• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    32°C 30.4°C / 33.8°C
    4 BF
    36%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 28.3°C / 34.9°C
    3 BF
    49%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    34°C 31.0°C / 36.5°C
    2 BF
    38%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 29.9°C / 32.5°C
    2 BF
    45%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.9°C / 32.4°C
    3 BF
    51%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    31°C 27.9°C / 32.0°C
    2 BF
    56%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.3°C / 28.4°C
    2 BF
    37%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    34°C 34.1°C / 34.1°C
    1 BF
    28%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.8°C / 29.9°C
    5 BF
    54%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.9°C / 29.6°C
    5 BF
    47%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 26.4°C / 27.8°C
    5 BF
    65%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.7°C / 29.6°C
    2 BF
    69%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 29.9°C / 29.9°C
    0 BF
    51%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 32.9°C / 32.9°C
    0 BF
    33%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 29.5°C / 32.2°C
    2 BF
    40%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.7°C / 28.8°C
    4 BF
    50%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    33°C 30.6°C / 34.0°C
    3 BF
    24%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.3°C / 28.3°C
    0 BF
    66%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.6°C / 31.7°C
    3 BF
    75%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.5°C / 28.5°C
    0 BF
    54%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Οι νέοι ρόλοι μού πολλαπλασιάζουν την αδρεναλίνη»

  • A-
  • A+
Ο διεθνώς αναγνωρισμένος Αργεντινός τενόρος κάνει το ντεμπούτο του στον πρωταγωνιστικό ρόλο της εμβληματικής όπερας του Ουμπέρτο Τζορντάνο, όπως την ανεβάζει από σήμερα η Λυρική Σκηνή.

Στη σελίδα τίτλου της παρτιτούρας αναφέρεται ως «Δράμα σε ιστορικό περιβάλλον…». Και, πράγματι, πώς να περιγράψεις μια όπερα στην οποία ο συνθέτης Ουμπέρτο Τζορντάνο χτίζει μέσα στο χρονικό πλαίσιο και στην ατμόσφαιρα της Γαλλικής Επανάστασης ένα μουσικό έργο που αναδεικνύει, πέρα από το ερωτικό στοιχείο και τα πάθη των ηρώων, τη σύγκρουση των αντίπαλων κοινωνικών ομάδων;

ΜΑΡΣΕΛΟ ΠΟΥΕΝΤΕ-«Αντρέα Σενιέ»

Πώς αλλιώς να χαρακτηρίσεις μια όπερα όπου η κλασική μουσική αντιπαραβάλλεται με την Καρμανιόλα και τη Μασσαλιώτιδα και οι γεμάτες λυρισμό άριες συνδιαλέγονται με την ενστικτώδη ορμή, τα ηρωικά ντουέτα και τα μοναδικά χορωδιακά; Πώς να μη γοητευτείς από ένα λιμπρέτο που εστιάζει στο ιδιωτικό και συναισθηματικό στοιχείο κι απαντά σε διαχρονικά ζητήματα περί έρωτος, θανάτου και πολιτικών συνθηκών;

Με τον «Αντρέα Σενιέ» του Ουμπέρτο Τζορντάνο, αυτή την εμβληματική όπερα σαρωτικής μουσικής δύναμης, ανοίγει το 2022 για την Εθνική Λυρική Σκηνή. Από σήμερα και για 4 παραστάσεις θα ακούσουμε ένα έργο γεμάτο παράφορα συναισθήματα, με μελωδίες που ξεχειλίζουν πάθος.

Τη σκηνοθεσία, τα σκηνικά και κοστούμια που αντικατοπτρίζουν το ιστορικό περιβάλλον στο οποίο διαδραματίζεται το έργο υπογράφει ο Νίκος Πετρόπουλος (αναβίωση Ιων Κεσούλης), ενώ στο πόντιουμ θα βρεθεί ο αρχιμουσικός Φιλίπ Ογκέν, έως πρότινος μουσικός διευθυντής της Κρατικής Οπερας της Ουάσινγκτον. Τους βασικούς ρόλους ερμηνεύουν πρωταγωνιστές διεθνούς ακτινοβολίας, όπως οι Μαρσέλο Αλβαρες, Τσέλια Κοστέα, Εύα-Μαρία Βέστμπρουκ, Δημήτρης Πλατανιάς, Ελτσίν Αζίζοφ.

Στον ρόλο του τίτλου (πρώτη διανομή) περιμένουμε τον τενόρο Μαρσέλο Πουέντε, που έχει ήδη διαγράψει μια εντυπωσιακή διαδρομή σε σημαντικά λυρικά θέατρα (Οπερα Παρισιού, Γερμανική Οπερα Βερολίνου, Σκάλα του Μιλάνου, Οπερες Αμβούργου, Βρυξελλών, Ζυρίχης κ.ά.). Το διεθνές κοινό τον γνώρισε όταν ερμήνευσε με τεράστια επιτυχία τον ρόλο του Πίνκερτον στη Βασιλική Οπερα του Λονδίνου υπό την μπαγκέτα του Αντόνιο Παπάνο. «Στην Αθήνα κάνω το ντεμπούτο μου στον Σενιέ.

Πάντα ήθελα να τραγουδήσω αυτόν τον υπέροχο χαρακτήρα. Κακά τα ψέματα, είναι πραγματικά ένας από τους σημαντικότερους ρόλους στο ρεπερτόριο του τενόρου», μας λέει ο Μαρσέλο Πουέντε λίγο πριν φτάσει στην Ελλάδα. «Υπήρξε ένας αληθινός άνδρας, ένας πραγματικός ποιητής της Γαλλικής Επανάστασης, που σκοτώθηκε από τον Ροβεσπιέρο σε πολύ νεαρή ηλικία. Η προσωπικότητά του είναι ρομαντική, ηρωική, καλλιτεχνική, επαναστατική, πιστή, παθιασμένη και η μοίρα του εξαιρετικά άδικη».

Η όπερα αναφέρεται στη ζωή του διάσημου Γάλλου ποιητή Αντρέ Σενιέ (1762-1794). Το 1789 στους αριστοκρατικούς κύκλους του Παρισιού ο Σενιέ υποστηρίζει την Επανάσταση και εντάσσεται στο επαναστατικό κίνημα με τον Ζεράρ (ηγετική φιγούρα των Sans-cullotes, των Αβράκωτων, οι οποίοι φορούσαν παντελόνια, σε αντίθεση με τους αριστοκράτες που φορούσαν βράκες). Ωστόσο, ο έρωτας για την ίδια γυναίκα μετατρέπει τη φιλία των δύο ανδρών σε αντιζηλία. Ετσι, όταν ο Σενιέ συλλαμβάνεται ως συνωμότης κατά της Επανάστασης, ο Ζεράρ θα συντάξει την καταδίκη του. Αργότερα, συνειδητοποιώντας το λάθος του, προσπάθησε να ελευθερώσει τον ποιητή, ωστόσο απέτυχε κι έτσι ο Σενιέ οδηγήθηκε στην γκιλοτίνα.

• Ενας ποιητής και επαναστάτης όπως ο Aντρέα Σενιέ έχει περισσότερο ενδιαφέρον για έναν τενόρο από ρόλους που αναπαράγουν το αρχέτυπο του εραστή στην όπερα;

Οι ρόλοι που με εμπνέουν είναι αυτοί όπου μπορώ να αναπτύξω την τραγουδιστική ερμηνεία και την υποκριτική μου. Μου αρέσουν οι χαρακτήρες που απεικονίζουν κάθε συναίσθημα στους στίχους, στις φράσεις και στη μουσική. Μεταξύ αυτών οι Σενιέ, Καβαραντόσι, Ντον Κάρλο...

• Προτιμάτε να ερμηνεύετε ρόλους που έχουν ερμηνευτεί πολλές φορές ή η πρόκληση ενός νέου χαρακτήρα είναι μεγαλύτερη;

Οι ρόλοι που τραγουδώ ξανά και ξανά μου δίνουν την ευκαιρία να εξελίσσω τη φωνή μου. Αφήστε που η προσωπική εμπειρία, που αλλάζει με τα χρόνια, τους κάνει να ακούγονται πάντα διαφορετικοί. Τα ντεμπούτα σε νέους ρόλους, από την άλλη, είναι πάντα μια πρόκληση, καθώς μου πολλαπλασιάζουν την αδρεναλίνη. Στο φινάλε, αισθάνομαι ότι και οι δυο αναμετρήσεις είναι το ίδιο αν ο στόχος είναι να βρω την αλήθεια, την ομορφιά, να σέβομαι τον συνθέτη και να προσπαθώ για το καλύτερο.

• Πιστεύετε ότι ο συνδυασμός πολιτικών, ερωτικών και δραματικών στοιχείων στον «Aντρέα Σενιέ» είναι ο λόγος που αυτή η όπερα εξακολουθεί να φαίνεται τόσο σύγχρονη;

Θα έλεγα ότι μοιάζει περισσότερο με μια τραγική ιστορία αγάπης βυθισμένη σε μια πολύ δύσκολη ιστορική στιγμή, όπως η Γαλλική Επανάσταση. Νομίζω ότι παραμένει ακόμα σύγχρονη λόγω των χαρακτήρων, των πραγματικών συναισθημάτων, των αληθινά δραματικών καταστάσεων και φυσικά της απίστευτης ομορφιάς της μουσικής.

• Δυστυχώς, λόγω Covid, ακυρώθηκαν οι 3 πρώτες παραστάσεις του «Σενιέ» στη Λυρική. Πώς βιώσατε την πανδημία;

Οπως όλους εκεί έξω, η υγειονομική κατάσταση με επηρέασε πολύ άσχημα. Στην προσωπική μου ζωή, προσπάθησα πολύ για να μην οδηγηθώ στην κατάθλιψη. Στην καριέρα μου με επηρέασε επίσης πολύ άσχημα, διότι έχασα τρεις τεράστιες ευκαιρίες: το ντεμπούτο μου στη Wienerstaatsoper και στη Staatsoper Berlin και την επιστροφή μου στο Royal Opera House στο Covent Garden. Ακόμα και σήμερα ακυρώνονται παραγωγές. Δύο χρόνια είναι πάρα πολλά, κάπου πρέπει να σταματήσει αυτό το κακό. Οι καλλιτέχνες και τα θέατρα ακολουθούμε όλους τους κανόνες υγιεινής. Δεν είναι λύση να μας κλείνουν. Δεν μπορεί ο πολιτισμός να παίρνει πάντα τα σκληρότερα περιοριστικά μέτρα. Αυτό πρέπει να αλλάξει. Πρέπει να βοηθήσουμε την τέχνη, τη μουσική και τις τόσες οικογένειες που ζουν από αυτές.

♦ INFO: Παραστάσεις: 29/1 6, 10, 13/2. Τιμές εισιτηρίων: €15-€90.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Τέσσερις μέρες γιορτής και εξερεύνησης
Πάνω από 400 καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, από τη Λόρι Αντερσον μέχρι την Ελευθερία Αρβανιτάκη, θα συναντηθούν στις εκδηλώσεις που οργανώνει το ΚΠΙΣΝ, από την Πέμπτη 23 Ιουνίου έως και την Κυριακή 26 οι...
Τέσσερις μέρες γιορτής και εξερεύνησης
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Οταν ο πήχης μπαίνει ακόμα ψηλότερα
Δέκα νέες παραγωγές όπερας και μπαλέτου, ένα νέο έργο όπερας, πέντε αναβιώσεις παλαιότερων παραγωγών, συναυλίες, σπουδαίες συμπαραγωγές με τα κορυφαία λυρικά θέατρα του κόσμου περιλαμβάνει το φετινό πρόγραμμα...
Οταν ο πήχης μπαίνει ακόμα ψηλότερα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Ελπίζω στα βαθιά μου γεράματα να μη βασανίζομαι όπως ο Φάουστ»
Η Εθνική Λυρική Σκηνή αναβιώνει για πρώτη φορά στη νέα έδρα της την πεντάπρακτη όπερα «Φάουστ» και ο διάσημος Ιταλός τενόρος Ιβάν Μάγκρι περιγράφει το μαρτύριο του ήρωα που ερμηνεύει.
«Ελπίζω στα βαθιά μου γεράματα να μη βασανίζομαι όπως ο Φάουστ»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Τότε που ήμασταν «νέοι, τυχεροί και αφελείς»
O Παναγιώτης Καλαντζόπουλος μιλά στην «Εφ.Συν.» με αφορμή το μιούζικαλ «Φτηνά τσιγάρα» από την ομώνυμη ταινία που ανεβαίνει στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
Τότε που ήμασταν «νέοι, τυχεροί και αφελείς»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Διεθνής αποθέωση για τη «Φόνισσα» του Γιώργου Κουμεντάκη
Η όπερα του καλλιτεχνικού διευθυντή της ΕΛΣ έκανε παγκόσμια τηλεοπτική πρεμιέρα στο κορυφαίο τηλεοπτικό δίκτυο για την κλασική μουσική και απέσπασε διθυραμβικές κριτικές.
Διεθνής αποθέωση για τη «Φόνισσα» του Γιώργου Κουμεντάκη
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ο «Μάρκος Μπότσαρης» τραγουδά μπελ-κάντο
Απόψε στο Βεάκειο παρουσιάζεται σε πλήρη σκηνική μορφή το μέχρι πρόσφατα χαμένο μελόδραμα του Νικολάου Μεταξά-Τζανή (1825-1907), που αποκαταστάθηκε μουσικολογικά από το Εργαστήριο Μελέτης της Ελληνικής...
Ο «Μάρκος Μπότσαρης» τραγουδά μπελ-κάντο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας