• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    39°C 35.6°C / 41.0°C
    2 BF
    26%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    36°C 32.4°C / 39.9°C
    2 BF
    40%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    39°C 27.0°C / 41.5°C
    1 BF
    37%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    36°C 35.9°C / 40.9°C
    3 BF
    23%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    37°C 34.6°C / 36.9°C
    3 BF
    25%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    35°C 31.8°C / 41.0°C
    3 BF
    12%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    38°C 35.4°C / 40.4°C
    0 BF
    33%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    41°C 31.6°C / 41.8°C
    2 BF
    11%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    34°C 31.8°C / 37.7°C
    2 BF
    56%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    36°C 35.9°C / 37.9°C
    2 BF
    49%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    35°C 31.8°C / 35.8°C
    4 BF
    34%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    31°C 29.6°C / 30.7°C
    3 BF
    66%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    32°C 31.9°C / 32.9°C
    2 BF
    51%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    37°C 33.5°C / 36.9°C
    0 BF
    26%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    38°C 33.5°C / 41.7°C
    2 BF
    23%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    36°C 34.9°C / 39.8°C
    2 BF
    30%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    39°C 35.8°C / 41.2°C
    2 BF
    20%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 32.7°C / 33.3°C
    1 BF
    56%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    34°C 32.5°C / 41.7°C
    4 BF
    53%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    41°C 35.8°C / 40.8°C
    2 BF
    9%

Ο Μιχάλης Οικονόμου διευθύνει την ΚΟΘ στην «Συμφωνία αρ.4» του Μάλερ

Screenshot capture
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μια θαυμάσια μαλερική ερμηνεία

  • A-
  • A+
Ποιότητα και ακρίβεια από την ΚΟΘ στη συναυλία που ερμήνευσαν Μάλερ. ● Με έργα Χάιντν συνέχισαν τις διαδικτυακές συναυλίες οι Μουσικοί της Καμεράτας υπό τη διεύθυνση του Γ. Πέτρου.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Καθώς η πανδημία μετακίνησε υποχρεωτικά –και ποιος ξέρει για πόσο!- τη μοιρασιά της μουσικής ζωής στο διαδίκτυο, ακυρώνοντας τις περιοριστικές δεσμεύσεις των φυσικών αποστάσεων, οι συναυλίες της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης, όπως κι αυτές της ΚΟΑ, έγιναν αίφνης δημοκρατικά προσβάσιμες σε όλο το πανελλήνιο και μάλιστα δωρεάν.

Ευτυχές τέκνο της τεχνολογίας και πικρό προϊόν στυγνής ανάγκης η απρόσμενα πλατιά αυτή «ορατότητα» των δυο κρατικών ορχηστρών συνιστά –δυνάμει- πολύτιμη ευκαιρία καθώς ανοίγει σε μουσικούς καλλιτέχνες, θεσμούς και ακροατήρια νέους ορίζοντες επικοινωνίας και εξέλιξης.

Στις 31/1/2021, λοιπόν, η βορειοελλαδίτισσα ΚΟΘ αναμετέδωσε διαδικτυακά μιαν εξαιρετική συναυλία υπό τον Μιχάλη Οικονόμου που περιλάμβανε τη «Συμφωνία αρ. 4» του Μάλερ στη συνεπτυγμένη ορχηστρική εκδοχή του Γερμανού Κλάους Σίμον.

Το ίδιο έργο, στην ίδια εκδοχή, είχε παρουσιάσει πολύ περιορισμένο κλιμάκιο της ΚΟΑ υποστηριζόμενο από ηχητική ενίσχυση πέρυσι το καλοκαίρι στον τελείως ακατάλληλο για συναυλίες κήπο του Βυζαντινού Μουσείου. Βεβαίως, η ΚΟΘ έπαιξε σε κλειστό χώρο πολύ καλής ακουστικής και με μεγαλύτερο, ηχητικά σαφώς πιο ισορροπημένο κλιμάκιο, αφήνοντας άριστες εντυπώσεις.

Εμπειρος αρχιμουσικός με σταθερά υψηλές επιδόσεις και άριστη μουσική αντίληψη, ο Οικονόμου οδήγησε τους ταλαντούχους Βορειοελλαδίτες μουσικούς σε μια θαυμάσια, πειστικά μαλερική ερμηνεία. Στο ακρόαμα δέσποσαν η ποιότητα και το βάθος της διεξοδικά επεξεργασμένης ορχηστρικής λεπτομέρειας, η αδιάλειπτη, συνολική εποπτεία της πολύ ιδιαίτερης δραματουργίας του έργου, το μαλακό, ευλύγιστο πλάσιμο της μελωδικής φραστικής.

Κρίσιμη για την ταιριαστή απόδοση της δραματουργίας ήταν υπογράμμιση των συνεχών μεταπτώσεων σε ταχύτητες και διαθέσεις: από επιτηδευμένα τραχιά σε ονειρική/τρυφερή, από ξένοιαστα χαλαρή σε γεμάτη σπουδή και βιασύνη. Το τραγούδι «Η επίγεια ζωή» στο «παραδείσιο», εκστατικό φινάλε της Συμφωνίας απέδωσε η υψίφωνος Ελένη Κομνή.

Ωστόσο, καθώς ο Μάλερ ζητά εδώ μιαν αιθέρια, αβαρή, φωτεινή φωνή «παιδικής» χροιάς, η Κομνή δεν αποτέλεσε την καταλληλότερη επιλογή με δεδομένο σκουρότερο ηχόχρωμα, το βάρος και την κάπως περιορισμένη ευκινησία της δικής της φωνής. Στο δεύτερο μέρος –μια μεσαιωνικής καταβολής εικόνα του Θανάτου περασμένη μέσα από το παιχνιδιάρικα απαλυντικό φίλτρο της παιδικής ματιάς- ο εξάρχων της ΚΟΘ Αντώνης Σουσάμογλου απέδωσε άριστα το νευρώδες σόλο του τονικά «πειραγμένου» βιολιού. Μια σε βάθος απολαυστική ερμηνεία!

Η Καμεράτα παίζει Συμφωνίες του Χάιντν

Ο Γιώργος Πέτρου διευθύνει τους Μουσικούς της Καμεράτας σε έργα Χάιντν 

Screenshot capture

Κατά το πρώτο δίμηνο του 2021 οι Μουσικοί της Καμεράτας υπό τον Γιώργο Πέτρου έχουν προγραμματίσει τέσσερις δωρεάν διαδικτυακές συναυλίες στις οποίες θα ερμηνεύσουν με όργανα εποχής έργα Χέντελ, Βιβάλντι, Μότσαρτ και Χάιντν.

Οι αθηναϊκές συναυλίες του πολυπαθούς ελληνικού συνόλου έπονται θριαμβευτικών εμφανίσεών του στο Φεστιβάλ Μπαρόκ Οπερας του Μπαϊρόιτ, στη Βιέννη και στο Αμστερνταμ, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν πέρυσι στο μεσοδιάστημα ανάμεσα στις καραντίνες άνοιξης και φθινοπώρου. Ο κύκλος υλοποιείται με χορηγική στήριξη του βρετανικού ιδρύματος Linbury Trust.

Κατά το διήμερο 30/1–1/2/2021 αναρτήθηκε στην πλατφόρμα Megaron Online η επόμενη προγραμματισμένη συναυλία από το κρατικό Μέγαρο Μουσικής, ένα μονοθεματικό αφιέρωμα στον Χάιντν (1732-1809) που περιλάμβανε τη «Συμφωνία αρ. 92, της Οξφόρδης» και την «Συμφωνία αρ. 94, Η έκπληξη».

Συνθέτης η ήπια, συμβατικά στιλιζαρισμένη γραφή του οποίου δεν διαθέτει ούτε την προφανή, ακατανίκητη μελωδική σαγήνη της μουσικής του Μότσαρτ, ούτε τις συναρπαστικές υψηλές συγκινησιακές θερμοκρασίες και τα εξωστρεφή δραματικά μεγέθη του Μπετόβεν, ο Χάιντν απαιτεί ιδιαίτερο χειρισμό των έργων του, εστιασμένο στην προσεγμένη ανάδειξη της κομψότητας, της ακριβούς, λιτής δομής και των διάφανων, λεπτών ηχοχρωματικών ισορροπιών. Πέτρου και Καμεράτα –και μαζί τους οι συμπράττοντες μουσικοί πνευστών και κρουστών από άλλα σύνολα- εξασφάλισαν αυτές ακριβώς τις ποιότητες.

Επιστρατεύοντας με γνώση τον στεγνό, σαφή ήχο των οργάνων εποχής, ανέδειξαν αβίαστα το τακτικό, στρωτό συντακτικό της γραφής, υπογράμμισαν με επιτηδευμένα ζυγιασμένο στιλιζάρισμα το ρυθμικό υπόβαθρο, πρόβαλαν με ευπρόσδεκτη τραχύτητα τις θεατρικά υπολογισμένες κορυφώσεις/εξάρσεις που προβλέπει η παρτιτούρα. Εξαιρετική ήταν η ευφρόσυνη, εύπλαστη απόδοση της πανταχού παρούσας –άλλοτε ανάλαφρης, άλλοτε σκόπιμα βαριάς/τραχιάς- χορευτικής διάστασης της μουσικής, που υπογραμμιζόταν με πυγμή από τις κοφτές κρούσεις των τυμπάνων.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Αθήνα όπως Βιέννη και Παρίσι, η Αννα Νετρέμπκο τραγουδά για μας
Η 49χρονη Νετρέμπκο, εντυπωσίασε ως Λαίδη Μάκβεθ, ρόλο με τον οποίο ξαναλάνσαρε επιτυχώς τον εαυτό της ως δραματική πλέον υψίφωνο.
Αθήνα όπως Βιέννη και Παρίσι, η Αννα Νετρέμπκο τραγουδά για μας
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Πόσους «Ελληνικούς Χορούς» στη σειρά μπορεί να αντέξει το έθνος;
Αφιέρωμα στον Νίκο Σκαλκώτα και το έργο του «36 Ελληνικοί Χοροί» πραγματοποιήθηκε στο Ηρώδειο από την Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών.
Πόσους «Ελληνικούς Χορούς» στη σειρά μπορεί να αντέξει το έθνος;
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Δύο αντιθετικές (ανα)παραστάσεις του έθνους στη μουσική
Το πρόγραμμα περιλάμβανε το «Συμφωνικό κοντσέρτο για πιάνο» του Μανώλη Καλομοίρη και μια επιλογή πέντε από τους «36 Ελληνικούς Χορούς» του Νίκου Σκαλκώτα.
Δύο αντιθετικές (ανα)παραστάσεις του έθνους στη μουσική

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας