• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.2°C / 24.7°C
    1 BF
    48%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    19°C 16.6°C / 21.8°C
    1 BF
    66%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 20.5°C / 23.2°C
    1 BF
    58%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    18°C 15.9°C / 17.7°C
    1 BF
    44%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    0 BF
    77%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 16.8°C / 18.2°C
    1 BF
    66%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 14.4°C / 14.5°C
    0 BF
    55%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    23°C 23.4°C / 23.4°C
    1 BF
    37%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.2°C / 24.7°C
    2 BF
    53%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.9°C / 21.2°C
    1 BF
    63%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.8°C / 23.4°C
    3 BF
    43%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.7°C / 22.7°C
    2 BF
    56%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 20.9°C
    0 BF
    56%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.9°C / 20.1°C
    0 BF
    49%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    23°C 21.2°C / 22.7°C
    1 BF
    40%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.8°C / 22.8°C
    2 BF
    60%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.0°C / 23.8°C
    0 BF
    38%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 15.3°C / 18.3°C
    0 BF
    73%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 16.7°C / 21.7°C
    2 BF
    74%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 16.1°C / 16.1°C
    1 BF
    40%

Η Κριστίνε Οπολάις ως «Τόσκα» στο Ηρώδειο, στην πρεμιέρα της εντυπωσιακής παραγωγής της Λυρικής Σκηνής

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Δεν είναι πάντα υπέροχο να είσαι ντίβα»

  • A-
  • A+
Η σπουδαία Λετονή υψίφωνος, Κριστίνε Οπολάις ως Τόσκα απόψε στο Ηρώδειο, στην πρεμιέρα της εντυπωσιακής παραγωγής της Λυρικής Σκηνής, εξομολογείται ότι από παιδί το απόλυτο πρότυπό της ήταν η Κάλλας, μιλάει όμως και για τη μοναξιά και τις θυσίες της κορυφής.

Η Φλόρια Τόσκα είναι μια ντίβα της όπερας, μια γυναίκα παράφορα ερωτευμένη, που ζηλεύει παθολογικά τον σύντροφό της. Εκείνος είναι ένας αγνός πατριώτης και ζωγράφος (Μάριο Καβαραντόσι), ο οποίος θα οδηγηθεί στον θάνατο για τις δημοκρατικές ιδέες του.

Αλλά η Τόσκα τον λατρεύει. Ανάμεσά τους θα βρεθεί ο βαρόνος Σκάρπια, ένας σκοτεινός άνδρας με απόλυτη εξουσία, που ηδονίζεται από τον πόνο των θυμάτων του και δυστυχώς ποθεί επίσης την Τόσκα. Η μηχανή είναι καλά στημένη: απ’ τις παγίδες του Σκάρπια δεν θα ξεφύγει κανείς.

Μία από τις δημοφιλέστερες όπερες του ρεπερτορίου, την «Τόσκα» του Τζάκομο Πουτσίνι παρουσιάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή απόψε και στις 29, 30 και 31 Ιουλίου στο Ηρώδειο, με τη συμμετοχή σπουδαίων διεθνών πρωταγωνιστών της όπερας.

Οι διάσημες υψίφωνοι Κριστίνε Οπολάις και Λιάνα Χαρουτουνιάν μοιράζονται τον ρόλο του τίτλου, οι περιζήτητοι τενόροι Ραμόν Βάργκας και Τζόρτζιο Μπερούτζι εκείνον του Καβαραντόσι και οι κορυφαίοι Ελληνες βαρύτονοι Δημήτρης Πλατανιάς και Τάσης Χριστογιαννόπουλος αναμετριούνται με τον σατανικό Σκάρπια. Την παραγωγή διευθύνει ο Γάλλος αρχιμουσικός Φιλίπ Ογκέν, τη σκηνοθεσία, τα σκηνικά και τα κοστούμια υπογράφει ο Ούγκο ντε Ανα (αναβίωση Κατερίνας Πετσατώδη).

«Τραγουδάω για πρώτη φορά στο Ηρώδειο και είμαι τρομερά εντυπωσιασμένη από αυτό το μαγικό μέρος. Ενιωσα έτσι από τα πρώτα πέντε λεπτά στην πρώτη μας πρόβα. Μου αρέσει επίσης ότι φιλοξενεί διαφορετικά είδη μουσικής και τεχνών γιατί είναι σαν να συνυπάρχουν στον χώρο πολλές διαφορετικές ενέργειες», μας λέει η σπουδαία Λετονή υψίφωνος Κριστίνε Οπολάις που αναμετριέται (28, 30/7) με έναν ρόλο που σφράγισε για πάντα με τη δύναμη της φωνής και την ασύλληπτη ερμηνεία της η Μαρία Κάλλας.

«Λοιπόν, είμαι μεγάλη θαυμάστρια της Μαρίας Κάλλας και προτιμώ να μη σκέφτομαι ότι βαδίζω στα βήματά της. Επηρεάστηκα πάρα πολύ στην αρχή της καριέρας μου από την υποκριτική και τον τρόπο ερμηνείας της. Υπήρξε καθοριστική ακόμα και στην απόφασή μου να γίνω τραγουδίστρια της όπερας. Η όπερα μου φαινόταν περίεργο είδος.

Ξέρετε, όταν είσαι έφηβος δεν καταλαβαίνεις μερικά πράγματα. Παρακολουθώντας όμως την Κάλλας να παίζει, κατάλαβα ότι η όπερα είναι ό,τι ήθελα να κάνω. Είναι το απόλυτο πρότυπο και η πιο σημαντική δασκάλα. Αλλά όταν ανεβαίνω στη σκηνή σταματώ να τα σκέφτομαι όλα αυτά, γιατί πρέπει να ξεφύγω από το παρελθόν και να παρουσιάσω τη δική μου εκδοχή. Ξέρετε, λέμε τις τραγουδίστριες της όπερας ντίβες αλλά δεν είναι πάντα υπέροχο να είσαι ντίβα. Υπάρχουν πολλές πιο σκοτεινές στιγμές που οι άνθρωποι δεν βλέπουν όπως το ότι εγκαταλείπεις πολλά πράγματα στη ζωή για να ζήσεις ως τραγουδιστής όπερας».

Ο Ούγκο ντε Ανα, ο οποίος εκτός από τη σκηνοθεσία υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια, παρουσιάζει μια «Τόσκα» συναρπαστική, δραματική και απολύτως συνεπή στο πνεύμα του συνθέτη και το ιστορικό πλαίσιο στο οποίο αναφέρεται το λιμπρέτο. Τα εντυπωσιακά σκηνικά, ένας τεράστιος σταυρός με τον Εσταυρωμένο, μια ιερή τράπεζα, ένα εργαστήρι ζωγραφικής πλαισιώνονται από θεαματικές προβολές μνημείων της Ρώμης, θρησκευτικών συμβόλων, αλλά και βίντεο που δίνουν μια κινηματογραφική διάσταση στην παραγωγή και τονίζουν με ιδιαίτερο τρόπο τα χαρακτηριστικά των ηρώων.

Με τον Δημήτρη Πλατανιά ως «Καβαραντόσι»

«Η Τόσκα είναι ντίβα, αλλά και ζηλεύει. Ναι, γι’ αυτό τη συμπαθώ. Αναγνωρίζω κλισέ στον ρόλο αλλά νομίζω ότι ζει κάτι με το οποίο όλοι μπορούν να συνδεθούν, μέχρι και η Gen Z. Πρόκειται για ένα πολύ ευαίσθητο και ασταθές συναισθηματικά άτομο. Ενίοτε μοιάζει και αφελής, εξ ου και ζει αυτό το δράμα, γιατί δεν ήξερε πώς να χειριστεί την κατάσταση. Ετσι φτάνει να σκοτώσει τον άντρα που θέλει το κορμί της. Σήμερα ζούμε σε διαφορετικές εποχές, ωστόσο σε εκείνη την κατάσταση, σε εκείνο τον αιώνα, εκείνη τη στιγμή, νομίζω ότι αυτός ήταν ο μόνος τρόπος να επιβιώσει και να παραμείνει συνεπής στα συναισθήματά της».

Αλλωστε η πιο γνωστή φράση (από τη σχετική άρια) του έργου είναι το περίφημο «Vissi d’arte, vissi d’amore» («Εζησα για την τέχνη, έζησα για τον έρωτα»), που τραγουδά η Τόσκα. Τι σημαίνει όμως αυτή η απόλυτη προσέγγιση για μια σοπράνο της εποχής μας; «Αυτή η φράση είναι μια υπενθύμιση: όταν δίνεις όλο σου τον εαυτό στην τέχνη ή στην αγάπη, αυτό μια μέρα στρέφεται εναντίον σου. Τίποτα δεν μπορεί να είναι πιο σημαντικό από την ίδια τη ζωή.

Και ζωή δεν σημαίνει να παραδινόμαστε άνευ όρων στην καριέρα, στην τέχνη ή στην αγάπη. Βεβαίως είναι πολύ δύσκολο όταν αγαπάς κάτι με πάθος να μην του παραδοθείς διότι νιώθεις ότι αυτός είναι ο μόνος τρόπος να το έχεις. Δύσκολα, θα μου πείτε, διατηρεί κανείς μια μέση οδό και ισορροπεί... Οντως, αλλά καλό είναι να θυμόμαστε να μην τα δίνουμε ποτέ όλα. Και κυρίως να μη χαρίζουμε πουθενά το 100% του εαυτού μας».


📌INFO: 28, 29, 30, 31 Ιουλίου στις 21.00. Τιμές εισιτηρίων: 15-100 ευρώ. Προπώληση στα Ταμεία της ΕΛΣ, τα εκδοτήρια Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου και online στα aefestival.gr & viva.gr

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Οταν ο πήχης μπαίνει ακόμα ψηλότερα
Δέκα νέες παραγωγές όπερας και μπαλέτου, ένα νέο έργο όπερας, πέντε αναβιώσεις παλαιότερων παραγωγών, συναυλίες, σπουδαίες συμπαραγωγές με τα κορυφαία λυρικά θέατρα του κόσμου περιλαμβάνει το φετινό πρόγραμμα...
Οταν ο πήχης μπαίνει ακόμα ψηλότερα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Ο “Καπετάν Μιχάλης” είναι η ιστορία της ύπαρξης σε λίγες σελίδες»
Το έργο του Νίκου Καζαντζάκη «Καπετάν Μιχάλης» μεταφέρεται σε μια σύγχρονη λαϊκή όπερα από τον Δημήτρη Μαραμή και ο Τάσος Αποστόλου που πρωταγωνιστεί μιλά για τον ρόλο-πρόκληση.
«Ο “Καπετάν Μιχάλης” είναι η ιστορία της ύπαρξης σε λίγες σελίδες»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Λαμπερό «φινάλε» για το 2021
Η Εθνική Λυρική Σκηνή επιστρέφει στις κλειστές αίθουσες με πλούσιο πρόγραμμα για την περίοδο Οκτώβριο - Δεκέμβριο και έργα Ελλήνων και ξένων δημιουργών για τους φίλους της όπερας.
Λαμπερό «φινάλε» για το 2021
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Νύχτες χορού στο Ηρώδειο με τη Νατάλια Οσίποβα και το Εθνικό Μπαλέτο της Ισπανίας
Δυο παραστάσεις χορού ανεβάζουν τη θερμοκρασία στο Ηρώδειο! Από τη μια η Νατάλια Οσίποβα, το αστέρι του Βασιλικού Μπαλέτου της Αγγλίας, και από την άλλη το Εθνικό Μπαλέτο της Ισπανίας υπό τη διεύθυνση του...
Νύχτες χορού στο Ηρώδειο με τη Νατάλια Οσίποβα και το Εθνικό Μπαλέτο της Ισπανίας
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ενα ενδιαφέρον μουσικοθεατρικό έργο υβριδικής δραματουργίας
Στη «Μέσα χώρα» φανερώνεται η τραυματική συγκίνηση από τη συναίσθηση της ανθρώπινης θνητότητας με τραγική πεζότητα στις ζωές τις δικές μας, αλλά, κυρίως, των ηλικιωμένων άλλων.
Ενα ενδιαφέρον μουσικοθεατρικό έργο υβριδικής δραματουργίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας