• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    25°C 21.2°C / 25.7°C
    1 BF
    55%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 20.2°C / 22.7°C
    2 BF
    69%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.0°C / 22.7°C
    2 BF
    45%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    2 BF
    46%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.1°C / 19.9°C
    0 BF
    83%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.6°C / 23.0°C
    3 BF
    97%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.4°C / 19.4°C
    1 BF
    77%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.3°C / 21.3°C
    1 BF
    70%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    20°C 18.8°C / 19.9°C
    2 BF
    82%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    23°C 19.6°C / 22.9°C
    0 BF
    60%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.4°C / 24.8°C
    0 BF
    60%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.7°C / 22.9°C
    1 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    0 BF
    94%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    22°C 21.9°C / 22.9°C
    4 BF
    64%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    24°C 21.5°C / 24.4°C
    1 BF
    66%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.6°C / 21.8°C
    4 BF
    66%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.8°C / 25.4°C
    0 BF
    69%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 18.3°C / 20.5°C
    2 BF
    76%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 20.3°C / 20.7°C
    3 BF
    96%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.3°C / 19.3°C
    2 BF
    69%

Λεωνίδας Καβάκος - Ενρίκο Πάτσε

@Maria Banouta
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Δύο διεθνείς προσωπικότητες της μουσικής, δύο σπουδαία ραντεβού τον Φεβρουάριο

  • A-
  • A+
Λεωνίδας Καβάκος - Θεόδωρος Κουρεντζής ⫸ Ο κορυφαίος βιολονίστας επιστρέφει στο Μέγαρο Μουσικής για να συμπράξει με τον πιανίστα Ενρίκο Πάτσε για μια μοναδική συναυλία με σονάτες Σούμπερτ, Σούμαν, Μπάρτοκ και ένα σύγχρονο έργο της Φινλανδής συνθέτριας Κάγια Σααριάχο και λίγες μέρες μετά ο σπουδαίος αρχιμουσικός έρχεται με τη MusicAeterna για να διευθύνει, στο Μέγαρο επίσης, την Ενάτη του Μπετόβεν

Οι δύο μεγάλοι αστέρες της κλασικής. Οι δύο κορυφαίοι εκπρόσωποί μας στα πέρατα του κόσμου. Δυο καταξιωμένοι αλλά εντελώς διαφορετικής ιδιοσυγκρασίας καλλιτέχνες. Ο Λεωνίδας Καβάκος και ο Θεόδωρος Κουρεντζής, σε αυτές τις δύσκολες μέρες των αποκλεισμών, μας θύμισαν ότι έρχονται σύντομα στην Αθήνα χαρίζοντας στο κοινό χαρά κι αδημονία για τις εμφανίσεις τους.

Ο κορυφαίος βιολονίστας, διατηρώντας ιδιαίτερες σχέσεις αγάπης και εκτίμησης με τον σύλλογο «Οι Φίλοι της Μουσικής», καταφθάνει στις 6 Φεβρουαρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών σε σύμπραξη με τον εκλεκτό πιανίστα Ενρίκο Πάτσε, προσφέροντας μάλιστα την εμφάνισή του υπέρ των εκπαιδευτικών σκοπών του συλλόγου.

Ο δε Θεόδωρος Κουρεντζής επιστρέφει λίγες μέρες μετά (Σάββατο 19 και Κυριακή 20 Φεβρουαρίου στις 8.30 μ.μ.) στην αίθουσα «Χρήστος Λαμπράκης» του Μεγάρου, για να γιορτάσει τα γενέθλιά του μαζί μας με δύο συναυλίες, ερμηνεύοντας τη μεγαλειώδη Ενάτη του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν.

Λίγες μόλις ημέρες προτού κυκλοφορήσει ο πολυαναμενόμενος προσωπικός δίσκος του Λεωνίδα Καβάκου με σονάτες και παρτίτες του Μπαχ από τη Sony Classical, o διάσημος για την απαράμιλλη τεχνική του, τη συναρπαστική δεξιοτεχνία και την πληρότητα των ερμηνειών του βιολονίστας παρουσιάζει στο αθηναϊκό κοινό μια μοναδική συναυλία με σονάτες Σούμπερτ, Σούμαν, Μπάρτοκ και ένα σύγχρονο έργο της Φινλανδής συνθέτριας Κάγια Σααριάχο, δηλαδή ένα ρεπερτόριο που εκτείνεται από τις παρυφές της κλασικής περιόδου μέχρι και το σήμερα.

Σε σύμπραξη με τον εκλεκτό πιανίστα Ενρίκο Πάτσε με τον οποίο γνωρίζονται καλά, μια και αυτή τη στιγμή περιοδεύουν ανά τον κόσμο, ενώ στο παρελθόν έχουν παρουσιάσει τον κύκλο με τις Σονάτες του Μπετόβεν αλλά και έχουν ηχογραφήσει κοινά άλμπουμ, επέλεξαν ένα ιδιαιτέρως απαιτητικό πρόγραμμα με έργα γεμάτα λυρισμό και δεξιοτεχνία, μουσικότητα και νεωτερικότητα. Οι συνθέσεις που θα ακουστούν καλύπτουν περίπου διακόσια χρόνια μουσικής δημιουργίας –αν αναλογιστεί κανείς ότι η Σονάτα του Σούμπερτ γράφτηκε το 1817 και το έργο της Σααριάχο ολοκληρώθηκε το 2009–, σκιαγραφώντας ανάγλυφα την εξέλιξη του ηχητικού πλούτου που αναδεικνύεται μέσα από τη μουσική συνομιλία των δύο οργάνων που ηχούν ως ένα αδιαίρετο σύνολο. Αλλωστε, ο μοναδικός ήχος του Λεωνίδα Καβάκου, σε συνδυασμό με την απαράμιλλα σμιλεμένη τεχνική του Ενρίκο Πάτσε εγγυώνται άλλη μία μνημειώδη βραδιά στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (τιμές εισιτηρίων από 11 έως 60 ευρώ).

Μετά την τεράστια διεθνή επιτυχία της μυσταγωγικής συναυλίας του με τη MusicAeterna στο Αρχαίο Θέατρο των Δελφών τον προηγούμενο Ιούνιο με την Εβδομη Συμφωνία του Μπετόβεν, ο Θεόδωρος Κουρεντζής αναμετριέται με την Ενάτη, την τελευταία ολοκληρωμένη συμφωνία του συνθέτη και ίσως ό,τι σπουδαιότερο έχει γραφτεί στη δυτική μουσική.

Ο πολυβραβευμένος αρχιμουσικός και το ορχηστρικό σύνολο, που συγκλόνισαν με την μπετοβενική ερμηνεία τους πάνω από 2 εκατομμύρια ευρωπαίους τηλεθεατές το περασμένο καλοκαίρι, έρχονται στην Αθήνα, πάντα με το βλέμμα στραμμένο προς τον μεγάλο Γερμανό συνθέτη, για να αναδείξουν μέσα από τη δική τους, εντελώς ιδιοσυγκρασική προσέγγιση, ένα από τα πιο λαμπερά διαμάντια του κλασικού ρεπερτορίου.

Για την ιστορία να πούμε πως η Ενάτη (γνωστή και ως Χορωδιακή, αφού ήταν η πρώτη Συμφωνία στην οποία υπήρξαν χορωδιακά μέρη) είναι ένα έργο αποτελούμενο από τέσσερα μέρη που βασίστηκε στο ποίημα «Ωδή στη Χαρά» του Γερμανού ρομαντικού ποιητή Φρίντριχ Σίλερ. Γραμμένο το 1785, το ποίημα περιγράφει την ανθρωπότητα ειρηνική, συμφιλιωμένη, χαρούμενη κι ενωμένη να γιορτάζει το θαύμα της ζωής (καθόλου τυχαία η «Ωδή στη Χαρά» είναι ο επίσημος ύμνος της Ευρωπαϊκής Ενωσης). Ο Μπετόβεν, λοιπόν, σχεδόν σαράντα χρόνια μετά (ο κύριος όγκος της σύνθεσης έγινε μεταξύ 1822 και 1824) βασίζεται στους συγκεκριμένους στίχους και, παρόλο που είχε χάσει σχεδόν εντελώς την ακοή του, συνθέτει την τελευταία ολοκληρωμένη του Συμφωνία, που από πολλούς θεωρείται ο «Παρθενώνας» του συμφωνικού ρεπερτορίου (τιμές εισιτηρίων –προσοχή, εξαντλούνται γρήγορα!– 15-100 ευρώ).

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Συναρπαστική βραδιά από το τρίο «Ελ Γκρέκο» στον Παρνασσό
Η πιανίστρια Αλεξία Μουζά, ο τσελίστας Αλέξης Καραϊσκάκης-Νάστος και ο βιολιστής Φαίδων Μηλιάδης έπαιξαν το «Τρίο, έργο 15» του Σμέτανα, το σύντομο, νεανικό «Τρίο αρ. 1, έργο 8» του Σοστακόβιτς και το «Τρίο...
Συναρπαστική βραδιά από το τρίο «Ελ Γκρέκο» στον Παρνασσό
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μουσική περιφορά και αδογμάτιστη κατάνυξη στην πασχαλινή Πλάκα
Από αρχαιολογικούς χώρους, εκκλησίες και μουσεία μικρής χωρητικότητας έως ανοιχτούς χώρους, το 1ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής προτείνει μια μουσική περιφορά ως ένα δημόσιο γεγονός μεγάλης κλίμακας.
Μουσική περιφορά και αδογμάτιστη κατάνυξη στην πασχαλινή Πλάκα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η ομορφιά ενός ολόκληρου κόσμου στ' ακροδάχτυλά της
Η Μαρία Ζοάο Πίρες, πιανίστα και πρωτοπόρος στον τομέα της μουσικής εκπαίδευσης θα δώσει τη Δευτέρα ένα ρεσιτάλ με έργα Μπετόβεν, Σούμπερτ και Ντεμπισί.
Η ομορφιά ενός ολόκληρου κόσμου στ' ακροδάχτυλά της
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Καβάκος και Πάτσε συνδυάζουν ρομαντισμό και μοντερνισμό
Ύστερα από την ιδιαίτερα επιτυχημένη του συναυλία στην οποία διηύθυνε την ΚΟΑ (28/11/2021), o Λεωνίδας Καβάκος επανήλθε στην Αθήνα για μια συναυλία μουσικής δωματίου, οργανωμένη από τον σύλλογο «Οι Φίλοι της...
Καβάκος και Πάτσε συνδυάζουν ρομαντισμό και μοντερνισμό
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Στην Αθήνα ο Βραζιλιάνος «φιλόσοφος του πιάνου»
Ο διακεκριμένος βιρτουόζος Ζαν Λουί Στόιερμαν θα ερμηνεύσει το Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα σε λα ελάσσονα του Ρόμπερτ Σούμαν συμπράττοντας με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών.
Στην Αθήνα ο Βραζιλιάνος «φιλόσοφος του πιάνου»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Με «σολίστ» μια ιστορικό που αγαπάει τον «Μολδάβα» του Σμέτανα
Μια σειρά καινοτόμων συναυλιών, σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάκου, που έχουν σκοπό να φωτίσουν όσα συνδέουν τον σύγχρονο ακροατή με τη διαχρονική συμφωνική μουσική ξεκινά η ΚΟΑ.
Με «σολίστ» μια ιστορικό που αγαπάει τον «Μολδάβα» του Σμέτανα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας