• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.0°C / 30.1°C
    2 BF
    34%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 22.6°C / 29.0°C
    3 BF
    48%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 23.8°C / 28.7°C
    3 BF
    57%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.9°C / 28.1°C
    1 BF
    46%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    21°C 20.9°C / 20.9°C
    1 BF
    64%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    23°C 23.5°C / 28.0°C
    1 BF
    50%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.1°C / 24.4°C
    0 BF
    36%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    2 BF
    34%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 23.2°C / 26.6°C
    2 BF
    46%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 25.1°C
    1 BF
    60%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 24.4°C
    1 BF
    41%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.7°C / 25.7°C
    2 BF
    57%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    2 BF
    73%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.1°C / 26.9°C
    0 BF
    36%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    28°C 21.5°C / 28.3°C
    1 BF
    36%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 21.6°C / 22.8°C
    5 BF
    55%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.0°C / 29.3°C
    2 BF
    25%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    25°C 22.3°C / 25.5°C
    2 BF
    49%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    24°C 22.7°C / 24.2°C
    1 BF
    66%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    24°C 23.5°C / 23.5°C
    0 BF
    50%

Η πιανίστρια Θεοδοσία Ντόκου ερμηνεύει το «Κοντσέρτο για πιάνο αρ.3» του Μπετόβεν

PHOTO: Μαρία Γραμματικού
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η Φαίδρα Γιαννέλου διευθύνει την ΚΟΑ

  • A-
  • A+
Εργα Ροσσίνι, Μπετόβεν και Μέντελσον είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν οι περιορισμένοι, λόγω της πανδημίας, ακροατές.

Την πρώτη της συναυλία ενώπιον περιορισμένου ακροατηρίου έδωσε τελικά η ΚΟΑ στο κρατικό Μέγαρο Μουσικής στις 23/10/2020. Μουσικοί και ακροατές έφεραν μάσκες. Τον αρχικά προγραμματισμένο Ιταλό αρχιμουσικό Πιερ Κάρλο Ορίτσιο αντικατέστησε η Φαίδρα Γιαννέλου.

Η ταλαντούχα νεαρή Ελληνίδα αρχιμουσικός διηύθυνε υπό δυσμενείς συνθήκες: με υποχρεωτικά αραιωμένη διάταξη μουσικών που ενδεχομένως προκάλεσε ενδημικούς αποσυντονισμούς στα έγχορδα, με πληρότητα αίθουσας μόνον 30%, περιορισμένο (;) κλιμάκιο ορχήστρας και διαφανή διαφράγματα μπροστά στα χάλκινα πνευστά.

Παρ’ όλ’ αυτά, απ’ όσο στάθηκε εφικτό να εκτιμήσουμε, τη διάπλαση των εκτελέσεων όρισαν καλή αντίληψη του ύφους της μουσικής, εύστοχος εντοπισμός και αβίαστη ανάδειξη του κυρίαρχου χαρακτήρα κάθε σύνθεσης ή/και μέρους αυτής. Η συναυλία ξεκίνησε με την εκτενή εισαγωγή στη σοβαρή ψευδοϊστορική ροσίνεια όπερα «Η πολιορκία της Κορίνθου», που, δόθηκε αβίαστα αλλά με σφριγηλή, αιχμηρή φραστική, φροντισμένα ρυθμικά συνεχή και σταθερό ρυθμικό παλμό.

Ακολούθως η Θεοδοσία Ντόκου, μαθήτρια και προστατευόμενη της θρυλικής Αργκεριτς, έπαιξε το «Κοντσέρτο για πιάνο αρ.3» του Μπετόβεν. Μουσικός με τεράστιες δυνατότητες πρόσφερε μια ανάγνωση στην οποία κυριάρχησαν περισσή στιβαρότητα, εξωστρεφές αθλητικό σφρίγος και, ενίοτε, ανοικονόμητη ορμή και τραχύτητα, οι οποίες στις καντέντσες έρρεπαν σε αλά Λιστ αχαλίνωτα εκρηκτικές, σχεδόν υστερικές εξάρσεις...

Στα δυο ακραία μέρη η έκδηλη διαφορά επιπέδων ενέργειας ανάμεσα στο παίξιμό της πιανίστριας και στην προσεκτική ορχηστρική συνοδεία προκαλούσε συχνά χάσματα αποσυντονισμού στον μουσικό ειρμό. Ετσι αναδείχτηκε μεν η ορμητική, «επαναστατική» όψη της μουσικής του Μπετόβεν, όμως η απόδοση του λυρικού, «ολύμπιας» νηφαλιότητας αργού μέρους πρόβαλε αμήχανα υποτονική.

Η συναυλία ολοκληρώθηκε με τη «Συμφωνία αρ.4, Ιταλική» του Μέντελσον σε μια φροντισμένη, εκφραστικά ευγενή, στιλιστικά σωστή εκτέλεση που ισορροπούσε μεταξύ του (πρωτο)ρομαντικού ύφους και της επιταγής του κλασικισμού για ακρίβεια και σαφήνεια. Το νευρώδες, εναρκτήριο «Allegro vivace» δόθηκε φευγαλέα κι ανάλαφρα, με αδιατάρακτη ακρίβεια, στα λυρικά/στοχαστικά μεσαία μέρη κυριάρχησε το μαλακό, ευλύγιστο πλάσιμο της μελωδικής φραστικής, ενώ το καταληκτικό «Saltarello-presto», παρ’ ότι παιγμένο δίχως ριψοκίνδυνα υψηλές ταχύτητες, εμφορούνταν από διονυσιακό οίστρο και ευφορία.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η «Συμφωνία των θλιμμένων ασμάτων» του Γκούρετσκι, από τον Γιώργο Πέτρου
Την περίφημη «Συμφωνία αρ.3, των θλιμμένων ασμάτων» του Πολωνού Χένρικ Γκούρετσκι επέλεξαν ως κεντρικό έργο της φετινής πασχαλινής συναυλίας τους η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ και ο καλλιτεχνικός της...
Η «Συμφωνία των θλιμμένων ασμάτων» του Γκούρετσκι, από τον Γιώργο Πέτρου
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Επαναπροσέγγιση του κοντσέρτου αλλιώς....
Το «Κοντσέρτο αρ. 4 για πιάνο, κουαρτέτο σαξοφώνων και ορχήστρα εγχόρδων» με την επωνυμία «Το ισοκράτημα ενός μεσήλικα» (2009) του Γιώργου Κουμεντάκη ερμηνεύτηκε από τον Γιώργο-Εμμμανουήλ Λαζαρίδη.
Επαναπροσέγγιση του κοντσέρτου αλλιώς....
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ο Γιώργος Κουρουπός συναντά τον Κάλβο και το 1821
Η Ι. Ηλιοπούλου και ο Γ. Κουρουπός επιχείρησαν μέσω λόγου και μουσικής μια στοχευμένα περιεκτική παρουσίαση των ιδεολογικών καταβολών και των γεγονότων της Επανάστασης μέχρι και τη δημιουργία του πρώτου...
Ο Γιώργος Κουρουπός συναντά τον Κάλβο και το 1821

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας