• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    30°C 28.6°C / 31.9°C
    3 BF
    38%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    29°C 25.2°C / 31.4°C
    3 BF
    50%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.0°C / 32.0°C
    1 BF
    40%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    1 BF
    73%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    1 BF
    57%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    28°C 24.6°C / 28.8°C
    0 BF
    60%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 22.4°C / 24.0°C
    3 BF
    60%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    33°C 33.2°C / 33.2°C
    1 BF
    29%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.8°C / 31.0°C
    5 BF
    36%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 25.7°C
    3 BF
    61%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.6°C / 28.4°C
    5 BF
    34%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.8°C / 27.7°C
    2 BF
    57%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.9°C / 28.9°C
    0 BF
    65%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.9°C / 29.5°C
    0 BF
    51%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    30°C 27.8°C / 29.9°C
    1 BF
    38%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    26°C 26.0°C / 26.8°C
    4 BF
    62%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.5°C / 31.0°C
    0 BF
    28%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 26.3°C / 27.7°C
    2 BF
    57%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.3°C / 28.3°C
    2 BF
    70%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.1°C / 24.1°C
    0 BF
    64%

Από την αναβίωση της παραγωγής της όπερας του Πουτσίνι, σε σκηνοθεσία Νίκου Πετρόπουλου

STEFANOS

Απολαυστική «Μαντάμα Μπατερφλάι»

  • A-
  • A+

Τη δημοφιλέστατη όπερα του Πουτσίνι «Μαντάμα Μπατερφλάι», σε αναβίωση της παλαιάς σκηνοθεσίας (2004/05) του Νίκου Πετρόπουλου, προσφέρει αυτές τις μέρες η ΕΛΣ στην αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη» του Μεγάρου Μουσικής.

Παρακολουθήσαμε την πρεμιέρα αποκομίζοντας ανάμεικτες εντυπώσεις. Εντυπωσιακή εν καιρώ κρίσης ήταν η πληρότητα της μεγάλης αίθουσας και το γεγονός ότι και οι έξι προγραμματισμένες παραστάσεις έχουν ήδη ξεπουλήσει! (Για τον λόγο αυτό αποφασίστηκε η προσθήκη ακόμα μιας παράστασης την Παρασκευή 29 Ιανουαρίου.)

Πάρα πολύ καλό ήταν το ακρόαμα. Με οδηγό τη σφριγηλή, φροντισμένη στη λεπτομέρεια, σωστά κλιμακωμένης δυναμικής διεύθυνση του Βραζιλιάνου αρχιμουσικού Λουίς Φερνάντο Μαλέιρο και υλικό τα σύνολα της ΕΛΣ και, βέβαια, τη θαυμάσια διανομή ξένων και Ελλήνων μονωδών, η παράσταση υπήρξε μια χορταστική γιορτή πουτσίνειου τραγουδιού˙ ένθεν και, αναμενόμενα, διακοπτόταν από ενθουσιώδες χειροκρότημα!

Αδιαφιλονίκητος άξονας του ακροάματος υπήρξε το σπάνια ισορροπημένο πρωταγωνιστικό ζευγάρι. Εξαιρετική -συγκινητική, με καλαίσθητο, μελωδικό, ορθοτονικά ασφαλές τραγούδι και ευαίσθητη σκηνική παρουσία- υπήρξε η συμμετοχή της υψιφώνου Τσέλιας Κοστέα ως Τσο-Τσο-Σαν. Η φωνή της ανταποκρίθηκε σε όλες τις απαιτήσεις, τόσο σε πλήρη ένταση όσο και με φράσεις χαμηλόφωνες, μεγάλης ευαισθησίας.

Ωστόσο η διαρκής ανάληψη βαρέων ρόλων έχει το τίμημά της στην την ποιότητα της φωνής, της οποίας το βιμπράτο αρχίζει να χαλαρώνει. Η φωνητική υγεία αποτελεί προϋπόθεση για μια μακρά σταδιοδρομία˙ για να χαίρεται εκείνη και να τη χαιρόμαστε κι εμείς!

Στον αντιπαθέστερο ρόλο της οπερατικής φιλολογίας, ο Ιταλός τενόρος Ντάριο ντι Βιέτρι ενσάρκωσε με υγιέστατη, λαμπερή, στεντόρεια φωνή έναν ρωμαλέο, ταιριαστά μπρούτο Πίνκερτον, φωνητικά ισοδύναμο και ερμηνευτικά σε ωραία αντίστιξη προς τη συμπρωταγωνίστριά του.

Πολύ καλοί στους δραματουργικά κομβικούς δευτεραγωνιστικούς ρόλους τους υπήρξαν η μεσόφωνος Ινές Ζήκου ως Σουτζούκι και ο εξαίρετος βαρύτονος Διονύσης Σούρμπης ως πρόξενος Σάρπλες.

Ομοίως καλοί ήσαν στους καρατερίστικους βοηθητικούς ρόλους οι Αλεξ Τσιλογιάννης (Γκόρο), Χαράλαμπος Βελισσάριος (Γιαμαντόρι), Δημήτρης Κασιούμης (Μπόνζο), Γιάννης Σελητσανιώτης (Γιακουζιντέ), Παύλος Σαμψάκης (αυτοκρατορικός επίτροπος). Πολύ καλή -μελωδική, σφριγηλή, καλά συντονισμένη, σε εγρήγορση- ήταν η ανταπόκριση της Ορχήστρας της ΕΛΣ, ομοίως καλή και η Χορωδία.

Σημειακά βελτιωμένη, η συμβατική, γραφικής καρτποσταλικής αισθητικής σκηνοθεσία του Νίκου Πετρόπουλου ασφαλώς ανάσανε καλύτερα στην ευρύχωρη σκηνή της «Τριάντη» απ’ ό,τι σ’ αυτήν του «Ολύμπια».

Δίχως να επερωτά ή να υπομνηματίζει διαμεσολαβημένα από σημερινή ματιά την «politically uncorrect» ιστορική διάσταση της «Μπατερφλάι», πρόσφερε μια αφήγηση δραματουργικά πρώτου επιπέδου και ένα θέαμα καλλιγραφικά στιλιζαρισμένο αλλά εικαστικά -κυριολεκτικά!- άχρωμο, αφήνοντας αδιαπραγμάτευτα τον πρώτο λόγο στο λαμπερό ακρόαμα.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η επιστροφή ενός βραβείου «Δ. Μητρόπουλος»
Δεν μπορεί κανείς παρά να χαρεί ειλικρινά όταν διαπιστώνει ιδίοις ωσί αρχιμουσικούς που βραβεύτηκαν στον μουσικό διαγωνισμό «Δημήτρης Μητρόπουλος» να εξελίσσονται σε ώριμους επαγγελματίες ξεδιπλώνοντας το...
Η επιστροφή ενός βραβείου «Δ. Μητρόπουλος»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ανευρη έναρξη της σεζόν
Ενδιαφέρον πρόγραμμα πρότεινε η ΚΟΑ υπό τον Στέφανο Τσιαλή στην πρώτη συναυλία της καινούργιας καλλιτεχνικής περιόδου στο κρατικό Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (7/10/2016). Δυστυχώς άφησε καταφανώς αλλά και...
Ανευρη έναρξη της σεζόν
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Απογειώνοντας τον Παγκανίνι
Αριστες εντυπώσεις για τον εξαίρετο αρχιμουσικό Κρίστοφ Πόπεν και τον δεξιοτέχνη βιολιστή Ρίου Γκότο, που έπαιξε με βιολί Στραντιβάριους και τη συνοδεία ενός πολύ καλού ερμηνευτικά ορχηστρικού συνόλου.
Απογειώνοντας τον Παγκανίνι
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Αναμέτρηση με ένα διάσημο κοντσέρτο
Στις 20/5/2016 η ΚΟΑ έπαιξε υπό τον Γερμανό αρχιμουσικό Εκχαρτ Βίκικ. Αναβιώνοντας το αλήστου μνήμης «ξεπέταγμα» του ελληνικού ρεπερτορίου με ένα σύντομο κομμάτι στην αρχή, η βραδιά ξεκίνησε με τη σύντομη...
Αναμέτρηση με ένα διάσημο κοντσέρτο
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ενας πιανίστας με άνεση αθλητή
Ο μουσικός κινήθηκε άριστα και με δεξιοτεχνία σε έργα με τεχνικές απαιτήσεις, όπως των Ραχμάνινοφ, Σκαρλάτι, Λιστ, δείχνοντας το μεγάλο εύρος των επιδόσεών του. Συναρπαστικές εκτελέσεις με λαμπερό ήχο, σε ένα...
Ενας πιανίστας με άνεση αθλητή
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Οι Ex Silentio στους δρόμους της μνήμης
Οι Ex Silentio, τον Απρίλη, στο πλαίσιο του πολυσυλλεκτικού κύκλου «Adagio/Μουσικές για τις ημέρες του Πάσχα» έδωσαν στην αίθουσα «Δημήτρης Μητρόπουλος» μια συναυλία υπό τον τίτλο «Μνήμη, μουσική του Μεσαίωνα...
Οι Ex Silentio στους δρόμους της μνήμης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας