Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Το συναίσθημα είναι το ίδιο σε όλες τις γλώσσες»
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Το συναίσθημα είναι το ίδιο σε όλες τις γλώσσες»

  • A-
  • A+
«Elly Loves Jazz» ...το αποδεικνύει και το απολαμβάνει στη σκηνή της «Πειραιώς 131», μαζί με τον κόσμο, ερμηνεύοντας κλασικά κομμάτια της τζαζ που αγαπάει.

Η Ελλη Πασπαλά παρουσιάζει ένα διαφορετικό, αυτή τη φορά, πρόγραμμα στην «Πειραιώς 131»: ερμηνεύει μόνο τζαζ κομμάτια. Και άρεσε τόσο πολύ στον κόσμο η επιλογή της που πήρε παράταση για ακόμα δύο εβδομάδες, αυτή την Παρασκευή και την επόμενη 6 Δεκεμβρίου.

«Οι εντυπώσεις μου από τις πρώτες εμφανίσεις είναι θαύμα, έχω περάσει εξαιρετικά, ο κόσμος φαίνεται να το απολαμβάνει πάρα πολύ και κατά έναν μυστήριο λόγο φαίνεται ότι το είχε και ανάγκη. Αυτό αντιλαμβάνομαι και εισπράττω» λέει στην «Εφ.Συν.» η Ελλη. Και τo απολαμβάνει και η ίδια το πρόγραμμα.

«Το ευχαριστιέμαι πολύ, αγαπώ αυτά τα τραγούδια και η συνεργασία είναι εκπληκτική με τους μουσικούς». Δεν σου λείπουν τα... άλλα τραγούδια; «Οχι. Θα έχω ευκαιρία να τα τραγουδήσω ξανά ή να βρω και καινούργια στο μέλλον».

Η παράσταση λέγεται «Elly Loves Jazz». Η Ελλη Πασπαλά άλλωστε είναι γεννημένη στη Νέα Υόρκη και κουβαλάει ζωντανούς μέσα της τους θησαυρούς της τζαζ. Γι’ αυτό δεν της φαίνονται ξένοι ο Cole Porter και ο George Gershwin.

«Τα ακούω από πολύ μικρή ηλικία, είναι μια “γλώσσα” που τη γνωρίζω καλά, ταυτίζομαι μαζί της κι απολαμβάνω πολύ τα κομμάτια. Αν και τα τραγούδια είναι γραμμένα σε μια άλλη εποχή, μιλάνε στο σήμερα, είναι διαχρονικά και νιώθω ότι μπορώ να εκφραστώ μέσα από αυτά κι εν μέρει με εκφράζουν κι εμένα».

Είναι πιο δύσκολο να τραγουδάς τζαζ; «Δεν είναι πιο δύσκολο, αρκεί να γνωρίζεις τη γλώσσα, και δεν εννοώ αγγλικά, εννοώ το μουσικό είδος», απαντά.

«Δεν μπορείς να τραγουδήσεις τζαζ αν δεν έχεις επαφή με το είδος. Βέβαια η τζαζ διαθέτει πάρα πολλές πτυχές. Εγώ παρουσιάζω στην “Πειραιώς 131” όσα αποκαλούμε τζαζ στάνταρντ. Είναι τα βασικά, πολύ γνωστά, κλασικά κομμάτια της τζαζ, ένα είδος που το αγαπώ, το γνωρίζω και νομίζω ότι μπορώ να το τραγουδήσω χωρίς να με δυσκολεύει».

Είναι ίδιο το συναίσθημα όταν τραγουδάς στα αγγλικά και στα ελληνικά; «Ενδιαφέρον παρουσιάζει η ερώτηση, δεν το έχω σκεφτεί ποτέ (σκέφτεται...). Δεν νομίζω ότι αλλάζει το συναίσθημα, αλλάζει λίγο ο τρόπος. Το συναίσθημα που εκπέμπει, που ζητάει το κάθε τραγούδι, δεν διαφέρει. Το συναίσθημα είναι το ίδιο σε όλες τις γλώσσες, μόνο ο χρωματισμός της γλώσσας αλλάζει».

Είναι αλήθεια πως οι τζαζ μουσικοί είναι ανώτεροι από τους άλλους; «Δεν ξέρω ποιος το έχει πει αυτό (γέλια), πάντως δεν ισχύει. Υπάρχουν σπουδαίοι μουσικοί σε κάθε είδος. Κανένα είδος δεν είναι ανώτερο κάποιου άλλου, καμία κατηγορία μουσικών δεν είναι ανώτερη ή κατώτερη άλλων. Το κάθε είδος έχει σπουδαίους εκπροσώπους και κάθε είδος είναι ανοιχτό και σε μετριότητες, ακόμα και σε κακόφωνες καταστάσεις. Δεν υπάρχει μια πρωτιά σε κάποιο είδος μουσικών ή σε κάποιο είδος μουσικής».


INFO: «Πειραιώς 131», Πειραιώς 131, Κεραμεικός. Παρασκευές 29 Νοεμβρίου και 6 Δεκεμβρίου. Η Ελλη Πασπαλά μαζί με τον David Lynch στα σαξόφωνα και κρουστά, τον Τάκη Φαραζή στο πιάνο, τον Πέτρο Βαρθακούρη στο κοντραμπάσο και τον Βασίλη Ποδαρά στα τύμπανα.

Επιμέλεια προγράμματος: Ευανθία Ρεμπούτσικα - Λίνα Νικολακοπούλου. Εισιτήρια ορθίων: 10 ευρώ, καθήμενων: Α’ ζώνη 20 ευρώ, Β’ ζώνη 15 ευρώ. Ωρα έναρξης: 22.00.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ο ιπτάμενος τζαζίστας επιστρέφει
Ρώτησα κάποια στιγμή τη Δήμητρα Γαλάνη, επί εποχής Chronos Project, να μου υποδείξει κάποιον νέο μουσικό τον οποίο πιστεύει πολύ. Young blood. Ξέρει η Δήμητρα από αυτά και πολύ καλά μάλιστα. Αναφέρθηκε με τα...
Ο ιπτάμενος τζαζίστας επιστρέφει
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Να μην αποδεχτούμε την ιδέα του εγκλεισμού ως νέα φυσιολογικότητα»
Με την ευκαιρία της συναυλίας του στην Τεχνόπολη παρέα με τον Φώτη Σιώτα, ο αγαπημένος τραγουδοποιός μάς μιλά για το πώς ερμηνεύει το ροκ, πώς βίωσε την καραντίνα, τι ανησυχίες έχει για τα όσα συμβαίνουν στην...
«Να μην αποδεχτούμε την ιδέα του εγκλεισμού ως νέα φυσιολογικότητα»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Θα θέλω να τους πάρω όλους αγκαλιά και δεν θα μπορώ»
Ο αγαπημένος τραγουδοποιός επανέρχεται ύστερα από τέσσερις μήνες σιωπής στη σκηνή και δεν βλέπει την ώρα να ξανασυναντηθεί με τον κόσμο. Μάλλον το ίδιο συμβαίνει και με το κοινό, που εξάντλησε αμέσως τα...
«Θα θέλω να τους πάρω όλους αγκαλιά και δεν θα μπορώ»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ρίσκο, ακόμα και με πληρότητα 40% στα λάιβ
Επειδή τα πράγματα με τις συναυλίες είναι αρκετά μπερδεμένα, ζητήσαμε από την Κατερίνα Σταματάκη, πρόεδρο του Πανελλήνιου Συνδέσμου Διοργανωτών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων και ιδιοκτήτρια της εταιρείας παραγωγής...
Ρίσκο, ακόμα και με πληρότητα 40% στα λάιβ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μαζί και μόνος στον Φάρο
Το live του Theodore αυτή τη φορά ήταν διαδικτυακό. Ωραία, εξαιρετική πρωτοβουλία από το ΚΠΙΣΝ. Ξεκίνησε κάθε Σάββατο να διοργανώνει συναυλίες για το internet απευθείας από το Φάληρο.
Μαζί και μόνος στον Φάρο
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Τα παραδοσιακά όργανα πάνε το χιπ χοπ λίγο παρακάτω»
Ηταν πέρυσι τέτοιο καιρό όταν οι Social Waste έδιναν μια επική συναυλία στο κατάμεστο Piraeus Academy, μπροστά σε 2,5 χιλιάδες -τρελαμένους- θεατές. Το live ήταν sold out εβδομάδες πριν.
«Τα παραδοσιακά όργανα πάνε το χιπ χοπ λίγο παρακάτω»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας