• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 25.4°C / 28.0°C
    3 BF
    54%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 23.5°C / 28.1°C
    3 BF
    46%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    25°C 23.8°C / 25.9°C
    2 BF
    74%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.5°C / 20.9°C
    2 BF
    65%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.5°C / 23.9°C
    2 BF
    73%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 22.7°C / 25.0°C
    0 BF
    57%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.4°C / 21.4°C
    2 BF
    37%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.5°C / 23.5°C
    2 BF
    69%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.7°C / 27.1°C
    1 BF
    81%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 25.7°C / 25.9°C
    2 BF
    53%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.4°C / 26.8°C
    4 BF
    69%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 25.7°C / 25.7°C
    1 BF
    57%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    2 BF
    69%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 25.9°C / 26.2°C
    3 BF
    41%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.6°C / 27.8°C
    2 BF
    42%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    27°C 26.8°C / 26.8°C
    3 BF
    57%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 25.4°C / 28.2°C
    2 BF
    36%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 23.3°C / 23.3°C
    2 BF
    64%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.6°C / 26.7°C
    2 BF
    79%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.7°C / 20.7°C
    0 BF
    57%

Ο Μιουνγκ-Βουν Τσουνγκ διευθύνει τη Φιλαρμονική της Σκάλας του Μιλάνου στο Ηρώδειο

Μαρία Γραμματικού
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η συναυλία της Φιλαρμονικής της Σκάλας του Μιλάνου

  • A-
  • A+
Στο κατάμεστο Ηρώδειο η ορχήστρα, υπό τον διάσημο Κορεάτη αρχιμουσικό Μιουνγκ-Βουν Τσουνγκ, ερμήνευσε την Εισαγωγή στην όπερα του Ροσίνι «Η Ιταλίδα στο Αλγέρι», τη Δεύτερη Συμφωνία του Μπετόβεν και την Ενατη Συμφωνία του «Νέου Κόσμου» του Ντβόρζακ.

Τις δυνάμεις τους, τους μηχανισμούς προβολής τους και τα φιλόμουσα ακροατήριά τους ένωσαν στις 26/6/2022 το κρατικό Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και το Φεστιβάλ Αθηνών προσφέροντας στους φιλόμουσους μια συναυλία της Φιλαρμονικής της Σκάλας του Μιλάνου υπό τον διάσημο Κορεάτη αρχιμουσικό Μιουνγκ-Βουν Τσουνγκ. Στο κατάμεστο Ηρώδειο, ανάμεσα στους τουρίστες και στους γνωστούς θιασώτες των συναυλιών του Μεγάρου Μουσικής, πληθώρα επισήμων, σημαντικών εκπροσώπων της πολιτιστικής και πολιτικής ζωής είχαν προσέλθει να δώσουν το «παρών» στο υπερπροβεβλημένο γεγονός. Παρ’ όλα ταύτα για πολλοστή φορά οι αντιδράσεις του ακροατηρίου, που ξεσπούσε σε ενθουσιώδη χειροκροτήματα ανάμεσα στα μέρη των έργων αλλά και όπου κάποια παύση έδινε την εντύπωση ότι η μουσική τέλειωνε, προκάλεσαν αμήχανα χαμόγελα στους ξένους μουσικούς… Προφανώς η αθρόα προσέλευση ήταν προϊόν τύχης και διαφήμισης και όχι καλλιεργημένου ενδιαφέροντος για τη μουσική. Συνολικά, παρότι δίχως εκπλήξεις ή ιδιαίτερο ενδιαφέρον από άποψη ρεπερτορίου, η συναυλία άφησε πολύ καλές εντυπώσεις.

Η συναυλία ξεκίνησε με την Εισαγωγή στην όπερα του Ροσίνι «Η Ιταλίδα στον Αλγέρι» (1813) σε μια ανάγνωση αριστουργηματικά ελεύθερη οιασδήποτε ρουτινιάρικης αίσθησης, η οποία επαλήθευσε απόλυτα την κοινότοπη πεποίθηση ότι το κάθε έθνος παίζει καλύτερα τη δική του μουσική. Οι Ιταλοί προσέγγισαν την πνευματώδη ροσίνεια παρτιτούρα με παιγνιώδη ελαφράδα, χορευτική κομψότητα και χειρουργική ακρίβεια, στηρίζοντας τη συνοχή του ειρμού στα μηχανιστικά συνεχή και ταυτόχρονα διαποτίζοντας με εκλεπτυσμένη μελωδικότητα κάθε υφάδι φραστικής!

Κατά ενδιαφέροντα τρόπο ακολούθησε η κατά τι προγενέστερη «Συμφωνία αρ.2» (1801/2) του Μπετόβεν, στην οποία ο Κορεάτης αρχιμουσικός αξιοποίησε στο έπακρο τις ιδιαίτερες ποιότητες και τις χάρες του μιλανέζικου συνόλου. Σβέλτη άρθρωση, διαφάνεια στην κάθετη οργάνωση των στιβάδων ήχου των εγχόρδων που προσέδιδε περισσή ζωντάνια στην απόδοση της μουσικής δραματουργίας, ελαφράδα και μελωδική ευλυγισία μαλάκωναν τη δριμύτητα της τραχιάς μπετοβενικής γραφής διαποτίζοντάς την με υποδόρια γλυκύτητα. Το τελικό στίγμα ήταν ένας κεφάτος, νεανικά φωτεινός Μπετόβεν, ελεύθερος από τεταμένα οξείες εντάσεις!

Η συναυλία ολοκληρώθηκε με την ανελέητα χιλιοπαιγμένη «Συμφωνία αρ.9, του Νέου Κόσμου» του Ντβόρζακ. Αναμφίβολα πρόκειται για ένα από εκείνα τα δικαίως υπερδημοφιλή έργα που ίσως θα ήταν ενδεδειγμένο να… απαγορευτεί να παίζονται για κάμποσα χρόνια, ώστε να «ξεκουραστούν» από τη φθορά των επαναλήψεων. Μόνο έτσι θα καταστεί εφικτό αργότερα να ξαναπαιχτούν με φρέσκιες προσεγγίσεις και εμείς να τα ξανακούσουμε με ανανεωμένη πρόσληψη. Δυστυχώς και βεβαίως η ζωή αλλιώς σχεδιάζει, καθώς οι διοργανωτές των εκδηλώσεων έχουν τελείως διαφορετικά συμφέροντα απ’ αυτά των φιλόμουσων. Ετσι βρεθήκαμε να ακούμε με τα πιο κουρασμένα ανακλαστικά τη διάσημη Συμφωνία που έγραψε ο 52χρονος Τσέχος συνθέτης στις ΗΠΑ, προτείνοντάς την ως πρότυπο για τη δημιουργία μιας αντιπροσωπευτικά εθνικής «αμερικανικής» μουσικής.

Η εκτέλεση διέθετε μαλακό, εύπλαστο ήχο, θαυμάσια εκφορά της μελωδίας, δυνατό ωστικό παλμό, καλή αντίληψη της περιπετειώδους δραματουργίας, ωραίες συνεισφορές από τα ξύλινα (όχι πάντα) και χάλκινα πνευστά. Ιδιαίτερα στο αργό μέρος το διάσημο σόλο του αγγλικού κόρνου δόθηκε νηφάλια, δίχως σολιστική εκζήτηση, αποδίδοντας θαυμάσια την εσωστρεφή, βαθιά νοσταλγική, ποιμενική ατμόσφαιρα της μουσικής. Το «ινδιάνικο» Molto vivace παίχτηκε στιβαρά, με μαθηματική ρυθμική ακρίβεια και λικνιστικό χορευτικό παλμό. Τέλος, το καταληκτικό Allegro con fuoco αποδόθηκε αληθινά «φλογερά», με ανήμερη ορμή, μαχητικό οίστρο και βαθιά ρομαντική αισιοδοξία.

Ως αντιπροσφορά στο επίμονο ενθουσιώδες χειροκρότημα του αθηναϊκού κοινού οι Ιταλοί μουσικοί και ο Κορεάτης αρχιμουσικός πρόσφεραν εκτός προγράμματος το εμβατηριακό τελευταίο μέρος της εκτενούς εισαγωγής στην όπερα «Γουλιέλμος Τέλλος» (1829) του Ροσίνι. Οπως εύκολα διαπιστώνει κανείς με ένα απλό ψάξιμο στο Youtube, ήταν το χιλιοδοκιμασμένο αντίδωρο/επισκεπτήριο της ορχήστρας και του 69χρονου αρχιμουσικού!

Οπως και στο ξεκίνημα της συναυλίας, έτσι και εδώ οι Ιταλοί έπαιξαν «στο γήπεδό τους». Χάρισαν μια υποδειγματικά ροσίνεια εκτέλεση απίστευτης διαφάνειας, νευρώδους κινητικότητας και μουσικότητας. Σε μια απολαυστικά αβίαστη επίδειξη δεξιοτήτων οδήγησαν τον πνευματώδους ελαφράδας εμβατηριακό ειρμό της μουσικής σε μια εορταστική κορύφωση οργιαστικής ευφορίας που έκανε το Ηρώδειο να σειστεί από ενθουσιασμό!

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Κάρμινα Μπουράνα» σε ολική επαναφορά
Επικεφαλής ενός τεράστιου συνόλου συντελεστών αποτελούμενου από την Καμεράτα, χορωδίες, σολίστες και μονωδούς, ο ταλαντούχος μαέστρος χάρισε, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, μια θαυμάσια ερμηνεία με...
«Κάρμινα Μπουράνα» σε ολική επαναφορά
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ο Γιόνας Κάουφμαν επιτέλους στο Ηρώδειο!
Ο πλέον προβεβλημένος λυρικός τραγουδιστής του παρόντος με μακρά σταδιοδρομία Γιόνας Κάουφμαν ερμήνευσε ένα ρεπερτόριο με άριες από όπερες των Πουτσίνι, Βέρντι, Μασκάνι, Τζορντάνο και Μπιζέ.
Ο Γιόνας Κάουφμαν επιτέλους στο Ηρώδειο!
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Οταν η όπερα παίρνει φωτιά!
Εντυπωσιακές ήσαν τόσο η μεγάλη προσέλευση όσο και η ενθουσιώδης ανταπόκριση του φιλόμουσου κοινού στο πρώτο από δύο παρόμοια γκαλά όπερας που πρόσφερε η ΕΛΣ στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.
Οταν η όπερα παίρνει φωτιά!
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Βάγκνερ και η επιβλητική μεσόφωνος Μισέλ ντε Γιανγκ
Αναντίστοιχα μέτρια προσέλευση κόσμου για τη σημασία και το βάρος της παρουσίας της είχε η συναυλία που έδωσε στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, η αγγλική Ορχήστρα Φιλαρμόνια υπό τον Εσα Πέκα...
Βάγκνερ και η επιβλητική μεσόφωνος Μισέλ ντε Γιανγκ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Υποδειγματικός Βέρντι από Καλέγια και Καμεράτα!
Πολλαπλά ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε η συναυλία των Μουσικών της Καμεράτας υπό τον Ραμόν Τεμπάρ στην οποία συνόδεψαν τον Γιόζεφ Καλέγια σε ένα ωραίο ρεσιτάλ με άριες από όπερες. Εντεταγμένη στο Φεστιβάλ Αθηνών...
Υποδειγματικός Βέρντι από Καλέγια και Καμεράτα!
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Κρυστάλλινος ήχος στο κατάμεστο Ηρώδειο
Στις 26 και 27/6/2018 η Συμφωνική Ορχήστρα «Τσαϊκόφκσι» υπό τον Βλαντιμίρ Φεντοσέγεφ, έδωσε στο κατάμεστο Ηρώδειο δύο συναυλίες με κοινό πρόγραμμα. Η εμφάνισή του διάσημου ρωσικού συνόλου ήταν εντεταγμένη στο...
Κρυστάλλινος ήχος στο κατάμεστο Ηρώδειο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας