Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ρίσκο, ακόμα και με πληρότητα 40% στα λάιβ

Συναυλία της Νατάσσας Μποφίλιου στο Θέατρο Πέτρας

Yiannis Margetousakis από το site της prospero.com.gr
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ρίσκο, ακόμα και με πληρότητα 40% στα λάιβ

  • A-
  • A+
Θα δούμε «ζωντανά» από τις 15 Ιουλίου τους αγαπημένους μας Ελληνες καλλιτέχνες; Είναι βιώσιμες επιχειρηματικά οι περιοδείες; Τι θα συμβεί αν υπάρξει αιφνίδια αναστολή τους; Και το κοινό θα νικήσει τον φόβο της συνάθροισης; Η Κατερίνα Σταματάκη, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Διοργανωτών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων, περιγράφει τις αβεβαιότητες και τις δυσκολίες του φετινού μουσικού καλοκαιριού, ενώ προτείνει μεταξύ άλλων να παραχωρηθούν ατελώς οι δημόσιοι χώροι εκδηλώσεων

Επειδή τα πράγματα με τις συναυλίες είναι αρκετά μπερδεμένα, ζητήσαμε από την Κατερίνα Σταματάκη, πρόεδρο του Πανελλήνιου Συνδέσμου Διοργανωτών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων και ιδιοκτήτρια της εταιρείας παραγωγής Prospero, να μας τα ξεδιαλύνει. Οσο μπορεί και αυτή δηλαδή.

Κατερίνα Σταματάκη

Δύσκολος ο γρίφος. Το μόνο σίγουρο προς το παρόν είναι ότι συναυλίες θα μπορούν να γίνονται από 15 Ιουλίου και μετά και με 40% προσέλευση κόσμου. Και μιλάμε φυσικά αποκλειστικά για συναυλίες ελληνικών ονομάτων, μια και ξένοι καλλιτέχνες θα κάνουν καιρό να μας επισκεφτούν. Αλλωστε όλα τα μεγάλα φεστιβάλ του καλοκαιριού ματαιώθηκαν, ενώ και οι περιοδείες των ξένων καλλιτεχνών αναβάλλονται η μία πίσω από την άλλη. Η συζήτησή μας λοιπόν αφορά μόνο τις εγχώριες ζωντανές εμφανίσεις.

«Αρχικά η εξαγγελία φαίνεται θετική, επειδή κάπως ξεκινά η λειτουργία των lives. Δυστυχώς, όμως, είναι πολύ δύσκολο να εφαρμοστεί σε ουσιαστικό επίπεδο», λέει η Κατερίνα Σταματάκη. «Τουλάχιστον από την πλευρά της ιδιωτικής παραγωγής. Το γεγονός ότι τα δεδομένα θα αξιολογούνται διαρκώς και το χρονοδιάγραμμα θα αναπροσαρμόζεται αναλόγως, σημαίνει ότι είναι ορατό το ενδεχόμενο της αιφνίδιας αναστολής των περιοδειών.

Αυτό συνεπάγεται μεγάλη δυσκολία στην ανάληψη του επιχειρηματικού ρίσκου από την πλευρά μας. Αφενός γιατί θα είναι στον αέρα οι συναυλίες, μια και εξαρτώνται από αστάθμητους παράγοντες και, αφετέρου, γιατί η πληρότητα του 40% δεν μπορεί να τις κάνει βιώσιμες επιχειρηματικά, χωρίς σοβαρή από την πλευρά του κράτους οικονομική ενίσχυση».

• Τι πρέπει να γίνει δηλαδή;

Είτε να αγοραστούν συναυλίες από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα (δήμοι, περιφέρεια, φεστιβάλ, χώροι πολιτισμού, ΥΠΠΟ), είτε να αναλάβουν οι φορείς που μισθώνουν τους χώρους το μεγαλύτερο μέρος του κόστους της συναυλιακής παραγωγής, ώστε τα έσοδα από τα εισιτήρια να λειτουργούν συμπληρωματικά.

• Και με την υγειονομική προστασία των θεατών;

Δεν μπορούμε εμείς να αναλάβουμε αυτήν την ευθύνη. Το κράτος πρέπει να αναλάβει τη φροντίδα και τη δαπάνη για τις απολυμάνσεις των χώρων, την παροχή υγειονομικού υλικού, την ενδεχόμενη θερμομέτρηση του κοινού, την αστική ευθύνη για ένα τόσο σοβαρό θέμα που αφορά τη δημόσια υγεία.

• Με ποιους άλλους -πρακτικούς- τρόπους μπορεί να παρέμβει το κράτος ώστε να βοηθήσει τις συναυλίες;

Καταργώντας π.χ. τον φόρο επιτηδεύματος και την προκαταβολή φόρου για δύο χρόνια. Παραχωρώντας ατελώς όχι μόνο για το 2020 αλλά και για το 2021 τους χώρους που νοικιάζουμε για τις πολιτιστικές μας δράσεις. Ολους τους χώρους που ανήκουν στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπως για παράδειγμα το Θέατρο Δάσους και Γης που ανήκει στο ΚΘΒΕ ή και την Τεχνόπολη που είναι ανώνυμη εταιρεία (σ.σ.: ο Δήμος Αθηναίων ανακοίνωσε πως προσφέρει δωρεάν την Τεχνόπολη). Υπάρχουν τα αρχαία θέατρα, τα αρχαία μνημεία, το Μέγαρο Μουσικής, τα Ολυμπιακά Ακίνητα κ.ά.

• Θα έρθει ο κόσμος στις συναυλίες;

Το κοινό είναι, όπως και εμείς, υπό καθεστώς αβεβαιότητας. Θα υπάρχει ο φόβος της συνάθροισης, ενδεχομένως να μην καλυφθεί ακόμα και το 40% της προσέλευσης. Δεν είναι σίγουρο ότι ο κόσμος θα είναι άνετος να βρεθεί ξαφνικά, μετά από τόσους μήνες, σε εκδήλωση με μαζική προσέλευση, όσο και αν τηρούνται τα μέτρα ασφαλείας. Ενδέχεται να είναι συντηρητικός στην έξοδό του.

• Εκτός και αν λειτουργήσει αντίστροφα.

Ναι. Ενδέχεται να δει τα θεάματα ως μία διέξοδο και να προσέλθει διψασμένος μετά από τόσο καιρό που ήταν κλεισμένος στο σπίτι.

• Θα ακολουθήσει και μεγάλη οικονομική κρίση.

Με ό,τι αυτό συνεπάγεται ως προς την οικονομική δυνατότητα του κόσμου να υποστηρίξει τα θεάματα.

• Και πώς θα μας βρει ο χειμώνας με τους κλειστούς χώρους;

Δεν είμαστε ιδιαίτερα αισιόδοξοι για τον χειμώνα προς το παρόν, εκτός αν το τέλος του καλοκαιριού δείξει μεγάλη ύφεση της επιδημιολογικής καμπύλης, μηδενική διασπορά, μεγάλη μείωση κρουσμάτων.

• Τι θα γίνει με τις μουσικές σκηνές;

Πολλές θα επιλέξουν να μην ανοίξουν για lives, γιατί δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τα έξοδα με τόσο μεγάλο περιορισμό στην προσέλευση.

• Οπότε;

Γι' αυτό ζητάμε την οικονομική ενίσχυση της πολιτείας. Γι' αυτό ζητάμε αναστολή των φορολογικών και ασφαλιστικών μας υποχρεώσεων, άτοκο δανεισμό, παράταση γενικά των μέτρων στήριξης -μείωση ενοικίου, επιδότηση εργαζομένων και των ασφαλιστικών τους εισφορών. Για να μπορέσουμε να δουλέψουμε με την περιορισμένη προσέλευση και εμείς οι διοργανωτές και οι μουσικές σκηνές.

• Θα ακριβύνουν τα εισιτήρια τώρα που θα είναι λιγότερα στον αριθμό;

Τα εισιτήρια στις ελληνικές συναυλίες έχουν ένα όριο που υπαγορεύουν οι καταναλωτικές συνήθειες. Αυτό το όριο δεν μπορούμε να το ξεπεράσουμε γιατί θα είναι απαγορευτικό για την προσέλευση.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μαζί και μόνος στον Φάρο
Το live του Theodore αυτή τη φορά ήταν διαδικτυακό. Ωραία, εξαιρετική πρωτοβουλία από το ΚΠΙΣΝ. Ξεκίνησε κάθε Σάββατο να διοργανώνει συναυλίες για το internet απευθείας από το Φάληρο.
Μαζί και μόνος στον Φάρο
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Τα παραδοσιακά όργανα πάνε το χιπ χοπ λίγο παρακάτω»
Ηταν πέρυσι τέτοιο καιρό όταν οι Social Waste έδιναν μια επική συναυλία στο κατάμεστο Piraeus Academy, μπροστά σε 2,5 χιλιάδες -τρελαμένους- θεατές. Το live ήταν sold out εβδομάδες πριν.
«Τα παραδοσιακά όργανα πάνε το χιπ χοπ λίγο παρακάτω»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Aρνήθηκα να γράψω «κατά παραγγελία» τραγούδια για τις φίρμες της δεκαετίας του 1980
Καθώς ετοιμάζεται για μια μεγάλη, εφ’ όλης της ύλης συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με τον κλασικό πλέον Μανώλη Μητσιά και τη λυρική Θεοδώρα Μπάκα, o Ηλίας Ανδριόπουλος μας μιλάει για τις σπουδαίες...
Aρνήθηκα να γράψω «κατά παραγγελία» τραγούδια για τις φίρμες της δεκαετίας του 1980
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Το συναίσθημα είναι το ίδιο σε όλες τις γλώσσες»
Η Ελλη Πασπαλά παρουσιάζει ένα διαφορετικό, αυτή τη φορά, πρόγραμμα στην «Πειραιώς 131»: ερμηνεύει μόνο τζαζ κομμάτια. Και άρεσε τόσο πολύ στον κόσμο η επιλογή της που πήρε παράταση για ακόμα δύο εβδομάδες,...
«Το συναίσθημα είναι το ίδιο σε όλες τις γλώσσες»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Η ελληνική μουσική είναι ενδιαφέρουσα και ασυνήθιστη ηχητικά»
Με το νέο άλμπουμ «Shine A Light» αλλά και τις παλιές, αγαπημένες επιτυχίες στις αποσκευές του, ο διάσημος Καναδός ρόκερ και ακτιβιστής Μπράιαν Άνταμς έρχεται ορεξάτος στην Αθήνα. «Ειλικρινά δεν θυμάμαι πότε...
«Η ελληνική μουσική είναι ενδιαφέρουσα και ασυνήθιστη ηχητικά»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας