Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μουσικές, ποίηση και φίλοι αγαπημένοι

Ο συνθέτης με τον Μίλτο Πασχαλίδη, τον Γιώργο Νταλάρα και τη Φωτεινή Βελεσιώτου

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μουσικές, ποίηση και φίλοι αγαπημένοι

  • A-
  • A+

Οι «Μέλισσες», το «Ητανε αέρας», ο «Χειμωνανθός», τα «Φωτιά κι αλμύρα», «Στα μισά του έρωτα βγαίνει ο δολοφόνος», «Το πέταγμά σου», «Το βαλς της ουτοπίας». Μεγάλες επιτυχίες, ορχηστρικά θέματα, μικρά αφιερώματα σε καλλιτέχνες που υπήρξαν σταθμοί στη ζωή του συνθέτη, όπως ο Μάνος Ελευθερίου και ο Σταύρος Κουγιουμτζής, αλλά και ένα απόσπασμα από μια νέα ενδιαφέρουσα σύμπραξη με την ποιήτρια Κική Δημουλά.

Δημιουργικός και πολυγραφότατος, με έναν πολύ προσωπικό ήχο, με συνθέσεις και τραγούδια που αγαπάμε, ο συνθέτης Γιώργος Καζαντζής υποδέχεται την Τετάρτη 6 Νοεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών τους ερμηνευτές που ανέδειξαν τη δουλειά του -δηλαδή τον Γιώργο Νταλάρα, τον Μίλτο Πασχαλίδη, τη Φωτεινή Βελεσιώτου και τη Λιζέτα Καλημέρη- και μαζί παρουσιάζουν μια βραδιά με τίτλο «Εφ' όλης της ύλης». Στην παρέα θα προστεθεί και η Κική Δημουλά καθώς με εκείνη θα ξεκινήσει το πρόγραμμα της συναυλίας.

Η σημαντική ποιήτρια θα διαβάσει από οθόνης τα ποιήματά της «Μαύρη γραβάτα», «Χαίρε ποτέ», ενώ η ορχήστρα θα τη συνοδεύει με το οργανικό κομμάτι «Ναντίν» από τη δισκογραφική δουλειά «Μικρή σουίτα» που οι δυο τους ετοίμασαν.

Γιώργος Καζαντζής - εφ’ όλης της ύλης

«Η Δημουλά -αν και θα παρίσταται στο Μέγαρο- θα διαβάσει το ποίημα μέσω οθόνης γιατί, όπως μου έχει δηλώσει, "εγώ δεν μπορώ να διαβάσω αν εσύ παίζεις πιάνο"», είπε ο Γιώργος Καζαντζής παρουσιάζοντας χθες τα σχέδια για τη βραδιά του. «Θα είναι ένα ταξίδι στη μουσική και τα τραγούδια μου, ένα εφ' όλης της ύλης δείγμα της δουλειάς μου. Θα κάνουμε ένα πέρασμα από αγαπημένα τραγούδια και μουσικές μαζί με τις ιστορίες που τα συνοδεύουν. Ολα τους έχουν συνδεθεί με αυτούς εδώ τους υπέροχους τραγουδιστές. 

Η συνάντηση με τον Γιώργο Νταλάρα ήρθε στον δίσκο "Ερωτας ή τίποτα". Ηταν μια ευκαιρία να γνωριστούμε καλύτερα διότι η αρχή της γνωριμίας μας τοποθετείται στα χρόνια του Σταύρου Κουγιουμτζή. Ουσιαστικά αυτός μας γνώρισε με τη φυγή του καθώς εγώ υπήρξα πιανίστας του. Είχαμε καθημερινή επικοινωνία και φιλία. Μέναμε κοντά στην Καλαμαριά, έγραφε στο στούντιό μου και μπορώ να σας εκμυστηρευτώ πως πολλά σημεία της παρουσίας του τα έχω αφήσει στον χώρο μου όπως τα άφησε για να μου θυμίζουν την παρουσία του», είπε ο Γιώργος Καζαντζής.

«Επειτα στη βραδιά θα έχουμε τον Μίλτο Πασχαλίδη με τον οποίο έχουμε συνυπάρξει δισκογραφικά -πρώτη φορά στον "Πίτερ Παν"- αλλά ακόμα δεν έχουμε κάνει τον δίσκο που επιθυμούμε. Νομίζω ότι κυοφορείται όπου να 'ναι. H Φωτεινή Βελεσιώτου και το κομμάτι "Μέλισσες" έχει για τα καλά μπει στη ζωή μας αφού παρόλο που έχω μάθει να στέκομαι στα μετόπισθεν της μουσικής, με σταματούν μέχρι και στον δρόμο για να μου πουν κάτι σχετικό. Ενώ από ακόμα παλαιότερα κρατά η συνεργασία με τη Λιζέτα Καλημέρη στην οποία έγραψα τον πρώτο της δίσκο».

«Η συναυλία αυτή είναι πολύ ιδιαίτερη κι ενδιαφέρουσα, αφιερωμένη στην ποίηση και τη μουσική. Ο Γιώργος είναι ένας άνθρωπος ιδιαίτερος, ένας αθόρυβος ήρωας του σύγχρονου τραγουδιού με απίστευτη μουσική κατάρτιση. Κάνει μεγάλες υπερβάσεις: από τη μια διατηρεί τη λαϊκή φόρμα των τραγουδιών, τολμά να μπλέξει μεταξύ τους πράγματα που αρμονικά κι ενίοτε ρυθμικά ελάχιστοι συνθέτες καταφέρνουν να συνδυάσουν», είπε ο Γιώργος Νταλάρας ξεκινώντας. «Πιστεύω πως τα τραγούδια που γράφει μπορεί να είναι πολύπλοκα, αλλά πάντα κρατά μια δική του φόρμα. Μπορεί να φτιάξει ένα κουπλέ και να ακούγεται στα αυτιά μας λίγο απρόσιτο, αλλά στην εισαγωγή του θα βάλει μια δική του, ξεχωριστή πινελιά. Είχα πολλά χρόνια να ακούσω τέτοιες πρωτοτυπίες».

Συγκινημένη και η Φωτεινή Βελεσιώτου, που αδιαμφισβήτητα χρωστά στις λατρεμένες πια «Μέλισσες» τη γνωριμία της με το μεγάλο κοινό, θυμήθηκε την πρώτη της συνάντηση με τον Γιώργο Καζαντζή πριν από χρόνια στη Θεσσαλονίκη, όπου την άκουσε να τραγουδά και της ζήτησε να περάσει από το στούντιό του. «Πήγα και μου είπε ότι είχε ένα τραγούδι έτοιμο. Το είπα. Ηταν οι "Μέλισσες" κι ο Γιώργος θα είναι πάντα ο άνθρωπος που με έκανε γνωστή στο ευρύ κοινό. Ως τότε με ήξεραν 100 άνθρωποι. Σας πληροφορώ ότι εκείνη η πρώτη ηχογράφηση του 2008 κρατήθηκε και μπήκε στον δίσκο. Με δυσκόλεψε πολύ τότε αυτό το κομμάτι κι ακόμα με δυσκολεύει. Το μετράω κάθε φορά που το ερμηνεύω. Εκείνο το κουπλέ με βασανίζει ακόμα...».

ΙNFO: Τετάρτη 6 Νοεμβρίου. Ωρα 20.30. Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης. Τηλ.: 2107282333. Τιμές εισιτηρίων: €15 - €50.

ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Οι μουσικοί χρησμοί του Γιώργου Κουρουπού
H συναυλία τιτλοφορείται «Γη και Θάλασσα» και θα ακουστούν αποσπάσματα από τη μουσική του συνθέτη για το μπαλέτο «Οδύσσεια» του Τζον Νοϊμάγερ, που ανέβηκε στο Μέγαρο το 1995. Τις συνθέσεις ερμηνεύουν οι...
Οι μουσικοί χρησμοί του Γιώργου Κουρουπού
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η Ακαδημία του Αγίου Μαρτίνου των Αγρών συμπράττει με τον Φαζίλ Σάι
Φημίζεται για τον λαμπερό ήχο της, τις γεμάτες φρεσκάδα ερμηνείες της και φυσικά το μοναδικό κοινωνικό της έργο. Εχει μια τεράστια εκλεκτή δισκογραφική παραγωγή, σπουδαίο παρελθόν και ιστορία που κρατά από το...
Η Ακαδημία του Αγίου Μαρτίνου των Αγρών συμπράττει με τον Φαζίλ Σάι
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Ανακαλύπτοντας τον Σκαλκώτα
Μέσα από προσωπικές επιστολές και γράμματα, εικόνες και φωτογραφίες εποχής, σπάνιο υλικό, τεκμήρια και κυρίως μέσα από μια αφήγηση που διατρέχει τη ζωή του, ο Νίκος Σκαλκώτας γίνεται αντικείμενο ενός 20λεπτου...
Ανακαλύπτοντας τον Σκαλκώτα
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Χoρευτική μαγεία με τα Μπαλέτα Μπεζάρ
Ο Ζιλ Ρομάν, καλλιτεχνικός διευθυντής των φημισμένων μπαλέτων της Λοζάνης, περιέγραψε την αρμονική ένωση της μουσικής του Μότσαρτ με τη χορογραφία του Μορίς Μπεζάρ, σε ένα παραμύθι γεμάτο φως και μαγεία, με 50...
Χoρευτική μαγεία με τα Μπαλέτα Μπεζάρ
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Πρεμιέρα για την πιο πολιτική όπερα του Βέρντι
Ο διεθνής βαρύτονος Τάσης Χριστο-γιαννόπουλος μας μιλάει για τη μεγαλοπρεπή όπερα που η ΕΛΣ πρώτη φορά ανεβάζει στην ιταλική πεντάπρακτη εκδοχή, σε μια εντυπωσιακή παραγωγή με την υπογραφή του Νίκολας Χάιτνερ.
Πρεμιέρα για την πιο πολιτική όπερα του Βέρντι
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Η «Νυχτερίδα» στην Επταετία
Τα μέγαρα της Αυστροουγγαρίας αντικαταστάθηκαν από τα αθηναϊκά σαλόνια της δεκαετίας του ’60, οι Βιεννέζοι ευγενείς από τους... συνταγματάρχες του Aπριλιανού πραξικοπήματος και οι Ρώσοι πρίγκιπες από...
Η «Νυχτερίδα» στην Επταετία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

ΚΛΕΙΣΙΜΟ