Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αριάν Μνουσκίν και Μαγκί Μαρέν υπέρ Γιώργου Λούκου

Αριάν Μνουσκίν, Γιώργος Λούκος, Μαγκί Μαρέν

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αριάν Μνουσκίν και Μαγκί Μαρέν υπέρ Γιώργου Λούκου

  • A-
  • A+

Δύο κορυφαίες προσωπικότητες της γαλλικής τέχνης, η σκηνοθέτις Αριάν Μνουσκίν του «Θεάτρου του Ηλιου» και η χορογράφος Μαγκί Μαρέν, με κείμενο που έγραψαν και διακινείται για υπογραφές κυρίως ανάμεσα σε ανθρώπους του χορού όλου του κόσμου, ζητούν από τη Διοίκηση του Μπαλέτου της Οπερας της Λιόν να πάρει πίσω την απόφασή της να απολύσει, έξι μήνες πριν από τη συνταξιοδότησή του, τον Γιώργο Λούκο, καλλιτεχνικό διευθυντή του μπαλέτου από το 1991. «Πρέπει να ολοκληρώσει την αποστολή του σ’ αυτό το μπαλέτο, του οποίου η λάμψη είναι κατά πολύ δικό του έργο, μαζί με το ταλέντο, το κουράγιο και την αφοσίωση των χορευτών και χορευτριών του», γράφουν.

Η απόφαση της Διοίκησης πάρθηκε στις 7 Φεβρουαρίου αφού πρώτα, τον Δεκέμβριο, ο Γιώργος Λούκος έχασε την έφεση που είχε κάνει εναντίον της πρωτοβάθμιας καταδίκης του για την απόλυση το 2014 της 34χρονης τότε χορεύτριας Καρλίν Μαριόν, δύο μέρες πριν από την επιστροφή της από άδεια μητρότητας. Θεωρώντας τη μη ανανέωση της σύμβασή της ως «διάκριση λόγω μητρότητας», η χορεύτρια προσέφυγε στη Δικαιοσύνη και τελικά κέρδισε.

Οι Μνουσκίν και Μαρέν στο κείμενό τους κάνουν κριτική στη Δικαιοσύνη («σε μια δημοκρατία έχουμε αυτό το δικαίωμα») και χαρακτηρίζουν τους δικαστές «κακά πληροφορημένους». Κάνουν, όμως, την κύρια επίθεσή τους στην «ακατανόητη και αυθαίρετη» απόφαση της Διοίκησης του Μπαλέτου να απολύσει τον Λούκο, υποστηρίζοντας ότι στηρίχτηκε σε μια διαδικασία εσωτερικής έρευνας, «που στερείται διαφάνειας και συνοχής». Ζητούν να επαναληφθεί η διαδικασία, να ψηφίσουν όλα τα μέλη του Μπαλέτου και εκφράζουν τη βεβαιότητα ότι η πλειοψηφία τους θα σταθεί στο πλευρό του Γιώργου Λούκου. «Κανένας συνδικαλιστικός εκπρόσωπος δεν δικαιούται να υπερισχύει και να εκπροσωπεί μόνος του το σύνολο του προσωπικού», επισημαίνουν.

Οσο για το ευαίσθητο θέμα της απόλυσης μιας χορεύτριας, που ετοιμαζόταν να επιστρέψει από άδεια μητρότητας, οι Αριαν Μνουσκίν και Μαγκί Μαρέν υπενθυμίζουν τα αυτονόητα: «Είναι στην απόλυτη ευθύνη του καλλιτεχνικού διευθυντή η πρόσληψη χορευτών και χορευτριών, που με το ταλέντο και τη σοβαρότητά τους θα μπορούν να επιλεχθούν από τους υψηλού κύρους χορογράφους, που συγκέντρωσε ο ίδιος τα τελευταία χρόνια». Υποστηρίζουν ότι η μη ανανέωση της σύμβασης της εν λόγω χορεύτριας έγινε για λόγους καλλιτεχνικούς. Οπως θυμίζουν, σήμερα στο Μπαλέτο της Οπερας της Λιόν οι οχτώ στις δεκαέξι χορεύτριες είναι μητέρες ενός ή και περισσότερων παιδιών. Εχουν το δικαίωμα να πάρουν τα παιδιά και τους συζύγους τους στις περιοδείες. Και πολλές από αυτές είδαν να ανανεώνεται η σύμβασή τους αμέσως μετά τη γέννηση του παιδιού τους.

Τέλος, οι Μνουσκίν και Μαρέν δηλώνουν ότι στην περίπτωση που η διεύθυνση του Μπαλέτου δεν δεχτεί την πρότασή τους θα αποσύρουν τα έργα τους από το ρεπερτόριο του Οργανισμού.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ο σύγχρονος χορός συνάντησε τον πεντοζάλη
Τεράστια επιτυχία του Ράσελ Μάλιφαντ, του χορογράφου της Σιλβί Γκιλέμ, που ύστερα από πρόταση της δικής μας Γεωργίας Ηλιοπούλου, εμπνεύστηκε από τους παραδοσιακούς μας χορούς πάνω σε πρωτότυπη μουσική του...
Ο σύγχρονος χορός συνάντησε τον πεντοζάλη
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Ο Παπαϊωάννου καθήλωσε την Αβινιόν»
Θριαμβευτική ήταν η πρώτη συμμετοχή του Δημήτρη Παπαϊωάννου στο περίφημο Φεστιβάλ της Αβινιόν, στον νότο της Γαλλίας. Η νέα του δημιουργία, «Ο Μεγάλος Δαμαστής» (The Great Tamer), που έκανε την παγκόσμια...
«Ο Παπαϊωάννου καθήλωσε την Αβινιόν»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Περισσότερη ενέργεια στις πουέντ
Ο νέος διευθυντής του Μπαλέτου της Οπερας του Παρισιού δεν είναι απλώς ο αγαπημένος σύζυγος της Νάταλι Πόρτμαν. Θέλει να φέρει αέρα ανανέωσης. Και το αποδεικνύει σήμερα με την πρώτη του παράσταση. Εναν φόρο...
Περισσότερη ενέργεια στις πουέντ
ART - ΝΕΑ
Ο Καστελούτσι από το Α ώς το Ω
Εκτός από την παράσταση του Ρομέο Καστελούτσι «Go down, Moses», στην Πειραιώς 260 έχει οργανωθεί αφιέρωμα στο έργο του με προβολές σπάνιου, παλιότερου υλικού, αλλά και μια συνάντηση του ίδιου με τους Ελληνες...
Ο Καστελούτσι από το Α ώς το Ω
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Από Φορσάιθ και Κίλιαν μέχρι Γκιλέμ
Τα ιερά τέρατα του σύγχρονου χορού συστρατεύτηκαν με τις Αριάν Μνουσκίν και Μαγκί Μαρέν και ζητούν να ανακληθεί η απόλυσή του από το Μπαλέτο της Οπερας της Λιόν.
Από Φορσάιθ και Κίλιαν μέχρι Γκιλέμ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μια «Νυχτερίδα» στον Αστέρα Βουλιαγμένης
Ο σκηνοθέτης της παράστασης Αλέξανδρος Ευκλείδης μεταφέρει τη δράση από τα βιεννέζικα σαλόνια στην παραμονή της 21ης Απριλίου και ο μαέστρος Γιώργος Ζιάβρας εξηγεί τι κάνει τόσο αγαπητό το έργο του Γιόχαν...
Μια «Νυχτερίδα» στον Αστέρα Βουλιαγμένης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας