Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Χoρευτική μαγεία με τα Μπαλέτα Μπεζάρ
©David_Fugère_Vendéspace
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Χoρευτική μαγεία με τα Μπαλέτα Μπεζάρ

  • A-
  • A+
Ο Ζιλ Ρομάν, καλλιτεχνικός διευθυντής των φημισμένων μπαλέτων της Λοζάνης, περιέγραψε την αρμονική ένωση της μουσικής του Μότσαρτ με τη χορογραφία του Μορίς Μπεζάρ, σε ένα παραμύθι γεμάτο φως και μαγεία, με 50 χορευτές επί σκηνής.

Η βασίλισσα της νύχτας και ο βασιλιάς της μέρας, η πριγκίπισσα Παμίνα και ο πρίγκιπας Ταμίνο, ο Παπαγκένο, νεράιδες και πνεύματα φορούν τα κοστούμια τους κι ετοιμάζονται να εισβάλουν στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, για να μας διηγηθούν την ιστορία τους. Η μεγαλοπρεπής μουσική του Μότσαρτ θα συνοδεύει τις περιπέτειές τους, ο Παπαγκένο θα προκαλέσει με τον χαρακτήρα και τα παθήματά του το γέλιο, ενώ η μακρινή Αίγυπτος θα γίνει το ιδανικό σκηνικό.

Ενα μαγικό παραμύθι όπου όλα ανατρέπονται, αλλά στο τέλος το φως νικάει το σκοτάδι και το καλό θριαμβεύει, φέρνουν αυτή τη φορά μαζί τους τα διάσημα Μπαλέτα Μπεζάρ της Λοζάνης. Απόψε κάνει πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών η αξεπέραστη όπερα του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ «Ο Μαγικός Αυλός», με την αυθεντική χορογραφία του Μορίς Μπεζάρ.

Ενα έργο πλούσιο σε συμβολισμούς για το καλό και το κακό, την αλήθεια και το ψέμα, την αγάπη για τον άνθρωπο και την αξία της αρετής, στο οποίο ο Μότσαρτ δίνει τη υπέροχη μελωδία του και ο Μπεζάρ τη δημιουργική και μαγική χορογραφία του. Ο χορός και η μουσική ενώνονται αρμονικά σε ένα παραμύθι γεμάτο φως και μαγεία, με 50 χορευτές επί σκηνής! Ο Ζιλ Ρομάν, καλλιτεχνικός διευθυντής των Μπαλέτων και διάδοχος του Μπεζάρ στην ομάδα, είναι από χθες στην Αθήνα, ετοιμάζοντας την παραγωγή με την οποία ανοίγει η αυλαία των Χριστουγέννων.

«Ο Μαγικός Αυλός» - Μέγαρο Μουσικής

«Είμαι πολύ ευτυχισμένος που βρίσκομαι στην Ελλάδα και το Μέγαρο Μουσικής. Είχαμε έρθει μαζί με τον Μπορίς πριν από μερικά χρόνια για την “Μπαλάντα της Οδού Αθηνάς” και θυμάμαι ακόμα τη συνάντησή μας με τον Μάνο Χατζιδάκι», μας είπε στη χθεσινή συνάντηση. «Εχουμε πάντα ένα πιστό κοινό εδώ που μας περιμένει με θέρμη. Εχουμε παρουσιάσει πολλές και διαφορετικές μας δουλειές, μεταξύ των οποίων και τον “Μαγικό Αυλό” στο Ηρώδειο, πριν από κάποιο καιρό».

«Το μπαλέτο επιστρέφει με μια ιδιαίτερη, εορταστική πρόταση. Ο Μορίς Μπεζάρ είναι πάντα τολμηρός και πρωτοπόρος και με αυτή τη δουλειά προτείνει έναν επαναπροσδιορισμό της όπερας του Μότσαρτ, όπου η παρουσία του τραγουδιστή περνά σε δεύτερη μοίρα και η ερμηνεία των μηνυμάτων ανατίθεται στο μεγαλείο της σωματικής κίνησης», ανέφερε με τη σειρά του ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, Μίλτος Λογιάδης.

Ο Μότσαρτ συνέθεσε τον «Μαγικό Αυλό» το 1791, κατά το τελευταίο έτος της ζωής του, και η πρεμιέρα του πραγματοποιήθηκε στο θέατρο του Βάιντεν, στη Βιέννη, στις 30 Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους. Παρά την εξασθενημένη υγεία του, ο Μότσαρτ κατάφερε να διευθύνει την πρεμιέρα και κάποιες από τις επόμενες παραστάσεις του αριστουργηματικού αυτού έργου, που σημείωσε μεγάλη επιτυχία.

Πρόκειται για μια όπερα σε δύο πράξεις, γραμμένη στη μορφή του γερμανικού singspiel, πάνω σε λιμπρέτο του Εμανουέλ Σικανέντερ. Στη χορογραφημένη εκδοχή του Μπεζάρ, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στις 10 Μαρτίου 1981 στο Cirque Royal, στις Βρυξέλλες, και αναβίωσε στο Beaulieu Theatre της Λοζάνης, στις 14 Ιουνίου 2017.

«Οταν χορογράφησα τον “Μαγικό Αυλό”, δεν είχα πρόθεση να τραβήξω την παραμικρή προσοχή ή να προσθέσω κάποιο νόημα σε ένα ήδη τέλειο έργο. Ηθελα μόνο να αναζητήσω τη μουσική και με αγάπη και διαβάσω και να μεταφράσω το λιμπρέτο», έλεγε ο Μπεζάρ για τη γοητεία που του άσκησε το έργο. «Οι άνθρωποι συχνά με ρωτούν ποιο είναι το θέμα του.

Θα απαντήσω με την ανάλυση του Jacques Chailley: είναι η σύγκρουση των φύλων. Μια σύγκρουση που βρίσκει τη λύση της στο μυστήριο του ζευγαριού. Ο άντρας και η γυναίκα πρέπει πρώτα να αναζητήσουν ο ένας τον άλλον. Μετά, αφού βρεθούν, πρέπει να κάνουν την υπέρβαση μέσα από μια σειρά δοκιμασιών, που θα τους κάνει άξιους της νέας τους κατάστασης».

Για τον σημερινό επικεφαλής των Μπαλέτων, ένα στοιχείο που δεν μπορεί να αγνοηθεί, είναι η μαγεία της συγκεκριμένης ιστορίας. «Αυτή, σε συνδυασμό με τη χορογραφία που θυμίζει ιεροτελεστία, είναι η ακαταμάχητη γοητεία του συγκεκριμένου έργου. Είναι η μόνη όπερα που έχει χορογραφηθεί μέχρι στιγμής, καθώς όλες σχεδόν σκηνοθετούνται. Αλλωστε, ο Μορίς πίστευε βαθιά πως ο χορός είναι πρώτα από όλα μια τελετουργία», είπε ο Ζιλ Ρομάν.


Info: Από σήμερα έως Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου. Σκηνικά – κοστούμια βασισμένα στα αυθεντικά του Alan Burrett. Σχεδιασμός κοστουμιών: Henri Davila. Σχεδιασμός φωτισμών: Dominique Roman.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μια βασίλισσα στο Μέγαρο
Στη νέα χορογραφική δουλειά της Ιωάννας Πορτόλου και της ομάδας χορού Griffón, παρουσιάζεται το έργο «Elizabeth» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών για τρεις παραστάσεις, την Πέμπτη, την Παρασκευή και το Σάββατο.
Μια βασίλισσα στο Μέγαρο
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η ξυπόλυτη Σταχτοπούτα
Τις επόμενες μέρες, η ανατρεπτική «Σταχτοπούτα» του καλλιτεχνικού διευθυντή των Μπαλέτων του Μόντε Κάρλο, Ζαν Κριστόφ Μαγιό, παρουσιάζεται στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Ετσι, θα δούμε πώς είναι το γνωστό...
Η ξυπόλυτη Σταχτοπούτα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Το αύριο αρχίζει σήμερα
Η ομάδα χορού που γεννήθηκε και ζει στους κόλπους της ΚΣΟΤ, της πρώτης τη τάξει σχολής χορού της χώρας, παραδίδει για 16η συναπτή χρονιά ένα σπονδυλωτό χορευτικό θέαμα. Τώρα πέντε κορυφαίοι δημιουργοί...
Το αύριο αρχίζει σήμερα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Η Σιλβί Γκιλέμ με γνώρισε στο μεγάλο κοινό»
Ο κορυφαίος Βρετανός χορογράφος Ράσελ Μάλιφαντ, φέρνει στο Μέγαρο την παράσταση «Conceal/Reveal» με νέα και παλιά, εμβληματικά κομμάτια του. Και μας μιλά για τη θρυλική μπαλαρίνα που στήριξε πάνω του τη στροφή...
«Η Σιλβί Γκιλέμ με γνώρισε στο μεγάλο κοινό»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Σώματα εύπλαστα και χειραφετημένα
Νέες παραγωγές και αναθέσεις, εργαστήρια και σεμινάρια, τάσεις και αναζητήσεις που διατρέχουν τη σύγχρονη χορευτική σκηνή, σκέψεις για την τέχνη και τη ζωή, στη διοργάνωση που κορυφώνεται σήμερα και αύριο.
Σώματα εύπλαστα και χειραφετημένα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας