Σε ένα σημαδιακό αφιέρωμα στον κορυφαίο Ελληνα μουσικοσυνθέτη, τον Μίκη Θεοδωράκη, και με τα τραγούδια του που «έγραψαν ιστορία», για μία ακόμη φορά η μοναδική Μαρία Φαραντούρη «μάγεψε» πρόσφατα ένα διεθνές κοινό στο κατάμεστο ξακουστό Μέγαρο Συναυλιών της Βιέννης, μαζί με τους άξιους συνεργάτες της, με τους οποίους, στην τρίωρη διάρκεια της συναυλίας, ξεσήκωσαν τους σχεδόν 2.000 επισκέπτες – πολλοί από αυτούς νέοι στην ηλικία.
Πέρα από τις ξεχωριστές ερμηνείες μιας σειράς τραγουδιών-σταθμών από την ίδια, όπως τονίζει στην «Εφημερίδα των Συντακτών», θεώρησε καλό να υπάρξει μια ξεχωριστή πολυφωνία και να ακουστεί ένα εύρος της μουσικής του Μίκη και με το κλασικό μέρος των έργων του. Τη Μαρία Φαραντούρη συνόδευε ο καταξιωμένος Αλκίνοος Ιωαννίδης, ο οποίος τραγούδησε για πρώτη φορά στην καριέρα του Θεοδωράκη, ενώ ερμήνευσε και δύο δικά του τραγούδια στη μνήμη του.
Μαζί τους και η Αλκυόνη, μια πολύ νεαρή, ανερχόμενη ερμηνεύτρια, που διακρίνεται για τις μπαλάντες της και που, παρόλο που ανήκει στην αγγλόφωνη σχολή, τραγούδησε για να τιμήσει τον Μίκη με το δικό της στιλ, με τον δικό της τρόπο έκφρασης.
Καταχειροκροτήθηκε και η ορχήστρα, με εξέχοντες μουσικούς, τον Ηρακλή Ζάκκα στο μπουζούκι, τον Ντέιβιντ Λιντς στο σαξόφωνο, τον Μιχάλη Πορφύρη στο τσέλο, τον Πέτρο Βαρθακούρη στο κοντραμπάσο, τον Ντίνο Χατζηιωάννου στο ακορντεόν, τον πιανίστα Αχιλλέα Γουάστορ και τον Στάθη Καραπάνο, ο οποίος, με τη συνοδεία του πιάνου ανέδειξε εντυπωσιακά ως σολίστ με το φλάουτο του μια σουίτα του Μίκη.
Μέσα από μια επιλογή από παλιά, αγαπημένα τραγούδια του, παρουσιάστηκαν και εκείνα από τους καινούργιους κύκλους, για παράδειγμα από την «Οδύσσεια» –«αυτό το πολύ σύγχρονο έργο που μιλάει για το σήμερα»–, ενώ πάντα δυναμικά δραματική –όπως κατά την πρώτη εγγραφή του ορατόριου «Μαουτχάουζεν» από την ίδια, πριν πάνω από πέντε δεκαετίες– η Μαρία Φαραντούρη ερμήνευσε και το «Ασμα ασμάτων».
Εξαιρετική εικόνα της συναυλίας στη Βιέννη ήταν εκείνη με τη Μαρία Φαραντούρη να έχει επανειλημμένα στραμμένο το βλέμμα της στο θεωρείο της Μεγάλης Αίθουσας του Μεγάρου Συναυλιών, από το οποίο στις 14 Δεκεμβρίου του 2012, στην τελευταία του εμφάνιση στη Βιέννη, ο Μίκης Θεοδωράκης παρακολουθούσε την ιστορική συναυλία των «κλασικών» συμφωνικών έργων του με την ίδια ως κεντρική ερμηνεύτρια.
Στην τωρινή συναυλία, η θεωρούμενη ως «πρώτη και αυθεντική ερμηνεύτρια του μουσικού του κόσμου», πάντα πολύ ανθρώπινη, μετέδωσε μια μοναδική ζεστασιά στο κοινό, που με συγκίνηση και σεβασμό τής την ανταπέδιδε σε όλη τη διάρκεια της συναυλίας, αποθεώνοντάς την όρθιο και καταχειροκροτώντας για πολλή ώρα στο τέλος της, και επαναφέροντάς την επανειλημμένα με τους συνεργάτες της στη σκηνή.
Τη Μαρία Φαραντούρη συνδέει με το κοινό της Βιέννης –αλλά και με άλλες αυστριακές πόλεις– μια στενή σχέση πολλών δεκαετιών, που ανανεώθηκε τώρα στο Μέγαρο Συναυλιών της Βιέννης.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας