• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.1°C / 27.8°C
    2 BF
    57%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.1°C / 28.3°C
    3 BF
    61%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    28°C 24.4°C / 30.0°C
    2 BF
    61%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    28°C 25.0°C / 30.0°C
    1 BF
    45%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 25.0°C / 25.0°C
    2 BF
    69%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    28°C 25.0°C / 28.9°C
    1 BF
    67%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    27°C 25.0°C / 29.4°C
    3 BF
    65%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    23°C 18.3°C / 28.0°C
    1 BF
    61%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.0°C / 28.0°C
    1 BF
    69%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    27°C 27.0°C / 27.0°C
    3 BF
    57%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 26.0°C / 26.0°C
    2 BF
    57%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.3°C / 25.0°C
    2 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.7°C / 28.0°C
    2 BF
    89%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    28°C 27.0°C / 28.3°C
    2 BF
    61%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 18.3°C / 26.0°C
    2 BF
    69%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 26.0°C / 26.7°C
    4 BF
    73%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 22.2°C / 27.8°C
    3 BF
    47%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 24.4°C / 25.0°C
    1 BF
    69%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 25.0°C / 28.9°C
    1 BF
    84%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    27°C 25.0°C / 29.4°C
    3 BF
    65%
Η Φαίδρα Γιαννέλου διευθύνει την ΚΟΑ

Η πιανίστρια Θεοδοσία Ντόκου ερμηνεύει το «Κοντσέρτο για πιάνο αρ.3» του Μπετόβεν

PHOTO: Μαρία Γραμματικού
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η Φαίδρα Γιαννέλου διευθύνει την ΚΟΑ

  • A-
  • A+
Εργα Ροσσίνι, Μπετόβεν και Μέντελσον είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν οι περιορισμένοι, λόγω της πανδημίας, ακροατές.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Την πρώτη της συναυλία ενώπιον περιορισμένου ακροατηρίου έδωσε τελικά η ΚΟΑ στο κρατικό Μέγαρο Μουσικής στις 23/10/2020. Μουσικοί και ακροατές έφεραν μάσκες. Τον αρχικά προγραμματισμένο Ιταλό αρχιμουσικό Πιερ Κάρλο Ορίτσιο αντικατέστησε η Φαίδρα Γιαννέλου.

Η ταλαντούχα νεαρή Ελληνίδα αρχιμουσικός διηύθυνε υπό δυσμενείς συνθήκες: με υποχρεωτικά αραιωμένη διάταξη μουσικών που ενδεχομένως προκάλεσε ενδημικούς αποσυντονισμούς στα έγχορδα, με πληρότητα αίθουσας μόνον 30%, περιορισμένο (;) κλιμάκιο ορχήστρας και διαφανή διαφράγματα μπροστά στα χάλκινα πνευστά.

Παρ’ όλ’ αυτά, απ’ όσο στάθηκε εφικτό να εκτιμήσουμε, τη διάπλαση των εκτελέσεων όρισαν καλή αντίληψη του ύφους της μουσικής, εύστοχος εντοπισμός και αβίαστη ανάδειξη του κυρίαρχου χαρακτήρα κάθε σύνθεσης ή/και μέρους αυτής. Η συναυλία ξεκίνησε με την εκτενή εισαγωγή στη σοβαρή ψευδοϊστορική ροσίνεια όπερα «Η πολιορκία της Κορίνθου», που, δόθηκε αβίαστα αλλά με σφριγηλή, αιχμηρή φραστική, φροντισμένα ρυθμικά συνεχή και σταθερό ρυθμικό παλμό.

Ακολούθως η Θεοδοσία Ντόκου, μαθήτρια και προστατευόμενη της θρυλικής Αργκεριτς, έπαιξε το «Κοντσέρτο για πιάνο αρ.3» του Μπετόβεν. Μουσικός με τεράστιες δυνατότητες πρόσφερε μια ανάγνωση στην οποία κυριάρχησαν περισσή στιβαρότητα, εξωστρεφές αθλητικό σφρίγος και, ενίοτε, ανοικονόμητη ορμή και τραχύτητα, οι οποίες στις καντέντσες έρρεπαν σε αλά Λιστ αχαλίνωτα εκρηκτικές, σχεδόν υστερικές εξάρσεις...

Στα δυο ακραία μέρη η έκδηλη διαφορά επιπέδων ενέργειας ανάμεσα στο παίξιμό της πιανίστριας και στην προσεκτική ορχηστρική συνοδεία προκαλούσε συχνά χάσματα αποσυντονισμού στον μουσικό ειρμό. Ετσι αναδείχτηκε μεν η ορμητική, «επαναστατική» όψη της μουσικής του Μπετόβεν, όμως η απόδοση του λυρικού, «ολύμπιας» νηφαλιότητας αργού μέρους πρόβαλε αμήχανα υποτονική.

Η συναυλία ολοκληρώθηκε με τη «Συμφωνία αρ.4, Ιταλική» του Μέντελσον σε μια φροντισμένη, εκφραστικά ευγενή, στιλιστικά σωστή εκτέλεση που ισορροπούσε μεταξύ του (πρωτο)ρομαντικού ύφους και της επιταγής του κλασικισμού για ακρίβεια και σαφήνεια. Το νευρώδες, εναρκτήριο «Allegro vivace» δόθηκε φευγαλέα κι ανάλαφρα, με αδιατάρακτη ακρίβεια, στα λυρικά/στοχαστικά μεσαία μέρη κυριάρχησε το μαλακό, ευλύγιστο πλάσιμο της μελωδικής φραστικής, ενώ το καταληκτικό «Saltarello-presto», παρ’ ότι παιγμένο δίχως ριψοκίνδυνα υψηλές ταχύτητες, εμφορούνταν από διονυσιακό οίστρο και ευφορία.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ο Καβάκος διευθύνει την ΚΟΑ σε Μότσαρτ
Ο καταξιωμένος μουσικός διηύθυνε την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στη «Συμφωνία αρ.41, του Διός» του Μότσαρτ σε συναυλία που μεταδόθηκε διαδικτυακά από το Μέγαρο Μουσικής.
Ο Καβάκος διευθύνει την ΚΟΑ σε Μότσαρτ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Γιώργος Κουμεντάκης: ταξίδι στη «Μεσόγειο έρημο»
Στα πλαίσια του 4ου Διαδικτυακού Φεστιβάλ που προσφέρει η ΕΛΣ παρουσιάστηκαν αποσπάσματα από την πιανιστική σύνθεση «Μεσόγειος έρημος» του Γιώργου Κουμεντάκη.
Γιώργος Κουμεντάκης: ταξίδι στη «Μεσόγειο έρημο»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η Καμεράτα παίζει Χέντελ
Στο πλαίσιο του Megaron online, αναμεταδόθηκε η εκτέλεση των έξι «Concerti Grossi», op.3 του Χέντελ που έπαιξε η Καμεράτα υπό τον Γιώργο Πέτρου.
Η Καμεράτα παίζει Χέντελ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας