Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
 «Βασική ασθένεια του ελληνικού τραγουδιού είναι η ανεργία και η κακοπληρωμένη εργασία»
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Βασική ασθένεια του ελληνικού τραγουδιού είναι η ανεργία και η κακοπληρωμένη εργασία»

  • A-
  • A+

Το «Οσα ονειρευτήκαμε» είναι ένα από τα νέα τραγούδια του που έδωσε στον Δημήτρη Κανέλλο ο Θάνος Μικρούτσικος, λίγο πριν φύγει από τη ζωή. Είναι σε ποίηση Αλκη Αλκαίου. Και είναι το ομότιτλο του δίσκου (Minos-EMI) που κυκλοφόρησε ο νεαρός τραγουδιστής.

«Το καλοκαίρι του 2018, είχα τη χαρά να συνεργαστώ με τον Θάνο Μικρούτσικο στα Φεστιβάλ της ΚΝΕ, σε συναυλίες-αφιερώματα στον μεγάλο Γιάννη Ρίτσο», λέει ο Δημήτρης Κανέλλος στην «Εφ.Συν.».

«Ετσι προέκυψε η καλλιτεχνική μου επαφή μαζί του. Μετά απ’ τις συναυλίες, συζητήσαμε για να ηχογραφήσω κάποια δικά του παλιά τραγούδια και όντως έτσι κι έγινε. Αυτά είναι το “Οσο κρατάει ένας καφές” και το “Μια παλιά φωτογραφία”. Στην πορεία και λίγο πριν ολοκληρωθεί η δισκογραφική μου δουλειά, που επίκεντρο είχε-έχει τους στίχους, την ποίηση του Αλκη Αλκαίου, με προίκισε ο Θάνος με ακόμα δύο νέα ακυκλοφόρητα τραγούδια του. Μια τιμή και μια παρακαταθήκη που θα την κουβαλάω πάντα μαζί μου».

«Οσα ονειρευτήκαμε» λοιπόν, με δέκα τραγούδια, όλα σε ποίηση Αλκη Αλκαίου, εκτός από ένα που είναι του αδελφού του, του Γρηγόρη Λιάρου. Τα πέντε είναι καινούργια σε μουσικές των Θάνου Μικρούτσικου, Θύμιου Παπαδόπουλου και Μανόλη Ανδρουλιδάκη και τα υπόλοιπα πέντε επανεκτελέσεις. Τις ενορχηστρώσεις και την επιμέλεια της παραγωγής υπογράφει ο Θύμιος Παπαδόπουλος.

Τι κάνει αλήθεια ένας νέος τραγουδιστής που βγάζει καινούργιο δίσκο και πέφτει σε φάση πανδημίας; «Ο,τι κάνει και ο υπόλοιπος κόσμος. Στο σπίτι. Προσπάθησα πάντως να περάσω τον χρόνο μου όσο πιο εποικοδομητικά μπορώ, παίζοντας και μελετώντας μουσική, διαβάζοντας βιβλία, πηγαίνοντας για γυμναστική – τρέξιμο, βλέποντας ταινίες κ.ά.».

Οι ασθένειες του ελληνικού τραγουδιού γίνονται χειρότερες ή καταπραΰνονται σε τέτοια φάση εγκλεισμού; «Βασική “ασθένεια”, εδώ και χρόνια, είναι η ανεργία και η κακοπληρωμένη εργασία στον χώρο του τραγουδιού και γενικά στο μεγαλύτερο κομμάτι του καλλιτεχνικού κόσμου. Ηδη, και πριν από την πανδημία, ο χώρος του θεάματος βίωνε μια πολύ άσχημη οικονομική πραγματικότητα. Την περίοδο του εγκλεισμού, η πραγματικότητα αυτή έγινε ακόμα πιο άγρια. Πολλοί συνάδελφοι, μουσικοί, τραγουδιστές, ηθοποιοί, τεχνικοί στον ήχο και το φως κ.ά., λόγω και της χρόνιας ανεργίας που μαστίζει τον χώρο, έχουν υποστεί τεράστιο οικονομικό πλήγμα. Δεν μπορούν να πληρώσουν ούτε καν το νοίκι τους. Είναι αληθινά κρίμα οι δημιουργοί του σύγχρονου πολιτισμού να βρίσκονται στην άθλια αυτή οικονομική κατάσταση».

Εν κατακλείδι, τι έχει να μας πει σήμερα ο Αλκης Αλκαίος; «Δύο βασικά χαρακτηριστικά νομίζω πως είναι απολύτως εμφανή στην ποίηση του Αλκαίου. Το πρώτο είναι το αστείρευτο ταλέντο του να πλέκει στίχους με εξαιρετική μαεστρία κι απλότητα, προκειμένου να γίνονται κατανοητοί στον απλό κόσμο, παράλληλα όμως με έντεχνο και ποιοτικό, καθαρά δικό του τρόπο. Το άλλο χαρακτηριστικό είναι η πολιτική και ταξική θέση που είχε στα κοινωνικά πράγματα και την εξέφραζε και μέσα από τον στίχο του. Μεταξύ εκμεταλλευτή και εκμεταλλευόμενου, ο Αλκαίος είχε πάρει ξεκάθαρη θέση υπέρ του εκμεταλλευόμενου, γι’ αυτό και παραμένει τόσο επίκαιρος ακόμα και σήμερα, γιατί οι συνθήκες μέσα στις οποίες εμπνεύστηκε ο ποιητής κι έγραψε τόσους και τόσους στίχους είναι ακόμα εδώ. “Ο Βαγγέλης Λιάρος μπορεί να έφυγε, αλλά με τον Αλκη Αλκαίο όλοι μας θα συνομιλούμε καθημερινά” είχε πει ο Θάνος Μικρούτσικος».

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Είναι μεγάλο μαράζι να μη ζεις το όνειρό σου»
Μετά τα παλιά ωραία λαϊκά τραγούδια και την επιτυχία με τις «Μέλισσες», η Φωτεινή Βελεσιώτου παίρνει «Δυο πρωινά λεωφορεία» και αφήνει πίσω της την καραντίνα του σπιτιού.
«Είναι μεγάλο μαράζι να μη ζεις το όνειρό σου»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Δεν θέλω να μεγεθύνω ηλεκτρονικά τους ανθρώπους για να δω τα μάτια τους»
Με ένα καίνουργιο κομμάτι, το «Κορόνα - Γράμματα» που το ερμηνεύει ο Βασίλης Παπακων­σταντίνου, ο Γιώργος Νικηφόρου Ζερβάκηςσυνεχίζει να γράφει μουσική και στίχους, να παίζει κρητική λύρα, πιστός στην...
«Δεν θέλω να μεγεθύνω ηλεκτρονικά τους ανθρώπους για να δω τα μάτια τους»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Αυτό που θέλεις στη ζωή το καταφέρνεις
Μια σπουδαία λαϊκή φωνή, ένας συνθέτης με αναγνωρίσιμο ύφος, ένας στιχουργός των επιτυχιών. Αφορμή για τη συνάντηση με τη Γιώτα Νέγκα, τον Νίκο Μωραΐτη και τον Νίκο Μερτζάνο το νέο τους -κοινό- άλμπουμ, «Αυτό...
Αυτό που θέλεις στη ζωή το καταφέρνεις
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Ο Λουκιανός με επηρέασε και ως μουσικό»
Ενα κεφάτο και νοσταλγικό λάιβ απόψε στη «Σφίγγα», με τα τραγούδια του νέου άλμπουμ της Μαρίας Κηλαηδόνη, «Ροζ», αλλά και του πατέρα της και αγαπημένων συνθετών. Καλεσμένος της βραδιάς, ο Γιάννης Γιοκαρίνης.
«Ο Λουκιανός με επηρέασε και ως μουσικό»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Δεν χαλάω χατίρια στον κόσμο, είναι αμαρτία»
Κάθε Παρασκευή στο «Αλσος» στο Πεδίον του Αρεως ένας μεγάλος τραγουδιστής λέει μεγάλα τραγούδια: ο Μανώλης Μητσιάς συμπλήρωσε πενήντα χρόνια καριέρας και προσπαθεί να χωρέσει στο πρόγραμμά του όσο περισσότερες...
«Δεν χαλάω χατίρια στον κόσμο, είναι αμαρτία»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Το ροκ είναι πάντα επαναστατικό γιατί είναι πάντα αντισυμβατικό»
Μετά την επιτυχημένη του ευρωπαϊκή περιοδεία, οι Nightstalker επιστρέφουν στην Ελλάδα για δύο συναυλίες στο Gagarin και τονίζουν: «Χωρίς καλή μουσική δεν πας πουθενά»
«Το ροκ είναι πάντα επαναστατικό γιατί είναι πάντα αντισυμβατικό»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας