Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σώματα εύπλαστα και χειραφετημένα

«Reverie»

@ Nikolas Louka
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σώματα εύπλαστα και χειραφετημένα

  • A-
  • A+
Νέες παραγωγές και αναθέσεις, εργαστήρια και σεμινάρια, τάσεις και αναζητήσεις που διατρέχουν τη σύγχρονη χορευτική σκηνή, σκέψεις για την τέχνη και τη ζωή, στη διοργάνωση που κορυφώνεται σήμερα και αύριο.

Χορέψτε όσο αντέχετε. Δύο μέρες, οκτώ πρωτότυπα έργα, δύο έργα-έκπληξη πριν από την επίσημη έναρξη, δύο εργαστήρια, μία συζήτηση, έντεκα νέοι δημιουργοί. Εκδηλώσεις, παραστάσεις, εργαστήρια και παράλληλες δράσεις που ξεκινούν στις 5 το απόγευμα και διαρκούν έως τις 11 το βράδυ.

Ενα πυκνό πρόγραμμα, που μας αποκαλύπτει τάσεις και αναζητήσεις που διατρέχουν τη σύγχρονη χορευτική σκηνή, τη νέα σκέψη, την τέχνη και τη ζωή, κορυφώνεται σήμερα και αύριο, ενώ οι παράλληλες εκδηλώσεις έχουν εδώ και μερικές μέρες ξεκινήσει ήδη. Ας δούμε τις παραστάσεις που περιμένουμε σήμερα και αύριο.

■ Δυνατά beats trance μουσικής μάς υποδέχονται στο «Becoming With Animal» της Ηρώς Βασάλου και, μαζί, ένα σχοινί που δαμάζει ή και απελευθερώνει πρωταρχικά ένστικτα (The Workspace Χώρος Δημιουργίας +5, 20.00). Η συμμετοχική παράσταση μας ταξιδεύει στην πρακτική του ταραντισμού της Νότιας Ιταλίας, όπου παρακολουθούμε τη μεταμόρφωση μιας γυναίκας σε ζώο. Τι συμβαίνει όταν μια γυναίκα εγκαταλείπει την ταυτότητά της και συμμαχεί με το ζώο; Τι συμβαίνει όταν το κοινό μοιράζεται μαζί της την ευθύνη για αυτή την αλλαγή;

«Vanishing Point»

@Myrto Grigoriou

■ Στο «manoeuvre» των Κάντυ Καρρά και Χαράς Κότσαλη, το βασικό στοιχείο είναι ένα οικοδομικό υλικό: το άκαμπτο ξύλινο μαδέρι (Εκθεσιακός Χώρος -1, 23.00). Τι δουλειά έχει, όμως, μια ξύλινη σανίδα σε ένα χορογραφικό έργο; Πράγμα, σκηνικό αντικείμενο ή μέρος της χορογραφίας; Πώς αλληλεπιδρούν η εύπλαστη υλικότητα του σώματος με το άκαμπτο υλικό του ξύλου; Τι μπορεί τελικά να προκύψει από τη σκηνική τους «σύμπραξη»;

■ Στο «Reverie» των Γεωργίας Τέγου και Μιχάλη Θεοφάνους, η σκηνή αντιμετωπίζεται σαν μαγική κουνελότρυπα, χωροχρόνος ονειροπόλησης και ρεμβασμού (Κεντρική Σκηνή, 19.00). Πρόκειται για μια πρόσκληση σε ένα αλληγορικό σύμπαν, που κατοικείται από μορφές οι οποίες άλλοτε είναι φιλόξενες και οικείες, και άλλοτε πάλι παράξενες και απόμακρες. Χαρακτήρες ανασύρουν μνήμες στο παρόν, χτίζοντας έναν κόσμο όπου χάνει κανείς την αίσθηση του χρόνου και στροβιλίζεται σαν να βρίσκεται σε όνειρο.

«Becoming with Animal»

@ Ton Dekkers

■ Πολυμορφικό ον που διέφυγε από κάποια sci-fi δυστοπία θυμίζει το πλάσμα που συνθέτουν οι Δάφνη Αντωνιάδου και Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου στο «Vanishing Point» (Μικρή Σκηνή, 21.00). «Διαμελισμένο και ατελές στην άκρη της ζωής», όπως λένε οι δύο χορογράφοι, το σώμα φαίνεται να είναι ταυτοχρόνως κατακτημένος προορισμός και αδιάβατη απόσταση. Στη χορογραφία τους, ένα ανθρωπόμορφο ον «ξυπνά» από τα βάθη μιας αγωνιώδους μνήμης ή ενός απόκοσμου μέλλοντος. Επιστημονική φαντασία ή εφιάλτης που έγινε πραγματικότητα;

■ Η απόπειρα σύνδεσης και αποσύνδεσης είναι διάχυτη στα μοτίβα που αναπτύσσουν οι τρεις χορευτές του «DisJoint» της Αναστασίας Βαλσαμάκη (Μικρή Σκηνή, 18.00). Τρεις χορευτές εξερευνούν μια «ανοίκεια» σωματικότητα, έναν τρόπο έκφρασης που δεν βασίζεται στη συνοχή, στην αρμονία, στη φυσικότητα των κινήσεων που παράγει το σώμα.

■ Στο «A Little More Than Nothing» του Χρήστου Μούχα οι θεατές είναι εκείνοι που καλούνται να γίνουν για λίγο χορευτές (Εκθεσιακός Χώρος -1 (Small Room), 18.30-21.00). Στόχος του εμπνευστή της είναι η κατάκτηση της αδιαμεσολάβητης επικοινωνίας, ενός κοινού ρυθμού των σωμάτων στη σιωπή, ώστε να ανατραπεί η στερεότυπη παθητικότητα στην παρακολούθηση του δρώμενου.

■ Εργο που προήλθε έπειτα από απευθείας ανάθεση της Στέγης και εντάχθηκε στο φετινό φεστιβάλ είναι το ντουέτο «Zeppelin Bend» (Κεντρική Σκηνή, 22.00), όπου η χορογράφος στρέφεται σε πρακτικές και τεχνικές ευεξίας, μέσα από τις οποίες αναδύεται η πολύπλοκη σχέση σώματος και εαυτού. Τι πιο «οικείο» στον χορευτικό κόσμο, αφού το σώμα μετεωρίζεται διαρκώς ανάμεσα στη σκληροπυρηνική πειθαρχία και στην κοπιώδη αναζήτηση της απόλαυσης, με τα όρια να έχουν καταστεί όλο και πιο δυσδιάκριτα.

■ Το «Re-call» της Βενετσιάνας Καλαμπαλίκη, στο οποίο η ισχύς της προσωπικότητας αναγορεύεται σε συνώνυμο της χειραφέτησης, προέκυψε επίσης από ανάθεση της Στέγης, στο πλαίσιο του δικτύου Europe Beyond Access, που έχει στόχο την ανάδειξη καλλιτεχνών των παραστατικών τεχνών με αναπηρία. Σε ένα απογυμνωμένο σκηνικό, τα σώματα των χορευτριών είναι οι πρωταγωνιστές που αναμετριούνται με τον χρόνο σε κάθε τους βήμα. Μέσα από την επανάληψη, την παύση και το περπάτημα, οι περφόρμερ αναζητούν τι είδους ταυτότητες φέρουν τα κινούμενα σώματα [The Workspace (Χώρος Δημιουργίας), 17.00].


Info: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, λεωφ. Ανδρέα Συγγρού 107, τηλ: 210-9005800. Πληροφορίες στο: https://www.onassis.org/el/whats-on/onassis-new-choreographers-festival-7. Ολες οι παραστάσεις παρουσιάζονται σήμερα και αύριο στις αναγραφόμενες ώρες.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Γυρίζοντας τη Λέσβο με πιάνο και βιολί
Λίγο πριν από την πρεμιέρα του τρίτου Διεθνούς Φεστιβάλ Μουσικής Μολύβου, η διοργάνωση ταξίδεψε απ' άκρη σ' άκρη στο νησί, μέσω των προφεστιβαλικών εκδηλώσεων που διοργανώθηκαν πρώτη φορά φέτος σε ιαματικά...
Γυρίζοντας τη Λέσβο με πιάνο και βιολί
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μουσική, χορός, ποτά και φιλιά στο γρασίδι
Πιο μαζεμένο από άλλες χρονιές, χωρίς το όνομα που θα προκαλέσει λαοπλημμύρα στη Μαλακάσα, το φετινό Rockwave φιλοδοξεί να αποδείξει ότι καμιά φορά συγκροτήματα όπως οι αγαπημένοι Placebo, ο Σίβερτ Χόγιεμ που...
Μουσική, χορός, ποτά και φιλιά στο γρασίδι
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Με Κέιβ, Κοέν και Βαμβακάρη
Το πρώτο ντοκιμαντέρ για τον Nικ Κέιβ που κατάφερε ποτέ να εξασφαλίσει την άδειά του. Μια ταινία για τον θρύλο του ροκ εν ρολ και ιδρυτικό μέλος των Motörhead, Lemmy. Το αριστούργημα του Νίκου Νικολαΐδη «Ο...
Με Κέιβ, Κοέν και Βαμβακάρη
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Στη Λέσβο και τη Χίο με πυξίδα την κλασική μουσική
Διεθνούς φήμης σολίστες, όπως οι Κρίστιαν Τέτσλαφ, Ντέιβιντ Ορλόφσκι, Αρτουρ Πιτζάρο, και σύνολα από όλο τον κόσμο συμμετέχουν στη φετινή διοργάνωση με τίτλο «ΔΙΑ-ΛΟΓΟΣ», που προσφέρει ένα απολαυστικό μουσικό...
Στη Λέσβο και τη Χίο με πυξίδα την κλασική μουσική
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Αναβίωση με θρύλους της ροκ και... χιπ-χοπ
Πενήντα χρόνια μετά. Τίποτα στη μουσική δεν είναι ίδιο. Και τίποτα σε ό,τι αφορά τη μυθολογία του Γούντστοκ δεν έχει αλλάξει. Το Woodstock 50, ακόμα μια προσπάθεια αναβίωσης του θρυλικού φεστιβάλ,...
Αναβίωση με θρύλους της ροκ και... χιπ-χοπ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας