακροατήριο των πιο μικρών χώρων βρέθηκα απέναντι στο μεγάλο κοινό.

• Με αυτήν την παράσταση, όμως, επιστρέφει στη χορευτική σκηνή και η σύζυγός σας, Ντάνα Φούρας.

Ναι, και για χάρη της έφτιαξα το τρίτο μέρος του «Conceal/Reveal». Θέλαμε από καιρό να ξαναδουλέψουμε μαζί και είναι πραγματικά φανταστικό που έχουμε την ευκαιρία να το κάνουμε.

• Αλήθεια, θυμάστε πότε αισθανθήκατε την επιθυμία να γίνετε χορευτής;

Φυσικά. Ηταν την πρώτη φορά που είδα στην τηλεόραση τον Νουρέγιεφ να ερμηνεύει τον Κουρσάρο, με παρτενέρ τη Μάργκοτ Φοντέιν. Ημουν πολύ μικρός κι απέναντί μου είχα μία από τις πιο δραματικές και συναρπαστικές παραστάσεις που υπάρχουν. Με συνεπήρε αμέσως.

Info:

19 & 20 Μαρτίου. Αίθουσα «Αλ. Τριάντη». Τιμές εισιτηρίων: από 19 έως 55€. Τηλ: 210 7282333.

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Γκαλά διαφορετικότητας
Ο περίφημος Γάλλος χορογράφος Ζερόμ Μπελ έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση με το «Gala» στις 9 και 10 Ιανουαρίου, συνεργάζεται με Ελληνες ερμηνευτές και τους ζητά να καταθέσουν την πιο αυθεντική,...
Γκαλά διαφορετικότητας
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η Ριάνα ανακατεύει την τράπουλα
Πριν καν φτάσει στην τρίτη δεκαετία της ζωής της, η Rihanna είναι η τραγουδίστρια με τις περισσότερες διαδικτυακές πωλήσεις. Κι αυτό εδώ το άλμπουμ, που επιμένει στο τρίπτυχο: σεξ, ναρκωτικά και μια δόση...
Η Ριάνα ανακατεύει την τράπουλα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Σαν πάρτι με βερμούτ
​Πολύ πριν το σύγχρονο τραγούδι παραδοθεί άνευ όρων στη vintage αισθητική, πριν οι πιτσιρικάδες αρχίσουν να ξεψαχνίζουν τα παλιά συρτάρια, υπήρχε στην Κύπρο ένας τραγουδιστής που αφιερωνόταν σε παλιές κασέτες...
Σαν πάρτι με βερμούτ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μελωδίες σαν τους ανθρώπους της ερήμου
Η Γαλλο-μαροκινή τραγουδίστρια με την παριζιάνικη ζωή και τις αμερικανικές, τζαζ αναφορές για να γράψει τον δεύτερο δίσκο της απομονώθηκε στην καρδιά του Μαρακές. Και ανακάλυψε, όπως λέει, «ανοίγματα στον...
Μελωδίες σαν τους ανθρώπους της ερήμου
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ένας μύθος, μια ιστορική ορχήστρα κι ένας μουσικός άθλος
Ο Ντάνιελ Μπαρενμπόιμ είναι μία από τις πιο επιδραστικές μορφές της διεθνούς μουσικής σκηνής: πολυβραβευμένος μαέστρος, πιανίστας, παιδαγωγός και συγγραφέας.
Ένας μύθος, μια ιστορική ορχήστρα κι ένας μουσικός άθλος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας