• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.1°C / 29.6°C
    3 BF
    28%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    29°C 24.4°C / 31.0°C
    2 BF
    29%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    28°C 25.0°C / 28.3°C
    1 BF
    32%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.9°C / 28.9°C
    2 BF
    23%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 27.4°C
    3 BF
    36%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    30°C 23.5°C / 31.0°C
    0 BF
    27%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.8°C / 27.4°C
    2 BF
    16%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    32°C 31.8°C / 31.8°C
    3 BF
    25%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.8°C / 22.7°C
    4 BF
    64%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    26°C 23.5°C / 25.9°C
    1 BF
    31%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    22°C 22.4°C / 23.8°C
    3 BF
    35%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.7°C / 25.1°C
    0 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    2 BF
    78%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.0°C / 29.9°C
    0 BF
    23%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 25.5°C / 29.9°C
    2 BF
    26%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.8°C / 24.3°C
    3 BF
    60%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    28°C 25.6°C / 29.3°C
    2 BF
    19%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.3°C / 24.4°C
    3 BF
    43%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.2°C / 31.1°C
    2 BF
    51%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 25.9°C
    1 BF
    28%

Ο Ντέιβιντ αγαπούσε την πατρίδα μας

AP PHOTO / BRIAN KARMARK

Τότε που ο Ντέιβιντ Μπόουι έτρωγε ψάρι στο Τουρκολίμανο

  • A-
  • A+

Ο Ντέιβιντ Μπόουι έπαιξε live στην Αθήνα την 1η Ιουλίου 1996, στο πλαίσιο ενός φεστιβάλ που το έλεγαν «Rockin’ Athens Festival», στο γήπεδο του Παναθηναϊκού, στη Λεωφόρο. Την πρώτη μέρα εμφανίστηκαν μαζί του, πιο πριν, ο Λου Ριντ και ο Ελβις Κοστέλο και τη δεύτερη οι Simply Red, ο Pato Banton και οι Cardigans.

Το εισιτήριο που είχα αγοράσει για εκείνη την ημέρα το βλέπετε στη φωτογραφία (τα κρατάω στο αρχείο μου, εννοείται), κόστιζε 7.000 δραχμές - ήμασταν στην προ ευρω-Σημίτη φάση. Την ίδια μέρα, Μπόουι, Λου Ριντ και Κοστέλο, καλά, ούτε στα πιο τρελά μας όνειρα. Και όμως ήταν μια κακή, κάκιστη συναυλία.

Ο Κοστέλο έπαιξε με τον ήλιο ψηλά, απόγευμα ακόμα (έκανε και ζέστη), ο Λου Ριντ ήταν εντελώς διεκπεραιωτικός, με το σετ του να μην ξεπερνάει το 45λεπτο, έμεινε ο Μπόουι στο τέλος να κλείσει τη βραδιά παίζοντας κυρίως τραγούδια από την τελευταία του κυκλοφορία.

Ούτε μεγάλες επιτυχίες ούτε τίποτε. Δεν θυμάμαι πολλά από εκείνη τη νύχτα, θυμάμαι πολύ καλά όμως πως οι περισσότεροι φύγαμε εντελώς απογοητευμένοι.

Τη συναυλία διοργάνωσε ο Νίκος Σαχπασίδης της Half Note Productions, που πέθανε πολύ νέος, την επόμενη χρονιά, σε ηλικία μόλις 45 ετών το 1997.

Μίλησε για τον Μπόουι στο popaganda.gr η συνεργάτις του, Μαίρη Τηλεμάχου, ανασύροντας μνήμες από εκείνο το διήμερο που ο μέγας αυτός καλλιτέχνης βρέθηκε στην Αθήνα: «Τον πήγαμε την κλασική βόλτα στην Ακρόπολη, μετά στην Πλάκα και στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας.

Εδειξε πολύ ενδιαφέρον και κάποιο δέος, μπορώ να πω, για τα αρχαία – ρωτούσε να μάθει διάφορα. Μετά τη συναυλία, πήγαμε για φαγητό στο Τουρκολίμανο. Ψάρι και λαχανικά, πολύ αυστηρός vegetarian από τότε. Συμμετείχε κανονικά στην κουβέντα, έκανε χιούμορ, δεν ήταν καθόλου ιδιότροπος ή ντίβα. Μας έκανε να αισθανόμαστε πολύ άνετα δίπλα του».

Δεν ήταν η πρώτη φορά που ο Μπόουι βρέθηκε στην Αθήνα, είχε έρθει ξανά στο παρελθόν, αλλά όχι για συναυλία. «Ο Ντέιβιντ αγαπούσε την πατρίδα μας» θυμάται ο Γιάννης Πετρίδης.

«Στις τρεις μέρες που φιλοξενήσαμε αυτόν και τον Ιγκι Ποπ μαζί με τον αξέχαστο φίλο Μίκη Κορίνθιο, ταξιδεύαμε σε αρχαιολογικούς τόπους και, εκτός από μουσική, μιλάγαμε για την ιστορία μας και το πόσο σημαντικό ρόλο έχει παίξει στην ιστορία όλου του πλανήτη. Εντυπωσιάστηκαν από την επίσκεψη στους Δελφούς, αλλά και την απέραντη γαλήνη που προσφέρει το τοπίο και η θέα στο Σούνιο.

Μέσα σε ένα μικρό Austin 1100, δύο από τα μεγαλύτερα ονόματα του ροκ στη δεκαετία του '70, μας έδωσαν την ευκαιρία να ζήσουμε μια ανεπανάληπτη εμπειρία που μένει αξέχαστη όσο διαρκεί η ζωή μας στον πλανήτη».

Τέσσερα χρόνια μετά την αποτυχημένη εκείνη συναυλία στη Λεωφόρο, βρέθηκα να ταξιδεύω στην Αγγλία. Οδηγούσα ένα νοικιασμένο, εγγλέζικο αυτοκίνητο, με το τιμόνι στα δεξιά (περίσσευε... αυτοκίνητο από αριστερά μου δηλαδή, ανεπανάληπτη εμπειρία) προς το Μπρίστολ, για το περίφημο Glastonbury Festival. Τέσσερις ώρες από το Λονδίνο, ξέρετε, πρόκειται για το σπουδαίο αυτό φεστιβάλ με τις λάσπες, το πιο μεγάλο ευρωπαϊκό μουσικό φεστιβάλ.

Τρεις μέρες γεμάτες με μουσική, γύρω στις 20 διαφορετικές σκηνές, περισσότερα από 500-600 ονόματα. Και, περισσότερος από 150.000 κόσμος. Ο Μπόουι ήταν το τιμώμενο πρόσωπο εκείνης της χρονιάς, ήταν αυτός που έκλεινε το φεστιβάλ στην κεντρική σκηνή, την τεράστια Pyramid Stage, το βράδυ της Κυριακής. Σας τα έλεγα και το προηγούμενο Σάββατο πάλι από εδώ, όταν μιλούσαμε για το τελευταίο του άλμπουμ «Blackstar».

Ηταν ένα μαγικό live, ανεπανάληπτο, αληθινή μέθεξις. Κι ας ήμουν επιφυλακτικός έχοντας την εμπειρία της προηγούμενης απογοητευτικής συναυλίας του στην Αθήνα. Αλλά τι σχέση έχει τώρα η Λεωφόρος με το Glastonbury; Ο Μπόουι έπαιξε όλα τα μεγάλα του κομμάτια. Τις σπουδαίες επιτυχίες του, όλες εκείνες που βάζουμε αυτές τις μέρες και ακούμε σε επανάληψη.

Ο μέγας Ντέιβιντ Μπόουι. Η σορός του οποίου, όπως έγραψε ο Guardian, αποτεφρώθηκε στη Νέα Υόρκη. Ακόμα και στον θάνατό του μοναδικός ο Ντέιβιντ Μπόουι. Πώς θα είναι άραγε η ζωή μας χωρίς αυτόν; Ο χρόνος θα δείξει...

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Πάρτι, αντίδοτο στην πίεση
Ακούστε με, σας παρακαλώ, και ακολουθήστε τη δική μου φιλοσοφία: στην πίκρα των ημερών αντιδρούμε με χαρά. Την Τετάρτη ελάτε να χορέψουμε στο Ejekt Festival. Δεν αντέχουμε άλλο με τόση πίεση. Ας χορέψουμε...
Πάρτι, αντίδοτο στην πίεση
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Indie, σνομπ και για δυνατούς λύτες
Εξήντα τέσσερα φρέσκα σχήματα σε δύο μέρες θα περάσουν από τις τέσσερις σκηνές του. Το φετινό Plissken Festival έχει τόσο πλούσιο και δυνατό line up ώστε στο τέλος χάνεις την μπάλα και δεν ξέρεις πού να πας...
Indie, σνομπ και για δυνατούς λύτες
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ενας κήπος γεμάτος μουσικές
Για σχεδόν έναν μήνα ο κήπος της Πειραιώς 260 θα φιλοξενήσει μια σειρά συναυλιών. Το καλωσόρισμα θα γίνει από τους Χειμερινούς Κολυμβητές με την Μπάντα της Φλώρινας και τη Ματούλα Ζαμάνη, ακολουθεί ο Γιώργης...
Ενας κήπος γεμάτος μουσικές
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Παλιοί και νέοι, ροκ και ωραίοι
Προτιμάτε την Πλατεία Νερού δίπλα στη θάλασσα του Φαλήρου ή το Fix Factory της Θεσσαλονίκης; Πάντως, οι Γιάννης Αγγελάκας, Παύλος Παυλίδης, Sleepin Pillow και πολλοί άλλοι θα είναι εκεί για να σπείρουν τον...
Παλιοί και νέοι, ροκ και ωραίοι
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Aυτοσχεδιασμοί με Doors και Pink Floyd
«Jazz+Πράξεις» στην Πάτρα. Από καθαρή τζαζ μέχρι ευρωπαϊκή αβανγκάρντ και απρόσμενες διασκευές θα ακούσουμε στο τριήμερο φεστιβάλ που φιλοξενεί πολύ καλά ελληνικά και ξένα ονόματα, όπως ο Andy Sheppard και το...
Aυτοσχεδιασμοί με Doors και Pink Floyd
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η τζαζ πατάει... γκάζι
Το σκηνικό στην Τεχνόπολη, όπου διοργανώνεται το 16ο Athens Technopolis Jazz Festival είναι εκ των προτέρων γνωστό και, υποθέτω, οι περισσότεροι θα το θυμάστε και από πέρυσι: μιλιούνια κόσμος, πολλές τζαζ...
Η τζαζ πατάει... γκάζι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας