• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    25°C 20.9°C / 26.3°C
    2 BF
    55%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.5°C / 24.1°C
    3 BF
    62%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.0°C / 22.7°C
    2 BF
    68%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    13°C 12.9°C / 12.9°C
    1 BF
    94%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    0 BF
    73%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    20°C 18.0°C / 21.2°C
    1 BF
    56%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    14°C 14.2°C / 14.4°C
    0 BF
    88%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.6°C / 20.6°C
    1 BF
    75%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.8°C / 27.5°C
    2 BF
    65%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 23.5°C / 23.9°C
    3 BF
    60%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.4°C / 24.9°C
    3 BF
    73%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    23°C 21.8°C / 22.7°C
    0 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    3 BF
    69%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.9°C / 20.7°C
    0 BF
    94%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    23°C 19.5°C / 23.3°C
    2 BF
    57%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 25.8°C
    3 BF
    76%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.8°C / 26.5°C
    2 BF
    73%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 20.3°C / 22.7°C
    2 BF
    77%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    22°C 20.6°C / 22.7°C
    1 BF
    74%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.6°C / 14.6°C
    2 BF
    89%
@Silvia Lelli
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ενα «συμφωνικό» ραντεβού που δεν πρέπει να χάσουμε 

  • A-
  • A+
Ο συνδυασμός της Φιλαρμονικής της Σκάλας του Μιλάνου, του διάσημου Κορεάτη αρχιμουσικού και ακτιβιστή Μιουνγκ Γουν Τσουνγκ και ενός ρεπερτορίου που περιλαμβάνει τη Συμφωνία «του Νέου Κόσμου», την Εισαγωγή από την όπερα «Η Ιταλίδα στο Αλγέρι» του Ροσίνι και τη Δεύτερη Συμφωνία του Μπετόβεν είναι ακαταμάχητος.

Ενα από τα έργα-ορόσημα της ρομαντικής εργογραφίας (η Συμφωνία «του Νέου Κόσμου» του Αντονίν Ντβόρζακ), μια διακεκριμένη ορχήστρα που φέτος συμπληρώνει σαράντα χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας στη διεθνή μουσική σκηνή (η Φιλαρμονική της Σκάλας του Μιλάνου) και ένας διάσημος αρχιμουσικός (Μιουνγκ Γουν Τσουνγκ) που δικαίως θεωρείται μία από τις σημαντικότερες προσωπικότητες στον χώρο της κλασικής μουσικής, όχι μόνο λόγω της λαμπρής καλλιτεχνικής του πορείας αλλά και λόγω του φιλανθρωπικού του έργου.

Από τις πιο σπουδαίες συναντήσεις για τις οποίες αδημονεί το κοινό της κλασικής είναι αυτή που θα πραγματοποιηθεί στο Ηρώδειο την Κυριακή 26 Ιουνίου στο πλαίσιο της συνεργασίας του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου. Την ίδια βραδιά, θα ακουστούν επίσης η Εισαγωγή από την όπερα «Η Ιταλίδα στο Αλγέρι» του Τζοακίνο Ροσίνι και η Δεύτερη Συμφωνία σε ρε μείζονα, έργο 36 του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν.

Σαράντα χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας στη διεθνή μουσική σκηνή, με περισσότερες από 800 συναυλίες σε περιοδείες ανά την υφήλιο, συμπληρώνει φέτος η Φιλαρμονική Ορχήστρα της Σκάλας του Μιλάνου. Το σπουδαίο σύνολο ιδρύθηκε από τον Κλάουντιο Αμπάντο το 1982 σε συνεργασία με τους μουσικούς του Θεάτρου της Σκάλας, με στόχο την προβολή του συμφωνικού ρεπερτορίου.

Και πράγματι, στις μέρες μας, οι υπαίθριες μουσικές συναντήσεις που οργανώνει συγκεντρώνουν πάνω από 40.000 θεατές ετησίως, οι αξιόλογες δισκογραφικές απόπειρές της προβάλλουν πάντα την ιταλική εργογραφία ή θεματολογία, ενώ οι εκπαιδευτικές δράσεις για το παιδικό-νεανικό ακροατήριο αποτελούν παράδειγμα για τον μουσικό κόσμο.

Αντιλαμβάνεται, λοιπόν, κανείς γιατί αναμένεται με τρομερό ενδιαφέρον η σύμπραξή της με τον χαρισματικό Μιουνγκ Γουν Τσουνγκ, πολυβραβευμένο Κορεάτη μαέστρο που εδώ και πολλές δεκαετίες έχει εστιάσει το ενδιαφέρον του στα οικολογικά και ανθρωπιστικά προβλήματα της εποχής μας, έχει διατελέσει πρεσβευτής του Προγράμματος για τον Ελεγχο των Ναρκωτικών των Ηνωμένων Εθνών, ενώ κατέχει και τη θέση του επίτιμου πολιτιστικού πρέσβη της Κορέας.Ας ρίξουμε μια ματιά και στο πρόγραμμα που επέλεξαν να παρουσιάσουν ξεκινώντας από τη Συμφωνία «του Νέου Κόσμου» του Ντβόρζακ (1841-1904), ένα έργο ιστορικής σημασίας τόσο για τη βορειοαμερικανική όσο και για τη βοημική- τσεχική μουσική.

@Silvia Lelli

Ο Ντβόρζακ τη συνέθεσε το 1893, ενόσω βρισκόταν στη Νέα Υόρκη, όπου είχε προσκληθεί, προκειμένου να αναλάβει τη θέση του καθηγητή και καλλιτεχνικού διευθυντή του νεοϊδρυθέντος Εθνικού Ωδείου Μουσικής της πόλης. Ηταν παραγγελία της Φιλαρμονικής της Νέας Υόρκης, με αφορμή τα 400 χρόνια από την ανακάλυψη της Αμερικής. H πρώτη της παρουσίαση, την ίδια χρονιά, στο Carnegie Hall σημείωσε τεράστια επιτυχία, με το ακροατήριο να χειροκροτεί παρατεταμένα πριν από την έναρξη του κάθε μέρους. Σύντομα, η Ενάτη Συμφωνία ταξίδεψε στην Ευρώπη (Λονδίνο, Πράγα, Βιέννη, Αμστερνταμ, Ρωσία, Μιλάνο και αλλού), όπου γνώρισε ευρύτατη απήχηση.

Η κωμική όπερα «Η Ιταλίδα στο Αλγέρι» (ή «Η Ιταλιάνα στο Αλγέρι») του Ροσίνι (1792-1868), από την άλλη, ανέβηκε με μεγάλη επιτυχία τον Μάιο του 1813 στο Σαν Μπενεντέτο της Βενετίας. Το λυρικό έργο του Ιταλού μουσουργού κίνησε αμέσως το ενδιαφέρον του κοινού, καθώς αναδείκνυε τη διαφορά νοοτροπίας ανάμεσα σε Ανατολή και Δύση, στις αρχές του 19ου αιώνα. Η δημοφιλέστατη Εισαγωγή της, με την εντυπωσιακή ενορχήστρωση και τις αναγνωρίσιμες λαμπερές μελωδίες της, έχει αγαπηθεί από τους θεατές και περιλαμβάνεται συχνά στο ρεπερτόριο πολλών ορχηστρικών συνόλων και αρχιμουσικών.

Ο Μπετόβεν (1770-1827), τέλος, διηύθυνε για πρώτη φορά τη Δεύτερη Συμφωνία σε ρε μείζονα, έργο 36 τον Απρίλιο του 1803 στο Theater an der Wien. To έργο γράφτηκε κατά τη διάρκεια μιας δύσκολης περιόδου για τον συνθέτη, το καλοκαίρι του 1802, όταν παρουσιάστηκε αιφνιδίως σημαντική επιδείνωση της ακοής του, γεγονός που επιβάρυνε ακόμη περισσότερο την ψυχολογική του κατάσταση. Ωστόσο, η άσχημη διάθεση του κορυφαίου δημιουργού δεν έχει επηρεάσει ούτε στο ελάχιστο το ύφος της Συμφωνίας αρ. 2, η οποία ακτινοβολεί αισιοδοξία και ελπίδα για το μέλλον.


📌 ΙNFΟ: Ηρώδειο, Κυριακή 26 Ιουνίου στις 9.00 μ.μ.
Τιμές: 16-45 €. Eισιτήρια: www.megaron.gr - 210 7282333 και www.aefestival.gr - 210 7234567.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Κι άλλο sold out στο Φεστιβάλ Αθηνών! Μετά τον Νταλάρα κι ο Πορτοκάλογλου
Στο πολυαναμενόμενο μουσικό ταξίδι ο Πορτοκάλογλου θα παρουσιάσει μια σύγχρονη ενορχηστρωτική ματιά στα σημαντικότερα τραγούδια του με εκλεκτούς συνοδοιπόρους.
Κι άλλο sold out στο Φεστιβάλ Αθηνών! Μετά τον Νταλάρα κι ο Πορτοκάλογλου
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μουσική περιφορά και αδογμάτιστη κατάνυξη στην πασχαλινή Πλάκα
Από αρχαιολογικούς χώρους, εκκλησίες και μουσεία μικρής χωρητικότητας έως ανοιχτούς χώρους, το 1ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής προτείνει μια μουσική περιφορά ως ένα δημόσιο γεγονός μεγάλης κλίμακας.
Μουσική περιφορά και αδογμάτιστη κατάνυξη στην πασχαλινή Πλάκα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Με «σολίστ» μια ιστορικό που αγαπάει τον «Μολδάβα» του Σμέτανα
Μια σειρά καινοτόμων συναυλιών, σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάκου, που έχουν σκοπό να φωτίσουν όσα συνδέουν τον σύγχρονο ακροατή με τη διαχρονική συμφωνική μουσική ξεκινά η ΚΟΑ.
Με «σολίστ» μια ιστορικό που αγαπάει τον «Μολδάβα» του Σμέτανα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Με ρεπερτόριο Μπετόβεν και Σκαλκώτα, εμπνευσμένο από τον Κολοκοτρώνη
Λίγο πριν από την εμφάνιση στο Young Euro Classic, το σημαντικότερο φεστιβάλ διεθνώς για ορχήστρες νέων μουσικών, στο Βερολίνο, η Ελληνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων συναντά το κοινό της σε Δελφούς και Κέρκυρα.
Με ρεπερτόριο Μπετόβεν και Σκαλκώτα, εμπνευσμένο από τον Κολοκοτρώνη
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Όταν ο Τρίφονοφ μελετούσε Ραχμάνινοφ μέσα σε μια πισίνα...
Την ευκαιρία να παρακολουθήσει τον ταλαντούχο και καταξιωμένο πιανίστα θα έχει το αθηναϊκό κοινό σε μία βραδιά στο Ηρώδειο με την σύμπραξη της Κρατικής Ορχήστρας.
Όταν ο Τρίφονοφ μελετούσε Ραχμάνινοφ μέσα σε μια πισίνα...
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ο Κινέζος Φον Κάραγιαν
Μια ορχήστρα που τα τελευταία χρόνια διεκδικεί τον τίτλο του καλύτερου συνόλου στην Ασία κι ένας μαέστρος σταρ έρχονται στην Αθήνα με διάθεση να μας δείξουν πως η αναγνώριση που έχουν κερδίσει τα τελευταία 14...
Ο Κινέζος Φον Κάραγιαν

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας