Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Παραμύθια μετά μουσικής στη Στέγη
Γιάννης Σούλης
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Παραμύθια μετά μουσικής στη Στέγη

  • A-
  • A+

Τις προάλλες παρακολουθήσαμε στο Ωνάσειο δύο νέα μουσικά παραμύθια για αφηγητή και ορχηστρικό σύνολο. Η παραγγελία, η δημιουργία και η παρουσίασή τους έγινε στο πλαίσιο του κύκλου «Το ελληνικό σχέδιο», που ιδρύθηκε από τον συνθέτη Δημήτρη Παπαδημητρίου το 2009 και έχει καρποφορήσει έντεκα πρωτότυπα μουσικά παραμύθια βασισμένα στη λαϊκή παράδοση. Τα φετινά, θεματικά εστιασμένα στην Αποκριά και το καρναβάλι, συνέθεσαν οι Αγγελος Αγγέλου και Τάσος Ρωσόπουλος.

Η παρουσίασή τους έγινε στις 8 και 9/2/2020 υπό τον Μιχάλη Οικονόμου με ομάδα αφηγητών και το ελληνικό ορχηστρικό σύνολο Ventus Ensemble που αποτελείται από σολίστες πνευστών, κρουστών και πιάνου.

Η κατάμεστη αίθουσα και κυρίως οι αντιδράσεις των μικρών ακροατών έδειξαν για πολλοστή φορά ότι το εγχείρημα, και μάλιστα με τις δεδομένες συντεταγμένες, έχει παραλήπτες και ότι σίγουρα το τελευταίο επιτυχημένο μουσικό παραμύθι δεν είναι «Ο Πέτρος και ο λύκος» του Προκόφιεφ! Επιπλέον η εμπειρία εισάγει βιωματικά τα παιδιά στη διαδικασία παράλληλης πρόσληψης μουσικής και λόγου.

Τα νέα παραμύθια παρουσιάστηκαν σε ημισκηνοθετημένη μορφή, με φόντο το εικαστικό παιχνίδισμα από κρεμαστά κινητά σκηνικά του Πάρι Μέξη (κύκλοι, τρίγωνα με πλακάτα χρώματα) και τους υποβλητικούς φωτισμούς του Γιώργου Τέλλου.

Οι παρουσιάσεις στηρίχτηκαν -εύστοχα!- σε ηθοποιούς γνώριμους από τηλεοπτικά σίριαλ, οικείους στα παιδιά. «Ο πετεινός στο καρναβάλι» του Αγγέλου, σε κείμενο του Κώστα Φασουλά, αποδόθηκε από τον εξαιρετικά εκφραστικό και επικοινωνιακό παρουσιαστή Λευτέρη Ελευθερίου. «Το αποκριάτικο ξόρκι» του Ρωσόπουλου, σε κείμενο της θεατρικής ομάδας ΦΛΟΥ, μοιράστηκαν πέντε μέλη της ομάδας (Δαβάκη, Δαφνή, Μαραβέλιας, Μιχαλοπούλου, Πέρρος).

Απλές, άμεσης απήχησης, βασισμένες σε εύληπτα, στερεότυπα ρυθμικά και μελωδικά μοτίβα οι μουσικές στήριξαν και συμπλήρωσαν τις αφηγήσεις, συμβάλλοντας αβίαστα στην επικοινωνία ανάμεσα σε πλατεία και σκηνή.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η Λευκή Καρποδίνη παίζει Μπετόβεν
Στα πιανιστικά έργα του Μπετόβεν ήταν αποκλειστικά αφιερωμένο το ωραίο ρεσιτάλ που έδωσε η Λευκή Καρποδίνη στην αίθουσα εκδηλώσεων του Ιδρύματος Θεοχαράκη (30.1.2020).
Η Λευκή Καρποδίνη παίζει Μπετόβεν
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η Ακαδημία του Αγίου Μαρτίνου των Αγρών συμπράττει με τον Φασίλ Σάι
Μοναδικά απολαυστική ήταν η συναυλία που έδωσαν στο κατάμεστο Μέγαρο Μουσικής τα έγχορδα της Ακαδημίας του Αγίου Μαρτίνου των Αγρών, στο πλαίσιο τρέχουσας ευρωπαϊκής περιοδείας σε Γερμανία, Ολλανδία, Ελλάδα,...
Η Ακαδημία του Αγίου Μαρτίνου των Αγρών συμπράττει με τον Φασίλ Σάι
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Εθνική μουσική και πολιτιστική επιβίωση
Πριν από 70 χρόνια ο πρόωρος θάνατός του Νίκου Σκαλκώτα (1904-1949) σίγουρα στέρησε την ελληνική μουσική από ένα διαφορετικό μέλλον. Η φετινή επέτειος φέρνει πλούσια σοδειά νέων εκδόσεων οι οποίες καθιστούν...
Εθνική μουσική και πολιτιστική επιβίωση
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Οταν το τσέλο τραγουδά
Μια απολαυστική βραδιά μουσικής δωματίου πρόσφερε ο τσελίστας Μπένεντικτ Κλέκνερ (Benedict Klöckner), συνοδευόμενος από τον πιανίστα Χοσέ Γκαγιάρδο (José Gallardo), στην άριστης ακουστικής νεοκλασική αίθουσα...
Οταν το τσέλο τραγουδά
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ταλαντούχοι νέοι συναντούν τους δασκάλους τους
Για τον στεγνό από εκδηλώσεις μήνα Σεπτέμβριο το κενό αυτό ήρθαν να συμπληρώσουν οι «Νύχτες κλασικής μουσικής στη Γεννάδειο» που εφέτος διοργανώθηκαν για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά (18-21/9/2019).
Ταλαντούχοι νέοι συναντούν τους δασκάλους τους
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Αναγεννημένοι «Τετρακτύς»
Την τελευταία εικοσαετία έχουμε δει και έχουμε ακούσει αρκετά εγχώριας σύνθεσης κουαρτέτα εγχόρδων, κανένα όμως δεν διατήρησε επί μακρόν μόνιμη, τακτική παρουσία με την έννοια ότι κατόρθωσε να προσφέρει ετήσια...
Αναγεννημένοι «Τετρακτύς»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας