Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οι μεγάλες όπερες στις οθόνες σας

Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκης

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι μεγάλες όπερες στις οθόνες σας

  • A-
  • A+
Οι αίθουσες στα λυρικά θέατρα και μέγαρα του πλανήτη έχουν κλείσει, ωστόσο οι ηλεκτρονικές τους «πύλες» παρέχουν υψηλής ποιότητας περιεχόμενο και δωρεάν αναμεταδόσεις σημαντικών παραστάσεων και συναυλιών τους.

Η καραντίνα φέρνει την αποθέωση της κατ’ οίκον ψυχαγωγίας και διασκέδασης. Εχοντας πολύτιμο σύμμαχο σε αυτές τις στιγμές της απομόνωσης την τεχνολογία και με δεδομένη την αποφασιστικότητα των επιφανέστερων πολιτιστικών οργανισμών να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων, οι προτάσεις καθημερινά πολλαπλασιάζονται.

Οι αίθουσες στα λυρικά θέατρα και μέγαρα του πλανήτη έχουν κλείσει, ωστόσο, οι ηλεκτρονικές τους «πύλες» παρέχουν υψηλής ποιότητας περιεχόμενο και δωρεάν αναμεταδόσεις σημαντικών παραστάσεων και συναυλιών τους. Με τον τρόπο αυτό χαρίζουν στους φιλότεχνους κίνητρα για να παραμείνουν στο σπίτι, αποδεικνύουν τη γενναιοδωρία τους, παραμένουν ενεργοί και διατηρούν επαφή με το κοινό τους. Αλλωστε, ανεξαρτήτως ιστορίας και καλλιτεχνικού μεγέθους και οι δικές τους αντοχές δοκιμάζονται το τελευταίο διάστημα.

Τα αποτελέσματα της κατάρρευσης της πολιτιστικής παραγωγής είναι πολύ νωρίς για να τα δούμε. Ωστόσο, τις μέρες της καραντίνας κι αυτής της πρωτόγνωρης δυστοπίας που διαμορφώνεται με την έξαρση του κορονοϊού, η τεχνολογία σε συνδυασμό με τα συγκλονιστικά ιστορικά αρχεία που κρατούν οι μεγάλοι μουσικοί οργανισμοί θα γεμίσουν το επόμενο δύσκολο διάστημα τις οθόνες μας μουσική ανακούφιση, ποιοτική συντροφιά και επαφή με παραγωγές που -κακά τα ψέματα- υπό άλλες συνθήκες ενδεχομένως να μην μπορούσαμε να απολαύσουμε. Ψυχραιμία, υπομονή, βόλτες στα παρακάτω λινκ και όλα θα περάσουν!

▇ Με φανατικό κοινό σε όλη την Ευρώπη και επιδεικνύοντας γερμανικά αντανακλαστικά, η Κρατική Οπερα της Βαυαρίας (Bayerische Staatsoper στο Μόναχο) ανταποκρίθηκε άμεσα στις πρωτοφανείς συνθήκες. «Μετά την ακύρωση όλων των παραστάσεων στην Bayerische Staatsoper από τις 11 έως τις 19 Απριλίου, θα προσπαθήσουμε να παρέχουμε παραστάσεις μας μέσω live stream ή video-on-demand στο www.staatsoper.tv. Θα σας ενημερώνουμε διαρκώς για τις σχετικές μας παροχές», αναφέρει η εμβληματική όπερα του Μονάχου. Η είδηση πως μεταξύ των παραστάσεων που προσφέρουν χωρίς την παραμικρή χρέωση είναι και ο «Τροβατόρε» του Βέρντι με πρωταγωνιστές το βαρύ πυροβολικό του γερμανικού λυρικού θεάτρου Γιόνας Κάουφμαν και Ανια Χαρτέρος (διαθέσιμο μέσω video-on-demand από 14 έως 28 Mαρτίου) δεν μπορεί να αφήσει ασυγκίνητο κανέναν.

▇ Παραμένουμε στη Γερμανία καθώς ο έτερος ναός της κλασικής, δηλαδή η Φιλαρμονική του Βερολίνου που ιδρύθηκε το 1882 κι υπήρξε επί δεκαετίες καλλιτεχνικό σπίτι των Χέρμπερτ φον Κάραγιαν και Κλάουντιο Αμπάντο προσφέρει περισσότερες από 600 συναυλίες των τελευταίων δέκα ετών (ανάμεσά τους και 15 με μαέστρο το νέο της επικεφαλής Κίριλ Πετρένκο, ένα από τα μεγάλα ονόματα των ημερών μας). «Μπορεί οι αίθουσές μας να έκλεισαν (τουλάχιστον μέχρι τις 19 Απριλίου) αλλά θα έρθουμε κοντά σας με άλλο τρόπο» αναφέρει το ιστορικό σύνολο στην ιστοσελίδα του. Εκεί, εκτός των άλλων θα βρείτε απίθανο αρχειακό υλικό: ντοκιμαντέρ για την ιστορία της ορχήστρας, πορτρέτα των κορυφαίων αρχιμουσικών που πέρασαν από τις τάξεις της και εκπαιδευτικά προγράμματα. Η τελευταία ημερομηνία για να συνδεθείτε -χωρίς χρέωση- με το «Digital Concert Hall» τους είναι η Τρίτη 31 Μαρτίου.

▇ Xθες, όμως, άνοιξαν και οι ηλεκτρονικές πύλες της κορυφαίας Μετροπόλιταν Οπερας της Νέας Υόρκης κι εκεί οι προτάσεις αστράφτουν). Σημειώστε πως καθημερινά στις 7.30 ώρα Νέας Υόρκης θα προβάλλεται μια παράσταση η οποία θα παραμένει ενεργή στην ειδική on demand υπηρεσία για 20 ώρες. Aυτή την εβδομάδα θα την περάσουμε με «Λα Μποέμ» του Πουτσίνι από το 2008, με πρωταγωνιστές τους Αντζελα Γκεοργκίου και Ραμόν Βάργκας (Τρίτη 17), «Τροβατόρε» του Βέρντι (2015) με την Αννα Νετρέμπκο και Ντμίτρι Χβοροστόφσκι (Τετάρτη 18), «Τραβιάτα» του Βέρντι (2018) με την Ντιάνα Νταμράου (Πέμπτή 19), το «Κορίτσι του συντάγματος» του Ντονιτσέτι με τους Ναταλί Ντεσέ και Χουάν Ντιέγκο Φλόρες (Παρασκευή 20) και «Λουτσία ντι Λάμερμουρ» του Ντονιτσέτι (2009) με τη θεότητα Α. Νετρέμπκο (Σάββατο 21).

▇ «Η Κρατική Οπερα της Βιέννης έκλεισε αλλά συνεχίζει να σας προσφέρει ένα έργο κάθε μέρα», αναφέρει το αυστριακό θέατρο στην ιστοσελίδα του καθώς αποφάσισε να μεταδίδει καθημερινά, δωρεάν μαγνητοσκοπήσεις παραστάσεων όπερας και μπαλέτου μέσω της πλατφόρμας της www.staatsoperlive.com. Είναι προφανές πως η επική τετραλογία του Ρίχαρντ Βάγκνερ «Το Δαχτυλίδι των Νιμπελούνγκεν» και μάλιστα με μαέστρους τους Σάιμον Ρατλ, Αξελ Κόμπερ, Ανταμ Φίσερ, ξεχωρίζει στη λίστα.

▇ Εμβληματικό φεστιβάλ για την πληγείσα Ιταλία αυτό της Οπερας Ροσίνι αποφάσισε να προσφέρει στο κοινό ζωντανές μεταδόσεις από πρόσφατες παραγωγές του. Η κάθε παράσταση θα είναι διαθέσιμη για 24 ώρες και η πρωτοβουλία θα διαρκέσει τουλάχιστον για όλον τον Μάρτιο.

▇ Τέλος, σε ό,τι αφορά την Εθνική Λυρική Σκηνή, παρόλο που έχουν αρκετό αρχειακό υλικό καταγεγραμμένο (το ηλεκτρονικό τους μουσείο είναι ένας θησαυρός) ακόμα δεν γνωρίζουμε αν πρόκειται να μπουν στον χορό των live streaming. Ωστόσο, μια από τις πλέον φιλόδοξες παραστάσεις που περιμένουμε από την ΕΛΣ είναι και «Οι επτά θάνατοι της Μαρίας Κάλλας», το οπερατικό πρότζεκτ της ιέρειας της performance art Μαρίνα Αμπράμοβιτς με θέμα τη ζωή της απόλυτης ντίβας της όπερας.

Η παράσταση (συμπαραγωγή με τους Κρατική Οπερα Βαυαρίας - Μόναχο, Γερμανική Οπερα Βερολίνου, Μουσικό Μάη Φλωρεντίας και Εθνική Οπερα Παρισίων) θα έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Μόναχο στις αρχές Απριλίου αλλά καθώς η Κρατική Οπερα της Βαυαρίας θα παραμείνει κλειστή έως 19 Απριλίου η πρεμιέρα αναβάλλεται και προβλέπεται μόνο μια live προβολή στις 11 Απριλίου.

Δεδομένου ότι οι τραγικές εξελίξεις στην Ιταλία καθιστούν αδύνατο το ανέβασμα της παραγωγής και στο Ιταλικό Θέατρο (θα παρουσιαζόταν 4-6 Ιουνίου στη Φλωρεντία) τότε πολύ πιθανό να είναι η Εθνική Λυρική Σκηνή (8, 9 και 10 Ιουλίου στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος) εκείνη που τελικά θα φιλοξενήσει την παγκόσμια πρεμιέρα με κοινό και όχι μέσω live streaming.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Καραντίνα Παγκράτι» με Μαραβέγια, balcony party στην Κατερίνη
Oσο τα μέιλ μας «αδειάζουν», τόσο τα social media μας βομβαρδίζονται από προτάσεις που επιχειρούν να μας παρέχουν μερικές στιγμές -ή και ώρες σε άλλες περιπτώσεις- ψυχαγωγίας στο σπίτι.
«Καραντίνα Παγκράτι» με Μαραβέγια, balcony party στην Κατερίνη
ART - ΝΕΑ
Ο κορονοϊός νίκησε το «Λιοντάρι του Καμερούν»
Ο Μανού Ντιμπάνγκο, δημιουργός, στα χέρια του οποίου απογειώθηκαν ο αφρομπίτ και ο αφροφάνκ ήχος, πέθανε στο Παρίσι, μετά την εισαγωγή του στο νοσοκομείο, χτυπημένος από τον κορονοϊό.
Ο κορονοϊός νίκησε το «Λιοντάρι του Καμερούν»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
80 χρόνια, 500 τίτλοι, 3.000 παραστάσεις
Ο κορυφαίος οργανισμός έχει κλείσει το παρελθόν και την ιστορία του, τις κατακτήσεις και την εξέλιξή του σε μια επετειακή έκδοση, το εξαιρετικό λεύκωμα «1940-2020, 80 Χρόνια Εθνική Λυρική Σκηνή» και κοιτά με...
80 χρόνια, 500 τίτλοι, 3.000 παραστάσεις
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η υπαρξιακή περιπλάνηση ενός κοριτσιού χωρίς φύλο
Η σκηνή έχει μετατραπεί σε έναν υδάτινο, δυστοπικό λαβύρινθο. Τα κοστούμια κι η περιρρέουσα αισθητική αποθεώνουν τον υπαινιγμό, το παπικό μεγαλείο αλλά και την έκρηξη της σεξουαλικότητας.
Η υπαρξιακή περιπλάνηση ενός κοριτσιού χωρίς φύλο
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η άνοδος και η πτώση ενός Ρώσου ολιγάρχη
Ο συνθέτης της βραβευμένης όπερας «Χοντορκόφσκι», Περικλής Λιακάκης, εξηγεί πώς έντυσε με μουσική ένα γνωστό πολιτικό θρίλερ της Ρωσίας, τη σύγκρουση ανάμεσα σε δύο ισχυρούς άνδρες, τον Μιχαήλ Χοντορκόφσκι και...
Η άνοδος και η πτώση ενός Ρώσου ολιγάρχη
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μια «Νυχτερίδα» στον Αστέρα Βουλιαγμένης
Ο σκηνοθέτης της παράστασης Αλέξανδρος Ευκλείδης μεταφέρει τη δράση από τα βιεννέζικα σαλόνια στην παραμονή της 21ης Απριλίου και ο μαέστρος Γιώργος Ζιάβρας εξηγεί τι κάνει τόσο αγαπητό το έργο του Γιόχαν...
Μια «Νυχτερίδα» στον Αστέρα Βουλιαγμένης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας