• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 8.6°C / 12.9°C
    0 BF
    74%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    9°C 6.6°C / 10.2°C
    3 BF
    47%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 12.3°C / 13.8°C
    3 BF
    76%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 7.9°C / 8.6°C
    0 BF
    81%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 7.9°C / 8.5°C
    0 BF
    76%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    8°C 6.3°C / 9.6°C
    1 BF
    62%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    3°C 3.4°C / 4.5°C
    4 BF
    52%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 11.6°C / 13.5°C
    0 BF
    87%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 11.1°C / 13.2°C
    2 BF
    71%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    9°C 6.9°C / 8.9°C
    2 BF
    53%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.8°C / 14.6°C
    4 BF
    76%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    9°C 8.6°C / 9.0°C
    2 BF
    63%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    2 BF
    82%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    9°C 7.5°C / 9.4°C
    0 BF
    63%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    8°C 7.5°C / 7.8°C
    1 BF
    91%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 7.8°C / 11.6°C
    1 BF
    46%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 9.3°C / 13.1°C
    0 BF
    73%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    7°C 5.4°C / 7.3°C
    0 BF
    69%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    8°C 6.6°C / 10.3°C
    0 BF
    69%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    4°C 3.8°C / 3.8°C
    2 BF
    82%

Σκηνή από το φιλμ «Blondie: Vivir En La Habana» του Rob Roth

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Σε όλη μου τη ζωή ήμουν μια ανεξάρτητη γυναίκα»

  • A-
  • A+

Είδωλο των δεκαετιών του ’70 και του ’80, η Ντέμπι Χάρι είναι συνυφασμένη με την ιστορία της ροκ, punk και new wave ως τραγουδίστρια του συγκροτήματος Blondie. Πέρα όμως από τα τραγούδια της, που αγαπήθηκαν και χορεύτηκαν αδιάκοπα στις καλοκαιρινές ντισκοτέκ της Ελλάδας, η Χάρι έχει μείνει ανεξίτηλη στη μνήμη μας ως η σαγηνευτικά όμορφη μικροκαμωμένη ξανθούλα που είχε τον ανδρικό πληθυσμό στο χέρι της. Από το τέλος του συγκροτήματος το 1982, έχει δουλέψει σε σόλο άλμπουμ, ενώ έχει εμφανιστεί σε μικρούς ρόλους στον ανεξάρτητο κινηματογράφο.

Τα τελευταία χρόνια έχει επιστρέψει στη σκηνή των συναυλιών. Πριν από δύο χρόνια δημοσίευσε την αυτοβιογραφία της Face It, ενώ ταυτόχρονα έκανε τουρ στην Κούβα για πρώτη φορά. Το ντοκιμαντέρ μικρού μήκους Blondie: Vivir En La Habana σχετικά με την εμφάνισή της στο νησί παρουσιάστηκε σε φεστιβάλ φέτος. Και βέβαια η μεγάλη της επιτυχία του ’78 «Heart of Glass» κάνει... δεύτερη καριέρα, έτσι όπως ακούγεται και στο τρέιλερ και σε μία σκηνή της ταινίας του Ρίντλεϊ Σκοτ «Ο Οίκος Gucci».

• Μιλήστε μου για την πρόσφατη εμπειρία σας στην Κούβα. Φαινόταν διασκεδαστική στην ταινία.

Ναι, έτσι ήταν. Οι Κουβανοί είναι πολύ ζωντανοί άνθρωποι. Μου έκανε κατάπληξη πόσο καλοί επαγγελματίες και καλοί συνεργάτες ήταν οι μουσικοί. Ερχονταν πανέτοιμοι και προσέθεταν γνησιότητα στις δικές μας δειλές προσπάθειες να δώσουμε μια λατινοαμερικάνικη υφή στα τραγούδια μας.

• Οσον αφορά τις συναυλίες λάιβ, τώρα που το γευτήκατε πάλι στην Αβάνα διαπιστώνετε ότι τις επιθυμείτε;

Το πιο ωραίο βίωμά μου στην επαγγελματική μου ζωή ήταν τα πρώτα χρόνια όταν παίζαμε σε κλαμπ κοντά στο κοινό. Δεν μπορούσα να κάνω αλλιώς παρά να ανταποκρίνομαι στο κοινό κι αυτό ήταν μεγάλο μάθημα για μένα. Στην αρχή, όταν ανέβαινα στη σκηνή, περίμενα το κοινό να αντιδράσει πρώτα στην παρουσία μου, να μου δείξει αποδοχή ή δυσαρέσκεια, κάτι.

Ξαφνικά όμως κατάλαβα ότι η δουλειά μου ήταν προκαλέσω εγώ την αντίδραση του κοινού. Δεν είχε σημασία αν άρεσα ή όχι· έπρεπε να ξεπεράσω αυτή την ανάγκη και να απαιτήσω αυτό που εγώ ήθελα. Αυτή η συνειδητοποίηση άλλαξε τα πάντα για μένα... Προσγειώνομαι και συγκεντρώνομαι στη δουλειά που έχω μπροστά μου, τις τεχνικές πλευρές, τον ήχο, το μικρόφωνο. Ετσι ξεπερνώ τις αγωνίες και τους φόβους μου.

• Η παρουσία σας στη σκηνή είχε και κάτι ακόμα ξεχωριστό. Οταν όλοι φορούσαν μαύρα, εσείς διαλέγατε χρώματα και ρούχα που δήλωναν θηλυκότητα. Πείτε μας για την αίσθησή σας όσον αφορά την εμφάνισή σας στη σκηνή.

Μ’ αρέσει πολύ να ντύνομαι. Αισθάνομαι ότι έτσι μπαίνω στον χαρακτήρα της «Μπλόντι», κάτι που μου δίνει θάρρος και τόλμη. Και το έχω κάνει με πολλούς τρόπους – ακολουθώντας το πανκ ή φορώντας τουαλέτες. Στη δεκαετία του ’70 συνεργάστηκα με τον Στιβ Σπράους, έναν υπέροχο σχεδιαστή μόδας.

Ζούσαμε στο ίδιο κτίριο μια εποχή και με κορόιδευε για τα κουρέλια που φορούσα – «πώς μπορείς να ντύνεσαι έτσι» μου έλεγε. Και άρχισε τότε να με ντύνει και να μου δείχνει πώς να αναδεικνύω το σώμα μου. Του άρεσαν πολύ τα χρώματα, τα φωσφοριζέ και ιριδίζοντα. Τα χρώματα ήταν ένας τρόπος για μένα να σκέφτομαι τα τουρ. Διάλεγα ένα- δυο χρώματα και με αυτά έπλαθα το περιβάλλον για τις συναυλίες μου.

• Η ταινία αναφέρεται και στην εποχή της underground μουσικής στη Νέα Υόρκη τις δεκαετίες του ’70 και του ’80, στην περιοχή του Lower East Side που είχε τότε παρόμοια γοητεία με την Αβάνα τώρα. Τι σήμαινε για σας εκείνη η περίοδος;

Πρόκειται για μια πολύ αγαπημένη περίοδο της καριέρας μου και της ζωής μου. Η δεκαετία του ’70 ήταν μια φτωχή περίοδος για την οικονομία της χώρας, αλλά γεμάτη δημιουργικότητα και ενέργεια.

• Οταν αναπολούμε συγκροτήματα σαν το δικό σας, μας δίνουν την εντύπωση ότι αυτό που κατάφεραν στην εποχή τους ήταν κάτι πρωτόγνωρο και ριζοσπαστικό. Εχετε και εσείς αυτή την αίσθηση;

Ναι, φυσικά. Νομίζω ότι αυτό που θέλαμε να αποδομήσουμε ήταν το καθεστώς των ροκάδων με τα μακριά σόλο στην κιθάρα, τον φανφαρονισμό και την επιδεικτικότητα που επικρατούσαν στον καιρό μας. Θέλαμε να απογυμνώσουμε τη μουσική σε κάτι πιο θεμελιώδες, να επιστρέψουμε στην αρχή της δεκαετίας του ’60 κάπως ή σε άλλα είδη της ποπ. Ηταν φυσικό για την εποχή μας. Τώρα η έννοια του χρόνου έχει αλλάξει, αλλά τότε περίπου κάθε δέκα χρόνια συνέβαινε μια σπουδαία αλλαγή στον χώρο μας.

• Σας γνωρίζουμε επίσης ως φεμινίστρια της γενιάς σας. Πώς βλέπετε το κίνημα των γυναικών σήμερα;

Σε όλη μου τη ζωή ήμουν μια ανεξάρτητη γυναίκα. Πιστεύω ότι ως επί το πλείστον, οι γυναίκες στην Αμερική και στην Ευρώπη ζουν καλά έχοντας την ευκαιρία να ακολουθήσουν διάφορες σταδιοδρομίες. Αντίθετα, σε μερικές χώρες του λεγόμενου τρίτου κόσμου, νομίζω πως οι γυναίκες κακοποιούνται ψυχικά ή αλλιώς – και φυσικά ελπίζω ότι αυτό θα αλλάξει. Ο φεμινισμός έχει αναπτυχθεί πολύ μέσα στα χρόνια, ευτυχώς. Θυμάμαι πόσο σκανδαλώδες φάνηκε στη δεκαετία του ’60 το να θέλουμε να κάψουμε τα σουτιέν μας ή να απαιτούμε το αντισυλληπτικό χάπι.

• Τι γνώμη έχετε για την τεχνολογία και τα ΜΜΕ;

Η (τεχνολογία) είναι δίκοπο μαχαίρι. Μερικές από τις καλύτερές μου δημιουργίες έγιναν όταν δεν ήμουν γνωστή, διάστημα κατά το οποίο κατάφερα να αναπτυχθώ χωρίς τις πιέσεις του εμπορίου. Ωστόσο, το συγκρότημά μας αγαπούσε πάντα την τεχνολογία, ήμασταν από τους πρώτους που χρησιμοποίησαν συνθεσάιζερ και ηχητικά εφέ σε παραστάσεις. Αν άρχιζα τώρα, δεν είμαι σίγουρη ότι θα ακολουθούσα μουσική καριέρα. Η τεχνολογία κάπως τα έχει ισοπεδώσει όλα, αφού με την τεχνική βοήθεια του υπολογιστή και λίγη υπομονή μπορεί ο καθένας να φτιάξει μια μελωδία. Ο καθένας μπορεί να γίνει μουσικός αν το θέλει.

• Πώς ξεχωρίζετε την Ντέμπι που είναι διάσημη σε όλον τον κόσμο από την Ντέμπι που ζει την ιδιωτική της ζωή;

Από μία άποψη είμαι τυχερή που δεν είμαι γνωστή στον βαθμό που είναι κάποιες άλλες, σαν τη Σερ ή την Τζένιφερ Λόπεζ. Μου ταιριάζει το γεγονός ότι από τη μία έχω την καριέρα μου και από την άλλη την προσωπική μου ζωή με καλούς φίλους. Αισθάνομαι πως έτσι έχω δημιουργήσει ζώνες ασφαλείας, ένα σύστημα ισορροπίας. Ειδικά τώρα που δεν ασκείται πίεση και έχουμε εμείς τον έλεγχο της δημόσιας παρουσίας μας.

• Το 2019 εκδώσατε την αυτοβιογραφία σας με τον τίτλο Face It. Ηθελα να σας ρωτήσω: Τι ήταν αυτό που δυσκολευτήκατε να αντιμετωπίσετε πάνω απ’ όλα;

Τη συμφιλίωση με το πρόσωπό μου έτσι όπως είμαι και έτσι όπως φαντάζομαι πως είμαι.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Συναυλίες με γυναικείο άρωμα
Από τη Νeneh Cherry και τη Rita Wilson ώς τη Lisa Hannigan και τη Μαρίνα Σάττι. Η φετινή διοργάνωση του Summer Nostos Festival έχει ενδιαφέρουσες παραγωγές και μουσικές από διαφορετικές γωνιές του πλανήτη
Συναυλίες με γυναικείο άρωμα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ιστορική συναυλία των Rolling Stones στην Αβάνα
Μισό εκατομμύριο Κουβανοί και ξένοι χόρεψαν χθες βράδυ στους ρυθμούς των Rolling Stones στην πρώτη συναυλία που έδωσε το θρυλικό ροκ συγκρότημα στην Κούβα και μάλιστα δωρεάν. Ποιο ήταν το πρώτο τραγούδι που...
Ιστορική συναυλία των Rolling Stones στην Αβάνα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μια Αμερικανίδα που κάνει bang
Η Ρόμπιν Μπένετ και η παρέα της στο Half Note. Την έφερε στο Παρίσι μια παράσταση του «Cabaret» από τον Σαμ Μέντες και κόλλησε Ευρώπη. Δίσκοι, συναυλίες και η φήμη ότι όπου εμφανίζεται η διασκέδαση είναι στο...
Μια Αμερικανίδα που κάνει bang
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Το reunion της εικοσαετίας
Υπήρξαν ένα από τα πιο εκρηκτικά συγκροτήματα στα τέλη της δεκαετίας του 1980 και τις αρχές του 1990, τόσο μουσικά όσο και εκτός σκηνής, ενώ έμειναν στην ιστορία και οι άγριοι καβγάδες που είχαν μεταξύ τους....
Το reunion της εικοσαετίας
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Τo καμπαρέ των τριών γυναικών
Από αύριο έως και τη Δευτέρα το Half Note μετατρέπεται σε καμπαρέ του μεσοπολέμου. Οι Divinas, ένα από τα ενδιαφέροντα φωνητικά τρίο του καιρού μας, έρχονται (μαζί με ένα κουαρτέτο μουσικών) για πρώτη φορά...
Τo καμπαρέ των τριών γυναικών
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Μωρά στη φωτιά» του πανκ
Το ιστορικό συγκρότημα στο «Κύτταρο» για ένα βράδυ. Ο Στέλιος Σαλβαδόρ, ο ιθύνων νους τους, γεμάτος ενθουσιασμό για τη συναυλία, λέει πως νιώθουν «ξεχωριστοί και περιθωριακοί», όπως ακριβώς και το ’80.
«Μωρά στη φωτιά» του πανκ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας