• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 11.7°C / 15.1°C
    2 BF
    59%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 8.5°C / 11.6°C
    0 BF
    66%
  • Πάτρα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    14°C 12.7°C / 17.3°C
    6 BF
    76%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    5°C 4.9°C / 8.1°C
    1 BF
    87%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.6°C / 9.9°C
    3 BF
    62%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    8°C 7.0°C / 10.9°C
    3 BF
    71%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    4°C 3.0°C / 5.1°C
    2 BF
    87%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 11.8°C / 14.6°C
    2 BF
    69%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.1°C / 18.1°C
    4 BF
    69%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 11.9°C / 14.9°C
    2 BF
    63%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 15.8°C / 17.9°C
    5 BF
    63%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 12.3°C / 12.3°C
    5 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 14.8°C / 14.8°C
    5 BF
    79%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    8°C 7.9°C / 10.5°C
    0 BF
    81%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.5°C / 11.7°C
    1 BF
    100%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 15.8°C / 19.3°C
    2 BF
    65%
  • Χαλκίδα
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 11.9°C / 15.3°C
    4 BF
    56%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 8.2°C / 10.5°C
    2 BF
    64%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    10°C 8.2°C / 11.7°C
    2 BF
    62%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    4°C 3.8°C / 3.8°C
    2 BF
    83%

Χίντι Ζάχρα, «Homeland»

AP Photo/Domenico Stinellis

Μελωδίες σαν τους ανθρώπους της ερήμου

  • A-
  • A+

Ακριβώς πριν από πέντε χρόνια. Η πρώτη γνωριμία έγινε με ένα κομμάτι που λεγόταν «Beautiful Tango», το βίντεο κλιπ του οποίου σκηνοθετούσε ο Τόνι Γκάτλιφ. Το κορίτσι λεγόταν Χίντι Ζάχρα. Η μουσική της είχε ιδιαίτερη λεπτότητα και η φωνή της μια σπιρτάδα και μια πολύ καλά κρυμμένη ένταση. Είχε μαροκινή καταγωγή και μια συναρπαστική προσωπική ιστορία, που την οδήγησε στην εφηβεία στο Παρίσι. Ηταν η αποκάλυψη εκείνης της χρονιάς.

Αυτή η νεαρή αυτοδίδακτη κοσμοπολίτισσα έκλεισε γρήγορα τα αυτιά της σε συγκρίσεις με την Μπίλι Χολιντέι, την Πάτι Σμιθ, τη Νόρα Τζόουνς, την Μπεθ Γκίμπονς των Portishead, προσπέρασε χαρακτηρισμούς όπως «θηλυκός Μανού Τσάο», έπαιξε στην πρόσφατη ταινία του Φατίχ Ακίν «The Narrow Frame of Midnight» και πριν από λίγο καιρό επέστρεψε με έναν καλοφτιαγμένο δεύτερο δίσκο. Εχει τίτλο «Homeland» (Parlophone/Warner Music) και είναι η έμπρακτη προσπάθειά της να ξαναβρεθεί με τις ρίζες της.

Η Χίντι, βλέπετε, εξακολουθεί να τραγουδά στην αγγλική γλώσσα, αλλά τώρα που πατά πιο γερά στα πόδια της αποφάσισε πως ήρθε η στιγμή να ξανακοιτάξει τις αναφορές της. Γι’ αυτό και εγκαταστάθηκε στην καρδιά του Μαρακές για να γράψει ένα μεγάλο μέρος του άλμπουμ. «Δεν το έκανα για να απομονωθώ, αλλά για να ανακαλύψω πράγματα», εξηγεί. «Σ’ αυτά τα μέρη δεν υπάρχουν παράθυρα στον δρόμο, αλλά μόνο ανοίγματα προς τον ουρανό. Η εσωτερική ζωή προστατεύεται, αλλά συγχρόνως γνωρίζεις καλά τους γείτονές σου και ανησυχείς όταν κάποιος εξαφανίζεται για μία εβδομάδα».

Σε μια παρόμοια πόλη του Μαρόκου, το Χουρίμπγκα (Khouribga) γεννήθηκε η Χίντι στις 20 Ιανουαρίου 1979. Μεγάλωσε με τη Γαλλο-μαροκινή μητέρα της, που εργαζόταν ως χορεύτρια και ηθοποιός. Εγκατέλειψε το σχολείο σε ηλικία 15 ετών και μετακόμισε στο Παρίσι μαζί με τα τρία αδέρφια της ακολουθώντας τον πατέρα της (πρώην στρατιωτικό). Στα 18 της εργαζόταν στην υποδοχή του Λούβρου και τη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου «Ritz» αλλά στο συρτάρι του κομοδίνου είχε ήδη κρύψει στίχους και μελωδίες για τα πρώτα 50 τραγούδια της.

Eνδεχομένως κάποια από αυτά να βρίσκονται μεταξύ των 11 τραγουδιών που έβαλε στον δεύτερο δίσκο της. Στο εξώφυλλό του απεικονίζεται η ίδια γύρω από συντρίμμια και εικόνες ενός ξένου σε μας κόσμου, με το ύφος που είχε όταν τη γνωρίσαμε (κάτι ανάμεσα σε τσαμπουκά, ειρωνεία και μυστήριο) και φωνή που διατηρεί την τρεμάμενη δύναμή της. Τα έντεκα τραγούδια μιλούν για προσωπικές ιστορίες, αλλά έχουν πολλές μουσικές πατρίδες.

Στο «Homeland» είναι εύκολο να διακρίνεις μουσικές επιρροές από το Πράσινο Ακρωτήρι, τη Βραζιλία, την Κούβα, τη Μεσόγειο αλλά και την τζαζ. Το μυστικό (αν όχι η συνταγή της επιτυχίας) και σε αυτό το άλμπουμ είναι ο ρυθμός, η δροσιά και η υπνωτιστική διάθεση στην οποία σε βάζει. Η ίδια, άλλωστε, το λέει με κάθε τρόπο πως η «μελωδία πάντα έρχεται και βρίσκει τους στίχους». Ολη η μαγεία στις νότες κρύβεται. «Τα τραγούδια μου είναι σαν τους ανθρώπους της ερήμου στο Μαρόκο. Δεν μιλούν πολύ, γιατί πρέπει να κάνουν οικονομία στην ενέργειά τους. Αλλιώς θα έπρεπε να είχαν άπειρο νερό να πίνουν».

Μπορεί επίσης να φαίνεται παράδοξο, αλλά παρ’ όλο που έχει ζήσει το μεγαλύτερο μέρος της ενήλικης ζωής της στο Παρίσι, και αυτή η δεύτερη δισκογραφική της απόπειρα οφείλει πολλά στην αμερικανική τζαζ, τη φολκ, τα μπλουζ και λιγότερο τη γαλλική ατμόσφαιρα. Μάλλον γι’ αυτό κι ελάχιστα τραγούδια έχουν γαλλικό στίχο. Εξαίρεση αποτελεί το γλυκό και τρυφερό «Un jour», που υμνεί τις συναντήσεις με αγνώστους και τον τρόπο που αυτές «γράφουν» στη ζωή μας.

Κατά τα άλλα το «To the forces» ακούγεται σαν μοναχικός παραδοσιακός χορός, το δεύτερο «Silence» έχει την υπέροχη γνώριμη μελωδική μελαγχολία της, το «La luna» έχει σήμα κατατεθέν τις gypsy κιθάρες, στο «The blues» τα κρουστά και η φωνή της που τρέχει σε παραδοσιακούς δρόμους δημιουργούν μυστήριο και χάσιμο, στο «Dream» θυμίζει καλές στιγμές της Sade, ενώ το «Moon is full», με το οποίο κλείνει ο δίσκος, είναι ένα εξαιρετικό τραγούδι, φόρος τιμής στους απόλυτους έρωτες.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Γκαλά διαφορετικότητας
Ο περίφημος Γάλλος χορογράφος Ζερόμ Μπελ έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση με το «Gala» στις 9 και 10 Ιανουαρίου, συνεργάζεται με Ελληνες ερμηνευτές και τους ζητά να καταθέσουν την πιο αυθεντική,...
Γκαλά διαφορετικότητας
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Από τη χωματερή στη σκηνή
Πώς ένας ρακοσυλλέκτης ανακάλυψε στα σκουπίδια τη χαμένη παρτιτούρα του Παύλου Καρρέρ; Και πώς έγινε όπερα ο θρυλικός έρωτας της κυρα-Φροσύνης με τον Μουχτάρ Πασά; Η Ζωή Χατζηαντωνίου, σκηνοθέτις και...
Από τη χωματερή στη σκηνή
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η Ριάνα ανακατεύει την τράπουλα
Πριν καν φτάσει στην τρίτη δεκαετία της ζωής της, η Rihanna είναι η τραγουδίστρια με τις περισσότερες διαδικτυακές πωλήσεις. Κι αυτό εδώ το άλμπουμ, που επιμένει στο τρίπτυχο: σεξ, ναρκωτικά και μια δόση...
Η Ριάνα ανακατεύει την τράπουλα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Η Σιλβί Γκιλέμ με γνώρισε στο μεγάλο κοινό»
Ο κορυφαίος Βρετανός χορογράφος Ράσελ Μάλιφαντ, φέρνει στο Μέγαρο την παράσταση «Conceal/Reveal» με νέα και παλιά, εμβληματικά κομμάτια του. Και μας μιλά για τη θρυλική μπαλαρίνα που στήριξε πάνω του τη στροφή...
«Η Σιλβί Γκιλέμ με γνώρισε στο μεγάλο κοινό»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Σαν πάρτι με βερμούτ
​Πολύ πριν το σύγχρονο τραγούδι παραδοθεί άνευ όρων στη vintage αισθητική, πριν οι πιτσιρικάδες αρχίσουν να ξεψαχνίζουν τα παλιά συρτάρια, υπήρχε στην Κύπρο ένας τραγουδιστής που αφιερωνόταν σε παλιές κασέτες...
Σαν πάρτι με βερμούτ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μιούζικαλ ο Μπομπ Σφουγγαράκης
Το κορυφαίο καρτούν και για την ακρίβεια το χρυσό «αυγό» της Nickelodeon, ο πιο διάσημος τετραγωνοπαντελονής Μπομπ Σφουγγαράκης οδεύει για το Μπρόντγουεϊ, σε μια μουσική προσαρμογή που θα κάνει πρεμιέρα την...
Μιούζικαλ ο Μπομπ Σφουγγαράκης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας