Αθήνα, 16°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
16°C
17.1° 14.8°
1 BF
68%
Θεσσαλονίκη
Αίθριος καιρός
13°C
14.7° 11.6°
1 BF
70%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
15°C
16.5° 13.8°
1 BF
81%
Ιωάννινα
Ομίχλη
5°C
4.9° 4.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
14.6° 13.9°
0 BF
82%
Βέροια
Αίθριος καιρός
14°C
14.4° 11.8°
1 BF
68%
Κοζάνη
Αίθριος καιρός
10°C
10.4° 10.1°
0 BF
66%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
16°C
15.9° 15.9°
1 BF
68%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
17.1° 16.6°
2 BF
77%
Μυτιλήνη
Αραιές νεφώσεις
15°C
14.9° 14.6°
3 BF
77%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
17°C
17.4° 15.5°
2 BF
77%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
13°C
13.4° 13.4°
3 BF
77%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
18.1° 16.9°
3 BF
77%
Λάρισα
Αίθριος καιρός
12°C
11.7° 11.7°
1 BF
75%
Λαμία
Αίθριος καιρός
15°C
14.9° 13.4°
1 BF
67%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.1° 17.7°
2 BF
74%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
14°C
17.3° 13.8°
2 BF
93%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
14.9° 13.3°
1 BF
61%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
13°C
14.4° 12.5°
1 BF
76%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
11°C
10.7° 10.7°
0 BF
72%
ΜΕΝΟΥ
Σάββατο, 25 Ιανουαρίου, 2025
30ό ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΧΟΡΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
@Pascale Cholette
30ό ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΧΟΡΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ (12-21/07/2024)

«Γενέθλια» αφιερωμένα στους καλλιτέχνες του χορού

Η φετινή διοργάνωση, με την καλλιτεχνική διεύθυνση της Λίντας Καπετανέα, έχει επετειακό χαρακτήρα: 19 παραγωγές από την Ελλάδα και το εξωτερικό με την υπογραφή διάσημων φορέων όπως το Κρατικό Μπαλέτο της Εσης ή ονομάτων του χώρου όπως ο πιο επιδραστικός σύγχρονος καλλιτέχνης του χορού Βotis Seva αλλά και ο θρυλικός Josef Nadj και έχει επίσης και «προίκα» από το ΥΠΠΟ για την επόμενη τριετία 400.000 ευρώ ανά έτος.

Οχι για τον χορό – για τους χορευτές... Αυτό θα μπορούσε να είναι ο κεντρικός περιγραφικός άξονας σε λίγες λέξεις του φετινού, επετειακού Φεστιβάλ Χορού στην πόλη της Καλαμάτας, που έφτασε στην 30ή διοργάνωσή του. Ενα δεκαήμερο στα μέσα του Ιουλίου (12-21/07), η πόλη αφιερώνει το Φεστιβάλ που την έχει βάλει στον χάρτη των τεχνών παγκοσμίως στους ίδιους τους καλλιτέχνες του χορού: στους ίδιους τους χορευτές δηλαδή, φυσικά και στους χορογράφους – αλλά δεν υπάρχει χορογράφος δίχως να είναι ή να έχει υπάρξει χορευτής/τρια.

Δεν μπορούμε να σκεφτούμε καλύτερο τρόπο από το να μπει μία πόλη στον χάρτη (της χώρας της ή και παγκοσμίως) από την τέχνη: η Καλαμάτα έχει γίνει γνωστή παγκοσμίως από το Φεστιβάλ Χορού που φιλοξενεί τα τελευταία 30 χρόνια δίχως διακοπή και αυτό συνέβη ακριβώς γιατί κάποτε, κάποιο ΥΠΠΟΑ θέλησε να «επενδύσει» στον πολιτισμό και στην ανάπτυξη και αναγέννηση, μέσω αυτού, της ελληνικής περιφέρειας. Το συγκεκριμένο φεστιβάλ έχει συνδέσει την ύπαρξή του με τη Δημοτική Επιχείρηση Πολιτισμού Καλαμάτας (ΔΕΠΑΚ) και κυρίως με τη Βίκυ Μαραγκοπούλου που ήταν καλλιτεχνική του διευθύντρια για 21 χρόνια, από την αρχή του!

Με αυτά τα λόγια και με αίσθημα ευγνωμοσύνης για τις προκατόχους της (Β. Μαραγκοπούλου, Κ. Κασιούμη), η νυν καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ και σπουδαία χορεύτρια Λίντα Καπετανέα άνοιξε τις εργασίες, παρουσιάζοντας το πρόγραμμά του χθες, στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Και όπως είπε πολύ σωστά: «Δεν μπορώ να φανταστώ τον σύγχρονο χορό στην Ελλάδα χωρίς το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας. Το Φεστιβάλ αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς σταθμούς της ιστορίας του». «Μόνο δημιουργώντας τις επόμενες γενιές χορευτών αλλά και θεατών μπορεί να έχει μέλλον το φεστιβάλ. Μόνο στηρίζοντας τους θεσμούς στην παιδεία, στον πολιτισμό και στην τέχνη μπορεί να έχει μέλλον η ελληνική κοινωνία. Τέχνη όμως δεν νοείται χωρίς τους καλλιτέχνες. Γι’ αυτό και το 30ό Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αφιερώνεται στους καλλιτέχνες της κίνησης, στους καλλιτέχνες που εργάζονται καθημερινά με το σώμα τους, που αναμετρώνται με τους περιορισμούς αλλά και τις ανεξάντλητες και μυστηριώδεις δυνατότητές του, αφιερώνεται σε όλους τους γενναίους ανθρώπους που αποφάσισαν να ακολουθήσουν τον δύσκολο δρόμο της τέχνης του χορού, ενάντια στο χρόνο και τη φθορά, υπηρετώντας μια από τις αρχαιότερες μορφές έκφρασης», συνέχισε, αναπτύσσοντας τη συλλογιστική της φετινής διοργάνωσης.

Μήνυμα έστειλε και η υπουργός Πολιτισμού, Λ. Μενδώνη η οποία μας ενημέρωσε πως το ΥΠΠΟΑ θα στηρίξει το φεστιβάλ με 400.000 ευρώ ανά έτος, για τα επόμενα τρία χρόνια. Αξίζει βέβαια στο σημείο αυτό να σημειωθεί πως μπορεί το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας να είναι το πιο γνωστό, ωστόσο υπάρχει και το αντίστοιχο των Χανίων, το οποίο το συναγωνίζεται στην ποιότητα των παραστάσεων, παρά την πενιχρότατη στήριξη από το ΥΠΠΟΑ. Αν είναι να στηρίζουμε την τέχνη στην Περιφέρεια και την ανάπτυξη της Περιφέρειας μέσω της τέχνης, ας γίνεται με ποιοτικά κριτήρια για όλη την Περιφέρεια, όχι μόνο για τα μεγάλα και πιο γνωστά φεστιβάλ.

Επιστρέφοντας στην Καλαμάτα, το φετινό φεστιβάλ έχει από τη μια το καλλιτεχνικό του πρόγραμμα (12-21/07) και παράλληλα το εκπαιδευτικό του (5-21/07), ενώ οι παραστάσεις χορού, πέραν των σκηνών στην Καλαμάτα, θα παρουσιαστούν και σε πόλεις και μέρη γύρω από αυτήν.

Παραγωγές

Pinelopi Gerasimou for Onassis Stegi

Συνολικά οι παραγωγές είναι 19, εννέα από το εξωτερικό (Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία, Σερβία, Ισπανία, Ιταλία, Σλοβακία, Μοζαμβίκη) και δέκα από την Ελλάδα: το Κρατικό Μπαλέτο της Εσης (Hessisches Staats ballett} έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα για να παρουσιάσει δύο επιτυχημένες δημιουργίες, τα έργα «Midnight Raga» του διάσημου Γερμανού χορογράφου Marco Goecke και «I’m afraid to forget your smile» των Ολλανδών αδελφών Imre και Marnevan Opstal, κορυφαίων χορευτών των Nederlands Dans Theater, που έχουν μετεξελιχθεί στους πιο περιζήτητους χορογράφους τα τελευταία χρόνια.

Ακολουθούν η πιο πρόσφατη χορευτική παραγωγή «Hip Hop Until We Sleep» του, γεννημένου στο νότιο Λονδίνο, πιο επιδραστικού καλλιτέχνη στον σύγχρονο χορό Βotis Seva (γνωστού παγκοσμίως για τη βαθιά πολιτική και ποιητική δουλειά του),αλλά και η πολυαναμενόμενη παρουσίαση του ανακοινωθέντος ως τελευταίου έργου του θρυλικού, πολύπλευρου 65χρονου καλλιτέχνη Josef Nadj με τίτλο «Full Moon», που θα κάνει πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Χορού του Montpellier τον Ιούνιο του 2024, συγκεντρώνοντας επί σκηνής επτά χορευτές μαζί με τον ίδιο και το περιμένουμε πώς και πώς!

Θα παρουσιαστούν επίσης «Ο Οίκος της Ταραχής» της Πατρίτσιας Απέργη αλλά και το «Approach 17. Opening» του Yoann Bourgeois, εμπνευσμένο από το μουσικό έργο «Glassworks» του Philip Glass, ένα οπτικό ποίημα στο οποίο παρακολουθούμε τις εναλλαγές μεταξύ κορύφωσης και πτώσης ενός χορευτή πάνω σε μια σκάλα που δεν οδηγεί πουθενά. Συμμετέχουν ακόμη ο διεθνούς φήμης Χάρης Γκέκας με το έργο «Χίλια», η Αθανασία Κανελλοπούλου με το «Two - Matters of Existence» που θα κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στο fεστιβάλ, ως παράσταση έναρξης, ενώ η φετινή διοργάνωση θα ολοκληρωθεί με την Καταλανή Lali Ayguadé, η οποία παρουσιάζει το έργο «Runa», που καταπιάνεται με την ευθραυστότητα του παρελθόντος και το πώς αυτό απομένει, έστω και ως θραύσματα, στο παρόν... Και αυτές είναι μόνο κάποιες από τις παραστάσεις. Το σίγουρο είναι πως όλες διαπνέονται από έναν κοινό σκοπό ή, μάλλον, μια κοινή ανάγκη: τη διάθεση για ζωντάνια, πειραματισμό και δυναμική δημιουργία.

ℹ️ Η είσοδος σε όσες παραστάσεις προγραμματίζονται σε κεντρικές πλατείες της Καλαμάτας και της Pεριφέρειας είναι ελεύθερη. Η συμμετοχή στα επαγγελματικά σεμινάρια γίνεται μέσω του [email protected], ενώ οι συμμετέχοντες έχουν ειδική έκπτωση για τις παραστάσεις του φεστιβάλ. Εγγραφές στα εργαστήρια στο [email protected]. Εισιτήρια για τις παραστάσεις: 10-24 ευρώ. Προπώληση (ξεκίνησε από εχθές 22/05): ticketmaster.gr

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
«Γενέθλια» αφιερωμένα στους καλλιτέχνες του χορού

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας