Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Είναι «ερωτικό» παιχνίδι η σχέση του καλλιτέχνη με το κοινό

Ελένη Δήμου

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Είναι «ερωτικό» παιχνίδι η σχέση του καλλιτέχνη με το κοινό

  • A-
  • A+
Η γνωστή τραγουδίστρια επιστρέφει με ένα αφιέρωμα στον Γιάννη Σπανό και στιγμές από την προσωπική δισκογραφία της.

Από σήμερα έως και τη Δευτέρα η Ελένη Δήμου θα τραγουδήσει στο Half Note πολύ Γιάννη Σπανό. «Θα σταθούμε στις σημαντικές δεκαετίες του Σπανού», μας λέει η ίδια. «Από το Νέο Κύμα, θα περάσουμε στην Τρίτη Ανθολογία του που αφορά τη μελοποίηση σπουδαίων ποιητών και θα καταλήξουμε στα ερωτικά του τραγούδια».

Αναπόφευκτα, η κουβέντα μας περιστρέφεται στην αρχή γύρω από το συγκεκριμένο αφιέρωμα: Γιατί πιστεύει ότι ο Σπανός πέρασε και σε νεότερες γενιές; «Ηταν ένας συνθέτης που δεν προσπάθησε ποτέ να ευνοηθεί από κομματικές καταστάσεις. Ηταν ένας λαϊκός άνθρωπος που αφουγκραζόταν τον έρωτα και τη ζωή με έναν καθαρό τρόπο. Και έτσι καθαρά έφτιαχνε τραγούδια». Και ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που κάνουν κάποια τραγούδια μεγάλα και σπουδαία; «Η διάρκειά τους, η αλήθεια τους, ο λόγος για τον οποίο γράφτηκαν και ο στόχος που θέλουν να πετύχουν.

Η Ελένη Δήμου στο Half Note

Στην περίπτωση του Σπανού νομίζω ότι η καλοσύνη και η σεμνότητά του έβγαιναν στη γραφή του, που δεν ήταν ποτέ επιτηδευμένη. Αλλωστε τα ευαίσθητα τραγούδια καθορίζονται από τον ευαίσθητο άνθρωπο. Και ας μην ξεχνάμε ότι για τον Γιάννη, όπως τον Μάνο αλλά και τον Μίκη, μιλάμε για συνθέτες με αγάπη για τη χώρα τους, μένοντας σε αυτή και δουλεύοντας μέσα σε αυτή. Ο Γιάννης άφησε μια καριέρα στο Παρίσι για να μείνει στην Ελλάδα».

Από το πρόγραμμα του Half Note δεν θα λείψουν φυσικά και στιγμές από την προσωπική δισκογραφία της Ελένης Δήμου. Αγαπημένη ερμηνεύτρια πολλών γενιών, από το Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης που εμφανίστηκε το 1980 μέχρι και σήμερα. Πόσο προσωπική μπορεί να γίνει, λοιπόν, η σχέση ανάμεσα στους καλλιτέχνες και το κοινό τους; «Πολύ», απαντά η Ελένη.

«Ο καλλιτέχνης και το κοινό σχεδόν γινόμαστε ένα. Εγώ με το κοινό μου γίνομαι ένα. Καταλαβαίνω τι θέλει, πώς θέλει να αισθανθεί, τι θέλει να ακούσει και πότε θέλει να ακούσει κάτι. Είναι ένα “ερωτικό” παιχνίδι η σχέση του καλλιτέχνη με το κοινό, που είναι και πολύ όμορφο». Μερικά τραγούδια είναι πιο... προσωπικά σε σχέση με άλλα; «Ολα τα τραγούδια είναι προσωπικά. Εκφράζουν στιγμές, καταγράφουν χρόνια, θυμίζουν αδυναμίες και δυνατότητες. Ολα τα τραγούδια γίνονται προσωπικά. Μπορεί όχι για όλους. Αλλά το κάθε τραγούδι θα βρει πάντα το δικό του προσωπικό λιμάνι».

Πότε ένας καλλιτέχνης βρίσκεται στο επίκεντρο και πότε στο περιθώριο; «Η δουλειά ενός καλλιτέχνη θα το καθορίσει αυτό, παρ’όλο που τα πράγματα έχουν αλλάξει πολύ. Και φυσικά σημαντικός είναι ο χρόνος. Αν έχεις τον χρόνο φίλο και, περνώντας, δεν “γράφει άσχημα” πάνω στη φωνή σου, τότε μπορείς να συνεχίζεις. Η επιστήμη βρίσκει τρόπους να μας βοηθά να διατηρούμε την εξωτερική μας εμφάνιση, στη φωνή όμως δυστυχώς καμία επιστήμη δεν μπορεί να κάνει κάτι».


INFO: Half Note Jazz Club. Τριβωνιανού 17, Μετς. Πληροφορίες – Κρατήσεις: 210 9213310. Τιμές εισιτηρίων: 15 ευρώ (μπαρ), 20 ευρώ (Β΄ ζώνη), 25 ευρώ (Α΄ ζώνη). Ωρα έναρξης: Παρασκευή & Σάββατο: 22.30, Κυριακή & Δευτέρα 21.30

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Προσκύνημα» για τον Μίλτο Πασχαλίδη
Είναι πρόγραμμα που αξίζει, είναι πρόγραμμα χορταστικό. Στις 11 και 10 ξεκίνησε, στις 3 παρά τέταρτο και ήμασταν ακόμα εκεί. Και με προσιτές τιμές, με 14 ευρώ μπαίνεις και παίρνεις μία μπίρα ή ένα κρασί....
«Προσκύνημα» για τον Μίλτο Πασχαλίδη
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Με διττή υπόσταση
Ηθοποιός αλλά και τραγουδίστρια. Διττή υπόσταση. Η Χριστίνα Μαξούρη σαν έτοιμη από καιρό, ανεβαίνει στη σκηνή του «Σταυρού του Νότου Club» με τον πρώτο της προσωπικό δίσκο «Το άσπρο μαμά νοσταλγώ» και ένα...
Με διττή υπόσταση
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Τα παραδοσιακά όργανα πάνε το χιπ χοπ λίγο παρακάτω»
Ηταν πέρυσι τέτοιο καιρό όταν οι Social Waste έδιναν μια επική συναυλία στο κατάμεστο Piraeus Academy, μπροστά σε 2,5 χιλιάδες -τρελαμένους- θεατές. Το live ήταν sold out εβδομάδες πριν.
«Τα παραδοσιακά όργανα πάνε το χιπ χοπ λίγο παρακάτω»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Και ο ψηλός ψαλμός έχει δικαίωμα στο αλληλούια»
O Σπύρος Γραμμένος ξεκίνησε να παίζει στον Σταυρό του Νότου plus στις 14 Φεβρουαρίου, την ημέρα των ερωτευμένων, κι επειδή του άρεσε τόσο πολύ αποφάσισε να διοργανώνει Valentines day κάθε Παρασκευή, μέχρι τις...
«Και ο ψηλός ψαλμός έχει δικαίωμα στο αλληλούια»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Δεν χαλάω χατίρια στον κόσμο, είναι αμαρτία»
Κάθε Παρασκευή στο «Αλσος» στο Πεδίον του Αρεως ένας μεγάλος τραγουδιστής λέει μεγάλα τραγούδια: ο Μανώλης Μητσιάς συμπλήρωσε πενήντα χρόνια καριέρας και προσπαθεί να χωρέσει στο πρόγραμμά του όσο περισσότερες...
«Δεν χαλάω χατίρια στον κόσμο, είναι αμαρτία»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Θρίαμβος της 18χρονης Μπίλι Αϊλις
Από το 1979 είχε να συμβεί κάτι ανάλογο: ένας καλλιτέχνης να κερδίσει τα βραβεία σε όλες τις βασικές κατηγορίες των Γκράμι. Τότε ήταν ο Κρίστοφερ Κρος, πριν από 40 χρόνια ακριβώς.
Θρίαμβος της 18χρονης Μπίλι Αϊλις

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας