• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 17.1°C / 19.2°C
    3 BF
    49%
  • Θεσσαλονίκη
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 14.0°C / 17.7°C
    0 BF
    59%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 17.6°C / 20.5°C
    0 BF
    39%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 12.9°C / 16.6°C
    1 BF
    32%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 15.9°C / 18.5°C
    3 BF
    67%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 15.0°C / 17.0°C
    1 BF
    50%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 11.4°C / 14.2°C
    2 BF
    43%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 17.4°C / 17.4°C
    2 BF
    46%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 18.8°C / 20.8°C
    6 BF
    66%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 17.9°C / 18.9°C
    4 BF
    72%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    20°C 20.4°C / 20.8°C
    5 BF
    60%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 16.2°C / 16.2°C
    5 BF
    48%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    3 BF
    64%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    13°C 12.9°C / 14.5°C
    0 BF
    58%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 13.5°C / 18.8°C
    3 BF
    50%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.6°C / 21.8°C
    1 BF
    56%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 16.9°C / 19.3°C
    2 BF
    47%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 15.3°C / 19.4°C
    2 BF
    50%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 13.7°C / 17.8°C
    2 BF
    64%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 14.6°C / 14.6°C
    0 BF
    47%
ΦΩΤ.: SIMOPOULOS
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο Γιόνας Κάουφμαν επιτέλους στο Ηρώδειο!

  • A-
  • A+
Οι ερμηνείες του χαρακτηρίστηκαν από ακρίβεια, σαφήνεια και καθαρότητα, προσλαμβάνοντας ένα στίγμα εκφραστικά διαφορετικό από το αυτονόητα αναμενόμενο για το «λατινικό» ρεπερτόριο.

Εμφανίσεις τεσσάρων απολύτως κορυφαίων ξένων λυρικών τραγουδιστών του παρόντος χάρισε εφέτος η ΕΛΣ στο κοινό της. Πρώτη ήταν αυτή του Αργεντινού τενόρου Μαρσέλο Αλβαρες στην αναβίωση του «Αντρέα Σενιέ» (ΚΠΙΣΝ, GNO-TV), ύστερα αυτές της Ρωσίδας υψιφώνου Αννα Νετρέμπκο και της Γεωργιανής μεσόφωνου Ανίτα Ρατσβελισβίλι στο Στάδιο, και στις 13/9/2021 το ρεσιτάλ του τενόρου Γιόνας Κάουφμαν στο Ηρώδειο, που υλοποιήθηκε με χορηγία της ROLEX.

Ισως ο πλέον προβεβλημένος λυρικός τραγουδιστής του παρόντος, με μακρά σταδιοδρομία, ο 52χρονος Γερμανός διαθέτει τεράστια δισκογραφία σε CD και DVD (Decca, Sony, DG, Arthaus, Warner, EMI κ.λπ.). Επιπλέον, συμμετοχές του σε διεθνείς τηλεοπτικές και διαδικτυακές αναμεταδόσεις έχουν ενισχύσει την υπερμεγέθη φήμη του σε ένα κοινό πολύ ευρύτερο του στενά οπερόφιλου και του κυρίαρχου αυστρογερμανικού (γι’ αυτούς είναι «ο Γερμανός τενόρος»).

Βεβαίως, σε όλα αυτά συνεισέφερε αναμφίβολα το γοητευτικό παρουσιαστικό του που, με τα χρόνια, αλλάζει δίχως να χάνει σε απήχηση. Το εντυπωσιακά πλατύ ρεπερτόριό του εκτείνεται από τον Μότσαρτ -τον πρωτακούσαμε ως Μπελμόντε στην μοτσάρτεια «Απαγωγή» στο Ζάλτσμπουργκ το 2003- στον Βέρντι, τους Ιταλούς βεριστές και τους Γάλλους ρομαντικούς, και φτάνει μέχρι τον Μπετόβεν («Φιντέλιο») και τον ώριμο Βάγκνερ («Πάρσιφαλ», «Τριστάνος & Ιζόλδη»).

Στην Ελλάδα ο Κάουφμαν πρωτοεμφανίστηκε μια δεκαπενταετία μετά το ξεκίνημά του μετακαλούμενος επανειλημμένα από το Μέγαρο Μουσικής (2009, 2011, 2014). Για την πρώτη του εμφάνιση στο Ηρώδειο με την ΕΛΣ επέλεξε να τραγουδήσει σχεδόν αποκλειστικά «λατινικό» ρεπερτόριο, που περιλάμβανε πασίγνωστες, αναμενόμενες άριες από βασικές, αγαπημένες και χιλιοτραγουδισμένες όπερες των Πουτσίνι («Τόσκα», «Τουραντότ»), Βέρντι («Αΐντα»), Μασκάνι («Καβαλερία ρουστικάνα»), Τζορντάνο («Αντρέα Σενιέ») και Μπιζέ («Κάρμεν»)˙ ευπρόσδεκτη εξαίρεση αποτέλεσε το απόσπασμα από τον «Σιντ» του Μασνέ. Με έμφαση στον βερισμό, οι επιλογές του αναπόδραστα έφεραν στο νου το ρεπερτόριο μεγάλων, γνήσια «λατίνων» τραγουδιστών της περασμένης γενιάς όπως ο Ντομίνγκο και ο Παβαρότι˙ άλλωστε ο ίδιος δεν χάνει ευκαιρία να επισημάνει ότι πρότυπό του είναι ο Φράνκο Κορέλι (1921-2003).

Την εμφάνισή του Κάουφμαν στο κατάμεστο ρωμαϊκό ωδείο υποδέχτηκε με ενθουσιασμό το αθηναϊκό κοινό, έχοντας προσδοκίες διαμορφωμένες από παλαιότερες ζωντανές εμφανίσεις του στην Αθήνα και, βεβαίως, ακούσματα ηχογραφήσεων. Η ακρόαση επιβεβαίωσε στο ακέραιο τα μείζονα βασικά εφόδια του τραγουδιστή: θερμή, γλυκιά, μεσαίου μεγέθους φωνή, τέλεια άρθρωση, άριστη τεχνική και απόλυτος έλεγχος.

Αυτά του επέτρεψαν να ανταποκριθεί και στις πιο ακραίες απαιτήσεις της μουσικής, ειδικά στις άριες για δραματικό τενόρο που κορυφώνονται με επικίνδυνα εκτεθειμένες υψηλές νότες σε πλήρη ένταση, είτε -ακόμη δυσκολότερα!- σε απαλή, μειούμενα χαμηλόφωνη εκφορά. Εξαντλητικά επεξεργασμένες, δοσμένες με ιδιαίτερη φροντίδα, συγκεκριμένους φωνητικούς μανιερισμούς και συγκαλυμμένη επιτήδευση οι ερμηνείες του χαρακτηρίστηκαν από ακρίβεια, σαφήνεια και καθαρότητα, προσλαμβάνοντας ένα στίγμα εκφραστικά διαφορετικό από το αυτονόητα αναμενόμενο για το «λατινικό» ρεπερτόριο.

Ασυζητητί πιο αβίαστες και άμεσες ακούστηκαν οι άριες στο β΄ μισό του ρεσιτάλ. Κάποια ελάσσονα χάσματα και αδυναμίες έντασης ή χροιάς, ειδικά στα περάσματα εκατέρωθεν της μεσαίας περιοχής της φωνής, έγιναν αντιληπτά και σχολιάστηκαν˙ όπως συνάγεται από ανακοίνωση του ίδιου του Κάουφμαν λίγες ημέρες αργότερα οφείλονταν σε λοίμωξη του αναπνευστικού που επιδεινώθηκε λίγο μετά την εμφάνισή του στην Αθήνα, αναγκάζοντάς τον μάλιστα να ακυρώσει επόμενες εμφανίσεις του στη Γερμανία. Το μείζον και ουσιαστικό για εμάς ήταν η επαληθευτική εμπειρία της ζωντανής παρουσίας ενός επιτυχημένου, ακμαίου τενόρου διεθνούς διαμετρήματος.

Τον Κάουφμαν συνόδεψε η Ορχήστρα της ΕΛΣ υπό τον Γερμανό αρχιμουσικό Γιόχεν Ρίντερ, πλαισιώνοντας τα φωνητικά μέρη με ερμηνείες πασίγνωστων ορχηστρικών αποσπασμάτων από όπερες: εισαγωγές στη «Νόρμα» και τη «Δύναμη του πεπρωμένου», πρελούδια από την «Αΐντα» και το ορατόριο του Μασνέ «Η Παρθένος», ιντερμέδια από την «Καβαλερία ρουστικάνα» και τη «Μανόν Λεσκό», κομμάτια από τις «Σουίτες αρ. 1 & αρ. 2» της «Κάρμεν».

Η βραδιά ολοκληρώθηκε με τέσσερα εκτός προγράμματος κομμάτια: την πιασάρικη δεύτερη άρια του Καβαραντόσι από την «Τόσκα», δυο γνωστές «ναπολιτάνικες» καντσονέτες των Καρντίλο και ντε Κούρτις και την αθάνατα δημοφιλή άρια «Δική σου είν’ όλη μου η καρδιά» από τη «Χώρα του μειδιάματος» του Λέχαρ, που ήταν και το μοναδικό γερμανικό κομμάτι ολόκληρου του ρεσιτάλ.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ο Μίσα Μάισκι ξανάπαιξε για μας το κοντσέρτο του Ντβόρζακ
Οπως πριν από 18 χρόνια, ο γεννημένος στη Ρίγα της τότε σοβιετικής Λετονίας, Μίσα Μάισκι, ερμήνευσε το μοναδικά μελωδικό «Κοντσέρτο για τσέλο» του Τσέχου Αντονίν Ντβόρζακ.
Ο Μίσα Μάισκι ξανάπαιξε για μας το κοντσέρτο του Ντβόρζακ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Νύχτες κλασικής μουσικής στη Γεννάδειο
Τέσσερις μέρες με μοναδικές συναυλίες κλασικής μουσικής προσέφερε για άλλη μία χρονιά ο κύκλος συναυλιών μουσικής δωματίου «Νύχτες κλασικής μουσικής στη Γεννάδειο».
Νύχτες κλασικής μουσικής στη Γεννάδειο
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ο Γιώργος Πέτρου διευθύνει Βιβάλντι στο Φεστιβάλ Ντρότνινγκχολμ
Το ιστορικό μπαρόκ Θέατρο του Ντρότνινγκχολμ παρουσίασε για πρώτη φορά στην ιστορία του τον «Τζουστίνο» του Βιβάλντι υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου και με τη συμμετοχή αξιόλογων καλλιτεχνών.
Ο Γιώργος Πέτρου διευθύνει Βιβάλντι στο Φεστιβάλ Ντρότνινγκχολμ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Piano Masters» στο Μέγαρο Μουσικής και ένα πιάνο-ντούο στον «Παρνασσό»
Η διάσημη Μιτσούκο Ουτσίντα, καθώς και η Λευκή Καρποδίνη μαζί με τον Μάικλ Μπράουνλι-Γουόκερ προσέφεραν δύο ιδιαίτερες βραδιές στο αθηναϊκό μουσικό κοινό.
«Piano Masters» στο Μέγαρο Μουσικής και ένα πιάνο-ντούο στον «Παρνασσό»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας