Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Θα θέλω να τους πάρω όλους αγκαλιά και δεν θα μπορώ»
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Θα θέλω να τους πάρω όλους αγκαλιά και δεν θα μπορώ»

  • A-
  • A+
Ο αγαπημένος τραγουδοποιός επανέρχεται ύστερα από τέσσερις μήνες σιωπής στη σκηνή και δεν βλέπει την ώρα να ξανασυναντηθεί με τον κόσμο. Μάλλον το ίδιο συμβαίνει και με το κοινό, που εξάντλησε αμέσως τα εισιτήρια για τις δύο συναυλίες του στο Βεάκειο Θέατρο.

Τώρα τι να σας πω; Για τις δυο συναυλίες του Μίλτου Πασχαλίδη στο Βεάκειο Θέατρο στις 13 και 22 Ιουλίου που είναι ήδη sold out; Δύσκολη η θέση μου, άχαρος ο ρόλος μου. Διότι συναντήθηκα με τον Μίλτο και τα είπαμε και με πρίζωσε για τα δυο live να θέλω πολύ να πάω να τα δω.

Οπως θα πριζωθείτε κι εσείς με αυτά που θα διαβάσετε. «Εχω να βγω στη σκηνή πάνω από 4 μήνες - αν μπορούσα, θα έπαιζα τα άπαντα!» λέει ο Μίλτος. «Και τα περίπου 250 τραγούδια που έχω πει στην ελληνική δισκογραφία. Αλλά επειδή αυτό θα διαρκούσε τουλάχιστον 15 ώρες, μάλλον ρεαλιστικά θα επικεντρωθώ στα πιο αγαπημένα και θα δώσω βάση και στον καινούργιο δίσκο, “Στη χώρα των αθώων” που κυκλοφόρησε μέσα στην καραντίνα και δεν έχω προλάβει ακόμα να τον τραγουδήσω ζωντανά».

Ρε γαμώτο, δεν υπάρχουν εισιτήρια όπως σας είπα, αλλά δεν είχε και κενό ο Μίλτος Πασχαλίδης ώστε να προσθέσει κι άλλες ημερομηνίες, να ικανοποιήσει τη ζήτηση. Δυο ηχηρά sold out. «Νομίζω δείχνει τη μεγάλη λαχτάρα που έχει ο κόσμος για ζωντανά θεάματα. Να είναι εκεί, με την παρέα του και να συμμετέχει στα δρώμενα. Εστω και με νέους κανόνες και προσοχή».

• Τι τοπίο περιμένεις να αντικρίσεις στο Βεάκειο, στην πρώτη συναυλία μετά την πανδημία;

Λίγο παράδοξο. Και συγκινητικό. Καθιστούς ανυπόμονους φίλους. Σαν να είμαστε όλοι σε αναμμένα κάρβουνα. Θα θέλω να τους πάρω όλους αγκαλιά και δεν θα μπορώ. Αλλά, έστω κι έτσι, θα γίνουμε μια μεγάλη αγκαλιά με τα τραγούδια. Αυτό που μας ενώνει είναι πιο ισχυρό από τα επιβεβλημένα μέτρα προστασίας.

• Ποια είναι η μεγαλύτερη αλλαγή που φέρνει στη μουσική αυτό που ζούμε τώρα;

Δεν είμαι σίγουρος· αυτό που ζούμε δεν πέρασε ακόμα, είναι εδώ και εξελίσσεται. Τις αλλαγές θα τις δούμε όταν κατακαθίσει ο κουρνιαχτός.

Το θέμα μας στη συζήτηση με τον Μίλτο έρχεται αναπόφευκτα στις οικονομικές δυσκολίες, ο κόσμος της μουσικής δοκιμάζεται. «Ολος ο κόσμος του θεάματος δοκιμάζεται», σημειώνει. «Και η στήριξη που έχει είναι πενιχρή.

Αλλά, για να είμαστε δίκαιοι, δοκιμάζονται άγρια και οι τομείς της εστίασης, τα ξενοδοχεία και πολλοί άλλοι επαγγελματίες. Δεν φαίνεται να βελτιώνονται τα οικονομικά όλων μας στο άμεσο μέλλον. Στο καλύτερο σενάριο, απλώς θα χειροτερέψουν. Πλην, αυτό δεν σημαίνει ότι τα παρατάμε. Πάμε κατ’ αρχάς να σώσουμε ό,τι σώζεται και ας είμαστε παρόντες και αισιόδοξοι».

• Οι καλλιτέχνες (πρέπει να) έχουν δημόσιο λόγο; Ή, μήπως, δεν είναι η δουλειά τους αυτή;

Σίγουρα δεν είναι αυτή η δουλειά τους. Αλλά αν νιώθουν ότι έχουν κάτι να πουν και να παρεμβαίνουν σε κοινωνικά ζητήματα, έχουν χρέος να μιλούν. Αλλά η γνώμη τους δεν πρέπει να θεωρείται πιο βαρύνουσα από κάποιου άλλου πολίτη απλώς λόγω αναγνωρισιμότητας.

• Μεγάλη αναταραχή, υπέροχη κατάσταση;

Αυτή η ατάκα αποδίδεται στον Μάο, αν και δεν είμαι πολύ σίγουρος ότι την είπε. Θα ανταπαντήσω με ελληνική λαϊκή σοφία: «Στην αναμπουμπούλα, ο λύκος χαίρεται».

• Οπότε;

Αν μιλάμε για κοινωνικές εξεγέρσεις, λοιπόν, καλώς να ορίσουν. Αν μιλάμε απλώς για μπάχαλο, ευχαριστώ, δεν θα πάρω.

• Υπάρχει κάποια φράση που σου έρχεται συνεχώς στο μυαλό; Κάποια σκέψη;

Τα τελευταία είκοσι χρόνια η φράση που μου έχει κολλήσει για τον τόπο μου είναι: «Ο θάνατος της κοινής λογικής».

Τραγουδιέται;

Δυστυχώς, δεν είναι καλό ρεφρέν και δεν τραγουδιέται.

Πριν τον αποχαιρετήσω, εστιάζουμε σε δύο πράγματα: ένα πολιτικό κι ένα προσωπικό. Το πολιτικό πρώτα. Του λέω να επιλέξει ανάμεσα σε ΣΥΡΙΖΑ ή Ν.Δ. αν και γνωρίζω την απάντηση. Του μιλούσα σοβαρά, κρύβοντας τα όποια πνιχτά γέλια μου. «Μάλλον με προβοκάρεις, αλλά δεν πειράζει, είμαστε χρόνια φίλοι και σ’ το επιτρέπω.

Και ελπίζω ότι δεν είναι μονόδρομος η επιλογή, ε; Είναι σαν να σε ρωτάω ποιος θες να πάρει το πρωτάθλημα, ο ΠΑΟ ή ο Ολυμπιακός (γνωρίζοντας ότι και οι δυο είμαστε ΑΕΚτζήδες…). Δεν έχω κρύψει ποτέ ότι στηρίζω ΚΚΕ, κάνοντας όταν πρέπει κριτική για τα λάθη και τις πιθανές αστοχίες του. Και δεν θέλω καθόλου να διαλέξω μεταξύ δύο κακών το μη χείρον βέλτιστον.

Το δεύτερο είναι προσωπικό. Ο Μίλτος Πασχαλίδης περιμένει δεύτερο παιδί. Μέσα στον Ιούλιο. Η γέννηση ενός παιδιού αλλάζει τον κόσμο όλο; «Η γέννηση ενός παιδιού διαχωρίζει τον χρόνο σε “πριν” και “μετά”», απαντά και γλυκαίνει το πρόσωπό του. «Το παιδί είναι ο πιο μεγάλος δάσκαλος που μπαίνει μια ωραία πρωία στη ζωή σου και σου βάζει απροειδοποίητο διαγώνισμα. Και μετά, κάθε μέρα, ένα άλλο απροειδοποίητο διαγώνισμα. Αυτό συνέβη τουλάχιστον σε μένα με την πρώτη μου κόρη. Τη δεύτερη την περιμένω πάλι με ανοιχτή καρδιά. Αδαής, αδιάβαστος και αθώος».

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Πλασιέ της δικής μου ζωής»
Ηταν τόσο μεγάλη η επιτυχία της αυτοβιογραφικής παράστασης «Χειρόγραφο» που η αγαπημένη τραγουδίστρια την επαναλαμβάνει κι αυτή τη σεζόν πριν ξεκινήσει περιοδεία σε Ελλάδα και εξωτερικό. Το τραγούδι που...
«Πλασιέ της δικής μου ζωής»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Ζούμε για να τραγουδάμε μαζί με τον κόσμο»
Μανώλης Φάμελλος, Στάθης Δρογώσης, Ανδριάνα Μπάμπαλη ● Επειτα από πολύμηνη αποχή, αδημονούν να ανέβουν στη σκηνή της Τεχνόπολης, όπου θα παίξουν όλες τις επιτυχίες τους, αλλά και καινούργια τραγούδια, που...
«Ζούμε για να τραγουδάμε μαζί με τον κόσμο»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Να μην αποδεχτούμε την ιδέα του εγκλεισμού ως νέα φυσιολογικότητα»
Με την ευκαιρία της συναυλίας του στην Τεχνόπολη παρέα με τον Φώτη Σιώτα, ο αγαπημένος τραγουδοποιός μάς μιλά για το πώς ερμηνεύει το ροκ, πώς βίωσε την καραντίνα, τι ανησυχίες έχει για τα όσα συμβαίνουν στην...
«Να μην αποδεχτούμε την ιδέα του εγκλεισμού ως νέα φυσιολογικότητα»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ρίσκο, ακόμα και με πληρότητα 40% στα λάιβ
Επειδή τα πράγματα με τις συναυλίες είναι αρκετά μπερδεμένα, ζητήσαμε από την Κατερίνα Σταματάκη, πρόεδρο του Πανελλήνιου Συνδέσμου Διοργανωτών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων και ιδιοκτήτρια της εταιρείας παραγωγής...
Ρίσκο, ακόμα και με πληρότητα 40% στα λάιβ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μαζί και μόνος στον Φάρο
Το live του Theodore αυτή τη φορά ήταν διαδικτυακό. Ωραία, εξαιρετική πρωτοβουλία από το ΚΠΙΣΝ. Ξεκίνησε κάθε Σάββατο να διοργανώνει συναυλίες για το internet απευθείας από το Φάληρο.
Μαζί και μόνος στον Φάρο
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Τα παραδοσιακά όργανα πάνε το χιπ χοπ λίγο παρακάτω»
Ηταν πέρυσι τέτοιο καιρό όταν οι Social Waste έδιναν μια επική συναυλία στο κατάμεστο Piraeus Academy, μπροστά σε 2,5 χιλιάδες -τρελαμένους- θεατές. Το live ήταν sold out εβδομάδες πριν.
«Τα παραδοσιακά όργανα πάνε το χιπ χοπ λίγο παρακάτω»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας