Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μαζί και μόνος στον Φάρο
ΜΑΡΙΖΑ ΚΑΨΑΜΠΕΛΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μαζί και μόνος στον Φάρο

  • A-
  • A+
Ημασταν από τους λίγους τυχερούς που το βράδυ του Σαββάτου παρακολουθήσαμε από κοντά (τηρώντας ασφαλώς τα μέτρα προστασίας) τη συναυλία του πολυπράγμονα καλλιτέχνη. Κι αν το live streaming επέβαλλε ησυχία, μόνο πιάνο και φωνή, στο διαδίκτυο γινόταν ένας μικρός χαμός με τους χιλιάδες επισκέπτες από διάφορα μέρη του κόσμου και τα ενθουσιώδη σχόλιά τους

Σάββατο βράδυ ετοιμάστηκα για έξοδο. Με κοίταζαν απορημένοι οι γείτονες από τα απέναντι μπαλκόνια που γνωρίζουμε πλέον ο ένας τις κινήσεις του άλλου, ακόμα και τις πιο «προσωπικές» μπορώ να σας πω. Ετοιμάστηκα για έξοδο: είχα συναυλία. Επαιζε ο Theodore στο Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, στον Φάρο. Εκεί που γίνονται πολλές συναυλίες σε κανονικές περιόδους.

Αλλά το live του Theodore αυτή τη φορά ήταν διαδικτυακό. Ωραία, εξαιρετική πρωτοβουλία από το ΚΠΙΣΝ. Ξεκίνησε κάθε Σάββατο να διοργανώνει συναυλίες για το internet απευθείας από το Φάληρο. Συναυλίες χωρίς κοινό φυσικά, που μεταδίδονται σε live streaming από το site και τα social media του Κέντρου Πολιτισμού. Αλλά προσοχή, είναι συναυλίες 100% επαγγελματικές. Οχι σαν τα διάφορα live που παρουσιάζουν οι καλλιτέχνες από τα σπίτια τους και είναι ωραία μεν, ωραία και ζεστά, αλλά ερασιτεχνικά. Εδώ η παραγωγή ήταν άκρως επαγγελματική. Ηχος, φώτα, κάμερες, ένα ολόκληρο σκηνικό. Το αποτέλεσμα που έβγαινε live στο internet ήταν μοναδικό.

Εφτασα στο ΚΠΙΣΝ γύρω στις 8 (η συναυλία ήταν για τις 9). Δεν θέλω να σας κάνω να ζηλέψετε, αλλά γιά σκεφτείτε όλο αυτό τον πανέμορφο χώρο χωρίς κανέναν άλλον, να περπατάς εκεί μέσα μόνος, δίχως τα μιλιούνια τους επισκέπτες. Η ομορφιά ήταν άγρια, αν και με κόσμο, φυσικά, είναι πάλι απαράμιλλη. Το live ήταν στημένο στο Φάρο, στον 8ο όροφο. Το πιάνο στη μέση, μπροστά στη βιβλιοθήκη, οι κάμερες γύρω γύρω, μια τεράστια κονσόλα για τους ηχολήπτες και τους σκηνοθέτες στην άκρη. Και φυσικά στις τζαμαρίες απέξω να φαίνονται η Αθήνα, η Γλυφάδα και ο Πειραιάς. Ελάχιστοι ήμασταν εκεί, παρόντες, οι άκρως απαραίτητοι. Και όλοι φυσικά τηρώντας τα μέτρα προστασίας (μάσκες, αντισηπτικά, αποστάσεις, αγκώνες, κτλ).

Ο Theodore ήταν ο πρωταγωνιστής. Η συναυλία ξεκίνησε στις 9 ακριβώς και πήγαν όλα θαυμάσια. Το άγχος που είχε η Γαβριέλλα Τριανταφύλλη, διευθύντρια Προγραμματισμού και Παραγωγής του ΚΠΙΣΝ, γρήγορα μετατράπηκε σε απόλαυση. Ηταν η πρώτη εκδήλωση και υπήρχε μια σχετική, ας την πούμε, ανησυχία γι' αυτή τη νέα διαδικτυακή σειρά live συναυλιών «#snfccAtHome: music, live από τον Φάρο του ΚΠΙΣΝ». Κάθε Σάββατο, όπως ανέφερα, «καταξιωμένοι καλλιτέχνες παρουσιάζουν solo συναυλίες, σε ζωντανή αναμετάδοση, από εμβληματικούς χώρους του ΚΠΙΣΝ, χωρίς την παρουσία κοινού και τηρώντας τα μέτρα ασφαλείας».

Live streaming λοιπόν και αν εκεί μέσα υπήρχε... ησυχία, μόνο το πιάνο και φωνή από τον εξαιρετικό και πολυπράγμονα Theodore, στο διαδίκτυο γινόταν ένας μικρός χαμός. Χιλιάδες όσοι παρακολουθούσαν ζωντανά. Τα σχόλια έδιναν κι έπαιρναν. «Υπέροχη και η ατμόσφαιρα με τους φωτισμούς. Εξαιρετικός. Ευχαριστούμε πολύ» κάποιος, «Επιτέλους, και χωρίς καραντίνα, αυτό θα άξιζε να επιλέξουμε για Σάββατο βράδυ!» ένας δεύτερος και «Μια υπέροχη συναυλία, σύντομα να γεμίσουν ξανά οι χώροι με κοινό και να δώσουμε πολιτισμό» ένας τρίτος. Και το καλό ήταν που έβλεπε κόσμος από παντού, όχι μόνο από Αθήνα, «ενωμένοι στα 4 σημεία της Γης!» όπως έγραψε χαρακτηριστικά ένας από τους διαδικτυακούς θεατές. Οπότε άρχισαν να φτάνουν σχόλια από διάφορα μέρη του κόσμου: «Συγχαρητήρια από Καλαμάτα». «Καλησπέρα από Γαλλία». «Theodore, συγχαρητήρια! Σε ακούμε από Κέρκυρα!» κ.ο.κ. Να τα καλά των live streaming συναυλιών, έστω και αν δεν έχεις την ικανοποίηση της επαφής: τα παρακολουθεί πολύ περισσότερος κόσμος, δίχως η απόσταση να αποτελεί εμπόδιο.

Ο Theodore την καταβρήκε εννοείται. Μέχρι και διασκευές έπαιξε σε απρόβλεπτα κομμάτια όπως «Το Δίχτυ» και το «Ηρθε Βοριάς, Ηρθε Νοτιάς». Κοίτα να δεις που θα κολλήσουμε στο τέλος και θα μας αρέσει. Το επόμενο Σάββατο το ΚΠΙΣΝ φιλοξενεί τον Σταύρο Λάντσια και μετά από 15 ημέρες τη Δήμητρα Γαλάνη. Οσο είμαστε ακόμα σε καραντίνα, τα live αυτά είναι μια πρώτης τάξεως διέξοδος.


 

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Το ψυχεδελικό σύμπαν των Cyanna Mercury
Οι Cyanna Mercury παίζουν, όπως υποστηρίζουν και οι ίδιοι, ψυχεδελικό ροκ. Σαν να ακούμε μουσική και να βρισκόμαστε σε μια κατάσταση παρόμοια με αυτήν που προκαλεί το LSD ή απλά μια κατάσταση δόνησης και...
Το ψυχεδελικό σύμπαν των Cyanna Mercury
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Είμαι ευγνώμων για κάθε τι που ζω σε πραγματικό χρόνο»
Η πρώτη φθινοπωρινή συναυλία της Μαρίας Παπαγεωργίου, έπειτα από ένα καλοκαίρι στο φουλ, με διδασκαλία φωνητικής, συνεργασίες, παιδικές παραστάσεις αλλά και ένα διαδικτυακό άλμπουμ μέσα στην καραντίνα. «Εχω...
«Είμαι ευγνώμων για κάθε τι που ζω σε πραγματικό χρόνο»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Να μην αποδεχτούμε την ιδέα του εγκλεισμού ως νέα φυσιολογικότητα»
Με την ευκαιρία της συναυλίας του στην Τεχνόπολη παρέα με τον Φώτη Σιώτα, ο αγαπημένος τραγουδοποιός μάς μιλά για το πώς ερμηνεύει το ροκ, πώς βίωσε την καραντίνα, τι ανησυχίες έχει για τα όσα συμβαίνουν στην...
«Να μην αποδεχτούμε την ιδέα του εγκλεισμού ως νέα φυσιολογικότητα»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Θα θέλω να τους πάρω όλους αγκαλιά και δεν θα μπορώ»
Ο αγαπημένος τραγουδοποιός επανέρχεται ύστερα από τέσσερις μήνες σιωπής στη σκηνή και δεν βλέπει την ώρα να ξανασυναντηθεί με τον κόσμο. Μάλλον το ίδιο συμβαίνει και με το κοινό, που εξάντλησε αμέσως τα...
«Θα θέλω να τους πάρω όλους αγκαλιά και δεν θα μπορώ»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ρίσκο, ακόμα και με πληρότητα 40% στα λάιβ
Επειδή τα πράγματα με τις συναυλίες είναι αρκετά μπερδεμένα, ζητήσαμε από την Κατερίνα Σταματάκη, πρόεδρο του Πανελλήνιου Συνδέσμου Διοργανωτών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων και ιδιοκτήτρια της εταιρείας παραγωγής...
Ρίσκο, ακόμα και με πληρότητα 40% στα λάιβ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Συνέχεια με Σάιμον Ρατλ, Ζούμπιν Μέτα και «Αΐντα»
Η αυλαία της δεύτερης σειράς των αναμεταδόσεων, τις οποίες έχουν παρακολουθήσει χιλιάδες επισκέπτες, ανοίγει απόψε με την όπερα «Τουραντότ», το κύκνειο άσμα του Πουτσίνι, όπως παρουσιάστηκε το 2003.
Συνέχεια με Σάιμον Ρατλ, Ζούμπιν Μέτα και «Αΐντα»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας