• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    36°C 33.3°C / 38.3°C
    2 BF
    30%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    35°C 32.8°C / 37.2°C
    3 BF
    49%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    35°C 35.0°C / 35.0°C
    2 BF
    36%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    37°C 37.0°C / 37.0°C
    3 BF
    26%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 30.0°C / 30.0°C
    3 BF
    58%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    35°C 30.0°C / 38.3°C
    2 BF
    45%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    37°C 36.0°C / 37.2°C
    2 BF
    21%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    35°C 35.0°C / 35.6°C
    2 BF
    36%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    32°C 30.0°C / 33.3°C
    3 BF
    79%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 32.0°C / 32.0°C
    3 BF
    51%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.0°C / 32.0°C
    4 BF
    48%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    30°C 30.0°C / 30.0°C
    2 BF
    70%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    30°C 30.0°C / 30.0°C
    2 BF
    70%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    39°C 38.9°C / 39.0°C
    2 BF
    24%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.0°C / 34.4°C
    3 BF
    45%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.4°C / 31.0°C
    4 BF
    55%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    35°C 32.8°C / 37.0°C
    2 BF
    23%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.9°C / 30.0°C
    2 BF
    66%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    32°C 30.0°C / 36.7°C
    2 BF
    78%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    37°C 36.0°C / 37.2°C
    2 BF
    21%
Τα ευφρόσυνα πνευστά του Βιβάλντι

Ο Γιώργος Πέτρου διευθύνει τους Μουσικούς της Καμεράτας

Screenshot capture
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τα ευφρόσυνα πνευστά του Βιβάλντι

  • A-
  • A+
Για τη συναυλία κλήθηκαν να συνεργαστούν γνωστοί, εκλεκτοί μουσικοί από την ΚΟΑ και όχι μόνον.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Σε αληθινό πανόραμα της περιοχής του βασικού ρεπερτορίου της σοβαρής μουσικής που εκτείνεται από το μπαρόκ μέχρι τον κλασικισμό εξελίσσονται οι μαγνητοσκοπημένες συναυλίες των Μουσικών της Καμεράτας, που αναρτώνται και διατίθενται δωρεάν σε τακτά διαστήματα από την πλατφόρμα Megaron Online κατά τους μήνες της πανδημίας.

Υλοποιούμενη με αδιάλλακτα υψηλές προδιαγραφές μουσικότητας και τεχνικής αρτιότητας και με αφειδώλευτη φροντίδα, διαπλασμένες με έμπνευση και καλαισθησία κατά τις προδιαγραφές της ιστορικής ερμηνευτικής προσφέρουν στους ψαγμένους Ελληνες φιλόμουσους ό,τι καλύτερο έχει ακουστεί ποτέ στη χώρα μας όσον αφορά τον πλούτο του ρεπερτορίου και το ιστορικοαισθητικό στίγμα των εκτελέσεων.

Θα πρόσθετα εδώ ότι, επειδή είναι τεχνικά εφικτό όλες αυτές οι συναυλίες να «κατεβούν» στον υπολογιστή κάθε ακροατή που τiς παρακολουθεί, μπορεί κανείς άνετα να χτίσει με αυτές μια εξαιρετική προσωπική συλλογή ηχογραφήσεων αναφοράς! Σπάνια βρίσκει κανείς στην εμπορική δισκογραφία τόσο ζωντανές, αναζωογονητικά ανανεωτικές αναγνώσεις χιλιοπαιγμένων έργων των Μπαχ, Βιβάλντι, Χάιντν, Μότσαρτ και Μπετόβεν! Τέλος, έχει σημασία να ξέρουμε ότι, αυτό το διάστημα, οι συναυλίες των Μουσικών της Καμεράτας υλοποιούνται με την υποστήριξη του αγγλικού θεσμού πολιτιστικών χορηγιών Linbury Trust (ιδρ. 1973).

Μετά τον πλήρη κύκλο των δώδεκα κοντσέρτων για έγχορδα «L’estro armonico» που αναρτήθηκε σε μια δίωρης (!) διάρκειας συναυλία στα μέσα του περασμένου Δεκέμβρη, ακολούθησε στις 8/5/2021 μια ακόμη με έργα του ίδιου συνθέτη υπό τον τίτλο «Η μαγεία του Βιβάλντι» που περιλάμβανε επτά κοντσέρτα, κυρίως γνωστά και δημοφιλή για διάφορα πνευστά. Σήμερα πια κανείς δεν παίρνει στα σοβαρά το κακόγλωσσο, ειρωνικό σχόλιο του Στραβίνσκι ότι, όντας ανέμπνευστος, ο Βιβάλντι συνέθεσε το ίδιο, σύντομο κοντσέρτο… 500 φορές!

Η υπέρβαση της στε(γ)νά «πιστής», ιστορικά ανυποψίαστης ανάγνωσης της μουσικής μπαρόκ των πρώτων μεταπολεμικών δεκαετιών και η προ πολλού αντικατάστασή της από υψηλής μουσικότητας εκτελέσεις με όργανα εποχής και πειστικά ψαγμένη/εμπλουτισμένη αισθητική έχουν ασυζητητί πείσει για την αξία, το βάρος και σημασία του μελωδικού πλούτου των κοντσέρτων του «Κόκκινου παπά». Ευτυχώς σε εμάς, τύχη αγαθή όρισε την τιμή της μουσικής αυτής να υπερασπίζεται ιδανικά ο Πέτρου διευθύνοντας τους Μουσικούς της Καμεράτας, εμπλουτισμένης –εννοείται– με συνεισφορές από συνεχές βάσιμο (τσέμπαλο, θεόρβη).

Στη συγκεκριμένη συναυλία, καθώς η έμφαση ήταν στα κοντσέρτα για πνευστά, κλήθηκαν να συνεργαστούν γνωστοί, εκλεκτοί μουσικοί από την ΚΟΑ και όχι μόνον. Ο Αλέξανδρος Οικονόμου ερμήνευσε το πασίγνωστο «Κοντσέρτο για φαγκότο», RV 484 (αυτό που έχει μετατρέψει ο Χατζιδάκις σε τραγούδι), οι Δημήτρης Βάμβας και Στέλλα Νικολαΐδη ερμήνευσαν ως δίδυμο το «Κοντσέρτο για δύο όμποε», RV 534, ενώ για το «Κοντσέρτο για φλάουτο με ράμφος, όμποε, φαγκότο, La tempesta di mare» RV 95 ένωσαν τις δυνάμεις τους με τον Δημήτρη Κούντουρα. Εκτός αυτών ακούστηκαν το «Κοντσέρτο για έγχορδα, Il coro delle Muse» RV 149, το «Κοντσέρτο για έγχορδα» RV 127 και το «Κοντσέρτο για έγχορδα» RV 113. Τέλος, ο Θεόδωρος Κίτσος ερμήνευσε το δημοφιλές «Κοντσέρτο για μαντολίνο» RV 425. Αψεγάδιαστα συντονιζόμενοι με το ορχηστρικό σύνολο και το στίγμα που υπαγόρευε η διεύθυνση, όλοι τους ανεξαιρέτως «κέντησαν» με το ψαγμένο, τεχνικά άρτιο παίξιμό τους.

Βασιζόμενη στον αιχμηρό καμβά των εγχόρδων, η διεύθυνση του Πέτρου διέπονταν από ανήμερο πάθος, αθλητικό σφρίγος και ανεξάντλητη ωστική ορμή που κάποτε άγγιζε ιλιγγιώδεις ταχύτητες. Αυτά συνδυάζονταν με υπέροχους μανιερισμούς εξεζητημένης κομψότητας, σβέλτη φραστική και βίαιες μεταπτώσεις, που «αναμόχλευαν» σε βάθος την πάντα διάφανη ορχηστρική γραφή του Βιλάντι με ρυθμικούς τονισμούς και εύπλαστες αυξομειώσεις εντάσεων.

Σε συνδυασμό προς τον πλούσιο σε δυνατές αντιπαραθέσεις χροιάς ήχο των οργάνων εποχής –απαλό/βαρύ, οξύ/μαλακό, αιχμηρό/πτητικό κ.λπ.– και το ντελικάτο, αβίαστο παίξιμο των σολίστ, όλο αυτό συνέθεσε ένα γεμάτο συνεχείς μικρο-εκπλήξεις, πολλαπλά ερεθιστικό, ανεξάντλητα απολαυστικό ακρόαμα. Ετσι, παρά την προφανή επαναληπτικότητά της, τελικά η μουσική όχι απλώς συγκρατούσε αμείωτο το ενδιαφέρον αλλά κατέκλυζε τον ψυχισμό του ακροατή με μια μεθυστική παλίρροια ευφορίας! Κι ας λέει –αν ποτέ, τελικά, είπε– ό,τι θέλει ο φανφαρόνος Στραβίνσκι!

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ο Καβάκος διευθύνει την ΚΟΑ σε Μότσαρτ
Ο καταξιωμένος μουσικός διηύθυνε την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στη «Συμφωνία αρ.41, του Διός» του Μότσαρτ σε συναυλία που μεταδόθηκε διαδικτυακά από το Μέγαρο Μουσικής.
Ο Καβάκος διευθύνει την ΚΟΑ σε Μότσαρτ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Τριάντα χρόνια Μέγαρο Μουσικής
Με την 9η Συμφωνία του Μπετόβεν τίμησαν οι Μουσικοί της Καμεράτας υπό τον Γιώργο Πέτρου τον εορτασμό των τριάντα χρόνων του Μεγάρου Μουσικής.
Τριάντα χρόνια Μέγαρο Μουσικής
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ξανακούγοντας άφαντες σελίδες μουσικής δωματίου
Καλές αλλά τοπικά άνισες ήσαν οι εντυπώσεις από την ανάρτηση στο Megaron Online της μαγνητοσκοπημένης συναυλίας που έδωσαν μουσικοί της Ελληνικής Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων.
Ξανακούγοντας άφαντες σελίδες μουσικής δωματίου
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Αδιάφορος Μπετόβεν, εξαιρετικός Μάλερ
Στις 29.1.2020, στο κρατικό Μέγαρο Μουσικής, η ΚΟΑ υπό τον Κρίστοφ Εσενμπαχ πρόσφερε ένα πρόγραμμα με έργα Μπετόβεν και Μάλερ. Ηταν μία έντονα άνιση συναυλία με ένα απρόσμενα μέτριο πρώτο μέρος και ένα...
Αδιάφορος Μπετόβεν, εξαιρετικός Μάλερ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας