Η Βασιλική Μιχαλοπούλου είναι νέα τραγουδίστρια που, πρώτον, μόλις κυκλοφόρησε το ντεμπούτο της άλμπουμ με τίτλο «Ενδεχόμενα» (Minos EMI) σε μουσική και στίχους του Γιώργου Καψάσκη και, δεύτερον, παίζει live την Παρασκευή στον Σταυρό του Νότου (+plus). Στις συναυλίες της παρουσιάζεται πολύ εξωστρεφής, ενώ οι επιρροές της έρχονται, όπως επισημαίνει η δισκογραφική της, από τον Φοίβο Δεληβοριά και τον Γιάννη Αγγελάκα, τον Θανάση Παπακωνσταντίνου και τον Αλκίνοο Ιωαννίδη, τον Γιώργο Ζαμπέτα και τον Goran Bregovic.
«Θα ήμουν ευτυχής να έρθει κανείς στη συναυλία με ειλικρινή διάθεση να ακούσει κάτι καινούργιο, αλλά και ανοιχτός να περάσει από μια ποικιλία συναισθημάτων και διαθέσεων», λέει στην «Εφ.Συν.» η Βασιλική. «Το πρόγραμμα είναι φτιαγμένο έτσι ώστε να περάσει κανείς απ’ τα πάντα. Μου αρέσει ο πολύπλευρος χαρακτήρας της φύσης μας και το γεγονός ότι κανένας άνθρωπος δεν είναι μονοδιάστατος. Αυτό το χαρακτηριστικό ήθελα να υπάρχει στις συναυλίες μου».
● Λες για «πολύπλευρο χαρακτήρα», ενώ διαβάζουμε και για «ένα κολάζ ιδιαίτερου μουσικού ύφους, από έντεχνες και ροκ μπαλάντες και χορευτικές ρούμπες, μέχρι ζεϊμπέκικο και τραγούδια με παραδοσιακά στοιχεία». Τόσο πολυσυλλεκτικό είναι το άλμπουμ;
Πράγματι. Εξ ου και ο τίτλος «Ενδεχόμενα», διαφορετικές εκδοχές μου. Αυτό που θέλαμε με τον Γιώργο [Καψάσκη] όταν φτιάχναμε τον δίσκο ήταν, δεδομένου ότι συστήνομαι πρώτη φορά δισκογραφικά, να ανοίξουμε τη βεντάλια των ακουσμάτων μου. Να δείξω ποια είμαι, από πού έρχομαι. Η οικογένειά μου άκουγε λαϊκή μουσική, η μητέρα μου όμως μου έμαθε το έντεχνο, το οποίο αγάπησα και εγώ πολύ τα επόμενα χρόνια. Η καταγωγή μου από την πλευρά της μητέρας μου είναι από τη Νάουσα Ημαθίας, επομένως έχω μεγάλη αγάπη στα χάλκινα πνευστά. Εγώ, με τη σειρά μου, είμαι ένα παιδί μεγαλωμένο σε μια pop εποχή. Ολα αυτά λοιπόν είναι βιώματα γραμμένα μέσα μου και κανένα τους δεν θα μπορούσε να λείπει την πρώτη φορά που συστήνω τον εαυτό μου μουσικά σε ένα ευρύτερο κοινό.
● Ποιο είναι ωστόσο το ύφος που σε χαρακτηρίζει περισσότερο;
Εχω μια βαθιά αγάπη στο ρεπερτόριο που λέμε «έντεχνο», ιδίως στα τραγούδια που εντάσσουν στην ενορχήστρωσή τους στοιχεία των blues και της ροκ μουσικής. Μου αρέσει πολύ ο ηλεκτρικός ήχος στη μουσική.
● Η εξωστρέφεια στη μουσική αποτελεί κινητήριο μοχλό τελικά;
Σαφώς, και, κατ’ εμέ, εξωστρέφεια στο τραγούδι σημαίνει διάθεση να ανοιχτείς και να εκθέσεις τον εαυτό σου. Και συμβαίνει όταν βάζεις ανεπιφύλακτα τα βιώματα και τις μνήμες σου σε αυτό που κάνεις. Οταν δεν φοβάσαι να φανούν οι «γρατζουνιές» σου πάνω στη σκηνή. Ανεξάρτητα αν τραγουδάς ένα χαρούμενο ή ένα πιο μελαγχολικό τραγούδι. Πιστεύω πως όποιος βρίσκεται στη σκηνή δεν πρέπει να κρατάει τίποτα για τον εαυτό του.
● Κάτι συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, εδώ και στο εξωτερικό, και τα κορίτσια έχουν πάρει τα πρωτεία από τα αγόρια στη μουσική. Γιατί, αλήθεια;
Αυτό είναι κάτι ευχάριστο, ιδίως όσον αφορά τα κορίτσια που είναι και δημιουργοί, διότι ιδίως σε αυτό εντοπίζονται πολλά στερεότυπα.
● Ποια στερεότυπα;
Δυστυχώς, συχνά, υπάρχει η παρωχημένη αντίληψη ότι τα κορίτσια πετυχαίνουν με την ομορφιά και όχι με το ταλέντο στη μουσική· αντίληψη η οποία δεν υπάρχει για τα αγόρια. Μάλλον γι’ αυτό έχουμε πεισμώσει οι θηλυκότητες να διεκδικήσουμε τη θέση μας στον χώρο και να παρουσιάσουμε με θάρρος τις δυνατότητές μας. Ευτυχώς, υπάρχουν πάρα πολλά ταλαντούχα πλάσματα και στη χώρα μας αλλά και στο εξωτερικό που αποδεικνύουν το αντίθετο.
● Σπούδασες στη Νομική αλλά σε κερδίζει το τραγούδι. Εχει συναισθήματα η δικηγορία όπως η μουσική;
Εχει και μάλιστα κάποια είναι κοινά με τη μουσική. Η δικηγορία είναι ένα επάγγελμα πειθούς, για το οποίο χρειάζεσαι ακροατήριο και στόχο για να υπερασπιστείς. Υπάρχει συγκίνηση στη δικηγορία και την έχω βιώσει. Οταν υπερασπίζεσαι έναν καλό σκοπό, μια γυναίκα που παλεύει για τα παιδιά της, μια οικογένεια που παλεύει να σώσει το σπίτι της, υπάρχει ένας ρομαντισμός σε αυτό.
● Αλλά σε κέρδισε η μουσική;
Ναι, γιατί η μουσική σού παρέχει ασύγκριτα μεγαλύτερη ελευθερία. Στη δικηγορία, υπάρχει ένα πλαίσιο μέσα στο οποίο θα πρέπει να λειτουργήσεις, άρα αναγκαστικά θα συμμορφωθείς σε αυτό. Στη μουσική, όμως, δεν υπάρχει κάτι που απαγορεύεται. Εκφράζεσαι ελεύθερα και είσαι κύριος του εαυτού σου.
ℹ️ 24/1/2025. Σταυρός του Νότου Plus, Θαρύπου 37 Νέος Κόσμος. Είσοδος: 12 ευρώ
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας