• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    40°C 37.8°C / 42.9°C
    1 BF
    21%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    38°C 34.1°C / 39.9°C
    2 BF
    33%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    41°C 36.2°C / 42.7°C
    2 BF
    40%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    38°C 37.9°C / 39.2°C
    3 BF
    17%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    36°C 35.9°C / 35.9°C
    3 BF
    41%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    38°C 33.5°C / 40.8°C
    2 BF
    27%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    36°C 35.6°C / 37.2°C
    3 BF
    12%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    39°C 33.6°C / 42.4°C
    3 BF
    12%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.8°C / 37.7°C
    3 BF
    70%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    36°C 35.9°C / 35.9°C
    1 BF
    52%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    36°C 34.9°C / 37.1°C
    4 BF
    31%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    34°C 32.6°C / 33.7°C
    3 BF
    49%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    36°C 35.9°C / 37.9°C
    0 BF
    34%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    41°C 37.5°C / 40.9°C
    0 BF
    14%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    40°C 36.7°C / 41.0°C
    2 BF
    16%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    37°C 36.0°C / 38.8°C
    2 BF
    31%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    41°C 38.0°C / 42.1°C
    2 BF
    11%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 32.7°C / 33.3°C
    0 BF
    56%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    36°C 34.2°C / 42.2°C
    4 BF
    46%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    37°C 36.8°C / 36.8°C
    4 BF
    13%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μια δούκισσα στον λάκκο της λαγνείας

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Σε πανελλήνια πρώτη παρουσίασε η Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ (27/10/2019) την όπερα «Πούδρα στο πρόσωπό της» («Powder her face», 1995) του Τόμας Αντες, ιδιοφυούς «κακού παιδιού» της αγγλικής μουσικής των ’90s.

Σήμερα πλέον 48χρονος και διεθνώς διάσημος ο Αντες υπήρξε ένας από τους πρώτους διάσημους και ανοιχτά ομοφυλόφιλους συνθέτες που σύναψε γάμο με τον σύντροφό του (2006), γεγονός διόλου άσχετο προς την αντίληψη/πρόσληψη βασικών όψεων και στοχεύσεων του συγκεκριμένου έργου.

Η υπόθεση αφηγείται την ιστορία της «βρόμικης» δούκισσας του Αργκάιλ (1912-1993), η ασύδοτη ερωτική ζωή της οποίας σκανδάλισε την ψευτοπουριτανική υψηλή κοινωνία των αγγλικών ’60s, καταλήγοντας σε πολύκροτο διαζύγιο. Η έξαλλα εκλεκτικιστική μουσική του Αντες κορφολογάει αριστοτεχνικά τους μοντέρνους και τη χρηστική μουσική του 20ού αιώνα, συνθέτοντας ένα ακρόαμα δυναμικά πολυαναφορικών, μουσικών και εξωμουσικών συνδηλώσεων.

Αντίστοιχα το σπιντάτο λιμπρέτο του Φίλιπ Χένσερ σαρκάζει με κανιβαλιστική βουλιμία ήθη και θεσμούς της αγγλικής κοινωνίας της εποχής. Το όλο ισορροπεί στην κόψη του ξυραφιού μεταξύ βιτριολικής σάτιρας, γελοιοποιητικού πορνογραφήματος και συγκαλυμμένης παραβολής, θυμίζοντας στο τραγικό τέλος του το όμοια αμφίσημο «Λεωφορείον ο πόθος» του Ουίλιαμς και σύγχρονες όπερες αντίστοιχης θεματολογίας (Πρεβέν, Τέρνεϊτζ).

Την πλούσια παραγωγή με το κιτσάτα λαμπερό, πολυτοπικό σκηνικό και τα ταιριαστά κοστούμια εποχής του Γιάννη Κατρανίτσα σκηνοθέτησε ο Αλέξανδρος Ευκλείδης αιχμηρά, με γρήγορους ρυθμούς και το αναγκαία αποστασιοποιημένο στιλιζάρισμα, ισορροπώντας πειστικά τον προκλητικά φορτισμένο συνδυασμό υπερβολής, γελοίου, χυδαίου (σκηνών πεολειξίας και αιδιολειξίας περιλαμβανομένων) και τραγικού.

Μουσικά η παράσταση στηρίχτηκε καλά στη φωνητικά και υποκριτικά ισορροπημένη διανομή: την εξαιρετική δούκισσα της Αυστραλοβρετανής υψιφώνου Τζαστίν Βιάνι, τον απολαυστικά τραχύ Ηλεκτρολόγο του Χρήστου Κεχρή, την αβάσταχτης ελαφρότητας Καμαριέρα της Χρύσας Μαλιαμάνη και τον καρικατουρίστικα στομφώδη Διευθυντή/Δικαστή του Γιάννη Γιαννίση. Τους Ergon Ensemble διηύθυνε με ακρίβεια ο Νίκος Βασιλείου.

Ομως η παρουσίαση στην αίθουσα της Εναλλακτικής με το ορχηστρικό σύνολο επί σκηνής αστόχησε ηχητικά: η ενορχήστρωση και η γραφή του Αντες απαιτούν σαφώς μεγαλύτερο χώρο. Διόλου τυχαία, η όπερα αυτή ανεβαίνει σε μεγαλύτερες, κανονικών διαστάσεων σκηνές.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Αποθέωση στο Καλλιμάρμαρο
Μία αξέχαστη βραδιά πραγματοποιήθηκε το Σάββατο στο Καλλιμάρμαρο με τους Αννα Νετρέμπκο, Ανίτα Ρατσβελισβίλι, Γιουσίφ Εϊβάζοφ και Δημήτρη Πλατανιά να χαρίζουν ένα μαγικό μουσικό ταξίδι με έργα Βέρντι.
Αποθέωση στο Καλλιμάρμαρο
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Αντρέα Σενιέ» είκοσι χρόνια μετά
Την όπερα «Αντρέα Σενιέ» σε αναβίωση παραγωγής που είχε πρωτοπαρουσιαστεί την καλλιτεχνική περίοδο 2000/01 πρότεινε μεταξύ άλλων η ΕΛΣ για τη φετινή επέτειο των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση.
«Αντρέα Σενιέ» είκοσι χρόνια μετά
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Ντον Τζοβάνι» στην εποχή του «MeToo»
Διαδικτυακά στην πλατφόρμα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής η όπερα του Μότσαρτ «Ντον Τζοβάνι» υπό τον Αυστραλό αρχιμουσικό Ντάνιελ Σμιθ και σε σκηνοθεσία του Αγγλου Τζον Φούλτζεϊμς.
«Ντον Τζοβάνι» στην εποχή του «MeToo»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ερμονέλα Γιάχο, μια ιδανική «Μπατερφλάι»
Για την επέτειο των 80 χρόνων από την πρεμιέρα της «Μαντάμα Μπατερφλάι» στη χώρα μας, η ΕΛΣ ανέβασε σε σκηνοθεσία του Ούγκο ντε Ανα την όπερα του Πουτσίνι με την Ερμονέλα Γιάχο.
Ερμονέλα Γιάχο, μια ιδανική «Μπατερφλάι»
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Οταν η όπερα παίρνει φωτιά!
Εντυπωσιακές ήσαν τόσο η μεγάλη προσέλευση όσο και η ενθουσιώδης ανταπόκριση του φιλόμουσου κοινού στο πρώτο από δύο παρόμοια γκαλά όπερας που πρόσφερε η ΕΛΣ στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.
Οταν η όπερα παίρνει φωτιά!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας