• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 29.8°C / 33.8°C
    4 BF
    35%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 26.9°C / 31.9°C
    2 BF
    49%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    33°C 33.0°C / 33.0°C
    2 BF
    49%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    1 BF
    68%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    34°C 33.5°C / 33.9°C
    4 BF
    36%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    29°C 26.2°C / 30.0°C
    3 BF
    55%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 25.1°C / 26.4°C
    2 BF
    36%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    30°C 30.2°C / 30.2°C
    2 BF
    41%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.8°C / 30.4°C
    5 BF
    50%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 31.2°C / 31.9°C
    4 BF
    45%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    27°C 27.2°C / 28.8°C
    5 BF
    61%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 27.3°C / 28.7°C
    2 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.9°C / 28.9°C
    3 BF
    70%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 30.1°C / 30.9°C
    2 BF
    37%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    30°C 29.5°C / 30.5°C
    3 BF
    45%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 28.8°C / 29.9°C
    5 BF
    56%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 29.0°C / 34.0°C
    2 BF
    26%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 29.4°C / 30.3°C
    3 BF
    54%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    27°C 27.0°C / 29.5°C
    3 BF
    60%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 28.1°C / 28.1°C
    4 BF
    38%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Το πιο σημαντικό για μένα είναι να βοηθήσω τους συμπατριώτες μου»

  • A-
  • A+
Ο 23χρονος Ουκρανός βιολονίστας, που θα συμπράξει το ερχόμενο Σάββατο με τον Λεωνίδα Καβάκο και την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, μας συστήνεται, μιλάει για τον πόλεμο στη χώρα του κι εξηγεί πώς είναι να παίζει κανείς πλάι στο βιολιστικό του ίνδαλμα.

Η τρικυμία πέρασε, οι μέρες πλησιάζουν, η νέα σύμπραξη της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών με τον κορυφαίο βιολονίστα και αρχιμουσικό Λεωνίδα Καβάκο ετοιμάζεται να ανοίξει μια νέα σελίδα στο εκπαιδευτικό, κοινωνικό και φιλανθρωπικό έργο της Ορχήστρας.

Το ερχόμενο Σάββατο 4 Ιουνίου στη σκηνή της Αίθουσας Χρήστος Λαμπράκης του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών ο Ντμίτρο Ουντοβιτσένκο (βιολί) και ο Ηλίας-Ιων Λιβιεράτος (βιόλα) συμπράττοντας με τον Ελληνα διεθνή σολίστ παίζουν για τα παιδιά πρόσφυγες από την Ουκρανία (υπό την αιγίδα της Υπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, UNHCR) και στέλνουν μήνυμα αγάπης, συμπαράστασης και σεβασμού στα παιδιά της Ουκρανίας που δοκιμάζονται.

Το πρόγραμμα της εκδήλωσης, η οποία αποφασίστηκε κατά τη συνάντηση του Λεωνίδα Καβάκου με το σύνολο των μελών της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών εν ολομελεία, είναι εορταστικού, συμμετοχικού χαρακτήρα. Κυρίαρχη, η εμβληματική τέταρτη συμφωνία του Γιοχάνες Μπραμς.

Ιδιαίτερη η συγκίνηση της πρωτοβουλίας αλλά και της βραδιάς για τον 23χρονο Ντμίτρο Ουντοβιτσένκο που θα απολαύσουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Ουκρανός στην καταγωγή, ο ταλαντούχος βιολονίστας, που το τελευταίο διάστημα ζει στον πυρετό της κρίσιμης διαγωνιστικής διαδικασίας ως φιναλίστ στον φετινό διαγωνισμό Σιμπέλιους, μας συστήνεται, μιλάει για τον πόλεμο στη χώρα του κι εξηγεί πώς είναι να παίζει κανείς πλάι στο βιολιστικό του ίνδαλμα.

«Μου είναι δύσκολο να περιγράψω με λόγια πόσα πολλά σημαίνει για μένα η πρόσκληση του Λεωνίδα Καβάκου να παίξω στη συναυλία για τα παιδιά πρόσφυγες από την Ουκρανία. Και, μάλιστα, να έχω την ευκαιρία να παίξω μαζί του. Είναι οπωσδήποτε μια από τις πιο όμορφες στιγμές της ζωής μου. Ανυπομονώ τόσο πολύ!», λέει κι επιμένει:

«Ανεξάρτητα από τον σκοπό της συναυλίας, ο στόχος για μένα παραμένει πάντοτε ο ίδιος: να παίζω μουσική για να κάνω τους ανθρώπους χαρούμενους. Ως Ουκρανός, ωστόσο, εννοείται πως τίποτα δεν θεωρώ πιο σημαντικό αυτή τη στιγμή από το να μπορέσω να βοηθήσω τους ανθρώπους στη χώρα μου που υποφέρουν από τον πόλεμο. Ξέρει όλο μου το περιβάλλον, η οικογένεια και οι στενοί μου φίλοι, για τη συναυλία. Δυστυχώς, δεν έχω κανέναν στην Αθήνα για να έρθει να με ακούσει, αλλά ξέρω πως οι δικοί μου είναι σίγουρα περήφανοι και ενθουσιασμένοι».

Το Σάββατο, λοιπόν, στο Μέγαρο το πρόγραμμα θα ανοίξει με το Κοντσέρτο για 2 βιολιά και ορχήστρα σε ρε ελάσσονα του Μπαχ. Εργο διάσημο για τον πληθωρικό διάλογο μεταξύ των οργάνων. Τον αγχώνει εν προκειμένω η σύγκριση με τον συναρπαστικό Λεωνίδα Καβάκο; «Μου είναι δύσκολο να πιστέψω ότι μου συμβαίνει στ’ αλήθεια όλο αυτό. Ο Λεωνίδας Καβάκος είναι ο αγαπημένος μου βιολονίστας και θαυμάζω απόλυτα αυτό που κάνει. Το γεγονός πως πρόκειται να συμπράξω μαζί του σημαίνει πάρα πολλά για μένα», λέει ο Ντμίτρο Ουντοβιτσένκο. «Εχω ξαναέρθει στην Ελλάδα – στην αρχή για το σεμινάριο του Λεωνίδα Καβάκου το 2017 και ύστερα κάποιες άλλες φορές για να κάνω μαθήματα μαζί του. Λατρεύω τη χώρα και το κλίμα της. Δεν ξέρω γιατί αλλά μου θυμίζει πολύ την πατρίδα μου...».

Στο δεύτερο μέρος ερμηνεύεται το Adagio di molto από το Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα του Γιαν Σιμπέλιους. Σύνθεση-σταθμός για το ρεπερτόριο του οργάνου, το συγκεκριμένο Κοντσέρτο απαιτεί έναν αληθινό βιρτουόζο για να αποδώσει την εκφραστικότητα και τη γοητεία του… «Εχω ξαναπαίξει με ορχήστρα το Κοντσέρτο για βιολί του Σιμπέλιους και το έργο αυτό είναι πολύ σημαντικό για μένα. Είναι ακόμα πιο σημαντικό, αν σκεφτεί κανείς ότι αυτή τη στιγμή που απαντώ στις ερωτήσεις σας, βρίσκομαι στον τελικό του διαγωνισμού Σιμπέλιους στο Ελσίνκι.

Οπότε, πράγματι, τα όνειρα μπορούν να βγουν αληθινά», λέει συγκινημένος ο νεαρός που μεγάλωσε σε απολύτως μουσικό περιβάλλον (και οι δύο γονείς του είναι βιολονίστες), ξεκίνησε την ενασχόληση με τη μουσική στα 5 του χρόνια και ποτέ ώς σήμερα –παρά τις όποιες αντιξοότητες– δεν σκέφτηκε να τα παρατήσει. «Δεν ξέρω στ’ αλήθεια τι έχω θυσιάσει ή αν έχω κάνει κάποια θυσία εν τέλει. Είμαι πολύ χαρούμενος με τη ζωή μου, δεν νιώθω ότι έχω στερηθεί την κοινωνικότητα. Φυσικά, έχουμε κάποια παραδείγματα από «μοναχικές ιδιοφυΐες» στην ιστορία της μουσικής, αλλά θεωρώ πως είναι απλά μύθοι».

Οσο για το πώς μπορεί να αισθάνεται ένα νέο παιδί όταν καλείται να ανέβει στη σκηνή ενώ γνωρίζει πως η χώρα του δοκιμάζεται από τη ρωσική εισβολή, ο Ουντοβιτσένκο με λίγες λέξεις μάς λέει: «Είναι η απόλυτη τραγωδία, τόσο για τους Ουκρανούς όσο και για τον υπόλοιπο κόσμο. Το μόνο που σκέφτομαι και ελπίζω είναι να τελειώσει το συντομότερο».


📌 ΙNFΟ: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης, Σάββατο 4 Ιουνίου, 21.00
Μουσική διεύθυνση: Λεωνίδας Καβάκος
Τιμές εισιτηρίων: από 15€ (εκπτωτικό) έως 70€

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Οταν η ΚΟΑ και ο Καβάκος έπαιξαν -τελικά- για την Ουκρανία
Το πρόγραμμα περιλάμβανε έργα Μπαχ, Μότσαρτ, Σιμπέλιους και Μπραμς με τη συναυλία να αφήνει άνισες εντυπώσεις, κυρίως λόγω της παράξενης επιλογής να παιχτούν μέρη κοντσέρτων.
Οταν η ΚΟΑ και ο Καβάκος έπαιξαν -τελικά- για την Ουκρανία
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Την περίοδο της καραντίνας ένιωσα την αξία του χρόνου»
«Μέσα από τη μουσική και την ιστορία θίγεται η βαθιά υπαρξιακή θεματολογία, για τη σχέση των ανθρώπων μεταξύ τους, αλλά και τον Θεό» τονίζει η διεθνής Ελληνίδα υψίφωνος Μυρτώ Παπαθανασίου.
«Την περίοδο της καραντίνας ένιωσα την αξία του χρόνου»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Λαμπερό «φινάλε» για το 2021
Η Εθνική Λυρική Σκηνή επιστρέφει στις κλειστές αίθουσες με πλούσιο πρόγραμμα για την περίοδο Οκτώβριο - Δεκέμβριο και έργα Ελλήνων και ξένων δημιουργών για τους φίλους της όπερας.
Λαμπερό «φινάλε» για το 2021
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Όταν ο Τρίφονοφ μελετούσε Ραχμάνινοφ μέσα σε μια πισίνα...
Την ευκαιρία να παρακολουθήσει τον ταλαντούχο και καταξιωμένο πιανίστα θα έχει το αθηναϊκό κοινό σε μία βραδιά στο Ηρώδειο με την σύμπραξη της Κρατικής Ορχήστρας.
Όταν ο Τρίφονοφ μελετούσε Ραχμάνινοφ μέσα σε μια πισίνα...
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Piano Masters» στο Μέγαρο Μουσικής και ένα πιάνο-ντούο στον «Παρνασσό»
Η διάσημη Μιτσούκο Ουτσίντα, καθώς και η Λευκή Καρποδίνη μαζί με τον Μάικλ Μπράουνλι-Γουόκερ προσέφεραν δύο ιδιαίτερες βραδιές στο αθηναϊκό μουσικό κοινό.
«Piano Masters» στο Μέγαρο Μουσικής και ένα πιάνο-ντούο στον «Παρνασσό»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας