• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.6°C / 27.8°C
    2 BF
    51%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 21.9°C / 27.9°C
    2 BF
    59%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.4°C / 29.8°C
    1 BF
    61%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.9°C / 26.4°C
    1 BF
    68%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 24.6°C
    2 BF
    46%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    25°C 21.2°C / 25.0°C
    0 BF
    58%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 21.2°C / 21.4°C
    0 BF
    60%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    1 BF
    46%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.2°C / 26.1°C
    2 BF
    59%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.9°C / 24.6°C
    2 BF
    68%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 24.4°C
    2 BF
    57%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.7°C / 24.6°C
    2 BF
    78%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.9°C / 20.9°C
    0 BF
    83%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.1°C / 25.1°C
    1 BF
    59%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    27°C 22.5°C / 27.7°C
    1 BF
    49%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.7°C / 23.8°C
    3 BF
    57%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 24.9°C / 28.0°C
    0 BF
    44%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 22.1°C / 24.3°C
    2 BF
    75%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    22°C 22.0°C / 25.5°C
    2 BF
    78%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    22°C 22.3°C / 22.3°C
    1 BF
    60%

Ο Λεωνίδας Καβάκος διευθύνει την «Συμφωνία αρ.41, του Διός»

screencapture shot
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο Καβάκος διευθύνει την ΚΟΑ σε Μότσαρτ

  • A-
  • A+
Σειρά συναυλιών από την πλατφόρμα Megaron Online με τον Λεωνίδα Καβάκο στο πόντιουμ της Κρατικής Ορχήστρας και ρεσιτάλ τραγουδιού με την υψίφωνο Βασιλική Καραγιάννη.

Στη «Συμφωνία αρ.41, του Διός», τελευταία κατάθεση του Μότσαρτ στη συγκεκριμένη μορφή ορχηστρικής σύνθεσης, διηύθυνε την ΚΟΑ ο βιολιστής Λεωνίδας Καβάκος στις 15/5/2021. Η μαγνητοσκόπηση έγινε στην Αίθουσα Δοκιμών της ΚΟΑ στο ΜΜΑ και ανέβηκε στη σελίδα της στο Facebook και στο κανάλι YouTube όπου και παραμένει δωρεάν διαθέσιμη, προστιθέμενη σε ένα απόθεμα ακουσμάτων ρεπερτορίου, καθαρής απόλαυσης, καταγραφής παρουσίας, προβολής μεμονωμένων μουσικών κ.λπ. Βαθαίνοντας μια σχέση με θετικές προοπτικές, ο κορυφαίος Ελληνας βιολιστής ανέβηκε για πέμπτη χρονιά στο πόντιουμ του αθηναϊκού συνόλου.

Πολύ καλά εξοικειωμένος με τη μουσική του Μότσαρτ, πρόσφερε μια πολύ καλή ερμηνεία παρά τη δεδομένη απουσία εμπειρίας των μουσικών –και κυρίως των εγχόρδων– με την ιστορική ερμηνευτική και τα όργανα εποχής. Η εκτέλεση διαπλάστηκε με ιδιαίτερη μέριμνα στον εστιασμένο ήχο από τα έγχορδα και διέθετε ισορροπημένες δόσεις αφ’ ενός μεν αθλητικού σφρίγους και βάρους, αφ’ ετέρου κομψότητας, ελαφράδας και ευγένειας, δίχως, ωστόσο, να διέπεται από καταδιωκτικά υψηλές ταχύτητες. Υποστηριγμένη από τον στιβαρό αλλά διάφανο ήχο των εγχόρδων που αρθρωνόταν μέσα από σωστά ζυγιασμένες στίξεις και μικροστίξεις, η πυκνή, πολυώροφη οργάνωση της πλούσιας εσωτερικής δράσης της «Συμφωνίας του Διός» προβλήθηκε γλαφυρά και αβίαστα, αναδεικνύοντας το στίγμα της πεμπτουσιακά κλασικής γραφής της μουσικής.

Τέλος, η σαφής αλλά αβίαστα προβεβλημένη διάκριση ανάμεσα στην κινητική, μηχανιστική «δράση» της μουσικής και στις ηδονιστικές εμφανίσεις του μελωδικού στοιχείου ανέδειξε τέλεια τη δυναμικά φορτισμένη δραματουργία. Χορευτικά τονισμένο ήταν το ρυθμικό στοιχείο στο «Menuetto», ενώ στο καταληκτικό, θυελλώδες «Molto allegro» η μουσική ήχησε διαποτισμένη από ακατάβλητη ωστική ορμή που, όμως, ουδέποτε υπονόμευσε τη διαφάνεια του ήχου και την τακτική ανάδυση της ηχητικής αρχιτεκτονικής.

Με την έξοδο από το τούνελ της καραντίνας και την προοπτική επανόδου της συνάντησης φιλόμουσων και μουσικής ξανά στον φυσικό χώρο, μια αποτίμηση των όσων παράπλευρων κερδών έφερε το διάστημα που πέρασε δεν είναι άνευ νοήματος.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση και στον βαθμό που η ΚΟΑ ουδόλως ή οριακά μόνον παίζει το ρεπερτόριο που έχει γραφτεί πριν από τον Μπετόβεν, η μοτσάρτεια συναυλία υπό τον Καβάκο ήταν πολύτιμη, πολλαπλά ευπρόσδεκτη και είθε να αποτελέσει ξεκίνημα για μια πολλά χρειαζούμενη διεύρυνση.

Η Βασιλική Καραγιάννη τραγουδά μπελ-κάντο

Η Βασιλική Καράγιαννη συνοδευόμενη από τον Θανάση Αποστολόπουλο

screencapture shot

Ενα ενδιαφέρον, ωραίο, γενναιόδωρο ρεσιτάλ τραγουδιού πρόσφερε γύρω στα μέσα Μαΐου η υψίφωνος Βασιλική Καραγιάννη, συνοδευόμενη από τον πιανίστα Θανάση Αποστολόπουλο, μέσω της πλατφόρμας Megaron Online. Το ρεσιτάλ αναρτήθηκε στο διαδίκτυο στις 12/5/2021 όπου και είναι ακόμη ελεύθερα προσβάσιμο. Οπως ήταν φυσικό και αναμενόμενο, η εκλεκτή τραγουδίστρια της ΕΛΣ περιέλαβε στο πρόγραμμά της σειρά γνωστών, δεξιοτεχνικών, λυρικών αριών από ρόλους του απαιτητικού ρομαντικού μπελ-κάντο αλλά όχι μόνον, ταιριαστών στην ιδιαίτερων χαρακτηριστικών φωνή της με την άνετη, λαμπερή υψηλή περιοχή.

Κάποιους από τους ρόλους αυτούς, όπως την Αμίνα από την «Υπνοβάτρια», τραγούδησε κατά την πλούσια, 25χρονη σταδιοδρομία της στο μοναδικό λυρικό θέατρο της χώρας˙ άλλους όχι, είτε διότι οι όπερες ουδέποτε ανέβηκαν στην ΕΛΣ είτε ανέβηκαν μεν αλλά δεν συμμετείχε σ’ αυτές, παρ’ ότι σε κάποιες κάλλιστα θα μπορούσε να τραγουδήσει. Η στενότητα του μουσικού χώρου στον τόπο μας είναι, άλλωστε, γνωστή και ασφυκτική...

Το πρόγραμμα άντλησε από την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Γκλουκ, τους «Πουριτανούς», την «Υπνοβάτρια» και τη «Νόρμα» του Μπελίνι, από την «Οφηλία» του Τομά και τη «Μανόν» του Μασνέ, προσθέτοντας επίσης το τραγούδι «Δαφνοστεφάνωτη» του Λαμπελέτ. Αξιοποιώντας με τη βέλτιστη δυνατή ισορροπία/οικονομία την τωρινή κατάσταση της φωνής της όσον αφορά το ηχόχρωμα, την έκταση και τον έλεγχο της τεχνικής, η Καραγιάννη πρόσφερε ερμηνείες προσεγμένες, διαποτισμένες με ευγενές συναίσθημα.

Ασυζητητί απολαύσαμε την ακραία απαιτητική «Σκηνή της τρέλας» από την «Οφηλία» όπως επίσης τις άριες από τους «Πουριτανούς», την «Υπνοβάτρια», ενώ ευπρόσδεκτη ήταν η τρυφερά πικρή «Δαφνοστεφάνωτη»˙ η «Νόρμα», πάλι, ήταν επιλογή που, προφανώς, προσεγγιστικά μόνο θα μπορούσε να υποστηρίξει η τραγουδίστρια σε πλήρη παράσταση. Ενδιάμεσα ο Θανάσης Αποστολόπουλος παρενέβαλε «ανάσες» από σύντομα πιανιστικά κομμάτια της συνθέτριας Μελανί Μπονίς (1858-1937) και του Φορέ.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ρεσιτάλ Μπουνιατισβίλι και Πογκορέλιτς
Σατί, Σοπέν, Μπαχ, Σούμπερτ, Σούμπερτ-Λιστ, Κουπρέν, Μπαχ-Λιστ και Λιστ ερμήνευσε η Γεωργιανή Κάτια Μπουνιατισβίλι, ενώ ο Γιουγκοσλάβος/Κροάτης Ιβο Πογκορέλιτς εστίασε αποκλειστικά στον Σοπέν.
Ρεσιτάλ Μπουνιατισβίλι και Πογκορέλιτς
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Επαναπροσέγγιση του κοντσέρτου αλλιώς....
Το «Κοντσέρτο αρ. 4 για πιάνο, κουαρτέτο σαξοφώνων και ορχήστρα εγχόρδων» με την επωνυμία «Το ισοκράτημα ενός μεσήλικα» (2009) του Γιώργου Κουμεντάκη ερμηνεύτηκε από τον Γιώργο-Εμμμανουήλ Λαζαρίδη.
Επαναπροσέγγιση του κοντσέρτου αλλιώς....

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας