• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 16.6°C / 21.9°C
    0 BF
    72%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    19°C 15.5°C / 19.8°C
    1 BF
    74%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    19°C 13.0°C / 18.8°C
    1 BF
    84%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    10°C 9.9°C / 9.9°C
    0 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 15.9°C / 16.3°C
    1 BF
    88%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    18°C 16.8°C / 18.2°C
    1 BF
    65%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    13°C 13.4°C / 14.5°C
    2 BF
    82%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.8°C / 16.8°C
    1 BF
    84%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.8°C / 19.9°C
    0 BF
    67%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.3°C / 17.9°C
    0 BF
    82%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.4°C / 19.8°C
    2 BF
    55%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    21°C 20.7°C / 20.7°C
    2 BF
    82%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.7°C / 18.7°C
    1 BF
    79%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 17.3°C
    0 BF
    94%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    20°C 14.5°C / 20.5°C
    1 BF
    62%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.3°C / 19.8°C
    3 BF
    66%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    18°C 16.8°C / 20.3°C
    0 BF
    79%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 15.3°C / 15.3°C
    0 BF
    82%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 14.7°C / 18.9°C
    2 BF
    96%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    13°C 13.3°C / 13.3°C
    1 BF
    87%

«Möbius» της ομάδας Compagnie XY σε χορογραφία Rachid Ouramdane

© Christophe Raynaud De Lage
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο Ουραμντάν ανοίγει τον χορό

  • A-
  • A+
Η δύναμη της τέχνης του χορού κυριαρχεί στις παραστάσεις του φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας. Οι καλλιτέχνες - δημιουργοί δίνουν ραντεβού με το κοινό στο Αμφιθέατρο του Κάστρου και στα θέατρα της πόλης.

Μέρα με τη μέρα ο φεστιβαλικός χάρτης της χώρας επιστρέφει στην «πολιτιστική» κανονικότητα που γνωρίζαμε επί δεκαετίες. Μία μία οι πόλεις της τέχνης και των καλοκαιριών μας παρουσιάζουν τα προγράμματά τους και καλούν το κοινό να επιστρέψει στα θέατρα.

Σειρά αυτή την εβδομάδα παίρνει το 27ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που ξεκινά σήμερα στο Αμφιθέατρο Κάστρου με τη θεαματική παράσταση Möbius της ομάδας ακροβατών και χορευτών Compagnie XY από τη Γαλλία, σε χορογραφία του Ρασίντ Ουραμντάν (η παράσταση θα επαναληφθεί και αύριο Σάββατο).

Πρόκειται για μια πολυπρόσωπη και εντυπωσιακή παραγωγή, η οποία γεννήθηκε από την επιθυμία της ομάδας να αψηφήσει τη βαρύτητα, να πετάξει στα ύψη και μαζί να περάσει από το άτομο στο σύνολο, στη μεγάλη εικόνα.

Το έργο θέτει σε αμφισβήτηση, με εξαιρετικά ποιητικό τρόπο, τη σχέση μας με τον εαυτό μας, τους άλλους, την ομάδα και την ικανότητά μας να συμβιώνουμε όλοι μαζί. Δεκαεννέα ακροβάτες σχηματίζουν ανθρώπινες στήλες που ψηλώνουν συνεχώς, παραμορφώνονται, αναποδογυρίζουν, ενώνονται και διαλύονται σε κλάσματα του δευτερολέπτου (τη Δευτέρα 19 Ιουλίου θα παρουσιαστεί στο Σαϊνοπούλειο Αμφιθέατρο Σπάρτης).

Την Κυριακή 18 Ιουλίου (22.00, Μέγαρο Χορού Καλαμάτας) εμφανίζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα μία από τις σημαντικότερες βρετανικές ομάδες χορού, οι Far From the Norm, με το επαναστατικό έργο BLKDOG του Botis Seva, το οποίο βραβεύτηκε το 2019 με το βραβείο Ολίβιε καλύτερης νέας χορευτικής παράστασης. Δεν μας εκπλήσσει, πρόκειται για μια ομάδα που εξελίσσει διαρκώς το λεξιλόγιό της πειραματιζόμενη με όλα τα street styles, το θέατρο, την περφόρμανς και τον κινηματογράφο.

Το πρόγραμμα της Εναλλακτικής Σκηνής που ονομάζεται από φέτος Black Box θα ξεκινήσει επίσης σήμερα Παρασκευή (19.30) με τέσσερα μικτά ντουέτα χορευτών με και χωρίς αναπηρία, υπό τον γενικό τίτλο Mixed Doubles, σε συνεργασία με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση. Τα ντουέτα δημιουργήθηκαν για τις σκηνές Holland Dance Festival (Ολλανδία), Στέγη (Ελλάδα), Oriente Occidente Dance Festival (Ιταλία) και Skånes Dansteater (Σουηδία), στο πλαίσιο του τετραετούς ευρωπαϊκού δικτύου Europe Beyond Access.

Πρόκειται για τα ντουέτα «Cornered» της Faizah Grootens, «Re-call» της χορογράφου Βενετσιάνας Καλαμπαλίκη, «Feeling Good» με αναφορές στον Ανθρωπο του Βιτρούβιου σε χορογραφία Diego Tortelli και «Fine Lines» που χορογραφεί η Roser López Espinosa.

Ακολουθεί αύριο 17 Ιουλίου (19.30, Μέγαρο Χορού) το έργο «One More Thing» του Ισραηλινού Adi Boutrous (τέσσερις άντρες συμμετέχουν σε μια τελετή μύησης που βασίζεται στην ενσυναίσθηση, στο κοινό πεπρωμένο, στην κατανόηση) και στις 18 Ιουλίου το DEN.TRO της Maria Fonseca από την Πορτογαλία (19.30, Αμφιθέατρο Κάστρου).

Στο 27ο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας (το οποίο θα ακολουθήσει πιστά το υγειονομικό πρωτόκολλο των αρμόδιων αρχών και τα εξειδικευμένα μέτρα προστασίας κατά της πανδημίας για τους χώρους τέχνης και πολιτισμού) θα φιλοξενηθούν φέτος 31 παραγωγές, 18 από το εξωτερικό και 13 από την Ελλάδα.

«Ο τίτλος του φετινού προγράμματος “Σε κίνηση. Διαρκώς σε κίνηση. Μαζί; Ή μόνοι;” γεννήθηκε από την ανάγκη μας να μιλήσουμε για τη σημασία της κοινότητας και τον ρόλο του κάθε προσώπου μέσα σε αυτήν. Θεωρούμε ότι η ανθρωπότητα από εδώ και πέρα θα έχει να αντιμετωπίσει όλο και μεγαλύτερες προκλήσεις όσον αφορά τη συλλογική της συνείδηση, νοημοσύνη και δράση», αναφέρει η καλλιτεχνική του διευθύντρια, Λίντα Kαπετανέα.

«Οι καλλιτέχνες που έχουμε καλέσει φέτος μιλούν μέσα από τη δύναμη της τέχνης του χορού με έργα που μας ζητούν να διαισθανθούμε όλες τις έννοιες που απορρέουν από τη σχέση ομάδας και ατόμου. Είναι έννοιες όπως η εμπιστοσύνη, η αλληλεγγύη και η αποδοχή. Η σύγκρουση, η διαπραγμάτευση, η αυτονομία, η ατομική ταυτότητα και η ελευθερία».

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ωδή στη (χορευτική) ομορφιά
Με τίτλο “Ωδή στην ομορφιά” το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας επιστρέφει και φιλοξενεί 26 συνολικά παραγωγές από τις 15 έως τις 24 Ιουλίου για την 28η διοργάνωσή του.
Ωδή στη (χορευτική) ομορφιά
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Με διαρκές όραμα τον χορό σε μια Ευρώπη ανοιχτών συνόρων
Για τέσσερις ημέρες η Ελευσίνα αποτέλεσε το διεθνές κέντρο του σύγχρονου χορού, καθώς με τεράστια επιτυχία πραγματοποιήθηκε στην πόλη το Spring Forward, η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή συνάντηση για τον σύγχρονο χορό.
Με διαρκές όραμα τον χορό σε μια Ευρώπη ανοιχτών συνόρων
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Κι αν οι φωτογραφίες της Γούντμαν ήταν χορός και μουσική;
Βασισμένο στο έργο της Φραντσέσκα Γούντμαν τέσσερις ερμηνεύτριες επιχειρούν να μας μεταφέρουν σ’ έναν κόσμο όπου τα σώματα εκτίθενται στη φθορά του χρόνου, στα βλέμματα των άλλων, αλλά και στις δικές τους...
Κι αν οι φωτογραφίες της Γούντμαν ήταν χορός και μουσική;
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η ελληνική «περιπέτεια» του λόρδου Βύρωνα
Το αφιέρωμα της Εναλλακτικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στον λόρδο Μπάιρον ολοκληρώνεται με την παρουσίαση του νέου μουσικοθεατρικού έργου που έχει τίτλο «Ο αέρας της Ελλάδας».
Η ελληνική «περιπέτεια» του λόρδου Βύρωνα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Συνομιλώντας» με την έννοια της Επανάστασης
To έργο «Synthesis» δημιουργήθηκε μέσα από ιστορική και καλλιτεχνική έρευνα πολλών μηνών και παρουσιάζεται στη διάρκεια τριών ημερών που παραπέμπουν εννοιολογικά στα τρία στάδια της Επανάστασης.
«Συνομιλώντας» με την έννοια της Επανάστασης
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μια χορογραφία αντίστασης στον εθνικισμό
Ο χορογράφος Σερζ Εμέ Κουλιμπαλί αξιοποιεί το χορογραφικό του ταλέντο και με την πανανθρώπινη γλώσσα του χορού προσεγγίζει σύνθετα ζητήματα κλονίζοντας τις βεβαιότητές μας.
Μια χορογραφία αντίστασης στον εθνικισμό

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας