Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Υπάρχουν και σήμερα ρομαντικοί...

Ντάνιελ Σμιθ και Κάρολος Ζουγανέλης

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Υπάρχουν και σήμερα ρομαντικοί...

  • A-
  • A+
Φεστιβάλ πιάνου Εναλλακτικής Σκηνής της Λυρικής

Υπάρχει ρομαντισμός σήμερα; Μπορεί να μιλήσει στην ψυχή και τον νου μας η ρομαντική μουσική; Σε μια μεγάλη γιορτή για τον «βασιλιά των οργάνων» θα δοθούν οι απαντήσεις. Θα τις δώσουν τρία σπουδαία έργα του ρομαντικού ρεπερτορίου και τρεις εξαίρετοι σολίστ.

Το Φεστιβάλ Πιάνου της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ 2019 επιστρέφει δριμύτερο για τρίτη χρονιά με ένα πρόγραμμα που στοχεύει στην καρδιά των πιανιστικών έργων: τον ρομαντισμό. To φεστιβάλ κορυφώνεται σήμερα Πέμπτη με μια μεγάλη συναυλία, η οποία θα πραγματοποιηθεί στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος.

Δεξιοτεχνία, εκφραστικότητα, ρομαντική έκφραση, ανθρώπινη συγκίνηση και μελωδικοί ήχοι του πιάνου θα πλημμυρίσουν την αίθουσα, καθώς περιμένουμε να ακούσουμε τρία μεγάλα ρομαντικά κονσέρτα για πιάνο, από τα δημοφιλέστερα του είδους: το 1ο του Πιοτρ Ιλίτς Τσαϊκόφσκι, το 2ο του Σεργκέι Ραχμάνινοφ, το 1ο του Γιοχάνες Μπραμς. Τη μουσική διεύθυνση έχει αναλάβει ο διεθνούς φήμης Αυστραλός αρχιμουσικός Ντάνιελ Σμιθ (υλοποιείται με τη στήριξη της δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος για την ενίσχυση της καλλιτεχνικής εξωστρέφειας του οργανισμού). Ενώ, τα έργα -μαζί με την Ορχήστρα της ΕΛΣ- θα ερμηνεύσουν οι διακεκριμένοι πιανίστες Γιώργος- Εμμανουήλ Λαζαρίδης, Κάρολος Ζουγανέλης, Στέφανος Θωμόπουλος.

Λίγα έργα από την κλασική μουσική έχουν διεισδύσει σε διαφορετικές όψεις της λαϊκής κουλτούρας (από τον κινηματογράφο έως τους ήχους κλήσης για κινητά) όσο το πρώτο κονσέρτο για πιάνο του Τσαϊκόφσκι και το δεύτερο του Ραχμάνινοφ. Οι λόγοι πολλοί και σύνθετοι, αλλά σε αυτούς σίγουρα βρίσκεται ο μελωδικός πλούτος των κονσέρτων αυτών αλλά και η αμεσότητα της πλατιάς εκφραστικής τους παλέτας. Επος, δράμα, λυρικότητα, μελαγχολία εναλλάσσονται αναμοχλεύοντας τον ανθρώπινο συναισθηματικό πλούτο. Χωρίς να υστερεί σε εκφραστικότητα το πρώτο κονσέρτο του Μπραμς, στοχαστικό και βαθύτατα λυρικό, συνδράμει στη βύθιση στον φαντασιακό κόσμο του ρομαντισμού.

Γιώργος-Εμμανουήλ Λαζαρίδης και Στέφανος Θωμόπουλος

Βασικός προσκεκλημένος αρχιμουσικός του θεάτρου Κάρλο Φελίτσε της Γένοβας, ο Αυστραλός μαέστρος Ντάνιελ Σμιθ έχει διαγράψει μια λαμπρή καριέρα με σημαντικά διεθνή βραβεία και διακρίσεις. Εχει διευθύνει, μεταξύ άλλων, τη συμφωνική ορχήστρα του Μαριίνσκι, τη φιλαρμονική ορχήστρα της Πράγας και τη φιλαρμονική ορχήστρα του Λονδίνου.

Κι ενώ αυτά θα συμβούν απόψε, οι επόμενες τρεις συναυλίες με τις οποίες θα ολοκληρωθεί η φετινή διοργάνωση είναι ήδη προγραμματισμένες. Αναβιώνοντας το ρομαντικό πνεύμα μέσα από εξαιρετικές ερμηνείες σημαντικών σολίστ της χώρας στο φετινό Φεστιβάλ Πιάνου προλαβαίνετε ακόμα να ακούσετε:

● Η Λίλια Μπογιατζίεβα σε μια βραδιά με τίτλο «Με έμπνευση από το παρελθόν για το μέλλον» παρουσιάζει στις 26 Νοεμβρίου (ώρα έναρξης: 20.30) έργα των: Γιοχάνες Μπραμς (4 μπαλάντες, έργο 10), Σεζάρ Φρανκ (Πρελούδιο, χορικό και φούγκα, έργο 18) και Φραντς Σούμπερτ (Σονάτα σε σι ύφεση μείζονα).

● Την επομένη (27 Νοεμβρίου, ώρα έναρξης: 20.30) η Νεφέλη Μούσουρα σε μια συναυλία που έχει τίτλο «Ρομαντικές αφηγήσεις» έχει επιλέξει το Καρναβάλι, έργο 9 του Ρόμπερτ Σούμαν, τα Φαντασία –αυτοσχεδιασμός σε ντο δίεση ελάσσονα, έργο 66, Μπαλάντα αρ. 1 σε σολ ελάσσονα, έργο 23 του Φρεντερίκ Σοπέν, καθώς και το έργο Βενετία και Νάπολη, από τα Χρόνια προσκυνήματος ΙΙ του Φραντς Λιστ.

● Τέλος, το φινάλε του φεστιβάλ γράφει στις 4 Δεκεμβρίου (ώρα έναρξης: 20.30) ο Θοδωρής Τζοβανάκης με τις «Εκλεκτικές συγγένειες» κατά τη διάρκεια των οποίων θα ακούσουμε τα έργα των: Ρόμπερτ Σούμαν- Πεταλούδες, έργο 2, Κλάρα Σούμαν- Νυχτερινό σε φα μείζονα, έργο 6, αρ. 2, Γιοχάνες Μπραμς- Ιντερμέδιο σε μι ύφεση μείζονα, έργο 117, αρ. 1, Ραψωδία σε σολ ελάσσονα, έργο 79, αρ. 2, Φραντς Σούμπερτ και Φραντς Λιστ- Ο Ατλας, Ο μυλωνάς και το ρυάκι, Ο οργανοπαίχτης, Η Μαργαρίτα στο ροδάνι, Ο οδοιπόρος, Ο βασιλιάς των ξωτικών.

► Ιnfo

Πέμπτη 14 Νοεμβρίου. Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, στις 20.00 με ελεύθερη είσοδο.

Τιμές εισιτηρίων για τις συναυλίες 26, 27 Νοεμβρίου και 4 Δεκεμβρίου: 8 - 15 ευρώ. Τηλ.: 213 088 5700.

Το φεστιβάλ πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Πιάνου Θεσσαλονίκης.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Δεν με ενδιαφέρει να υποδύομαι ρόλους εκτός σκηνής»
Ιδανική ερμηνεύτρια του Μότσαρτ αλλά και ροκ, τραγουδίστρια αλλά και ακτιβίστρια, τελειομανής αλλά και χαλαρή, η Αμερικανίδα μέτζο σοπράνο, Τζόις ΝτιΝτονάτο, έρχεται στην Αθήνα για να ερμηνεύσει ένα πρόγραμμα...
«Δεν με ενδιαφέρει να υποδύομαι ρόλους εκτός σκηνής»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Καθαρός θρίαμβος ο νέος «Ντον Κάρλο»
Ακέραιος θρίαμβος σε κάθε επίπεδο υπήρξε η πρεμιέρα του βερντιανού «Ντον Κάρλο» στην πεντάπρακτη εκδοχή της Μόντενα από την ΕΛΣ (8/12/2019). Η αψεγάδιαστα υλοποιημένη, διεθνών προδιαγραφών παραγωγή...
Καθαρός θρίαμβος ο νέος «Ντον Κάρλο»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Πρεμιέρα για την πιο πολιτική όπερα του Βέρντι
Ο διεθνής βαρύτονος Τάσης Χριστο-γιαννόπουλος μας μιλάει για τη μεγαλοπρεπή όπερα που η ΕΛΣ πρώτη φορά ανεβάζει στην ιταλική πεντάπρακτη εκδοχή, σε μια εντυπωσιακή παραγωγή με την υπογραφή του Νίκολας Χάιτνερ.
Πρεμιέρα για την πιο πολιτική όπερα του Βέρντι
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η «Νυχτερίδα» στην Επταετία
Τα μέγαρα της Αυστροουγγαρίας αντικαταστάθηκαν από τα αθηναϊκά σαλόνια της δεκαετίας του ’60, οι Βιεννέζοι ευγενείς από τους... συνταγματάρχες του Aπριλιανού πραξικοπήματος και οι Ρώσοι πρίγκιπες από...
Η «Νυχτερίδα» στην Επταετία
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Φάνκι λόγος και τζαζ ποίηση
Μάλλον δεν υπάρχουν πολλοί σύγχρονοι ποιητές που να διδάσκουν δημιουργική γραφή σε πανεπιστήμιο και παράλληλα να κάνουν τουρνέ σε όλο τον κόσμο, να παίζουν τις μουσικές που αγαπούν, να εμφανίζονται σε διάφορα...
Φάνκι λόγος και τζαζ ποίηση
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Δύο νέες «Ωραίες μου κυρίες»
Μια κόκνεϊ λουλουδού που κυνηγάει το όνειρό της μεταμορφώνεται σε κυρία μέσα σε ένα σκηνικό καμπαρέ. Ο Γιάννος Περλέγκας σκηνοθετεί το «τέλειο μιούζικαλ» των Λέρνερ και Λόου και δύο ανερχόμενες υψίφωνοι, η...
Δύο νέες «Ωραίες μου κυρίες»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας