• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    19°C 15.6°C / 20.7°C
    0 BF
    74%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    16°C 13.5°C / 16.6°C
    1 BF
    82%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    19°C 15.0°C / 20.5°C
    2 BF
    79%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 15.3°C
    1 BF
    82%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 14.1°C / 14.9°C
    0 BF
    88%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    15°C 13.8°C / 15.9°C
    2 BF
    81%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    13°C 10.2°C / 13.4°C
    1 BF
    54%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    17°C 15.7°C / 20.1°C
    1 BF
    89%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 18.3°C / 20.3°C
    2 BF
    82%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    17°C 11.9°C / 16.9°C
    1 BF
    72%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.1°C / 20.8°C
    1 BF
    88%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.6°C / 19.6°C
    2 BF
    69%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    2 BF
    73%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.5°C / 13.9°C
    0 BF
    94%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    13°C 13.5°C / 15.6°C
    1 BF
    77%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 14.8°C / 18.8°C
    2 BF
    74%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    18°C 15.8°C / 20.9°C
    1 BF
    71%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    15°C 12.7°C / 16.6°C
    0 BF
    84%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    16°C 14.2°C / 16.7°C
    1 BF
    80%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.8°C / 13.8°C
    2 BF
    72%

Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Επικαιροποιημένο πρόγραμμα με «βαρύ πυροβολικό»

  • A-
  • A+

Παρ' όλο που μια πρώτη γεύση από τις εκδηλώσεις της σεζόν που ξεκινά με πολλές επιφυλάξεις αλλά κι ελπίδες είχαμε πάρει ήδη από τον Ιούνιο, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών επανήλθε χθες, κάνοντας γνωστό το επικαιροποιημένο πρόγραμμα και όραμά του για τον επικείμενο χειμώνα. Ενας ένας, λοιπόν, οι πολιτιστικοί οργανισμοί επιχειρούν να επανέλθουν στην κανονικότητα, ελπίζοντας φυσικά σε μια επανεκκίνηση που θα αποκαταστήσει τη λαβωμένη μας σχέση με τις τέχνες. Για το Μέγαρο, αυτή η επιστροφή έχει διπλή σημασία, μιας και θα μπορέσει -έστω και στο φινάλε- να γιορτάσει τα 30 πολύτιμα χρόνια λειτουργίας του, να προσκαλέσει στην Αθήνα κορυφαίους καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό και να αναδείξει την τριαντάχρονη σημαντική συμβολή του στα πολιτιστικά δρώμενα της χώρας.

Ας ξεκινήσουμε, λοιπόν, το πρόγραμμα με το «βαρύ πυροβολικό»: Στο πλαίσιο του δημοφιλούς κύκλου Μεγάλες Ορχήστρες - Μεγάλοι Ερμηνευτές, ο θρυλικός μαέστρος Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ διευθύνει την Berlin Staatskapelle (Μπερλίν Στάατσκαπελλε) σε τέσσερις συναυλίες που εστιάζουν σε δύο εμβληματικές προσωπικότητες του γερμανικού Ρομαντισμού: τους Γιοχάνες Μπραμς και Ρόμπερτ Σούμαν (27- 31/10).

Αρκετά αργότερα, καταφθάνουν τα Εγχορδα του Φεστιβάλ της Λουκέρνης με τη διάσημη βιολονίστα Μιντόρι (20/2/2022), καθώς και η Philharmonia του Λονδίνου, υπό τη διεύθυνση του Φινλανδού αρχιμουσικού της Σάντου - Ματίας Ρόουβαλι, με σολίστ έναν από τους πιο πολυβραβευμένους νέους πιανίστες, τον Νοτιοκορεάτη Σονγκ - Τζιν Τσο (7/5/2022).

Ο νέος κύκλος Piano Masters υποδέχεται, μέσα σ' αυτόν τον μήνα, στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης, τρεις κορυφαίους βιρτουόζους του πιάνου. Η αυλαία ανοίγει στις 24 με το ρεσιτάλ του Γιεβγκένι Κίσιν, ενός δεξιοτέχνη που υπήρξε παιδί - θαύμα και έχει στο ενεργητικό του συνεργασίες με μαέστρους-θρύλους, όπως ο Κάραγιαν. Συνεχίζει η Κάτια Μπουνιατισβίλι (26/9), ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα του διεθνούς πιανιστικού στερεώματος, και κλείνει στις 30 Σεπτεμβρίου με τον Ιβο Πογκορέλιτς, που αγαπά ιδιαίτερα το ρομαντικό ρεπερτόριο και είναι γνωστός για τον πληθωρικό του ήχο.

Σπουδαίοι σολίστες καταφθάνουν και για τον κύκλο Μεγάλοι Ερμηνευτές.

Στις 6 Οκτωβρίου, συμπράττουν τέσσερις διάσημοι Ελληνες ερμηνευτές, οι Γιάννης Βακαρέλης, Κυπριανός Κατσαρής, Αχιλλέας Γουάστωρ και Γιώργος - Εμμανουήλ Λαζαρίδης, σε ένα ρεσιτάλ για 4 πιάνα.

Ακολουθούν οι συναυλίες της αγαπημένης σοπράνο του ελληνικού κοινού Μάρλις Πέτερσεν (6/11), του καταξιωμένου Γερμανού βαρύτονου Ματίας Γκέρνε με τον διάσημο Kρίστοφ Εσενμπαχ στο πιάνο (4/12), αλλά και δύο διακεκριμένων λυρικών τραγουδιστών, του Ελληνα βαρύτονου Δημήτρη Πλατανιά και της σοπράνο Ντινάρα Αλίεβα, σε ένα γκαλά με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (3/3/2022).

Στο πρόγραμμα του ίδιου κύκλου εντάσσονται επίσης οι πρώτες εμφανίσεις στην Ελλάδα του κορυφαίου Ισπανού οργανίστα Χουάν ντε λα Ρούμπια (23/10), του Κουαρτέτου Εμερσον των 9 Γκράμι, το οποίο βρίσκεται στο προσκήνιο της μουσικής δωματίου εδώ και 40 χρόνια (8/3/2022), αλλά και τα ρεσιτάλ δύο σπουδαίων πιανιστών με μακρά διεθνή παρουσία στις σημαντικότερες αίθουσες του κόσμου, της Μαρία Ζοάου Πίρες (12/1/2022) και της Μιτσούκο Ουτσίντα (24/5/2022).

Από τις συναυλίες της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών (συμπαραγωγή με το ΜΜΑ) ξεχωρίζει η βραδιά με τίτλο «Ελληνική Επανάσταση – Ετος Σαιν-Σανς», με τον διεθνή πιανίστα Κυπριανό Κατσαρή και μαέστρο τον Λευκορώσο Βιατσεσλάβ Βόλιτς (15/10).

Οσο για τον ελληνικό ποιητικό λόγο και τη μουσική, βρίσκουν την καλύτερη έκφρασή τους μέσα από δύο κορυφαίους ερμηνευτές, τη Μαρία Φαραντούρη και τον Δημήτρη Καταλειφό, που τιμούν τον πρόσφατα χαμένο Μίκη Θεοδωράκη με τη μουσική παράσταση «Επέστρεφε στην ποίηση» (1, 2/10).

O κύκλος Οπερα ανοίγει, τον Δεκέμβριο (8 & 10/12), με την παρουσίαση του νέου λυρικού έργου του Γιώργου Κουρουπού «Ελπίς πατρίδος», σε λιμπρέτο Ιουλίτας Ηλιοπούλου, που γράφτηκε για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση. Σκηνοθεσία Θάνος Παπακωνσταντίνου, ερμηνεία: Τάσης Χριστογιαννόπουλος, Θεοδώρα Μπάκα, Ειρήνη Καράγιαννη κ.ά.

Τον Οκτώβριο επίσης (7- 9/10) περιμένουμε τη νέα παραγωγή «Το κάλεσμα του Προμηθέα», ένα μουσικό ιστορικό δράμα σε κείμενο - σκηνοθεσία Χριστόφορου Χριστοφή, με τους Γιώργο Χριστοδούλου, Μάξιμο Μουμούρη, Δημήτρη Πιατά, αλλά και «Το “Σχολείον των ντελικάτων εραστών” ζητά έναν ντελικάτο αναγνώστη» (12/10), όπου συνδυάζονται κείμενα του Ρήγα Βελεστινλή, «διαβασμένα» από την ποίηση του Γιώργου Βέλτσου. Σύνθεση: Γιώργος Χατζημιχελάκης.

Οι φίλοι του χορού θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την παγκόσμια πρεμιέρα του έργου «Salema Revisited», με το οποίο ο διεθνής Ελληνας χορογράφος Αντώνης Φωνιαδάκης γιορτάζει τα τριαντάχρονα του Μεγάρου (16, 17/10) και το ιδιαίτερα αγαπητό στην Ελλάδα Νederlands Dans Theater που επιστρέφει με δύο νέες χορογραφίες και μία παλαιότερη του Γίρζι Κίλιαν (10 -13/3/2022).

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Πρώτη γεύση από τις φθινοπωρινές εκδηλώσεις
Αρκετά νωρίς το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών έστειλε μια πρώτη γεύση από τις εκδηλώσεις Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου στις οποίες πρωταγωνιστούν κορυφαίοι καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Πρώτη γεύση από τις φθινοπωρινές εκδηλώσεις
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Επανεκκίνηση και για τον Κήπο του Μεγάρου
Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα των εκδηλώσεων που θα πραγματοποιηθούν τον Ιούνιο και τον Ιούλιο στον Κήπο του Μεγάρου προσκαλώντας τους φίλους των τεχνών σε μία ποικιλία επιλογών.
Επανεκκίνηση και για τον Κήπο του Μεγάρου
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Δεν υπάρχει μέλλον αν δεν ρισκάρεις με τους νέους»
Δύο δημοφιλείς Ελληνες καλλιτέχνες, που τα τελευταία χρόνια έχουν έδρα τους το Λονδίνο. Δύο νέα παιδιά που κάθε χρόνο προσθέτουν σημαντικές διεθνείς συνεργασίες στο βιογραφικό τους. Δύο καλλιτέχνες που μιλούν...
«Δεν υπάρχει μέλλον αν δεν ρισκάρεις με τους νέους»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας