• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 24.6°C / 29.0°C
    2 BF
    48%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 24.9°C / 28.4°C
    2 BF
    63%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    28°C 25.5°C / 28.8°C
    2 BF
    56%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    1 BF
    57%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.5°C / 23.9°C
    0 BF
    53%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    27°C 24.6°C / 27.1°C
    1 BF
    61%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    24°C 23.6°C / 23.6°C
    2 BF
    52%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.2°C / 25.2°C
    1 BF
    66%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.1°C / 24.9°C
    0 BF
    60%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    28°C 23.5°C / 27.9°C
    2 BF
    42%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.4°C / 27.2°C
    2 BF
    57%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    26°C 25.7°C / 26.8°C
    2 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.9°C / 26.9°C
    2 BF
    83%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 22.3°C / 23.9°C
    0 BF
    88%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    26°C 20.5°C / 26.6°C
    3 BF
    60%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    27°C 24.8°C / 26.6°C
    4 BF
    42%
  • Χαλκίδα
    Θύελλα
    26°C 24.3°C / 28.2°C
    0 BF
    62%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    25°C 23.3°C / 24.9°C
    0 BF
    74%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 25.1°C / 26.7°C
    1 BF
    86%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    2 BF
    61%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ωδή στη (χορευτική) ομορφιά

  • A-
  • A+
Λίγο πριν από τα 30ά του γενέθλια ο θεσμός ετοιμάζεται να ξανανοίξει τον Ιούλιο τη βεντάλια ενός προγράμματος που προβλέπει 26 συνολικά παραγωγές, 14 ξένες ομάδες από 10 χώρες, 12 ομάδες από την Ελλάδα, 2 παγκόσμιες πρεμιέρες και 6 παράλληλες εκδηλώσεις.

Συμπαραγωγές με έναν από τους μεγαλύτερους καλλιτεχνικούς οργανισμούς στον σύγχρονο χορό παγκοσμίως.

Πρεμιέρες εμβληματικών έργων, υπαίθριες παραστάσεις στην Κεντρική Πλατεία της πόλης αλλά και σε γειτονικές πόλεις της Πελοποννήσου. Λίγο πριν μπει στην τρίτη δεκαετία της ζωής του, το 28ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας παρουσίασε, χθες, το φετινό του πρόγραμμα, θυμίζοντάς μας μερικούς από τους λόγους που θα κρατά πάντα μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά μας.

Χωρίς τη χρήση του Κάστρου της πόλης (για τεχνικούς λόγους δεν θα ανέβουμε ούτε φέτος εκεί), αλλά με καλεσμένους που παραπέμπουν και στο ένδοξο παρελθόν αλλά και στο γεμάτο προσδοκίες μέλλον του, το Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί φέτος από 15 έως 24 Ιουλίου, φιλοξενώντας 26 συνολικά παραγωγές, 14 ξένες ομάδες από 10 χώρες, 12 ομάδες από την Ελλάδα, 2 παγκόσμιες πρεμιέρες, 6 παράλληλες εκδηλώσεις, ένα εντατικό πρόγραμμα εκπαίδευσης επαγγελματιών, καθώς και εργαστήρια χορού και κίνησης για διάφορες ηλικίες και ομάδες πληθυσμού.

ALEXANDRA WAIERSTALL / VENUS un/seen

Φωτ.: katja illner

«Το φετινό Φεστιβάλ έχει τίτλο “Ωδή στην ομορφιά”, καθώς στοχεύει στην ανάδειξη του μεγάλου και, ανεξάντλητου από φιλοσοφική, ηθική, κοινωνική και καλλιτεχνική σκοπιά, ζητήματος της ομορφιάς», ανέφερε η καλλιτεχνική του διευθύντρια, Λίντα Καπετανέα. «Στο εύφορο πεδίο της τέχνης, η ομορφιά αποτελεί κεντρικό αντικείμενο μελέτης. Για την τέχνη του χορού, πρωταγωνιστές είναι τα σώματα που ονειρεύονται και κινούνται. Εμπνευση, η ίδια η κίνηση, η ίδια η ζωή. Από τον μικρότερο οργανισμό μέχρι τη μεγαλύτερη οροσειρά, από το πιο απλό παιχνίδι των παιδιών μέχρι την κίνηση των γαλαξιών, ό,τι κινείται, συμμετέχει στη ζωή. Η εργασία του καλλιτέχνη, ωστόσο, αναδεικνύει την αναζήτηση της σχέσης μας με τη ζωή. Γιατί η ομορφιά υπάρχει, επειδή υπάρχουν η καλοσύνη, η αλληλεγγύη, η αγάπη. Και η ουσία τους δεν είναι θεωρητική, αλλά αναβλύζει από σώματα, χειρονομίες, λόγια, πράξεις, σχέσεις μεταξύ σωμάτων».

PEEPING TOM /TRIPTYCH: THE MISSING DOOR, THE LOST ROOM, THE HIDDEN FLOOR

Φωτ.: virginia rota

Ετσι, οι πόρτες ανοίγουν στις 15 Ιουλίου, με ένα έργο - σταθμός στην ιστορία του σύγχρονου χορού, το «TRIPTYCH: The missing door, The lost room and The hidden floor» των Peeping Tom, μια πολυβραβευμένη δημιουργία, χαρακτηρισμένη ως «κατάκτηση του αδύνατου», ένας φόρος τιμής στον Ντέιβιντ Λιντς, με σασπένς, χωρίς τέλος και μνημειώδη εναλλαγή σκηνικών.

ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΒΑΛΛΙΕΡΑΤΟΥ/EVER AFTER

Φωτ.: alina lefa

Την Τρίτη 19 Ιουλίου, παρουσιάζεται η πρώτη διεθνής συμπαραγωγή του Φεστιβάλ με το λονδρέζικο Sadler’s Wells στο έργο «Neighbours», που αποτελεί μια πολυεπίπεδη συνεργασία των Rauf «RubberLegz» Yasit - κουρδικής καταγωγής, Brigel Gjoka - αλβανικής καταγωγής και Ruşan Filiztek - κουρδικής/τουρκικής καταγωγής, καθένας από τους οποίους είναι φορέας μιας ιδιαίτερης πολιτιστικής κληρονομιάς.

Το πρόγραμμα της Κεντρικής Σκηνής ολοκληρώνεται (22, 23/7) με την εμβληματική παράσταση «Sonoma» του πολυβραβευμένου δημιουργού από τη Βαλένθια, Marcos Morau, και της ομάδας La Veronal, όπου δέκα γυναίκες δημιουργούν, από μια κραυγή, μία ατέλειωτη καταιγίδα.

ELELEI COMPANY/BLINDLY

Φωτ.: german anton

Στο BLACK BOX (Εναλλακτική Σκηνή του Μεγάρου Χορού), από την άλλη, συμμετέχουν πέντε ελληνικές ομάδες και τέσσερις από το εξωτερικό. Μεταξύ αυτών τα «White out - The conquest of the useless» του Piergiorgio Milano (15/7), μια απίθανη χορογραφική εμπειρία - φόρος τιμής στους ορειβάτες που αναμετρήθηκαν με το απέραντο λευκό των ψηλών βουνών. Το «Brace» του Edivaldo Ernesto από τη Μοζαμβίκη, εμπνευσμένο από τους Ζουλού και τους Μουενεμουτάπα πολεμιστές (16/7). Το «VENUS un/seen» της Κύπριας χορογράφου/ εικαστικού Alexandra Waierstall (17/7). Το «Ενα κάδρο ακόμα» της Μαρίας Δουλγέρη (20/7, παγκόσμια πρεμιέρα), εμπνευσμένο από σκέψεις του μεγάλου εικαστικού Γιάννη Κουνέλλη. Το «THE BOX/ that dead space between us» της Πηνελόπης Μωρούτ, με την ομάδα Cross iMPact (22/7, παγκόσμια πρεμιέρα). Το «Scarbo» από την ομάδα του Ιωάννη Μανταφούνη (24/7), ένα έντονα κινηματογραφικό σόλο της χορεύτριας Manon Parent.

LALI AYGUADÉ COMPANY/HIDDEN

Φωτ.: meri varo

«Υστερα από σχεδόν τρεις δεκαετίες ζωής, το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας είναι η κορυφαία και πιο σημαντική διοργάνωση χορού στη χώρα μας και ένα από τα σημαντικότερα ευρωπαϊκά φεστιβάλ στον τομέα του με διεθνή απήχηση. Εξαιτίας της υψηλής ποιότητάς του, έχει και ένα πολύ πιστό και αφομοιωμένο κοινό», σχολίασε η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη. «Το υπουργείο στηρίζει το Φεστιβάλ με τριετή προγραμματική σύμβαση, που υπογράψαμε με την Περιφέρεια Πελοποννήσου και τον Δήμο Καλαμάτας, συνολικού προϋπολογισμού 1,9 εκατ. ευρώ περίπου. Από αυτά, το ΥΠΠΟΑ συμβάλλει με 400.000 ευρώ ετησίως, γιατί πραγματικά πιστεύουμε απολύτως στον θεσμό».

Στις γενναιόδωρες φιλοφρονήσεις ας προσθέσουμε κι αυτές του υφυπουργού και αρμόδιου για θέματα Σύγχρονου Πολιτισμού, Νικόλα Γιατρομανωλάκη. «Η λέξη “διεθνές” δεν είναι πλεονασμός ούτε υπερβολή, καθώς, στις δέκα ημέρες που θα διαρκέσει το φεστιβάλ, θα φιλοξενήσει καλλιτέχνες από 10 χώρες, σε 26 συνολικά παραγωγές. Το επίτευγμα είναι εντυπωσιακό», είπε.

LA VERONAL/SONOMA

Φωτ.: alfred mauve

Κακά τα ψέματα, καμία υπερβολή δεν υπάρχει στα λόγια τους, καθώς επί σχεδόν τρεις δεκαετίες το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας τόλμησε, εδραιώθηκε, αναγνωρίστηκε σε Ελλάδα και εξωτερικό, υπηρέτησε και προώθησε την τέχνη του χορού, έχτισε μια μοναδική σχέση με το κοινό, έδωσε σημαντικές αναπτυξιακές δυνατότητες στην πόλη, αποτέλεσε πρότυπο λειτουργίας μεταξύ κρατικών φορέων, αποδείχτηκε εξαιρετικά δυνατό στις αντιξοότητες και ανθεκτικό στον χρόνο, παρέμεινε μια δραστήρια κυψέλη έμπνευσης για το εγχώριο χορευτικό δυναμικό και, κυρίως, εκπαίδευσε τους Ελληνες στη μοναδική συγκίνηση της χορευτικής τέχνης και τους χάρισε σπάνιες βραδιές παγκόσμιας πολιτιστικής πρωτοπορίας.

PIERGIORGIO MILANO/WHITE OUT – Η κατάκτηση του μάταιου

Φωτ.: andrea macchia

Λογικά, λοιπόν, το ενδιαφέρον όλων στρέφεται ήδη στον εορτασμό των 30 ετών που πλησιάζει. «Σε δυο χρόνια θα γιορτάσουμε την 30ή επέτειο θέσπισης αυτού του μεγάλου θεσμού. Εργαζόμαστε αδιάκοπα για ένα συνεχώς εξελισσόμενο και δυναμικό Φεστιβάλ που να εμπνέει και ν’ αποτελεί φορέα αξιών στην εποχή που διανύουμε», ανέφερε η Λίντα Καπετανέα. Από τη μεριά της, ωστόσο, η υπουργός Πολιτισμού, όταν ρωτήθηκε με αφορμή την 30ή επέτειο για την ανανέωση της θητείας της καλλιτεχνικής διευθύντριας, αρκέστηκε να πει: «Τα 30 χρόνια είναι ένα ορόσημο. Δεν ξέρουμε πώς θα τα γιορτάσουμε και με ποιους, ωστόσο έχουμε συζητήσει με τη Λίντα Καπετανέα για το τι πρέπει να συμβεί».

Η μεγάλη εκκρεμότητα του Μεγάρου Χορού

Η Καλαμάτα, ως πρωτεύουσα του χορού, έχει αποκτήσει εδώ και μερικά χρόνια το Μέγαρο που της αξίζει. Το μεγαλύτερο κτίριο πολιτισμού στην Πελοπόννησο και μία από τις μεγαλύτερες σκηνές στην Ελλάδα (επιφάνειας 1.500 τ.μ. και 675 θέσεων) δημιουργήθηκε και με την αξιοποίηση ευρωπαϊκών κονδυλίων, έλυσε ένα σοβαρό ζήτημα στέγασης για τη Δημοτική Σχολή Χορού (που οσονούπω θα μεταφερθεί εκεί) αλλά και για το Διεθνές Φεστιβάλ (που έχει πια έναν χώρο υψηλών δυνατοτήτων). Ωστόσο, για χρόνια παραμένει σε εκκρεμότητα ο διορισμός της διοικητικής του δομής, των προσώπων δηλαδή που θα εξελίξουν τη χρήση του, θα το βοηθήσουν να αποκτήσει ταυτότητα και θα διασφαλίσουν σε βάθος χρόνου τη βιωσιμότητά του.

«Η πολιτεία έκανε το καθήκον της κι άφησε στην Καλαμάτα μεγάλη προίκα. Το κτίριο, ωστόσο, πρέπει να αξιοποιηθεί για να ανταποδώσει τις δυνατότητες που έχει», είπε χθες η υπουργός Πολιτισμού. Δίπλα της, ο δήμαρχος Καλαμάτας Αθανάσιος Βασιλόπουλος και ο υφυπουργός Νικόλας Γιατρομανωλάκης επιβεβαίωναν πως κάνουν ό,τι είναι απαραίτητο προκειμένου να αξιοποιηθεί με τον καλύτερο τρόπο αυτή η πολύτιμη περιουσία της πόλης. Μακάρι! Ούτε άλλες προίκες ρημαγμένες αντέχει η χώρα, ούτε τα δυο χρόνια πανδημίας μπορούν πια να αποτελούν άλλοθι για περαιτέρω καθυστερήσεις.

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ο Ουραμντάν ανοίγει τον χορό
Η δύναμη της τέχνης του χορού κυριαρχεί στις παραστάσεις του φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας. Οι καλλιτέχνες - δημιουργοί δίνουν ραντεβού με το κοινό στο Αμφιθέατρο του Κάστρου και στα θέατρα της πόλης
Ο Ουραμντάν ανοίγει τον χορό
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ενα «συμφωνικό» ραντεβού που δεν πρέπει να χάσουμε 
Τη Συμφωνία «του Νέου Κόσμου», την Εισαγωγή από την όπερα «Η Ιταλίδα στο Αλγέρι» και τη Δεύτερη Συμφωνία του Μπετόβεν θα έχει τη δυνατότητα το κοινό να απολαύσει από την Φιλαρμονική της Σκάλας του Μιλάνου υπό...
Ενα «συμφωνικό» ραντεβού που δεν πρέπει να χάσουμε 
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Το πιο σημαντικό για μένα είναι να βοηθήσω τους συμπατριώτες μου»
Ο Ντμίτρο Ουντοβιτσένκο (βιολί) και ο Ηλίας-Ιων Λιβιεράτος (βιόλα) συμπράττοντας με τον Λεωνίδα Καβάκο παίζουν για τα παιδιά πρόσφυγες από την Ουκρανία και στέλνουν μήνυμα αγάπης, συμπαράστασης και σεβασμού...
«Το πιο σημαντικό για μένα είναι να βοηθήσω τους συμπατριώτες μου»
ART - ΝΕΑ
«Αλλαγές σε έναν θεσμό 70 ετών δεν μπορούν να συμβούν εν μιά νυκτί»
Η πρώτη μεγάλη καλοκαιρινή παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, το σκοτεινό αριστούργημα του Τζουζέπε Βέρντι, ανεβαίνει σε μουσική διεύθυνση Λουκά Καρυτινού, σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου και πρωταγωνιστές...
«Αλλαγές σε έναν θεσμό 70 ετών δεν μπορούν να συμβούν εν μιά νυκτί»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Τζαζίστριες απ’ όλο τον κόσμο μάς συστήνονται στην Τεχνόπολη
Από 23 έως 29 Μαΐου στη σκηνή της Τεχνόπολης ανεβαίνουν 21 καλλιτέχνιδες, all-female bands και σχήματα με τραγουδίστριες από την Ελλάδα και το εξωτερικό για το 21ο Athens Jazz.
Τζαζίστριες απ’ όλο τον κόσμο μάς συστήνονται στην Τεχνόπολη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας