Η λαμπερή και αισιόδοξη Πρώτη Συμφωνία, η μοναδική άρια κοντσέρτου («Ah! perfido») του μεγάλου συνθέτη με σολίστ τη Μυρτώ Παπαθανασίου, το θεϊκό Τέταρτο Κοντσέρτο για πιάνο με σολίστ τη σπουδαία Ελληνίδα πιανίστα Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου, καθώς και τα τρία equali για τρομπόνια που ο Λούντβιχ βαν Μπετόβεν συνέθεσε για την Ημέρα των Ψυχών.
Ετος Μπετόβεν διανύουμε (250 χρόνια από τη γέννησή του συμπληρώνονται) και η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ υπό τον Γιώργο Πέτρου (στην πρώτη του εμφάνιση ως ο νέος μουσικός διευθυντής του συνόλου) παρουσιάζει απόψε στο Ηρώδειο ένα γκαλά αφιερωμένο στην τέχνη του κορυφαίου Γερμανού μουσουργού.
Ο Μπετόβεν είναι ίσως ο οικουμενικότερος απ’ όλους τους συνθέτες στην ιστορία της μουσικής. Με την τέχνη του άφησε ανεξίτηλο αποτύπωμα και ένωσε τα αισθήματα όλων των λαών του κόσμου μέσα από ήχους αιώνιους και σχεδόν αρχετυπικούς. Επαναστατικός και πρωτοπόρος, επαναπροσδιόρισε τις μουσικές φόρμες και με το ορμητικό του πάθος οδήγησε τη μουσική στο ρεύμα του Ρομαντισμού. Μεταξύ των έργων που επιλέχτηκαν για το αποψινό γκαλά και η μοναδική άρια κοντσέρτου που συνέθεσε, την οποία «επωμίζεται» η διεθνούς φήμης σοπράνο Μυρτώ Παπαθανασίου.
«Οταν πρωτοκουβεντιάσαμε με το Φεστιβάλ Αθηνών και τον Γιώργο Πέτρου για την πρόταση του φετινού καλοκαιριού και κυρίως λόγω της επετείου Μπετόβεν σκέφτηκα αμέσως αυτή την άρια. Είναι μεγάλης διάρκειας και πολύ απαιτητική. Εχει όλα τα σκαμπανεβάσματα των ηρωίδων που έχω τραγουδήσει. Με την άρια αυτή έχουν αναμετρηθεί στο παρελθόν οι μεγαλύτερες τραγουδίστριες» λέει η Ελληνίδα σοπράνο που διακρίνεται στις κορυφαίες σκηνές του κόσμου. «Στην πραγματικότητα είναι μια γυναίκα που τραγουδά για μια χαμένη αγάπη.
Η σκέψη της πέρνα από διάφορα στάδια: ξεκινά με την εκδίκηση μέσω θείας βοήθειας, μετά σκέφτεται να βλάψει τον εαυτό της και στο τέλος καταλήγει σε μια παράκληση μέσω της οποίας ζήτα από τον σύντροφό της να μην της πει αντίο».
Τον υπέροχο και σπαρακτικό αυτόν λυρικό μονόλογο η Μυρτώ Παπαθανασίου επρόκειτο να τον ερμηνεύσει και το επόμενο φθινόπωρο στο Τόκιο. Ηταν μαζί με τις εμφανίσεις της σε Ελβετία, Γερμανία, Κίνα, Μπολόνια που αναβλήθηκαν λόγω της πανδημίας.
«Η έξαρση του κορονοϊού με βρήκε στη Βαρκελώνη. Ευτυχώς πρόλαβα και γύρισα στην Ελλάδα τέλος Φεβρουαρίου. Δεν ήταν εύκολο γιατί -εκτός των άλλων- με το που προσγειώθηκα έμαθα ότι ο πιανίστας μας στην Ισπανία είχε νοσήσει με κορονοϊό. Οπότε πέρασα την αγωνία από τις πρώτες μέρες κιόλας. Προφανώς κι αυτή η ιστορία θα αλλάξει για πάντα τον τρόπο που δουλεύουμε και τραγουδάμε, τη συχνότητα με την οποία ταξιδεύουμε. Μην παραβλέπουμε πως για τους λυρικούς τραγουδιστές οι μετακινήσεις από χώρα σε χώρα είναι τόσο συχνές, που το αεροπλάνο είναι κάτι σαν το αυτοκίνητό μας».
Παρ’ όλα αυτά η λαχτάρα για την πρώτη της εμφάνιση μετά την καραντίνα είναι έκδηλη. «Εχω μεγάλη χαρά που επιστρέφω στη σκηνή μαζί με μια μεγάλη αγωνία και περιέργεια για το πώς θα λειτουργήσουν όλα σε αυτές τις νέες συνθήκες και με τη νέα διάταξη ορχήστρας που ορίζουν οι υγειονομικές αρχές. Δεν είναι εύκολο να βλέπεις το Ηρώδειο μισοάδειο όταν το έχεις συνηθίσει γεμάτο, ενώ υπάρχει και μια σχετική ανησυχία ακόμα και για το πώς θα λειτουργήσει -ακουστικά- για μας τους τραγουδιστές η απλωμένη ορχήστρα».
INFO: Σάββατο 18 Ιουλίου στις 21.00. Τιμές εισιτηρίων: 10 - 55 ευρώ.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας