Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Η εικόνα μου είναι το περιτύλιγμα της ιστορίας που αφηγούμαι»

H Danai Nielsen

GELLA VALAVANIS
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Η εικόνα μου είναι το περιτύλιγμα της ιστορίας που αφηγούμαι»

  • A-
  • A+
Γοητεύεται από το απόκοσμο και παραμυθένιο, γράφει pop ατμοσφαιρική μουσική, της αρέσει να μεταμορφώνεται με μάσκες και κοστούμια, ενώ το νέο της τραγούδι «Μermaid», με έμπνευση από τη γοργόνα της Κοπεγχάγης, συνδέεται με καμπάνια ενημέρωσης για το γυναικείο trafficking.

H Danai Nielsen είναι μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα περίπτωση μουσικού. Οχι μόνο για την πρωτότυπη dreamy pop μουσική της αλλά και για την ιδιαίτερη οπτική που έχει σε ορισμένα θέματα. Παράδειγμα, οι μουσικοί διάλογοι μεταξύ του θηλυκού και του αρσενικού alter ego της.

Παράδειγμα δεύτερο, το νέο της τραγούδι «Mermaid» που είναι εμπνευσμένο από τη γοργόνα της Κοπεγχάγης, η οποία βρίσκεται δίπλα στο νερό αλλά δεν μπορεί ποτέ να το φτάσει. Το «Mermaid» ωστόσο αποκτά κι άλλη διάσταση, μια και το τραγούδι θα συνδεθεί με μια καμπάνια ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης που θα κάνει η «Ομάδα Α21», η οποία ασχολείται με το θέμα του γυναικείου trafficking. Θα γίνει κι ένα Q&A την Πέμπτη 22 Οκτωβρίου στο instagram της Δανάης και της «Ομάδας Α21», στις 8 το βράδυ, με θέμα «την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση για το έγκλημα του Female Trafficking».

«Είναι μια κοπέλα, μια γυναίκα, που έχει χαθεί εντελώς μέσα σε μια εγκλωβιστική συνθήκη». λέει η Danai Nielsen για το «Mermaid». «Αυτό μπορεί να είναι μια τοξική ερωτική, εργασιακή, οικογενειακή ή άλλου είδους σχέση και κατάσταση. Είναι ένα περιορισμένο μικρό κουτί που είτε έφτιαξε και συντηρεί η ίδια είτε αναγκάστηκε να μπει.

Το χαρακτηριστικό αυτής της γοργόνας είναι πως όσο εγκλωβισμένη κι αν είναι ψυχικά και σωματικά, αντιλαμβάνεται την κατάσταση και θέλει να ελευθερωθεί. Είναι ταλαιπωρημένη, σαν θαλασσινό πλάσμα εκτός νερού, αλλά έχει ένα μεγάλο απόθεμα δύναμης και ορμής για ζωή. Ξυπνάει, ζητάει βοήθεια από τους κατάλληλους ανθρώπους και ελευθερώνεται».

• Πώς συστήνεσαι στους αναγνώστες της «Εφ.Συν.»;

Θα με περιέγραφα ως μια ύπαρξη η οποία σκαλίζει και ψάχνει προς διάφορες κατευθύνσεις. Εκφράζομαι συνήθως αυθόρμητα και με ειλικρίνεια μέσω της μουσικής. Μου αρέσει ιδιαίτερα να πειραματίζομαι με υλικά, ήχους, συναισθήματα, μεταμφιέσεις και διαφορετικές οπτικές γωνίες. Με έλκει έντονα το στοιχείο του απόκοσμου, του μυθικού και του παραμυθένιου. Απολαμβάνω τις στιγμές που κατασκευάζω μάσκες και κοστούμια, όσο απολαμβάνω και τις στιγμές που τραγουδάω και γράφω μουσική. Πάνε μαζί, ενωμένα σαν παζλ.

• Και πώς περιγράφεις τη μουσική σου;

Ως pop, ατμοσφαιρική - σε σημεία ονειρική. Με έντονο το στοιχείο της φωνής - θηλυκής αλλά και αρσενικής χροιάς μέσω εφέ. Χρησιμοποιώ ήχους synthesizer, ρυθμικά μοτίβα και συνήθως μιλάω για πράγματα που με απασχολούν προσωπικά, υπαρξιακά και κοινωνικά.

• Υπάρχει ψέμα στις ιστορίες των τραγουδιών σου;

Σίγουρα υπάρχει ψέμα σε κάποια από τα τραγούδια ή, αν όχι ψέμα, ένα μόνο μέρος της αλήθειας. Δεν θα είναι κάτι που θα θέλω απαραίτητα να κρύψω από τους άλλους, αλλά κάτι που μάλλον κι εγώ η ίδια αρνούμαι ακόμα να δω καθαρά και να παραδεχτώ.

• Νιώθεις μοναξιά, μόνη σου, πάνω στη σκηνή;

Οχι, γιατί εκείνη τη στιγμή είμαι περιτριγυρισμένη από ανθρώπους με τους οποίους συνήθως υπάρχει μια έντονη μη λεκτική επικοινωνία. Αν νιώθω μοναξιά, τότε είναι τις στιγμές πριν από τις συναυλίες και σε κάποιες πρόβες, που θα ήταν πολύ πιο διασκεδαστικό να γίνονται με παρέα.

• Νιώθεις πιο ευάλωτη μήπως;

Ευάλωτη νιώθω σίγουρα, αλλά ταυτόχρονα και θαρραλέα, γιατί ξέρω πως το αποτέλεσμα εξαρτάται ολοκληρωτικά από εμένα. Πριν από κάθε συναυλία κάνω πολλές, μα πολλές πρόβες, για να μειώσω τα περιθώρια λάθους στο ελάχιστο, και τη στιγμή του live μεταμορφώνομαι με περούκες και κοστούμια, που μου δίνουν μια έξτρα προστασία και δύναμη.

• Μεταμορφώνεσαι με περούκες και κοστούμια, τόσο σημαντική είναι τελικά η εικόνα σε έναν μουσικό;

Προσωπικά του δίνω τουλάχιστον το 50% αν όχι παραπάνω! Είναι το περιτύλιγμα της ιστορίας που αφηγείσαι.

• Εύκολη ή δύσκολη η δουλειά ενός καλλιτέχνη στην Ελλάδα, ενός καλλιτέχνη στο δικό σου μουσικό στιλ;

Το να βιοποριστεί αποκλειστικά ένας καλλιτέχνης στην Ελλάδα από την τέχνη του και μόνο είναι σπάνιο. Πάντα ήταν δύσκολο, εκτός εξαιρέσεων.

• Και τι κάνει;

Θα χρειαστεί να κάνει πράγματα που ίσως δεν τον εκφράζουν, δεν τον γεμίζουν, δεν είναι αληθινά γι' αυτόν, επειδή τα χρήματα θα είναι δελεαστικά.

• Εσύ τι κάνεις;

Προσωπικά εργάζομαι ως γραφίστρια και είναι μεγάλη ανακούφιση που δεν δίνω οικονομικό βάρος στη μουσική. Μου δίνει ελευθερία, αυθορμητισμό και άνεση κινήσεων που θεωρώ απαραίτητα για να συνεχίζω να απολαμβάνω αυτό που κάνω «καλλιτεχνικά».

• Νιώθεις διαφορετική μέσα στο ελληνικό περιβάλλον;

Μμμμ, θα έλεγα πως νιώθω όσο διαφορετική θα ένιωθα και στα περισσότερα μη ελληνικά περιβάλλοντα. Δεν νομίζω ότι η διαφορετικότητα έχει να κάνει με την εθνικότητα. Θα έλεγα πως έχει να κάνει με την ανθρωπότητα. Οπότε ίσως νιώθω διαφορετική, παράξενη, όχι άνετα, μέσα στο πώς είναι και στο προς τα πού κινείται αυτή τη στιγμή η ανθρωπότητα.

• Και στην Αθήνα;

Συγκεκριμένα για την Αθήνα υπάρχουν πράγματα και καταστάσεις που είναι άκρως βολικές και στις οποίες νιώθω μεγάλη οικειότητα. Αντίστοιχα υπάρχουν και περιβάλλοντα της Αθήνας στα οποία κάθε φορά που βρίσκομαι εκεί θέλω να πατήσω το κουμπί διακτινισμού και να εμφανιστώ γρήγορα στο γλυκό μου σπίτι.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Είναι «ερωτικό» παιχνίδι η σχέση του καλλιτέχνη με το κοινό
Από σήμερα έως και τη Δευτέρα η Ελένη Δήμου θα τραγουδήσει στο Half Note πολύ Γιάννη Σπανό. «Θα σταθούμε στις σημαντικές δεκαετίες του Σπανού», μας λέει η ίδια. «Από το Νέο Κύμα, θα περάσουμε στην Τρίτη...
Είναι «ερωτικό» παιχνίδι η σχέση του καλλιτέχνη με το κοινό
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Προσκύνημα» για τον Μίλτο Πασχαλίδη
Είναι πρόγραμμα που αξίζει, είναι πρόγραμμα χορταστικό. Στις 11 και 10 ξεκίνησε, στις 3 παρά τέταρτο και ήμασταν ακόμα εκεί. Και με προσιτές τιμές, με 14 ευρώ μπαίνεις και παίρνεις μία μπίρα ή ένα κρασί....
«Προσκύνημα» για τον Μίλτο Πασχαλίδη
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Με διττή υπόσταση
Ηθοποιός αλλά και τραγουδίστρια. Διττή υπόσταση. Η Χριστίνα Μαξούρη σαν έτοιμη από καιρό, ανεβαίνει στη σκηνή του «Σταυρού του Νότου Club» με τον πρώτο της προσωπικό δίσκο «Το άσπρο μαμά νοσταλγώ» και ένα...
Με διττή υπόσταση
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Τα παραδοσιακά όργανα πάνε το χιπ χοπ λίγο παρακάτω»
Ηταν πέρυσι τέτοιο καιρό όταν οι Social Waste έδιναν μια επική συναυλία στο κατάμεστο Piraeus Academy, μπροστά σε 2,5 χιλιάδες -τρελαμένους- θεατές. Το live ήταν sold out εβδομάδες πριν.
«Τα παραδοσιακά όργανα πάνε το χιπ χοπ λίγο παρακάτω»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Και ο ψηλός ψαλμός έχει δικαίωμα στο αλληλούια»
O Σπύρος Γραμμένος ξεκίνησε να παίζει στον Σταυρό του Νότου plus στις 14 Φεβρουαρίου, την ημέρα των ερωτευμένων, κι επειδή του άρεσε τόσο πολύ αποφάσισε να διοργανώνει Valentines day κάθε Παρασκευή, μέχρι τις...
«Και ο ψηλός ψαλμός έχει δικαίωμα στο αλληλούια»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Δεν χαλάω χατίρια στον κόσμο, είναι αμαρτία»
Κάθε Παρασκευή στο «Αλσος» στο Πεδίον του Αρεως ένας μεγάλος τραγουδιστής λέει μεγάλα τραγούδια: ο Μανώλης Μητσιάς συμπλήρωσε πενήντα χρόνια καριέρας και προσπαθεί να χωρέσει στο πρόγραμμά του όσο περισσότερες...
«Δεν χαλάω χατίρια στον κόσμο, είναι αμαρτία»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας