Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η «Ομορφη πόλη» αναβιώνει
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η «Ομορφη πόλη» αναβιώνει

  • A-
  • A+

Σχεδόν εξήντα χρόνια μετά. Eνα εμβληματικό έργο του Μίκη Θεοδωράκη, μια ομάδα αποτελούμενη από ηθοποιούς, τραγουδιστές, χορευτές, κείμενα που μιλούν για όσα μας απασχολούν και αξέχαστα τραγούδια όπως «Ομορφη πόλη», «Φεγγάρι μάγια μού ’κανες», «Μέσα στα μαύρα σου μαλλιά», «Της δικαιοσύνης», «Ενα το χελιδόνι», «Στρώσε το στρώμα σου», «Οταν με δείτε να μιλώ», «Μαργαρίτα, Μαργαρώ», «Βρέχει στη φτωχογειτονιά», «Είμαστε δυο», «Το τρένο φεύγει στις οκτώ», «Γωνιά γωνιά».

Με άξονα τα κορυφαία τραγούδια του συνθέτη καθώς και ποιήματά του, ο σκηνοθέτης Γιώργος Βάλαρης δημιουργεί και παρουσιάζει από 17 έως 30 Ιανουαρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών μια σύγχρονη «Ομορφη πόλη» του 2020. Μέσα από τα ποιητικά κείμενα του Μίκη Θεοδωράκη και τα πεζά του Γιώργου Βάλαρη, τα οποία πραγματεύονται θέματα όπως ο έρωτας, η ξενιτιά, η ρωμιοσύνη και ο θάνατος, καθώς και μέσα από τα λαϊκά, διαχρονικά τραγούδια του μεγάλου συνθέτη, αναβιώνει –με έναν διαφορετικό και σημερινό τρόπο– η θρυλική παράσταση, από το καλοκαίρι του 1962. Θα συμμετάσχουν οι Γιάννης Κότσιρας, Δημήτρης Μπάσης, Κώστας Καζάκος, Γιώργος Κιμούλης, Λήδα Πρωτοψάλτη, Πέγκυ Σταθακοπούλου, Ελισάβετ Μουτάφη, Κωνσταντίνος Καζάκος κ.ά.

«Προσπαθούμε να αναβιώσουμε τη θρυλική παράσταση του 1962 –πράγμα δύσκολο– σε μια σύγχρονη “Ομορφη πόλη” του 2020, μέσα από μια πολύμηνη μελέτη της ζωής και του έργου του συνθέτη και ποιητή Μίκη Θεοδωράκη», δήλωσε ο σκηνοθέτης Γ. Βάλαρης. «Επιμένω στο ποιητής, καθώς τα ποιήματά του –μαζί με κάποια πεζά κείμενα που γράφω με τον Στέλιο Παπαδόπουλο– σφραγίζουν την παράστασή μας και ντύνουν μια παραγωγή που έχει ως άξονα τη μουσική. Η συμβουλή του Μίκη ήταν τα κείμενα να έχουν κάτι καινούργιο. Ετσι, έχουμε μια σύγχρονη πόλη, στην οποία συνυπάρχουν πολλές διαχρονικές επιτυχίες του».

Το δικό του μήνυμα έστειλε στους συντελεστές της παράστασης και ο συνθέτης. «Θα ήθελα τόσο να είμαι σήμερα μαζί σας, όμως δυστυχώς δεν μπορώ. Σας στέλνω λοιπόν την αγάπη μου και τις ευχές μου για την παράσταση της “Ομορφης πόλης”, που απ’ όσα μπόρεσα να διαβάσω, την θεωρώ σταθμό για την τόλμη και την ομορφιά της. Αλλά και γιατί τόσο πλουσιοπάροχα πλάι στην μουσική και στα τραγούδια μου αποκαλύπτει στο μεγάλο κοινό και το άλλο κομμάτι του έργου μου, τα δικά μου ποιήματα. Με συγκινεί ιδιαίτερα ότι πλάι στους συνεργάτες και φίλους μουσικούς και ερμηνευτές ήρθαν να προστεθούν ηθοποιοί τόσο μεγάλης αξίας και ακτινοβολίας. Τα οφείλω όλα στον Γιώργο Βάλαρη που έπεσε κυριολεκτικά σαν ένας φωτεινός διάττων επάνω στη ζωή και στο έργο μου για να τα φωτίσει, ειδικά τώρα, στο λυκόφως του απόλυτου πόνου και της αγάπης που νιώθει όποιος είναι φορτωμένος με τόσα πολλά χρόνια όπως εγώ...».

«Καταντάει σχεδόν ανέκδοτο να μιλάω σήμερα για την “Ομορφη πόλη”, αφού το 1962 παραλίγο να πάρω μέρος στην πρώτη παράσταση αλλά δίστασα καθώς προερχόμουν από το Θέατρο Τέχνης κι από φόβο δεν ήθελα να εμπλακώ με ένα θέαμα που τότε το ανέφεραν ως “επιθεώρηση”. Από τότε βέβαια έχω συνδεθεί με πολλούς τρόπους με τον Μίκη», είπε παίρνοντας τον λόγο ο Κώστας Καζάκος. «Ο Μίκης είναι δείγμα του τόπου και της ζωής μας. Είναι από εκείνα τα αντιφατικά που συμβαίνουν όταν ένας μικρός, φτωχός τόπος παράγει μια τόσο πλούσια καλλιτεχνική παραγωγή που σχεδόν δεν μπορεί να εξηγηθεί».


Info: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη». Eκτακτες εμφανίσεις: Γιώτα Νέγκα (17/1), Μελίνα Ασλανίδου (22-23/1), Ελένη Τσαλιγοπούλου (29-30/1), Μπάμπης Στόκας (θα ανακοινωθεί). Τιμές: 12-45 ευρώ, πληροφορίες: 210-7282333.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η «Νυχτερίδα» στην Επταετία
Τα μέγαρα της Αυστροουγγαρίας αντικαταστάθηκαν από τα αθηναϊκά σαλόνια της δεκαετίας του ’60, οι Βιεννέζοι ευγενείς από τους... συνταγματάρχες του Aπριλιανού πραξικοπήματος και οι Ρώσοι πρίγκιπες από...
Η «Νυχτερίδα» στην Επταετία
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Δύο νέες «Ωραίες μου κυρίες»
Μια κόκνεϊ λουλουδού που κυνηγάει το όνειρό της μεταμορφώνεται σε κυρία μέσα σε ένα σκηνικό καμπαρέ. Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το «τέλειο μιούζικαλ» των Λέρνερ και Λόου και δύο ανερχόμενες υψίφωνοι, η...
Δύο νέες «Ωραίες μου κυρίες»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Μουσικές, ποίηση και φίλοι αγαπημένοι
Ο ακριβοθώρητος και δημιουργικός συνθέτης καλεί την ερχόμενη Τετάρτη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών τον Γιώργο Νταλάρα, τον Μίλτο Πασχαλίδη, τη Φωτεινή Βελεσιώτου, τη Λιζέτα Καλημέρη και μέσω οθόνης την Κική...
Μουσικές, ποίηση και φίλοι αγαπημένοι
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Με μουσική είναι «Ομορφη η ζωή»
Ο ευαίσθητος κόσμος του Νικόλα Πιοβάνι. Η σπάνια ιδιοσυγκρασία της Λίνας Νικολακοπούλου. Το ταλέντο του Θοδωρή Βουτσικάκη. Ωραία συνάντηση η αποψινή...
Με μουσική είναι «Ομορφη η ζωή»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Τι περιμένουμε φέτος στο Μέγαρο Μουσικής
Ο οργανισμός καλεί στην Αθήνα καλλιτέχνες και σχήματα που έχουν διαπρέψει στις σκηνές του στο παρελθόν και συγχρόνως δίνει βήμα σε δεκάδες νέες παραγωγές. Αρκεί όμως ο μεγάλος αριθμός συναυλιών για να...
Τι περιμένουμε φέτος στο Μέγαρο Μουσικής
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Europeana» αφιερωμένη στη νέα γενιά
Εχοντας ως βάση 150 καταγεγραμμένες αφηγήσεις ασυνόδευτων προσφυγόπουλων, η Ραφίκα Σαουίς δημιούργησε μια παράσταση για τις ελπίδες και τα όνειρα αυτών των μικρών σύγχρονων Οδυσσέων, που διέσχισαν αφιλόξενες...
«Europeana» αφιερωμένη στη νέα γενιά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας