Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Γιορτάζει 40 χρόνια καριέρας
EPA/PEPE TORRES
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Γιορτάζει 40 χρόνια καριέρας

  • A-
  • A+
Ο Βέλγος συνθέτης θα παρουσιάσει και το νέο του άλμπουμ «The Gaze of the West».

Μουσικές ιδιαίτερες με τις οποίες σπάει ή και υπογραμμίζει τη σιωπή, μουσική «γλώσσα» και λεξιλόγιο εντελώς προσωπικά, σπάνιες φωνητικές συνθέσεις, δημιουργίες για συμφωνικές ορχήστρες. Είναι πολλοί οι τρόποι με τους οποίους ο κορυφαίος αρχιτέκτονας του μινιμαλισμού Βιμ Μέρτενς έχει επιχειρήσει να μας γοητεύσει. Και τα έχει διαχρονικά καταφέρει. Ο δεσμός που συνδέει τον Βέλγο μουσικό με το ελληνικό κοινό μοιάζει ακατάλυτος. Και γι’ αυτό οι επιστροφές του στη χώρα μας είναι συχνές.

Το Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου τον περιμένουμε στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων στο πλαίσιο της περιοδείας του «Inescapable Tour», η οποία σηματοδοτεί την 40ή επέτειο της μουσικής του καριέρας που ξεκίνησε στην αρχή της δεκαετίας του ‘80 (η παράσταση θα δοθεί για περιορισμένο αριθμό καθιστών θεατών με τιμές εισιτηρίων από 22 έως 33 ευρώ).

Για να γιορτάσει τα 40 αυτά σπουδαία και εξόχως δημιουργικά του χρόνια ο Βέλγος συνθέτης παρουσιάζει ένα ιδιαίτερο πρόγραμμα που καλύπτει όλη την καλλιτεχνική του πορεία από το 1980 έως σήμερα. Ο Mέρτενς θα προσφέρει στους θαυμαστές του μια επιλογή γνωστών συνθέσεών του και παράλληλα θα τους συστήσει το νέο άλμπουμ του «The Gaze of the West» που κυκλοφόρησε μέσα στο 2020.

Ο Βιμ Μέρτενς, αναγνωρισμένος συνθέτης, συγγραφέας και ερμηνευτής, άρχισε να δημιουργεί μουσική αφού πρώτα εργάστηκε ως μουσικολόγος και ραδιoφωνικός παραγωγός. Η πρώτη του κυκλοφορία με τίτλο «For Amusement Only» είναι μια ηχογράφηση ηλεκτρονικής μουσικής για την οποία χρησιμοποιήθηκε αποκλειστικά ο ήχος των μηχανών φλίπερ. Ακολούθησαν τα έργα «At Home-Not at Home» (1981), «Vergessen» (1982), «Struggle for Pleasure» (1983) και το άλμπουμ «Maximizing the Audience» το 1984. Πλέον, ο μουσικός του κατάλογος μετρά περισσότερες από 70 κυκλοφορίες.

Οπως παραδέχεται ο ίδιος, φιλοδοξία του είναι να δίνει παραστάσεις που ταλαντεύονται «μεταξύ ενέργειας και πράξης» ή ακόμα και μεταξύ του «Εμείς που είμαστε Εγώ» και του «Εγώ που είμαι Εμείς»: «Το κοινό καθορίζει τελικά την ενέργεια του έργου που θα δημιουργηθεί. Η σχέση μεταξύ του συνθέτη και του κοινού βασίζεται στην εμπιστοσύνη. Είναι αλήθεια ότι ο δημιουργός γνωρίζει ποιο είναι το καθήκον του. Ετσι, όταν ηχήσει ο πρώτος τόνος, η παράσταση μετατρέπεται σε μια απόδοση στο καθήκον».

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Το κοινό έχει ανεξερεύνητο κριτήριο, που δεν περνά από τα δικά μας φίλτρα
H καλή τραγουδίστρια Γιώτα Νέγκα ξεκινά από την Τετάρτη με μια μεγάλη συναυλία στο Θέατρο «Μελίνα Μερκούρη» μια περιοδεία διαφορετική από ό,τι μας έχει συνηθίσει. Με μια καλοκουρδισμένη ορχήστρα υπόσχεται να...
Το κοινό έχει ανεξερεύνητο κριτήριο, που δεν περνά από τα δικά μας φίλτρα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Ζήσαμε απερίσκεπτα, αντί για την αλήθεια προτιμήσαμε εκείνους που μας παρέσυραν»
Φορτσάτος καταστρώνει τα καινούργια του σχέδια: με εκείνον οικοδεσπότη το ιστορικό «Αλσος» στο Πεδίον του Αρεως μετατρέπεται σε νέο καλλιτεχνικό στέκι απ’ όπου θα παρελάσουν όλο τον χειμώνα δεκάδες...
«Ζήσαμε απερίσκεπτα, αντί για την αλήθεια προτιμήσαμε εκείνους που μας παρέσυραν»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μουσικός Σεπτέμβρης για όλα τα γούστα
Αφιερώ­ματα στους κορυ­φαίους Ελληνες συνθέτες και σε πρόσφατα χαμένους ποιητές και στιχουργούς. Διεθνείς αφίξεις, συνεργασίες των πιο καταξιωμένων με τη νεανική μουσική αφρόκρεμα, κλασικά γκαλά, συναυλίες...
Μουσικός Σεπτέμβρης για όλα τα γούστα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Δεν με ενδιαφέρει να υποδύομαι ρόλους εκτός σκηνής»
Ιδανική ερμηνεύτρια του Μότσαρτ αλλά και ροκ, τραγουδίστρια αλλά και ακτιβίστρια, τελειομανής αλλά και χαλαρή, η Αμερικανίδα μέτζο σοπράνο, Τζόις ΝτιΝτονάτο, έρχεται στην Αθήνα για να ερμηνεύσει ένα πρόγραμμα...
«Δεν με ενδιαφέρει να υποδύομαι ρόλους εκτός σκηνής»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ε-ε-έρχονται!
Αυτό ήταν! Την Παρασκευή 6 Ιουλίου μια ευχή ετών θα γίνει πραγματικότητα: οι Arctic Monkeys, ένα από τα μεγαλύτερα ροκ γκρουπ της εποχής μας, έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα για να παίξουν στην τεράστια...
Ε-ε-έρχονται!
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Να κάνω μουσική επικίνδυνη, σαν όπλο γεμάτο σφαίρες»
«Εφυγα μια Δευτέρα αφήνοντας τα πάντα πίσω. Η νύχτα ήταν παγερή, τέλος δεν είχε. Ο αδερφός μου κοιμόταν κι εγώ το ‘σκασα χωρίς να πω λέξη. (...) Ηθελα νέες προκλήσεις, έξαψη. Να μεθύσω με ζωή. Δεν έχεις νιώσει...
«Να κάνω μουσική επικίνδυνη, σαν όπλο γεμάτο σφαίρες»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας