• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 13.2°C / 17.9°C
    1 BF
    76%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    14°C 11.3°C / 15.3°C
    1 BF
    85%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    15°C 12.0°C / 17.7°C
    2 BF
    73%
  • Ιωάννινα
    Ομίχλη
    9°C 8.9°C / 9.7°C
    0 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 11.3°C
    2 BF
    93%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    11°C 9.7°C / 14.6°C
    0 BF
    82%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 6.4°C / 7.9°C
    0 BF
    100%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    14°C 12.6°C / 17.4°C
    1 BF
    74%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.2°C / 19.3°C
    5 BF
    69%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    16°C 13.9°C / 15.9°C
    2 BF
    77%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.8°C / 18.4°C
    5 BF
    59%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 14.0°C / 16.7°C
    0 BF
    77%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    0 BF
    82%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.5°C / 9.9°C
    0 BF
    93%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    9°C 9.5°C / 9.5°C
    1 BF
    84%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    21°C 17.8°C / 21.0°C
    2 BF
    63%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    15°C 13.4°C / 18.1°C
    2 BF
    75%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 10.3°C / 14.9°C
    1 BF
    81%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    13°C 10.2°C / 15.3°C
    1 BF
    71%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    7°C 6.8°C / 6.8°C
    0 BF
    87%
Χ.ΑΚΡΙΒΙΑΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μια βραδιά... προπανδημικής λάμψης

  • A-
  • A+
Η προχθεσινή εμφάνιση του κορυφαίου τενόρου έγινε με τους όρους και το αίσθημα των σπουδαίων, προ κορονοϊού, εκδηλώσεων- κι ας ταλαιπωρούσε τον ίδιο ένα μικρό κρύωμα.

Αν έπρεπε να συνοψίσει κάποιος, σε μία μόνο πρόταση, την προχθεσινή εμφάνιση του Γιόνας Κάουφμαν στην Αθήνα θα μπορούσε απλώς να πει: «Δεν χρειάζεται να είσαι στο καλύτερο σου βράδυ για να “ρίξεις” το Ηρώδειο. Αρκεί να έχεις αυτό το τεράστιο φωνητικό εύρος, το απίστευτο επικοινωνιακό χάρισμα και τη ζηλευτή σκηνική άνεση αυτού του τενόρου». Αλλά πώς να στριμώξεις σε λίγες λέξεις έναν τραγουδιστή αυτού του διαμετρήματος που χάρισε ένα μαγικό βράδυ Δευτέρας σε 3.000 τυχερούς θεατές;

Το ντεμπούτο του κορυφαίου τενόρου της εποχής μας στο Ρωμαϊκό Ωδείο για λογαριασμό της Εθνικής Λυρικής Σκηνής ήταν αδιαμφισβήτητα μια από τις πλέον αναμενόμενες αφίξεις της χρονιάς. Κι αυτή η λαχτάρα να συνδιαλλαγούμε ξανά με την αφρόκρεμα των τεχνών (του λυρικού τραγουδιού εν προκειμένω) ήταν ολοφάνερη. Τόσο στο κοινό που έστελνε μηνύματα ενθουσιασμού με κάθε του έκφραση, όσο και στον ίδιο που ανέβηκε λίγο μετά τις 21.00 στη σκηνή του Ηρωδείου (συνοδευόμενος από τον μαέστρο Γιόχεν Ρίντερ), κοιτώντας μαγεμένος με τα μάτια ορθάνοιχτα ώς τις πάνω σειρές του θεάτρου και τρίβοντας τα χέρια του από αγωνία.

Βρισκόταν, όπως μας είπε, σε ένα από τα «ωραιότερα και παλαιότερα θέατρα του κόσμου», τον ταλαιπωρούσε ένα μικρό κρύωμα και τον απασχολούσε -όπως παραδέχτηκε- η διάταξη της ορχήστρας που λόγω Covid και αποστάσεων δεν του επέτρεπε να σταθεί στο σημείο εκείνο του θεάτρου που πραγματικά θα απολαμβάναμε πεντακάθαρα τη φωνή του.

Με την άρια του Μάριο Καβαραντόσι από την Α΄ Πράξη της Τόσκας του Πουτσίνι ξεκίνησε. Και τα πρώτα «μπράβο» που έπεσαν βροχή πριν καν προλάβει να πει τις τελευταίες λέξεις, ήταν το καύσιμο για να συνεχίσει ένα υπέροχο σερί με άριες από την Αΐντα, την Κάρμεν, την Καβαλερία Ρουστικάνα αλλά και τον «Αυτοσχεδιασμό» από τον Αντρέα Σενιέ και το «Nessun dorma» από την Τουραντότ. Ενδιάμεσα, η Ορχήστρα της ΕΛΣ πρόσθετε ορχηστρικά και αποσπάσματα από τα έργα.

Κάπως έτσι με τον Κάουφμαν να μπαινοβγαίνει στη σκηνή φτάσαμε σε ένα αξέχαστο συναυλιακό θρίαμβο και στην αποθέωση ενός τέλους, που κανείς δεν ήθελε να έρθει. Εκείνος έκανε τέσσερα ανκόρ τραγουδώντας από ναπολιτάνικα τραγούδια («Core ’ngrato» του Σαλβατόρε Καρντίλο και «Non ti scordar di me» του Ερνέστο ντε Κούρτις μέχρι άριες από την Τόσκα και τη «Χώρα του μειδιάματος» του Φράντς Λέχαρ και το κοινό παραληρούσε όρθιο και συγκινημένο που -έστω- για ένα βράδυ ξανάζησε δόξες από το παρελθόν του συγκεκριμένου θεάτρου.

Τελικά για να φτάσουμε στο διά ταύτα: τον χορτάσαμε προχθές το βράδυ στο Ηρώδειο τον Γιόνας Κάουφμαν; Οχι. Μας έφτασαν οι άριες των Βέρντι, Μπιζέ, Μασκάνι, Τζορντάνο, Πουτσίνι που ερμήνευσε; Οχι. Mας άρεσε που γέμισε τη σκηνή του Ηρωδείου με κάτι από το μεγαλείο των θρυλικών τενόρων του παρελθόντος (λέγε με Λουτσιάνο Παβαρότι); Πολύ. Τον ονειρευτήκαμε σε ρόλους οπερατικούς, ολόκληρους να ξεδιπλώνει τις υποκριτικές και φωνητικές του ικανότητες; Ναι.

Εκεί, λοιπόν, στο φινάλε, που ο κόσμος αποθέωνε φωνάζοντας «μπράβο», «encore» και «Ich liebe dich» υποχρεώνοντας τον να επιστρέψει τέσσερις (!) φορές στη σκηνή, ευχηθήκαμε ένα δειλό «εις το επανιδείν» και κατεβήκαμε τα σκαλιά του Ηρωδείου ψιθυρίζοντας το «E lucevan le stelle». «Κι έλαμπαν τ’ άστρα», λέει η διάσημη άρια από την Τόσκα. Πράγματι. Κάποιου, όμως, το άστρο ήταν πιο δυνατό από όλα κι είχε μόλις φωτίσει το φθινόπωρό μας...

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ο «βασιλιάς των τενόρων» απόψε στο Ηρώδειο
Ο Γερμανός τενόρος Γιόνας Κάουφμαν θα ερμηνεύσει με την Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής άριες από όπερες των Τζάκομο Πουτσίνι, Τζουζέπε Βέρντι, Ζορζ Μπιζέ, Πιέτρο Μασκάνι, Ζιλ Μασνέ, Ουμπέρτο Τζορντάνο.
Ο «βασιλιάς των τενόρων» απόψε στο Ηρώδειο
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Αποθέωση στο Καλλιμάρμαρο
Μία αξέχαστη βραδιά πραγματοποιήθηκε το Σάββατο στο Καλλιμάρμαρο με τους Αννα Νετρέμπκο, Ανίτα Ρατσβελισβίλι, Γιουσίφ Εϊβάζοφ και Δημήτρη Πλατανιά να χαρίζουν ένα μαγικό μουσικό ταξίδι με έργα Βέρντι.
Αποθέωση στο Καλλιμάρμαρο
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
80 χρόνια, 500 τίτλοι, 3.000 παραστάσεις
Ο κορυφαίος οργανισμός έχει κλείσει το παρελθόν και την ιστορία του, τις κατακτήσεις και την εξέλιξή του σε μια επετειακή έκδοση, το εξαιρετικό λεύκωμα «1940-2020, 80 Χρόνια Εθνική Λυρική Σκηνή» και κοιτά με...
80 χρόνια, 500 τίτλοι, 3.000 παραστάσεις
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Αγαπώ τον Πουτσίνι, ονειρεύομαι τον Οθέλο»
Δύο σημαντικοί καλλιτέχνες που θα μας απασχολήσουν πολύ τα επόμενα χρόνια συμπράττουν με την Καμεράτα-Ορχήστρα Φίλων της Μουσικής και παρουσιάζουν στο Ηρώδειο μια μοναδική βραδιά με έργα Βέρντι, Μπιζέ,...
«Αγαπώ τον Πουτσίνι, ονειρεύομαι τον Οθέλο»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Αίμα, ύβρεις και πολιτικό άρωμα
Ο βίαιος, αλαζονικός, παράφρων βασιλιάς και η θεία τιμωρία... «Η νέα παραγωγή για την ΕΛΣ έχει δραματική γεύση και η ιστορία γίνεται πιο ωμή», μας λέει ο δυναμικά ανερχόμενος σκηνοθέτης όπερας Λέο Μουσκάτο,...
Αίμα, ύβρεις και πολιτικό άρωμα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η «Μαντάμα Μπατερφλάι» επιστρέφει στο Ηρώδειο
Η «γιαπωνέζικη τραγωδία», το έργο με το οποίο ο Πουτσίνι δημιούργησε γέφυρες ανάμεσα στη δυτική μουσική και την παράδοση της Ιαπωνίας, είναι αυτό με το οποίο η Εθνική Λυρική Σκηνή εγκαινιάζει απόψε το Ηρώδειο...
Η «Μαντάμα Μπατερφλάι» επιστρέφει στο Ηρώδειο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας