Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Γιορτάζοντας τα 80χρονά της επί σκηνής
ΧΑΡΗΣ ΑΚΡΙΒΙΑΔΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Γιορτάζοντας τα 80χρονά της επί σκηνής

  • A-
  • A+

Με την ευφρόσυνη «Νυχτερίδα» (1874) του Γιόχαν Στράους υιού γιόρτασε η ΕΛΣ τη συμπλήρωση ακριβώς 80 χρόνων από τα επίσημα εγκαίνιά της με παράσταση του ίδιου έργου που είχε ανεβεί στη σκηνή του Εθνικού -τότε Βασιλικού- Θεάτρου στις 5/3/1940. Η δημοφιλής οπερέτα δόθηκε σε αναβίωση της πιο πρόσφατης παραγωγής του 2013/14, σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ευκλείδη.

Το προκλητικά πλην διόλου άστοχα εκσυγχρονισμένο ανέβασμα μεταφέρει τη δράση από την αριστοκρατική Αυστροουγγαρία των Αψβούργων του 19ου αιώνα στη βαλκανική Αθήνα των παραμονών του απριλιανού πραξικοπήματος, αντικαθιστώντας την τρυφή των ανακτορικών σαλονιών με τον νεοπλουτίστικο Αστέρα της Βουλιαγμένης και τη βλοσυρή αρχιτεκτονική μιας φανταστικής σοβιετικής πρεσβείας, το μεγαλοαστικό πρωτόκολλο με την αβάσταχτη ελαφρότητα των ταινιών του Δαλιανίδη και την πίκρα των «Πέτρινων χρόνων» του Βούλγαρη.

Τους δέκα ρόλους της οπερέτας απέδωσε από καλά έως απλά αξιοπρεπώς διπλή διανομή τραγουδιστών υπό τη νευρώδη διεύθυνση του Γιώργου Ζιάβρα. Στις 5/3/2020 ακούσαμε τους Πακσόγλου, Καλένος, Ρασιδάκι, Μπόγρη, Καβάγια, Σελητσανιώτη, Κάβουρα, Καραγιάννη, Φόρτη, Ναλμπάντη. Ασυζητητί ξεχώρισαν ο χύμα γλετζές Αϊζενστάιν του Πακσόγλου, ο σπινθηροβόλα κιτσάτος Αλφρεντ του Καβάγια, η α λα Βουγιουκλάκη Ροζαλίντα της Καραγιάννη και η ανεκδιήγητα χοντροκομμένη Ιντα της Φόρτη. Καλά, αλλά όχι με άψογο συντονισμό τραγούδησε η Χορωδία της ΕΛΣ.

Προς το τέλος της δεύτερης πράξης, στη γιορτή του Πρίγκιπα Ορλόφσκι, προβλήθηκε ένα σύντομο βίντεο σε σκηνοθεσία Βασίλη Κοσμόπουλου με πρωταγωνιστή τον ηθοποιό Αγγελο Παπαδημητρίου. Ο δημοφιλής καρατερίστας μέσα από μια λιγωτικά νοσταλγική οπτική διέτρεξε με τεράστια -πιο τεράστια δεν γινόταν!- άλματα τα 80 χρόνια του θεσμού, από τις διάσημες παραστάσεις της Κάλλας (οποία αβασάνιστη εμμονή!) έως τις τελευταίες λαμπερές υπερπαραγωγές στο ΚΠΙΣΝ. Στη συνέχεια ανέβηκαν στη σκηνή έντεκα παλιοί καλλιτέχνες της ΕΛΣ -τόσοι μόνον ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση αψηφώντας τον φονικό κορονοϊό!- σκορπώντας με την παρουσία τους αληθινά ρίγη συγκίνησης στο ακροατήριο και εισπράττοντας ασταμάτητο χειροκρότημα…

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μπάσο, Χρυσικόπουλος και Βιβάλντι πέρα απ’ τα όρια
Στις 10/2/2020, στο πλαίσιο των μουσικών εκδηλώσεων με εισιτήριο που διοργανώνει το ΚΠΙΣΝ, η Καμεράτα/Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, υπό τον τσεμπαλίστα Μάρκελλο Χρυσικόπουλο, παρουσίασε έργα του Βιβάλντι με...
Μπάσο, Χρυσικόπουλος και Βιβάλντι πέρα απ’ τα όρια
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Τζον Κέιτζ και η αρχαιολογία της μουσικής αναρχίας
Σε απόλυτη συνέπεια προς τους ιδρυτικούς της στόχους, η Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ παρουσίασε στις αρχές Μαρτίου τις «Europeras 1 & 2» του Τζον Κέιτζ, αντιπροσωπευτικά, ιστορικά δείγματα «αναρχικού» μουσικού...
Τζον Κέιτζ και η αρχαιολογία της μουσικής αναρχίας
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
80 χρόνια, 500 τίτλοι, 3.000 παραστάσεις
Ο κορυφαίος οργανισμός έχει κλείσει το παρελθόν και την ιστορία του, τις κατακτήσεις και την εξέλιξή του σε μια επετειακή έκδοση, το εξαιρετικό λεύκωμα «1940-2020, 80 Χρόνια Εθνική Λυρική Σκηνή» και κοιτά με...
80 χρόνια, 500 τίτλοι, 3.000 παραστάσεις
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ογδόντα χρόνια όπερα στην Ελλάδα
Εθνική Λυρική Σκηνή: 1940-2020 ● Από το Βασιλικό Θέατρο στο Ολύμπια και από εκεί στο ΚΠΙΣΝ. Μια συναρπαστική πορεία που επηρεάστηκε από τις ταραχώδεις τροπές της πολιτικής και πολιτιστικής ζωής του τόπου.
Ογδόντα χρόνια όπερα στην Ελλάδα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μια «Νυχτερίδα» στον Αστέρα Βουλιαγμένης
Ο σκηνοθέτης της παράστασης Αλέξανδρος Ευκλείδης μεταφέρει τη δράση από τα βιεννέζικα σαλόνια στην παραμονή της 21ης Απριλίου και ο μαέστρος Γιώργος Ζιάβρας εξηγεί τι κάνει τόσο αγαπητό το έργο του Γιόχαν...
Μια «Νυχτερίδα» στον Αστέρα Βουλιαγμένης
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Καθηλωτικός «Βότσεκ»
Τελική δοκιμασία ενηλικίωσης, στην οποία ανταποκρίθηκε με θαυμαστή επιτυχία, ήταν για την ΕΛΣ το πρώτο της ανέβασμα της όπερας «Βότσεκ» του Αλμπαν...
Καθηλωτικός «Βότσεκ»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας