Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πρόγραμμα ολκής και η διευθύντρια... απλήρωτη
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πρόγραμμα ολκής και η διευθύντρια... απλήρωτη

  • A-
  • A+
Τα συσσωρευμένα προβλήματα, για τα οποία το υπουργείο Πολιτισμού αδιαφορεί, οδηγούν σε παραίτηση το Δ.Σ., προειδοποιεί ο πρόεδρος του ΟΜΜΘ Νικήτας Μυλόπουλος.

Με την καλλιτεχνική του διευθύντρια Ζωή Ζενιώδη απλήρωτη έξι μήνες και σε ιδιότυπη, «φασματική» επαγγελματική σχέση με το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, με ένα διοικητικό συμβούλιο το οποίο αναμένει μήνες να αντικατασταθεί από τη νέα κυβέρνηση και τώρα προειδοποιεί ότι θα παραιτηθεί σύσσωμο διότι από το υπουργείο Πολιτισμού απαξιούν ακόμη και να επικοινωνήσουν μαζί τους, η χθεσινή παρουσίαση καλλιτεχνικού προγράμματος του επόμενου εξαμήνου ισοδυναμούσε κυριολεκτικά με παραγωγή… βροχής χωρίς σύννεφα.

Δεν πρόκειται φυσικά για «θαύμα» αλλά για καθαρό πείσμα των ανθρώπων του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης (ΟΜΜΘ) να κρατήσουν σε λειτουργία το Μέγαρο πάνω στους εορτασμούς της εικοσαετίας του, αν και βρίσκονται με ευθύνη του υπουργείου σε ένα πρωτοφανές αδιέξοδο.

Η μαέστρος και πιανίστα Ζωή Ζενιώδη, καλλιτεχνική διευθύντρια στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

©stavroshabakis

Αυτό που ανέκυψε με την πρόσληψη της κ. Ζενιώδη, η οποία αν και επιλέχθηκε από διαγωνισμό, τα κριτήρια του οποίου κανείς δεν αμφισβήτησε, παρά το γεγονός ότι έχει υπογράψει σύμβαση εξαρτημένης εργασίας, δεν μπορεί να πληρωθεί, καθώς η υπόθεση σκόνταψε στο υπουργείο Εσωτερικών –που ζήτησε Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ)-, οπότε η καλλιτεχνική διευθύντρια βρίσκεται στη ζώνη του λυκόφωτος της δημόσιας διοίκησης, αφού και πρώτευσε στον διαγωνισμό και δεν μπορεί να εκτελέσει τα καθήκοντά της. Παρά ταύτα και πρόγραμμα –εξαιρετικό, όπως σχολιάστηκε- κατάρτισε και το Δ.Σ. το ενέκρινε και θα το εκτελέσει κανονικά απαντώντας στο δίλημμα «ή θα προγραμματίσουμε ή θα το κλείσουμε».

Μεταφέροντας τη γραπτή ανακοίνωση του Δ.Σ. ο πρόεδρος του ΟΜΜΘ Νικήτας Μυλόπουλος ανέφερε ότι η διοίκηση «έχει προβεί σε επανειλημμένες εκκλήσεις, οχλήσεις, παρακλήσεις προς τα αρμόδια στελέχη του ΥΠΠΟΑ και έχει αποστείλει επιστολές προς την υπουργό κ. Λίνα Μενδώνη, προκειμένου να προχωρήσει στην επίλυση του ζητήματος (ένα ζήτημα που δεν είναι καινοφανές στις πρακτικές της Δημόσιας Διοίκησης)» αλλά «δεν υπήρξε καμία ουσιαστική ανταπόκριση από την πλευρά του υπουργείου».

Και κατέληξε τονίζοντας πως αυτή η σιωπή «και η συσσώρευση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε ως εποπτευόμενος φορέας δεν μπορεί παρά να εκληφθεί ως απαξίωση προς τον ίδιο τον ΟΜΜΘ και τον πολιτιστικό του ρόλο» και «για τον λόγο αυτό κοινοποιούμε δημόσια την πρόθεσή μας να εξετάσουμε κάθε δυνατή ενέργεια, ακόμη και αυτήν της σύσσωμης παραίτησης του Δ.Σ., προκειμένου να δρομολογηθεί επιτέλους μία υπεύθυνη λύση των σωρευμένων προβλημάτων».

Εκδηλώσεις εξαμήνου

Εξαιτίας αυτής της ιδιόμορφης κατάστασης η Ζωή Ζενιώδη κατάρτισε το πρόγραμμα του τρέχοντος εξαμήνου, αλλά δεν παρέστη στη συνέντευξη Τύπου. Στη θέση της ο συνάδελφος του γραφείου Τύπου διάβασε κείμενό της στο οποίο σημειώνει ότι σκοπός του προγράμματος είναι «μία πολύπλευρη ματιά στην τέχνη και τον πολιτισμό», καθώς «το 2020, μία επετειακή χρονιά, βρίσκει το Μέγαρο σε νέες διαδρομές και με νέες προσεγγίσεις», και «μία ολοκληρωμένη παρουσίαση της τέχνης μέσα στην πόλη».

Το πρόγραμμα συνδυάζει αναφορές στα 250 χρόνια από τη γέννηση του Μπετόβεν, στον έρωτα ως κινητήρια δύναμη της τέχνης, τον ρόλο της γυναίκας στην τέχνη, μια όμορφη θεματική για το Πάσχα, σύγχρονους αυτοσχεδιασμούς, σύγχρονους σολίστες, δεξιοτέχνες της δημοτικής παράδοσης, συμφωνική μουσική, παραστάσεις όπερας και χορού και παραγωγές από ορχήστρες της Θεσσαλονίκης.

■ Στον πρώτο κύκλο με τίτλο Beethoven+ (Beethoven plus) υπάρχουν πέντε εξαιρετικές συναυλίες μουσικής δωματίου (Ν. Κυριόσογλου - Β. Σαΐτης 29/1, Δ. Παπαματθαίου-Μάτσκε - B. Klöckner - Ο. Μάτσκε 31/1, Ventus Ensemble 14/3, Τρίο El Greco 24/3, Selini Quartet 27/5 & 29/5).

Αρτεμις Μπόγρη

■ Στον κύκλο «Αγάπης έργα» εντάσσονται η παράσταση σύγχρονου χορού «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» από την ομάδα Χορευτές του Βορρά (14-15/2), η συναυλία της Δήμητρας Γαλάνη «Ερωτα εσύ...» (23/2), το ρεσιτάλ πιάνου του Μάνου Κιτσικόπουλου (18/5) και το μουσικό αναλόγιο «Αθάνατη αγαπημένη – Αιώνια ερωτευμένη» με τη Μάγδα Μαυρογιάννη, τη Μίνα Πολυχρόνου, την Αρτεμη Μπόγρη και τη Νεφέλη Μούσουρα (25/5).

Lise de la Salle

■ Στο «Γυναικών έργα» θα δούμε στις 11/4 μία από τις πέντε πιο διάσημες γυναίκες στη σύγχρονη ιστορία του πιάνου, τη Lise de la Salle, που έρχεται για πρώτη φορά στη χώρα μας και ερμηνεύει κορυφαία έργα του πιανιστικού ρεπερτορίου, αλλά και την έκθεση «Kalliope» με παρουσίαση σημαντικών Αυστριακών γυναικών (6/3), και την παρουσίαση των τραγουδιών του Μπετόβεν από τη σοπράνο Λένια Ζαφειροπούλου και την πιανίστα Ζωή Ζενιώδη (6/3).

■ Διακριτό και πρωτότυπο το αφιέρωμα «Πάσχα στο Μέγαρο» ξεκινά στις 9/4 με το «Stabat Mater» του Περγκολέζι σε μία σύμπραξη της MOYSA (Συμφωνική Ορχήστρα Νέων του ΜΜΘ) και της Χορωδίας του Συλλόγου Φίλων Μουσικής Θεσσαλονίκης, συνεχίζεται στις 10/4 με την παγκόσμια πρεμιέρα του έργου του Σαμαρά «Βυζαντινά πάθη» από την ΚΟΘ και κορυφώνεται τη Μεγάλη Εβδομάδα με ένα τριήμερο κατάνυξης που περιλαμβάνει το αφιέρωμα «Γένεσις – Γη – Ανάσταση» του σημαντικού βιολοντσελίστα Philipp Comploi (13/4), την παραγωγή «Prayer of the Heart» του μινιμαλιστή συνθέτη Sir John Tavener (14/4) και τη συναυλία με τίτλο «Διψώ!» της ΣΟΔΘ και της Μικτής Χορωδίας του Ι.Ν. Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου (15/4).

■ Σημειώνουμε ακόμη τη συναυλία με μεσογειακή μουσική (klezmer και σεφαραδίτικα) από το Mishmash Quartet για την Ημέρα Μνήμης Ελλήνων Εβραίων Μαρτύρων και Ηρώων του Ολοκαυτώματος (27/1), την παραγωγή «The Soul of Epirus», ένα αφιέρωμα στη μουσική της Ηπείρου με τον Πετρολούκα Χαλκιά στο κλαρίνο και τον Βασίλη Κώστα στο λαούτο (8/2), τη συναυλία της Αλκηστης Πρωτοψάλτη με την Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας με τίτλο «Με άρωμα Ανατολής» (12 και 13/3), τη μουσικοθεατρική παράσταση «Οι τέσσερις εποχές» που απευθύνεται κυρίως σε παιδιά και συνδυάζει τη μουσική του Βιβάλντι με μηνύματα για την ανακύκλωση (18-22/3).

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Το νέο Δ.Σ. του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης μετά τις παραιτήσεις
Το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού ανακοίνωσε τη νέα σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης (ΟΜΜΘ) μετά...
Το νέο Δ.Σ. του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης μετά τις παραιτήσεις
ART - ΝΕΑ
«Η απάντησή μου είναι το βιογραφικό μου»
Τι δηλώνει στις ενστάσεις της Ν.Δ. και του προκατόχου της Γ.Ε. Λαζαρίδη για τον διαγωνισμό της θέσης η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια, η οποία βάζει ψηλά τον πήχη: «Θέλω να λένε στο εξωτερικό τη λέξη Θεσσαλονίκη...
«Η απάντησή μου είναι το βιογραφικό μου»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η ΕCM γιορτάζει τα 50 χρόνια της
H σπουδαία δισκογραφική εταιρεία πρώτη φορά επιλέγει πόλη του ευρωπαϊκού Νότου για τις επετειακές εκδηλώσεις της, όπου θα πάρουν μέρος και Ελληνες δημιουργοί.
Η ΕCM γιορτάζει τα 50 χρόνια της
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Αυξημένος προϋπολογισμός και 70 εκδηλώσεις
Κτιριακή και καλλιτεχνική αναμόρφωση σημαίνει στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, καθώς δόθηκε για πρώτη φορά από συστάσεώς του έκτακτη επιχορήγηση και αυξήθηκε -έστω και οριακά- ο τακτικός προϋπολογισμός του.
Αυξημένος προϋπολογισμός και 70 εκδηλώσεις
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Με Μίκη Θεοδωράκη γιορτάζει τα 60χρονά του το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Με Μίκη Θεοδωράκη «σφραγίζει» τη συνεργασία του με το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας που γιορτάζει τα 60 χρόνια από την ίδρυσή του και τα 20 χρόνια λειτουργίας του Τμήματος Μουσικής...
Με Μίκη Θεοδωράκη γιορτάζει τα 60χρονά του το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Η Συμφωνία της Αντίστασης» του Αλέκου Ξένου
Το εμβληματικό έργο του Zακύνθιου συνθέτη Αλέκου Ξένου (1912-1995) «Η Συμφωνία της Αντίστασης» (1945), το σημαντικότερο κι αυτό που του έδωσε τον τίτλο του «Συνθέτη της Αντίστασης», θα παρουσιαστεί αύριο (9...
«Η Συμφωνία της Αντίστασης» του Αλέκου Ξένου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας